Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

http://www.szpeciaki.pl/aukcja.php

looknijcie. Świetny pomysł moim zdaniem. Ciekawe, jak wypali. Wioski Dziecięce Rulezzz!
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

mój typ to: http://www.szpeciaki.pl/aukcja.php?modul=aukcja&id=65
Olga Kołakowska

Olga Kołakowska Business Development
Manager

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Muszę przyznać że nazwa robi powalające wrażenie :)- Tęczowy Bezoczek w Czarnym nastroju w Srebrnej Zbroji - grunt to wyobraźnia i poczucie humoru :).
Pozdrawiam,
Olga
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

* Opisy Szpeciaków przygotowała Agencja reklamowa Radna
** Wszystkie Szpeciaki wykonane są domowymi sposobami i posiadają elementy łatwe do połknięcia więc bawmy się nimi rozważnie!


czyżby Olga maczała w tym palce?
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

No t końcu wymyślali to wszystko profesjonaliści z agencji reklamowej =)))
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Krzysiek Tańcula:
* Opisy Szpeciaków przygotowała Agencja reklamowa Radna
** Wszystkie Szpeciaki wykonane są domowymi sposobami i posiadają elementy łatwe do połknięcia więc bawmy się nimi rozważnie!


czyżby Olga maczała w tym palce?

radna... pewnie tak =) może Bezoczek to nawet jej dziecko ;)))
Andrzej Kulig

Andrzej Kulig animator, instruktor
rękodzieła, magister
sztuki

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Twój typ kojaży mi się z zespołem SWEET NOISE i ich perfomersami. Ciekawy pomysł. Myślę, że robią to z odpadów jakiejś szwalni czy cóś. . Ciekawe czy na zamówienie zrobią podobizna Kaczyńskiego?
Przemyslaw Witek

Przemyslaw Witek Director Of Sales
Services, Diskeeper
Corporation Europe

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Wbrew pozorom pomysl nie taki nowy, no moze na nazwe. Ale obejzyjcie kroniki filmowe o Polsce lat 60-tych, 70-tych rynek pelen byl takich bubli, tyle tylko, ze mialy to byc calkiem normalne produkty ;-)
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

i dawano je za karę niegrzecznym dzieciom na mikołaja...

Licytuje ktoś?
Olga Kołakowska

Olga Kołakowska Business Development
Manager

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Ostatnie wieści z licytacji....rozkręca się....do grupy trzy cyfrowców dołączył Reniek przeskakując Paskudka. Na prowadzeniu wciąż Klotka przed Czesiem no i cały czas dołączają nowi :).
Jeżeli chodzi o tworzenie podobizn hmmm.... jest to pomysł na kolejną Akcję może zorganizujemy pod tytułem "Zgadnij kim jestem ?".
Jeżeli chodzi o materiały wykorzystane do szycia, pochodziły one z Atelie Hanny Bieńkowskiej.
Małe sprostowanie, Szpeciaki szyli w 95% przyjaciele Organizatorów i Patrona Medialnego.
Moim typem zostaje Biedron ( moje własnoręcznie udziergane ) ;).
Pozdrawiam,
Olga

konto usunięte

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

SPROSTOWANIE:

W imieniu http://paskudy.pl witam wszystkich serdecznie,

Chciałabym poinformować, że cały pomysł z lalkami oraz konkursem został skopiowany i jest nieetycznym działaniem Agencji radna.

Cały pomysł uszysia lalek oraz akcji powstał na podstawie Uglydolls® (i Paskudy.pl)

Uglydolls® (i Paskudy.pl) nie mają nic wspólnego z ową akcją
charytatywną, która jest plagiatem oryginalnej akcji charytatywnej...wyjaśnienie w tekście...


Żenujacy i nieetyczny pomysł agencji.

1. Nieudolny PR agencji Radna.
Tu niestety chodziło o nieudolny public relations i podszywanie się pod cudzą, rozpoznawalną już markę

Uglydoll jest NAZWĄ ZASTRZEŻONĄ I agencja radna nie może jej używać do jakichkolwiek celów PRowych.(chociażby w newsletterze)

Jeśli ta agencja chciała zrobić coś dobrego wystarczyło uszyć kilka maskotek i wysłać je do Ugly doll blog


Szkoda, że cały pomysł przekazania dochodu na akcję charytatywną został NIEETYCZNIE i nieuczciwie skopiowany z bloga.

Dowód, że byliśmy pierwsi?

Taki pomysł został rzucony na bloga 10 sierpnia 2007 (4 miesiące temu) i został spowodowany wzmianką Elle o [ulr=http://www.paskudy.pl]Ugly dolls[/url] i szyciu własnych lalek.

2. Zatem nie tylko pomysł uszycia lalek pod nazwą podobną do paskudy został skopiowany z Paskudy.pl

3.Cały konkurs i pomysł przekazania pieniędzy na akcję charytatywną też jest plagiatem!!!!
Ugly dolls


4. Nazwa jest bardzo podobna i nawiązuje do paskud (paskudy.pl).
Dana agencja wprowadza część czytelników w błąd (niektórzy myśleli, że to inicjatywa Ugly doll, a to jest NIEZGODNE Z PRAWEM i NIEETYCZNE

5. Cytaty z innego wątku forum Goldenline.

Panie Andrzeju, Panie Wojciechu i Pani Ewo,

W imieniu PASKUDY.pl OŚWIADCZAM, iż Uglydolls (i Paskudy) nie mają nic wspólnego z tym plagiatem i wykorzystywaniem zastrzeżonej marki Uglydolls®.
Przepraszam, że inna agencja wprowadziła Państwa w błąd.
Andrzej Mrozowski:
Scyzoryk mi się otworzył. Polecam więcej wnikliwości i odkrycia jasnych strony życia w sobie.
Przy okazji pozdrów swoich "paskudnych" popidoli. Ciekawe ile
dostali za swoje twarze w tej akcji.

Ewa Michałowska:
Ja też dostałam maila z newsletera marketingowego o tej akcji
Radnej i tam było wyrazne tłumaczenie i powołanie się na Ugly Dolls /w samej treści maila/...
jednak tez uwazam ze podjęto za mało odrozniających działań od Ugly Dolls.
Stąd pewnie bedzie troche opinii podobnych do Pani Kingi.
W kazdym razie ja tez mysle, ze akcja wprowadza troche w błąd, bo Paskudy rzeczywiscie są juz rozpoznawalne na swiecie i w Poslce i są znane jako Ugly Dolls, a akcja ta pod
to nazewnictwo została podciągnieta
+ paskudy = szpeciaki
(jako osoba zajmujaca sie nazwami nawet zrozumiałam to
jako synonim/kopię paskud, stworzony
na potrzeby tej akcji charytatywnej przez http://paskudy.pl).
za WWW /www.paskudy.pl/
Ja myslałam nawet że to inicjatywa http://Paskudy.pl bo tak weynikało z maila i powołania sie w mailingu na nazwe /Ugly Dolls/ a z tego co sie orientuje to oni /www.paskudy.pl/ reprezenytyują producenta i pomysłodawcow Ugly Dolls w Polsce, i > to od dawna.

Wojciech Dołhun:
Do akcji charytatywnej został wykorzystany modny trend, łase na
pochwały celebrities oraz radośni entuzjaści, którzy tak jak ja kłuli sobie palce by uszyć szpeciaka.


Przykro mi, że Państwo zostali wprowadzeni w błąd. Uglydolls (i Paskudy oraz celebrities) nie mają nic wspólnego z tym żenującym plagiatem Agencji i podszywaniem się pod markę Uglydolls®.

6. Agencji Radna powtarzam raz jeszcze, Uglydoll jest NAZWĄ ZASTRZEŻONĄ i nie mogą jej Państwo używać do jakichkolwiek celów PRowych.(chociażby w newsletterze czy przy takich akcjach)

7. Ponadto jest tu tak wiele podobieństw, że łatwo można wygrać
sprawę w sądzie.

8. To, co Pani agencja robi to tak jakby uszyć buty Nike, i nazwać je Mike a następnie sprzedawać na aukcji charytatywnej. Żenujące i PODSZYWANIE SIĘ POD CUDZĄ ZASTRZEŻONĄ MARKĘ

Przykre, że agencja reklamowa nie ma własnych pomysłów.

P.S. To co robi ta agencja jest nieetyczne, a takie zachowanie jest tępione wśród dziennikarzy i wśród dobrych agencji reklamowych czy interaktywnych. Zbyt wiele osób myli was z paskudy.pl

Jedynie to szkoda klientów owej agencji, którzy mogą mieć problemy, jeśli ktoś wykryje takie nieetyczne zachowanie w przypadku ich zleceń.Małgorzata Bednarek edytował(a) ten post dnia 13.12.07 o godzinie 13:09

konto usunięte

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Jeden z życzliwych czytelników GOLDENLINE.PL

podesłał linki, gdzie wyraźnie Agencja Radna podszywa się pod nazwę UGLYDOLLS® i KŁAMIE, ŻE

CYTUJE:
"Szpeciak (znany na świecie jako Ugly Doll) – paskudna maskotka będąca tworem niewprawnej ręki i wielkiej wyobraźni krawca amatora. "

TAKIE NOTKI WIDNIEJĄ M.IN.:
http://www.media.egospodarka.pl/wiadomosci/Zalicytuj-S...

http://www.telegazeta.pl/wiadomosci/Zalicytuj-Szpeciak...

http://www.openkontakt.com/pl/news/news_view.php?mid=7590

A pozostałe 123 linki gdzie jasno widziać, że agencja radna i szmaciaki podszywają się pod Ugly doll można zobaczyć:
http://www.google.com/search?hl=pl&client=opera&rls=pl...

I jak to powiedział jeden z czytelników w innym wątku:
mamy nadużycie zastrzeżonego znaku to trzeba sprawę do sądu dać.

WYGLADA NA TO, ŻE AGENCJA RADNA OSZUKAŁA RÓWNIEŻ: Media&Marketing Polska, która nie wie, że to kłamstwa i nieetyczne zachowanie.Małgorzata Bednarek edytował(a) ten post dnia 10.12.07 o godzinie 13:48
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

a miałem pisać, że gdzieś już podobne laleczki widziałem... no i oryginały mają zdjęcie ze Snoop-doggy-dogiem ;D

/Mieleccy pijarowcy z uwagą zboczoną zawodowo czekają na dalsze rozwinięcie sprawy ;D
Tomasz B.

Tomasz B. Entrepreneur

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

itz getting interesting...
Wojtek Gąska

Wojtek Gąska Przeterminowany

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Heh aż głupio.
Wszystko jest reklamą.
Nieważne jak mówią, ważne że mówią...
Michał Hryniszyn

Michał Hryniszyn Pomagam firmom
budować wizerunek i
zwiększać sprzedaż

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

============================================================
Informujemy, że oryginalne Uglydolls (szukane również jako ugly doll) są na stronie www.paskudy.pl i w Polsce znane są właśnie jako Paskudy.
============================================================

Ja jestem zażenowany, że ktoś (agencja R.) w tak bezczelny i nieetyczny sposób promuje swoją firmę.

Włożyliśmy i nadal wkładamy sporo pracy i wysiłku w promocję i rozwój Paskud - Uglydolls.

Nie pozwolimy na to, by ktoś ot tak podszywał się pod cudzy sukces celem własnych korzyści i pychy.

Sprawa jest o tyle zawiła, że oszuści (Radna) piszą, że Szpeciaki to Uglydolls, które w Polsce kojarzone są z Pakudami - bo też nimi są. Dwie pieczenie spalone na jednym ogniu.

Wiadomo, że każdy chce być fajny poprzez robienie czegoś dobrego dla innych, ale może róbmy to profesjonalnie.

W końcu i tak każdy się dowie, kto zrobił dobrze, a kto zrobił źle. Wychylanie się z rzędu aż tak bardzo grozi dostaniem w papę.

Michał
Paskudy - UglydollsMichał Hryniszyn edytował(a) ten post dnia 13.12.07 o godzinie 13:00
Andrzej Kulig

Andrzej Kulig animator, instruktor
rękodzieła, magister
sztuki

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Kurcze, a ja dawałem lalki pod poduchy :(
Wojtek Gąska

Wojtek Gąska Przeterminowany

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Michał Hryniszyn:
Ja jestem zażenowany, że ktoś (agencja Radna) w tak bezczelny i nieetyczny sposób promuje swoją firmę.

Włożyliśmy i nadal wkładamy sporo pracy i wysiłku w promocję i rozwój Paskud - Uglydolls.

Nie pozwolimy na to, by ktoś ot tak podszywał się pod cudzy sukces celem własnych korzyści i pychy.

Sprawa jest o tyle zawiła, że oszuści (Radna) piszą, że Szpeciaki to Uglydolls, które w Polsce kojarzone są z Pakudami - bo też nimi są. Dwie pieczenie spalone na jednym ogniu.

Wiadomo, że każdy chce być fajny poprzez robienie czegoś dobrego dla innych, ale może róbmy to profesjonalnie.

W końcu i tak każdy się dowie, kto zrobił dobrze, a kto zrobił źle. Wychylanie się z rzędu aż tak bardzo grozi dostaniem w papę.

Michale tak na marginesie bez emocji, mam pytanie. Czy przeszukujecie całe GL z podobnymi wątkami by wyjaśniać całe "nieporozumienie"? Pytam, bo w dzisiejszych czasach takie działanie (oki wiem że zasadne, bo zmierza do wyjaśnienie kto ma rację i kto jest dobry) może być postrzegane właśnie jako reklama.

Załóżmy, że: http://szpeciaki.pl i paskudy.pl to dwie oddzielne inicjatywy dwu różnych grup zrzeszonych wokół takiej lub innej organizacji. Z jakiegoś powodu (koszta, koordynacja) decydują się na wspólną promocję w dość niekonwencjonalny sposób. Założenie jest proste: wywołujemy konflikt (o podłożu plagiatu - to jest genialne w swej prostocie :) i nagłaśniamy go. Ale nie w mediach, ale właśnie na forach m.in. GL. Efekt, publiczna dyskusja o... wszystkich nt. szpeciaków i paskud. Począwszy od oceny samego pomysłu, poprzez kto kogo, a na swoich typach ulubionych maskotek skończywszy. Ot i cały marketing XXI wieku. Zero nakładów, maks zysków. Pełen rispekt :)

Aha i z nikim sie nie założę że tak właśnie nie jest ;)
Olga Kołakowska

Olga Kołakowska Business Development
Manager

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Agencja Reklamowa RADNA w okresie przedświątecznym i w dobie zalewu tandetnych zabawek, pod wrażeniem historii miłości i przyjaźni, z której narodziły się Ugly Dolls, stworzyła akcję charytatywną wspólnie z SOS Wioski Dziecięce i Media&Marketing Polska, mającą na celu pomoc dzieciom potrzebującym.
Do akcji zaprosiliśmy 300 naszych wspólnych przyjaciół. Naszą ideą było osobiste i twórcze zaangażowanie uczestników, a nie ograniczenie się do wrzucenia symbolicznej złotówki do puszki.
W czasach, gdy w modzie jest obdarowywanie drugiej osoby zrobionym własnoręcznie upominkiem, Agencja Reklamowa RADNA doszła do wniosku, że uszycie Szpeciaka będzie najlepszym prezentem. Ten pomysł idzie za powszechnym trendem „hand made”. Żaden wzór z http://szpeciaki.pl nie powiela wzoru komercyjnego Ugly Doll.
Ponieważ jednak niewiedza nie jest usprawiedliwieniem i jeżeli w jakiejkolwiek części zostały naruszone uczucia i prawa osób trzecich, uprzejmie za to przepraszamy i oświadczamy, że nie było naszym celem podszywanie się pod komercyjne działania innych firm.
Przepraszamy również naszych przyjaciół, jeżeli poczuli się urażeni dyskusją, jaka wywiązała się w internecie.

Agencja Reklamowa RADNA : okolakowska@radna.pl
SOS Wioski Dziecięce
Media&Marketing

konto usunięte

Temat: szpeciaki. brzydkie i słodkie misie

Wojtek Gąska:
Michale tak na marginesie bez emocji, mam pytanie. Czy przeszukujecie całe GL z podobnymi wątkami by wyjaśniać całe "nieporozumienie"? Pytam, bo w dzisiejszych czasach takie działanie (oki wiem że zasadne, bo zmierza do wyjaśnienie kto ma rację i kto jest dobry) może być postrzegane właśnie jako reklama.

Życzliwi czytelnicy forum i internauci sami nam podsyłają linki.
Załóżmy, że: http://szpeciaki.pl i paskudy.pl to dwie oddzielne inicjatywy dwu różnych grup zrzeszonych wokół takiej lub innej
organizacji. Z jakiegoś powodu (koszta, koordynacja) decydują
się na wspólną promocję w dość niekonwencjonalny sposób. Założenie jest proste: wywołujemy konflikt (o podłożu plagiatu - to jest genialne w swej prostocie :) i nagłaśniamy
go. Ale nie w mediach, ale właśnie na forach m.in. GL. Efekt,
publiczna dyskusja o... wszystkich nt. szpeciaków i paskud. Począwszy od oceny samego pomysłu, poprzez kto kogo, a na swoich
typach ulubionych maskotek skończywszy. Ot i cały marketing XXI
wieku. Zero nakładów, maks zysków. Pełen rispekt :)

Producent Uglydoll® ma duże restrykcje co do używania swojego ZASTRZEŻONEGO znaku.
Sami internauci, gdy odkryli, że ktoś podszywa się pod nazwą UGLYDOLL®, POINFORMOWALI nas i wciąż piszą do nas w tej sprawie.

Bowiem:
W notkach do prasy, w mailingach Radnej, przy przedstawianiu pomysłu "przyjaciołom radnej", w pierwszym zdaniu padła kłamliwa deficja, że "Ugly doll" to szpeciaki.

"Szpeciak (znany na świecie jako Ugly Doll) – paskudna maskotka będąca tworem niewprawnej ręki i wielkiej wyobraźni krawca amatora. "

Wielu z Was zajmuje się PR-em, bądź copywritingiem wie, że najważniejszy jest pierwsze zdanie, pierwszy akapit, który zwięźle zachęca do czytania całości.

Szkoda, że TYLKO Radna posłużyła się NIEETYCZNIE podszyła się pod zastrzeżoną nazwę i znaną przez wiele osób marką Ugly doll® i wprowadziła w błąd tak wiele osób.
Małgorzata Bednarek edytował(a) ten post dnia 13.12.07 o godzinie 13:27

Następna dyskusja:

BRZYDKIE




Wyślij zaproszenie do