Igor Piotr I.

Igor Piotr I. IT manager/Senior
Oracle Developer

Temat: komunikacyjna dupa

http://www.hej.mielec.pl/miasto2/aktualnosci/art832,po...


Pociąg Hetman zniknie z rozkładu?
26-05-2009

Wszystko na to wskazuje, że niedługo po linii kolejowej przez Mielec będą jeździć tylko pociągi towarowe.

Mieczysław Borowiec, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie alarmuje, że jego przedsiębiorstwo ma za mało środków by remontować trasę z Mielca do Dębicy. I dodaje, że prawdopodobnie przestanie przez Mielec jeździć ostatni pospieszny pociąg, Hetman.

- Stan tej linii jest katastrofalny – mówi Mieczysław Borowiec. Informuje, że rzeszowski Zakład Linii Kolejowych rocznie wykłada na utrzymanie tej trasy 4 miliony złotych. Przypływy z przejazdów pociągów to półtora miliona. Tymczasem na modernizację trasy i przywrócenie prędkości konstrukcyjnej, czyli 90 kilometrów na godzinę, potrzeba 140 milionów. Teraz 30-kilometrowy odcinek z Mielca do Dębicy pociąg pospieszny pokonuje w około 90 minut. A pod Mielcem jest taki odcinek, gdzie na długości 10 kilometrów pociąg jedzie maksymalnie 20 kilometrów na godzinę.

- Nie możemy zmusić przewoźników by na takiej linii realizowali przewozy pasażerskie. Prawdopodobnie spółka Intercity, która ma pociąg Hetman zgłosi w nowym rozkładzie trasę przez Kolbuszową – dodaje Mieczysław Borowiec. – Trasa przez Kolbuszową jest modernizowana i jest dużym zagrożeniem dla mieleckiej – nie ukrywa szef rzeszowskiego Zakładu Linii Kolejowych. Gdyby zniknął Hetman, kursujący przez Mielec z Zamościa do Krakowa i Wrocławia, z Mielca znikną całkowicie pociągi pasażerskie. Bo pozostanie tylko szyno bus, który jest zepsuty i zastępują go zwykłe autobusy jeżdżące wzdłuż linii kolejowej drogą numer 985.

- Jeśli ktoś powie o źródle finansowania, będą szanse na modernizację linii przez Mielec. Teraz tylko mówi się, że ta linia jest potrzebna, ale nie idą za tym pieniądze. My bardzo chętnie zrobimy modernizację, ale ktoś musi znaleźć pieniądze – przekazuje Mieczysław Borowiec. – Dzisiaj utrzymujemy tylko na tej linii przejezdność. Za 4 miliony wymieniamy tylko takie miejsca, które zagrażają bezpieczeństwu. My zrobimy wszystko, by utrzymać przejezdność, ale czy pojada tędy przewoźnicy pasażerscy, nie wiem – precyzuje Borowiec.

Jest sposób by nieco zmniejszyć czas przejazdu z Mielca do Dębicy. Zakład Linii Kolejowych szacuje, że kilkanaście milionów złotych potrzeba na zwiększenie dopuszczalnej prędkości, nawet do 70 kilometrów na godzinę, na tym najwolniejszym odcinku, pod Mielcem, gdzie teraz jeździ się 20 kilometrów na godzinę. To skróciłoby czas przejazdu do Dębicy o około 30 minut. ZLK jednak nie jest w stanie samodzielnie tych robót zrobić, podobnie jak całej modernizacji mieleckiej linii kolejowej. – Na to wszystko potrzeba 140 milionów, a cały kolejowy fundusz przeznaczony na inwestycje to 400 milionów złotych – dodaje Mieczysław Borowiec.

Pomóc może samorząd wojewódzki. Ale Marszałek Podkarpacia Zbigniew Cholewiński z dystansem podchodzi do wkładania pieniędzy w projekty kolejowe. – PKP, które zostało podzielone na kilka spółek, wymaga dużej restrukturyzacji. Najpierw trzeba zacząć od sposobu zarządzania tymi firmami, zrestrukturyzować kolej, a później przystąpić do inwestycji – mówi Cholewiński.

hej


a szkoda ...

w sumie to się zastanawiam czy ktoś sobie zdaje sprawę z tego co to oznacza - drugie co do wielkości miasto na Podkarpaciu bez koeli. Komunikacyjna dupa.Igor Piotr I. edytował(a) ten post dnia 27.05.09 o godzinie 11:05
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: komunikacyjna dupa

Mieliśmy z Tomkiem pewien pomysł i to chyba dobry moment, aby podjąć się jego realizacji... Tomku? Jesteś gotowy?

Temat: komunikacyjna dupa

Gdyby można normalnie znaleźć się koleją w 2,5 godziny w Krakowie - co nie jest jakąś fanaberią z mojej strony! - to chętnych byłoby duuuużo więcej
Ryszard Kętrzyński

Ryszard Kętrzyński Szklanka ZAWSZE jest
w połowie pełna !!

Temat: komunikacyjna dupa

Z Dębicy chyba jakoś tak to mniej więcej trwa. Tylko jeszcze trzeba do tej Dębicy dojechać :) oby nie pociągiem...
Tomasz J.

Tomasz J. Orange Polska -
Ekspert ds.
Zarządzania
Partnerska Sprzed...

Temat: komunikacyjna dupa

Ryszard Kętrzyński:
Z Dębicy chyba jakoś tak to mniej więcej trwa. Tylko jeszcze trzeba do tej Dębicy dojechać :) oby nie pociągiem...

Niestety ale wg. mnie jestemy daleko za Dębica :(
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: komunikacyjna dupa

No Dębica ma prąd! A my działamy jeszcze na węgiel ;)
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: komunikacyjna dupa

http://www.baekdal.com/future/Interaction-Design/eyest... propozycja przystanków autobusowych ;-)
Tomasz Witek

Tomasz Witek mieszkam na
podkarpaciu

Temat: komunikacyjna dupa

Kinga B.:
Mieliśmy z Tomkiem pewien pomysł i to chyba dobry moment, aby podjąć się jego realizacji... Tomku? Jesteś gotowy?


zwarty i gotowy!!! Kto się przyłączy do akcji "na torach WELCOME"?
Ryszard Kętrzyński

Ryszard Kętrzyński Szklanka ZAWSZE jest
w połowie pełna !!

Temat: komunikacyjna dupa

Więcej szczegółów proszę :) Mieszkam niedaleko torów więc tym bardziej :)
Tomasz J.

Tomasz J. Orange Polska -
Ekspert ds.
Zarządzania
Partnerska Sprzed...

Temat: komunikacyjna dupa

Kinga B.:
No Dębica ma prąd! A my działamy jeszcze na węgiel ;)


to i tak niezle gdyby nie nasz węgiel oni by pradu nie mieli ;)
Jacek W.

Jacek W. grafik komputerowy

Temat: komunikacyjna dupa

Wybudujmy więc elektrownię atomową:) Może być za WSK:) I problem dostawy energii rozwiązany.
Tomasz J.

Tomasz J. Orange Polska -
Ekspert ds.
Zarządzania
Partnerska Sprzed...

Temat: komunikacyjna dupa

Jacek Watracz:
Wybudujmy więc elektrownię atomową:) Może być za WSK:) I problem dostawy energii rozwiązany.

Jacek ja proponuje na miejscu Melnoxu a raczej Krosonpanu wybudowac :) przyjamniej atmomowa nie dymi
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: komunikacyjna dupa

Tomasz J.:
Jacek Watracz:
Wybudujmy więc elektrownię atomową:) Może być za WSK:) I problem dostawy energii rozwiązany.

Jacek ja proponuje na miejscu Melnoxu a raczej Krosonpanu wybudowac :) przyjamniej atmomowa nie dymi

tylko po co nam tyle prądu?
Tomasz J.

Tomasz J. Orange Polska -
Ekspert ds.
Zarządzania
Partnerska Sprzed...

Temat: komunikacyjna dupa

Kinga B.:

tylko po co nam tyle prądu?

Debicy sprzedamy :)
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: komunikacyjna dupa

Tomasz J.:
Kinga B.:

tylko po co nam tyle prądu?

Debicy sprzedamy :)

ale Ty przebiegły strateg jesteś ;) No a co innego mielibyśmy zrobić, jak u nas wszystko na węgiel jeszcze, a niedługo na energię atomową. =D
Tomasz J.

Tomasz J. Orange Polska -
Ekspert ds.
Zarządzania
Partnerska Sprzed...

Temat: komunikacyjna dupa

Kinga B.:
Tomasz J.:
Kinga B.:
ale Ty przebiegły strateg jesteś ;) No a co innego mielibyśmy zrobić, jak u nas wszystko na węgiel jeszcze, a niedługo na energię atomową. =D


ha dokladnie pomysl sprzedamy to co wytworzymy do Debicy wyciagniemy od nich kase a potem ta kase zainwestujemy, albo lepiej wydamy na jakas fajna impreze ;)
Igor Piotr I.

Igor Piotr I. IT manager/Senior
Oracle Developer

Temat: komunikacyjna dupa

Veolia Transport Podkarpacie obcina kolejne kursy
10-06-2009

Z rozkładu jazdy mieleckiego dworca autobusowego znikają kolejne podmiejskie połączenia.

Firma Veolia Transport Podkarpacie wprowadziła od 1 czerwca zmiany w rozkładzie jazdy w Mielcu.

W dni robocze:
Kursy relacji Mielec – Łączki Brzeskie z godz. 20.20 i Mielec – Podole z godz. 19.50 jako jeden kurs Mielec – Podole – Łączki Brzeskie przez Kiełków z godz. 20.20.
Zawieszony zostaje kurs relacji Podole – Mielec z godz. 16.35
Zawieszone będą kursy relacji Mielec – Izbiska z godz. 6.30 i Izbiska – Mielec z godz. 5.25.
Kurs relacji Suchy Grunt – Mielec z godz. 5.20 będzie kursował przez Izbiska.
Kurs relacji Dulcza Mała z godz. 5.15 będzie wjeżdżał do Podborza.
Kurs relacji Mielec – Otałęż z godz. 20.00 zostaje zawieszony , a kurs Mielec – Ostrówek zostaje przyśpieszony na godz. 20.30.
Zawieszony zostaje kurs relacji Słupiec – Mielec z godz. 16.25
Zawieszony zostaje kurs relacji Przykop – Mielec z godz. 18.30, natomiast kurs relacji Mielec – Przykop z godz. 20.10 zostaje skrócony do Krzemienicy skrz.
Kurs relacji Mielec – Pateraki z godz. 19.20 zostaje skrócony do Ostrów Baranowskich.

W soboty:
Kursy relacji Mielec – Łączki Brzeskie z godz. 20.20 i Mielec – Podole z godz. 19.50 jako jeden kurs Mielec – Podole – Łączki Brzeskie przez Kiełków z godz. 20.20.
Kursy relacji Mielec – Łączki Brzeskie z godz. 15.40 i Mielec – Podole z godz. 15.55 jako jeden kurs Mielec – Podole – Łączki Brzeskie przez Kiełków z godz. 15.40.
Zawieszone zostają kursy relacji Łączki Brzeskie – Mielec z godz. 16.30 i Podole – Mielec z godz. 16.35
Zawieszone zostają kursy relacji Mielec – Borki z godz. 17.20 i Borki – Mielec z godz. 16.20
Zawieszony zostaje kurs relacji Mielec – Kawęczyn – Mielec z godz. 8.50
Zawiesza się kurs relacji Mielec – Gawłuszowice z 6.10 oraz Gawłuszowice - - Mielec z godz. 6.55.
Zawiesza się kurs relacji Mielec – Jamy z godz. 18.10 oraz Jamy – Mielec z godz. 19.00.
Zawiesza się kurs relacji Mielec – Kolbuszowa z godz. 6.25 i 14.10 i Kolbuszowa – Mielec z godz. 7.35 i 15.40.

W okresie wakacji nie będą wykonywane kursy:
Mielec – Przykop z godz. 5.20
Mielec – Gliny Małe - Mielec z godz. 14.00 / do Glin Małych wjedzie kurs relacji Ostrówek – Mielec z godz. 14.30.
Kurs relacji Mielec Łaczki Brzeskie z godz. 14.05 w dni robocze w okresie wakacji i ferii szkolnych będzie kursował przez Kiełków, Podole.

źródło hej.mielec.pl
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: komunikacyjna dupa

hm. jedni na rowery, inny na samochody przesiadają się, hej.

smutne to, ale w mojej głowie rodzi się pytanie: co na to ludzie, którzy korzystają z PKS?
Igor Piotr I.

Igor Piotr I. IT manager/Senior
Oracle Developer

Temat: komunikacyjna dupa

:/


Kolejny gwóźdź do trumny mieleckiej kolei?
16-06-2009

Znane są plany modernizacji linii kolejowych na Podkarpaciu, niestety zabrakło środków na linię Ocicę – Mielec.

- Dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK S.A. Władysław Żmuda odsłonił karty w kwestii przygotowania i realizacji inwestycji kolejowych na Podkarpaciu na najbliższe lata. Planowane do realizacji odcinki linii kolejowych województwa podkarpackiego do roku 2013, które realizowane będą w ramach RPO województwa podkarpackiego, na co zaplanowana jest kwota 48, 6 mln Euro. Niestety w planach samorządu województwa rządzonego przez Prawo i Sprawiedliwość nie znalazła się ani jedna złotówka na modernizację linii kolejowej Ocice – Mielec, co stwierdzam z ubolewaniem –informuje poseł Leszek Deptuła.

Mimo niedawnej sesji wyjazdowej Sejmiku Podkarpacia, na którym był prezentowany fatalny stan linii kolejowej biegnącej przez Mielec, mimo apeli mieleckich samorządowców, nie ma pieniędzy na remont trasy kolejowej Dębica – Mielec – Ocice. Nawet kilkunastu milionów, które pomogłyby poprawić prędkość na najgorszych odcinkach, gdzie obowiązują ograniczenia nawet do 20 kilometrów na godzinę.

W planach są modernizacje czterech linii kolejowych, wszystkie na południu regionu. Na północy zostanie dokończona jedynie trasa Rzeszów – Ocice, bo nią mają jeździć pociągi do Warszawy. O Mielcu praktycznie zapomniano.

Do 2013 roku modernizowane będą fragmentami trasy Czudec – Strzyżów – Dobrzechów, Frysztak – Przybówka – Jasło Tow., Przysiek – Jasło – Tarnowiec, Zarszyn – Nowosielce – Sanok. W 2009 i 2010 roku planowane są także duże prace modernizacyjne na trasie Rzeszów – Ocice. To dokończenie remontów torów, budowa peronów na dziewięciu przystankach osobowych, modernizacje obiektów stacji, budowa dróg równoległych.

Zakończyła się też olbrzymia modernizacja stacji Kolbuszowa. Teraz jest tam przejście podziemne, peron z 6 wiatami dla pasażerów i 5 torami. Przedsięwzięcie kosztowało ponad 24,5 mln zł. W grudniu PKP zamierza rozpocząć przewozy pasażerskie z Rzeszowa do Tarnobrzega. Te inwestycje mają doprowadzić do uruchomienie połączenia Rzeszów - Warszawa. Co z trasą przez Mielec? Ani słowa o niej, ani złotówki na remont…

hejIgor Piotr I. edytował(a) ten post dnia 17.06.09 o godzinie 10:04
Tomasz Witek

Tomasz Witek mieszkam na
podkarpaciu

Temat: komunikacyjna dupa

Rzeszów - Warszawa ... Może wreszcie do Wawy koleją będzie szybciej. Na razie niespełna 300 km jesteśmy zmuszeni pokonywać z Mielca do Wawy w 11,5 h. Podobnie jak w niedostępnych dla transportu kołowego regionach Tajlandii.

Następna dyskusja:

koncepcyjna dupa




Wyślij zaproszenie do