Przemysław Cebula

Przemysław Cebula social media,
internet marketing

W związku z kolejnym wypadkiem na przejściu dla pieszych na ul. Słowackiego zachęcam do dyskusji na temat pomysłu by to miejsce stało się bezpieczniejsze.

Na tym forum są zarówno Prezydent Miasta jak i przedstawiciele MZDiK - każdy pomysł, sugestia będzie wzięta pod uwagę.
Sebastian P.

Sebastian P. Biuro Planowania
Regionalnego

To miło, że zachęcasz. Jednak wszystko już w tej kwestii zostało powiedziane i to już 10 miesięcy temu (miedzy innymi na łamach Echa Dnia i Gazety Wyborczej). Problem nie jest w tych co mówią lecz w tych co słuchają. Raczyłeś ich wymienić...
Sebastian P.

Sebastian P. Biuro Planowania
Regionalnego

Żeby jednak nie były, że społeczeństwo nie chce. Poniższe uwagi 'poszły' do radomskich gazet (26 listopada 2009).

Z niepokojem śledzimy dyskusję co do rozwiązań, które można zastosować na ul. Słowackiego. Nie możemy ważyć i porównywać życia ludzi z wygodą kierowców. Nie ma tu rozwiązań kompromisowych typu pulsujące światło nad przejściem, działania muszą być jednoznaczne – ograniczenie prędkości samochodów. W grę nie wchodzi również likwidacja przejścia, dlatego proponujemy:

1. Wybudowanie wyniesionego przejścia dla pieszych. Wbrew twierdzeniu pracowników MZDiK progi można stosować na ulicach, po których poruszają się autobusy - Dziennik Ustaw nr 220 poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r. „Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach”:

Załącznik nr 4
8.1. Progi zwalniające
Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
– na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych


Obrazek


lub

2. Instalacja sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przez pieszych wraz z rozwiązaniem z ul. Wierzbickiej - kontrola prędkości połączona z wyświetlaniem sygnału czerwonego po przekroczeniu przez pojazd prędkości 50km/h (ewentualnie z fotoradarem).


Obrazek


lub

3. Zwężenie jezdni do 2 pasów i przeznaczenie 2 zewnętrznych na miejsca postojowe z zakazem parkowania na chodnikach.


Obrazek


Ponadto w każdym z przypadków proponujemy fizyczne uniemożliwienie parkowania w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia poprzez zastosowanie słupków oraz oznaczenie powierzchni jezdni w obrębie przejścia kolorem czerwonym.Sebastian P. edytował(a) ten post dnia 23.12.10 o godzinie 21:48

konto usunięte

Jako, że Moderator profilu miasta Radomia na FB OCENZUROWAŁ i usunął część moich "niewygodnych" wypowiedzi oraz odesłał mnie na GoldenLine, zgodnie z jego życzeniem tutaj wklejam kopie moich wpisów.

WPIS nr 1:
Widzę, że "pan prezydent" w dobrym humorze. Szkoda tylko, że przez pańskie zaniedbania poszkodowana została kolejna osoba na ul.Słowackiego. Pańskie - bo to pan powinien nadzorować MZDiK!

Poniżej kopia mojego wpisu na Forum Echo Dnia - życzę miłej lektury przed świątecznym spotkaniem z własną rodziną.

Cytat: Dziś wiadomo, że MZDiK całkowicie się z pomysłu azylu na Słowackiego wycofał.

- Zdecydowały przepustowość i natężenie ruchu w tym miejscu - mówi Bartosz Rutkowski, rzecznik prasowy MZDiK. - Przy przejściu stanie obrotowa skrzynka na fotoradar, to da możliwość robienia zdjęć kierowcom jadącym od strony centrum oraz tym zjeżdżającym z wiaduktu. Jej zakup sfinansuje miasto. Zaplanowano też poprawę oświetlenia i oznakowania. Tym zajmie się MZDiK.

- Od początku byłem przeciw azylowi-wysepce, większość jednak optowała za tym rozwiązaniem – mówi nadkomisarz Piotr Kostkiewicz, szef radomskiej "drogówki”. – Uważam, że to tylko spowolni ruch i będą tworzyć się korki. Zamontowanie świateł też niewiele da.

A ja powiem tylko jedno: "dzięki" waszej bezczynności, bezmyślności i braku chęci do działania - panowie Kostkiewicz, Czyż i reszta "stołków" odpowiedzialnych za Nasze bezpieczeństwo - macie kolejną KREW NA RĘKACH!
Jak widać wasz cudowny lek na poprawę bezpieczeństwa - pomarańczowe światełka, na które pies z kulawą nogą nie zwraca uwagi, nadają się w tym przypadku bardziej na choinkę niż na tak niebezpieczną ulicę. Mam nadzieję, że w nadchodzące święta każde spojrzenie na oświetloną choinkę będzie wam przypominać, że w pewnym stopniu przyczyniliście się do kolejnej tragedii na ul.Słowackiego.
"Wesołych" świąt panowie Kostkiewicz i Czyż!

Radom - siła w precyzji...

PS.Oczywiście fotoradar, którego także nie ma, też by "pomógł", bo kierowca Golfa by "zwolnił". TYLKO urządzenia powodujące fizyczne ograniczenie prędkości mają jakikolwiek sens w tym miejscu - minimum azyl (zwężenie) lub wyniesione przejście dla pieszych (a najlepiej i jedno i drugie).

Panowie: Sebastianie Pawłowski i Bogumile Leśniewski - spróbujcie po raz kolejny ZMUSIĆ wreszcie Miasto do podjęcia radykalnych działań! Jeśli tylko będę mógł się do czegoś przydać - chętnie pomogę.

WPIS nr 2 (ocenzurowany):
Ale o czym chcecie dyskutować??? Gotowe pomysły przedstawiali wielokrotnie Panowie Leśniewski i Pawłowski. Gotowy był plan budowy azylu, ale naczelnik Kostkiewicz w ostatniej chwili uznał, ze spowoduje to SPOWOLNIENIE RUCHU (sic!). Trzeba wreszcie wziąć się do roboty, a nie fundować mieszkańcom obiecanki, że Miasto postawi fotoradar (pomysł prawie całkowicie pozbawiony sensu)! Może Urząd wyjaśni w jaki sposób pomalowanie pasów na czerwono i montaż pomarańczowych "światełek" wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa pieszych w tym miejscu? Pomijam, że światła najczęściej działają, gdy nikogo nie ma w pobliżu, a nie działają, gdy pieszy czeka przy krawężniku (posiadam zdjęcia, a na Youtubie dostępny jest film - wykonany bodajże przez członków Bractwa Rowerowego).
Powtórzę: prezydencie, MZDiK-u, policjo - do pracy! Nie do gadania po próżnicy!

CZY NAPRAWDĘ POTRZEBNY BYŁ KOLEJNY WYPADEK (na szczęście nie śmiertelny), BY ZNÓW POWRÓCIŁA DYSKUSJA NA TEMAT KONIECZNOŚCI POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA PIESZYCH W TYM MIEJSCU?!darekradom darekradom edytował(a) ten post dnia 23.12.10 o godzinie 23:48
Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Tak jak pisałem wcześniej na oficjalnym koncie Radomia na FaceBook'u, uważam że problem został kilka miesięcy temu świadomie zamieciony pod dywan. Władze miasta wybrały plan minimum i tylko kwestią czasu było następne potrącenie na tym przejściu.

Zachęcam do obejrzenia wywiadu z Łukaszem Zaborowskim na temat owego przejścia i proponowanych zmian, które poprawią bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.

Materiał powstał 26 listopada 2009 roku. Niestety przez ponad rok nikt sobie tej sprawy nie wziął do serca...

http://www.youtube.com/watch?v=kQbsV08goyA

Materiał z 23 listopada 2009 roku, kiedy na przejściu została zabita kobieta.
http://www.youtube.com/watch?v=1vIik09yNDg

Materiał EchoDnia na temat przejścia z 24 czerwca 2009 roku
http://www.youtube.com/watch?v=teUwGQyx3uQ

Także problem jest dobrze znany od dłuższego czasu, były wnioski organizacji pozarządowych, znawców tematyki, ale nikt się tym nie przejmuje. A ludzie nadal tracą życie w tym miejscu...Karol Wieczorek edytował(a) ten post dnia 23.12.10 o godzinie 23:52

konto usunięte

Poniżej link do filmu Sebastiana Pawłowskiego o braku poszanowania jakichkolwiek przepisów ruchu drogowego, mających stać na straży niechronionych uczestników ruchu.

http://www.youtube.com/watch?v=o9znyX7w_NEdarekradom darekradom edytował(a) ten post dnia 23.12.10 o godzinie 23:45

konto usunięte

Tam się aż prosi o azyl na środku lub o wyzwalaną przez pieszego sygnalizację świetlną. Ja zawsze wyglądam jak wychodzę zza samochodu który mnie aktualnie przepuszcza, ale jeżdżąc jako kierowca i samemu przepuszczając ludzi w takiej sytuacji zauważam jak mało z nich sprawdza, czy coś tym prawym pasem obok mojego samochodu jedzie. Niby są na przejściu, ale co szkodzi spojrzeć czy coś jedzie? Życia i zdrowia już się nie zwróci.
Sebastian P.

Sebastian P. Biuro Planowania
Regionalnego

W takim razie jeszcze jeden film - z 20 grudnia 2010. Kolega, który filmował robił to tylko przez 15 minut. W tym czasie jego kamera zarejestrowała 9 przypadków łamania prawa przez kierowców. W nawiasach czas zdarzenia na filmie.

* wyprzedzanie lewym pasem przed przejściem (0:14);
* jazda wzdłuż przejścia (0:58);
* blokowanie przejścia (1:21, 1:56);
* nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu (1:48, 2:06, 2:09, 3:02, 4:03).

http://www.youtube.com/watch?v=v5P3WTA28WgSebastian P. edytował(a) ten post dnia 24.12.10 o godzinie 12:17
Na filmie jest błąd za który z góry przepraszam. Powinno na początku być wyprzedzanie prawym pasem a nie lewym. Podobnie wyglądało wczorajsze potrącenie, tyle, że samochód na wewnętrznym pasie się zatrzymał. Widziałem całe zdarzenie, jak kobieta została potrącona, spadła z maski samochodu i uderzyła głową w krawężnik. Nikomu nie życzę takich zdarzeń.

Niestety takich sytuacji jest tam tyle, że mógłbym nagrywać bez przerwy.

Warto dodać, że zatory na wewnętrznym pasie w stronę centrum biorą się ze złej organizacji ruchu, wprowadzającej ruch dwukierunkowy na odcinku ul. Słowackiego wzdłuż parku Kościuszki.

konto usunięte

Ruch w stronę centrum obok parku Kościuszki był zawsze, wprowadzili kierunek z centrum na Glinice. Zatory tam były odkąd pamiętam, więc wprowadzenie dodatkowego kierunku jeśli wpłynęło na korki to w niewielkim stopniu. Zator wynika raczej z ilości samochodów skręcających w lewo (jadąc Słowackiego w stronę centrum). Z drugiej strony wiaduktu też jest przejście, tylko wypadków na nim jest mniej. Może to wynika z tego, że tam na środku jest azyl? Albo może jest mniejszy ruch pieszych w tamtym miejscu?
Sebastian P.

Sebastian P. Biuro Planowania
Regionalnego

Przemysław Cebula:
Na tym forum są zarówno Prezydent Miasta jak i przedstawiciele MZDiK - każdy pomysł, sugestia będzie wzięta pod uwagę.

Z pewną nieśmiałością - doczekamy się odpowiedzi?

konto usunięte

No właśnie ... będzie odpowiedź ?
Andrzej Kosztowniak

Andrzej Kosztowniak Prezydent, Urząd
Miejski w Radomiu

Witam,
w odniesieniu do przejścia na ul. Słowackiego zamontowane zostało przy nim pulsujące światło oraz pomalowane na kolor czerwony samo przejście. Co do innych rowiązań idących w kierunku świateł czy azylu, to stanowisko w tej sprawie było już przez MZDiK przedstawiane.
Coraz więcej osób zwraca się do mnie z pomysłem na likwidację tego przejścia argumentując, że w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się dwa przejścia - na skrzyżowaniu z 25 Czerwca i pod wiaduktem. Osoby, które korzystają z kontrowersyjnego przejścia czy idąc w kierunku ul. Prażmowskiego czy ul. 25 CZerwca tak czy inaczej muszą dojść do wspomnianych dwóch przejść. W rozmowach tych słyszę, że przejście to nie rozwiązuje żadnego problemu komunikacyjnego a jedynie je tworzy.
Wprowadzenie w tym miejscu świateł czy zabranie pasa ruchu na azyl, spowoduje dodatkowe zakorkowanie jednej z najważniejszych ulic w mieście. Z pewnością wrócę do rozmów z MZDiK o tym przejściu.
Filmy zamieszczone w tym, wątku pokazują jedno - kultura jazdy w naszym mieście pozostawia wiele do życzenia. Problem leży w tym, jak jeździmy, a nie czy są światła lub azyl, czy ich nie ma. Niestety do wypadków dochodzi w różnych częściaach miasta i przy różnych rozwiązaniach drogowych. Zrzucanie winy jednak tylko na kierowców jest dużym uproszczeniem. Piesi niejednokrotnie potrafią wtargnąć na jedznię tuż pod koła samochodu. Dochodzi do takich przypadków również na przejściach ze światłami. W jednym z głosów w tym wątku jest uwaga co do roztropnosci pieszych, którzy wchodząc na przejście nie zwracają zupełnie uwagi czy nie jedzie pasem obok jakiś kolejny samochód. Pełna zgoda. Więcej uwagi ze strony kierowców i pieszych i tych wypadaków będzie dużo mniej, albo nie bedzie ich wcale.
Sebastian P.

Sebastian P. Biuro Planowania
Regionalnego

Panie Prezydencie,

Wypadki na tych pasach według policyjnej bazy SEWIK były z winy kierowców. Zatem nie można karać pieszych likwidując im przejście. Zniesienie jego nie poprawi sytuacji pieszych a wręcz ją pogorszy - według Prawa o Ruchu Drogowym nadal będą mogli przechodzić przez jezdnię:

Art. 13.
2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.


Nawet ustawienie barierek niewiele da ponieważ nie można ich zamontować na wjazdach bramowych. Przykład likwidacji w efekcie którego miało wzrosnąć bezpieczeństwo pieszych mamy na skrzyżowaniu 25 Czerwca/Skłodowskiej. Przejścia nie ma, inne jest blisko, są barierki a nadal dochodzi do potrąceń. Zmieniła się jedynie winna - z kierowcy na pieszego (w uproszczeniu). Tylko czy o to chodziło? Na szybko znalezione 2 artykuły o potrąceniach w tamtym miejscu:

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/2010...
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/2010...

Ponadto o jakim zablokowaniu ruchu mówimy? Tam i tak jest permanentny korek. Budowa wzbudzając sygnalizacji nie pogorszy płynności jazdy. Nawet gdyby, to dlaczego możemy blokować ruch pieszych (likwidując przejście) a nie możemy blokować ruchu samochodów? W czym ważniejszy jest ruch samochodów, żeby traktować go priorytetowo? Takie podejście było w latach 70 na Zachodzie. Europa się z tego wycofuje, mamy okazję nie powielać ich błędów.

Niestety w Radomiu likwidowane są kolejne przejścia, po deptaku jeżdżą samochody, na Kilińskiego auta blokują chodniki, plac Jagielloński stał się wielkim parkingiem a na ulicy Winczewskich robi się objazd autobusu 11 bo ulicę blokują samochody klientów targu.

Może już czas powiedzieć DOŚĆ?! W naszym mieście żyją nie tylko kierowcy...Sebastian P. edytował(a) ten post dnia 06.01.11 o godzinie 21:21

konto usunięte

Dyrektor Czyż odszedł, Wicedyrektor Baciarelli odszedł ...
Może czas przeanalizować z prawdziwymi fachowcami sytuację w tym rejonie i wypracować rozsądne rozwiązanie. To co jest się nie sprawdza.
Sebastian P.

Sebastian P. Biuro Planowania
Regionalnego

Kolejne potrącenie w okolicach zlikwidowanego przejścia przy Skłodowskiej: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/2011...

konto usunięte

Przejeżdżam 2 razy dziennie przez to przejście... Jest tam bardzo niebezpiecznie, kierowcy mają ograniczoną widoczność /szczególnie jadąc od strony 25-go czerwca/.
W mojej opinii słusznym rozwiązaniem jest likwidacja "zebry".
Wszystkie inne rozwiązania spowodują, że to miejsce będzie jeszcze bardziej zakorkowane :-( Fajna byłaby kładka nad drogą, ale to chyba nie jest realne rozwiązanie.

Dziwne jest dla mnie zachowanie policji, która przy tym przejściu nie ustawia fotoradaru (chyba dlatego,że kierowcy nie mają się tam jak rozpędzić i nie byłoby dobrego biznesu) natomiast często fotoradar jest po drugiej stronie wiaduktu na wysokości ul. Giserskiej gdzie jest względnie bezpiecznie. Jak powszechnie wiadomo fotoradar ma spełniać (teoretycznie) zadania prewencyjne...

konto usunięte

Fotoradar w tym miejscu nie jest dobry rozwiązaniem, ponieważ nie prędkość samochodu jest tu głównym problemem, lecz wyprzedzanie innego pojazdu na przejściu. Krótko mówiąc jeden się zatrzyma przed przejściem, drugi nie i tragedia gotowa. Jeżdżąc po mieście sam zauważam, że ludzie przechodząc przez pasy w takich sytuacjach bardzo rzadko sprawdzają, czy coś jedzie sąsiednim pasem.

konto usunięte

W/g mnie tylko progi mialyby racje bytu-jesli zostanie wiecej miejsca, np. na parkowanie to piraci i tak beda po nim przejezdzac....w ogole Slowackiego powinna byc przedzielona co iles metrow progami by nie dalo rady rozpedzic sie na zadnym odcinku . Nie rozumiem jaki problem maja autobusy z progami...dla mnie to paranoja.

konto usunięte

Panie Arkadiuszu,
obecność Policji w tym miejscu (nawet na zasadzie pilnowania rozstawionego fotoradaru przenośnego) spowoduje, że kierowcom przejdzie ochota na głupie manewry... prewencja!!!Bartłomiej M. edytował(a) ten post dnia 22.02.11 o godzinie 08:34

Następna dyskusja:

10 kwietnia koncert charyta...


Wyślij zaproszenie do