konto usunięte

To tylko tak się mówi. Nasze władze nigdy chyba nic dobrego nie zrobią. A tramwaje to chyba dobry pomysł aby w Radomiu zrobić.
Grzegorz Soból

Grzegorz Soból właściciel, P.P.H.U.
DELTA

HUBERT STĘPIEŃ:
Moim zdaniem to na samym początku Pan Kosztowniak powinien wyremontować ulice, zrobić obwodnice itp a na samym końcu pomyśleć nad tramwajami.
Podczas gdy zdecydujemy się ostatecznie na budowę sieci tramwajowej w Radomiu to dofinansowanie które wtedy moglibyśmy otrzymać z UE obejmuje oprócz budowy linii tramwajowych i zakupu taboru również remont dróg przez które prowadzi tramwaj i modernizację skrzyżowań na tychże drogach.
więc można usmażyć dwie pieczenie na jednym ruszcie
Sebastian P.

Sebastian P. Biuro Planowania
Regionalnego

Marcin S.:
Wystarczy kupić 2-3 szynobusy, wybudować 5-6 przystanków i sprawa załatwiona. Małe nakłady, duży pożytek. Tylko komu będzie się chciało za to wziąć i sfinalizować inwestycję ?

Nie można by, aby komunikacja miejska była alternatywą dla samochodu musi podjeżdżać jak najbliżej generatora ruchu. Ten postulat nie byłby spełniony zarówno na Południu jak i na Gołębiowie. Poza tym dochodzi przepustowość linii oraz sprawy formalno-prawne.

Tramwaj na starych planach (okolice placu Jagiellońskiego):

Obrazek
Sebastian P. edytował(a) ten post dnia 30.03.11 o godzinie 20:16
Marcin S.

Marcin S. podróże kształcą

Zgadzam się całkowicie, że "aby komunikacja miejska była alternatywą dla samochodu musi podjeżdżać jak najbliżej generatora ruchu".
Ale w Radomiu i tak mieszkańcy poruszają się głównie autami, ponieważ komunikacja nie spełnia standardów dostępności. Trudny to problem w mieście, które się wyludnia i gospodarczo nie istnieje prawie wcale.
W każdym razie powietrze w mieście by było czystsze, gdyby szynobusy częściowo odciążyły linie autobusowe. Wydaje się w mieście pieniażki na drogi, które za kilka lat sa pełne łat, na park, na inne dobra, które są także potrzebne, ale moim zdaniem szynobus będzie wspaniałym uzupełnieniem rangi miasta i komfortu komunikacyjnego. Być może nie będzie to zasługa władz miasta, ale aż się prosi o takie rozwiązanie.
Sebastian P.:
Marcin S.:
Wystarczy kupić 2-3 szynobusy, wybudować 5-6 przystanków i sprawa załatwiona. Małe nakłady, duży pożytek. Tylko komu będzie się chciało za to wziąć i sfinalizować inwestycję ?

Nie można by, aby komunikacja miejska była alternatywą dla samochodu musi podjeżdżać jak najbliżej generatora ruchu. Ten postulat nie byłby spełniony zarówno na Południu jak i na Gołębiowie. Poza tym dochodzi przepustowość linii oraz sprawy formalno-prawne.
P. edytował(a) ten post dnia 30.03.11 o godzinie 20:16[/edited]Marcin S. edytował(a) ten post dnia 31.03.11 o godzinie 10:41
Sebastian P.

Sebastian P. Biuro Planowania
Regionalnego

Marcin S.:
Ale w Radomiu i tak mieszkańcy poruszają się głównie autami,

Nieprawda, nadal więcej porusza się komunikacją miejską lub per pedes.
ponieważ komunikacja nie spełnia standardów dostępności.

To jest akurat prawda. Tylko, że Ty proponując szynobus czynisz ją jeszcze mniej dostępną. Sprawdź sobie gdzie powstaną przystanki na linii nr 8 i ile metrów będzie od nich do najbliższych zabudowań:

http://mapy.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0&msid...
Trudny to problem w mieście, które się wyludnia i gospodarczo nie istnieje prawie wcale.

Radom wyludnia się w mniejszym tempie niż np. sąsiednie Kielce.
W każdym razie powietrze w mieście by było czystsze, gdyby szynobusy częściowo odciążyły linie autobusowe.

Nie byłby, bo tym szynobusem by nikt nie jeździł. Proszę sprawdzić jak taka komunikacja funkcjonowała przez kilka miesięcy w Kielcach i dlaczego z niej zrezygnowano.
Marcin S.

Marcin S. podróże kształcą


Nie byłby, bo tym szynobusem by nikt nie jeździł. Proszę sprawdzić jak taka komunikacja funkcjonowała przez kilka miesięcy w Kielcach i dlaczego z niej zrezygnowano.

Tu muszę się zgodzić, pewnie mało by było pasażerów na takie rozwiązanie jak szynobus a raczej był by on tylko ciekawostką komunikacyjną w Radomiu. Ale z drugiej strony to wynika ze struktury pasażerów i ich potrzeb. Czyli tak czy owak jesteśmy skazani na dymiące, kapiące olejami autobusy... lub zdewastowane czy brudne ?Marcin S. edytował(a) ten post dnia 08.04.11 o godzinie 17:29
Krzysztof Pietrasik

Krzysztof Pietrasik Agent ds. obsługi
frachtu lotniczego,
LS AIRPORT
SERVICES...

i co temat tramwaju juz upadl!
Arkadiusz J.

Arkadiusz J. developer, menager
ds. operacyjnych

Krzysztof Pietrasik:
i co temat tramwaju juz upadl!


Już po wyborach, musisz poczekać na następne wybory, bo wtedy temat tramwaii, lotniska, itp powróci.
Marcin S.

Marcin S. podróże kształcą

Arkadiusz J.:
Krzysztof Pietrasik:
i co temat tramwaju juz upadl!


Już po wyborach, musisz poczekać na następne wybory, bo wtedy temat tramwaii, lotniska, itp powróci.

Czy autor tej wypowiedzi trafnie czyta w myślach innych osób ?
Zachęcam do wyrażania własnej opinii i propozycji.
Z drugiej strony jestem ciekawy ile może kosztować wybudowanie 1 km linii tramwajowej i jak się to ma do kosztów utrzymania zdezelowanego taboru autobusowego.
Nie byłem dawno w Radomiu, ale dymiące autobusy oblepione całe reklamami doskonale psują wizerunek miasta. I te nawierzchnie dróg i ulic. Dużo jest do zrobienia w Radomiu, choć i odrobinę już zrobiono.
Marcin S.

Marcin S. podróże kształcą

Czy będą jednak linie tramwajowe w Radomiu ?
Coś chyba idzie w dobrym kierunku. Niech tylko władze Radomia nie demarginalizują miasta. Infrastruktura to najlepsza inwestycja, wielu o tym zapomina. Halę widowiskową, basen można wybudować w rok. Tramwaj to awans cywilizacyjna dla miasta o jakim inni mogą tylko pomarzyć.Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.11.13 o godzinie 20:36
Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Proszę, proszę - jest i wpis z 2010 roku, kiedy Pan Prezydent zapraszał na spotkanie w sprawie tramwajów.

Trzymamy za słowo Panie Prezydencie - mało którym politykom udaje się zrealizować przedwyborcze obietnice!
Marcin S.

Marcin S. podróże kształcą

Co lepszego można zrobić dla Radomia jak budowa sieci tramwajowej ? Infrastuktura od zawsze jest najlepszą inwestycją. Już Rzymianie o tym wiedzieli... i budowali.
Arkadiusz J.

Arkadiusz J. developer, menager
ds. operacyjnych

Kampanie czas zacząć, więc pytam ruszyło coś z tramwajami ?

Następna dyskusja:

Galerie Handlowe w mieście.


Wyślij zaproszenie do