konto usunięte

Temat: Zarządzanie projektowaniem usług – dlaczego usługi...

Sfera usług jest obecnie najdynamiczniej rozwijającym się sektorem gospodarki w Polsce, zarówno pod względem udziału w PKB, jak również ilości zatrudnionych osób. Wraz z rozwojem gospodarki wzrastają również wymagania klientów.
Klienci kupują usługi, które nie tylko odpowiadają ich oczekiwaniom ale je wyprzedzają. Sprzedaż samochodu to, poza produktem, cała gama usług serwisowych i ubezpieczeniowych. Klient kupujący kawę w kawiarni otrzymuje również usługi związane z dostępem do Internetu, wygodne fotele, miejsce spotkań i miłą atmosferę.
O atrakcyjności usług decydują te same czynniki jak w przypadku materialnych produktów. Usługa też musi być dobrze zaprojektowana, odpowiednio wprowadzona na rynek oraz efektywnie zarządzana.
Banki czy firmy ubezpieczeniowe udostępniają klientom wiele możliwości korzystania ze swoich usług. Jedna usługa bywa realizowana za pomocą wielu kanałów przez różnych pracowników. Zła realizacja na jednym z etapów czy punktów kontaktu skutkuje negatywnym doświadczeniem klienta.
W obliczu nadchodzącego kryzysu konkurencja w sferze usług się zaostrza. Przedsiębiorcy poszukują sposobów na przetrwanie trudnego czasu i zaciekawienie klientów swoimi usługami.
Dlatego niezbędne jest kompleksowe podejście do zarządzania projektowaniem oraz wzornictwem usług, ocena efektywności nowej usługi, zaplanowanie sposobów prezentacji oraz jej promocji.

http://iwp.com.pl/studia_podyplomowe_service_design_ma...Anna Fijałkowska edytował(a) ten post dnia 05.10.11 o godzinie 14:51