Temat: Lublin z najlepszą promocją w Polsce!
Zgadzam sie z Jackiem.
Pomysł z tą promocja miasta w oparciu o kulturę pewnie nie jest zły. Wręcz przeciwnie - jest nawet bardzo szczytny i ambitny ale ... Ale chciałbym poznać cele jakie są do osiągnięcia. Mam nadzieję, że celem było (a raczej jest) coś więcej niż tylko zdobywanie nagród za kształt kampanii … :). Ktoś kto wymyślił i ktoś kto zaakceptował pomysł lansowania Lublina jako miasta (centrum) kultury ma zapewne jakąś wizje i cele jakie chce w ten sposób osiągnąć. Jakie one są? Czy te cele są osiągane? Czy ktoś w jakikolwiek sposób mierzy efektywność wydawanych na to publicznych pieniędzy? Co temu miastu ma dać status miasta/centrum kultury (czy wielokulturowości)? Dlaczego właśnie kultura a nie np. centrum nauki, ważny ośrodek akademicki, kuźnia kadr które mógłby zasilić ośrodki naukowe, centra badawcze, biznes, inkubatory dla młodych przedsiębiorców (chociazby takie jak te
Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości). Jeżeli centrum kultury ma ściągnąć turystów i to wpływy z turystyki miałby być tym głównym zyskiem dla miasta to dodatkowo (a raczej przede wszystkim) postawiłbym np. na rozbudowę infrastruktury wokół Zalewu Zemborzyckiego i stworzenie tam wysokiej jakości ośrodka sportów wodnych i rekreacji, wykorzystał nowy tor rowerowy przy ul. Janowskiej oraz wykorzystał atuty Roztocza. Oczywiście cała kwestia związana z kulturą jest fajna i potrzebna ale moim zdaniem nie zapewni temu miastu właściwego rozwoju. Trzeba zatrzymać tu młodych ludzi, ktorzy zdobywają tu wyksztalcenie w wielu róznych dziedzinach (nie tylko KO).
Witek Krychowski edytował(a) ten post dnia 28.07.10 o godzinie 10:42