konto usunięte

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Widzę że nie tylko ja tak zrozumiałem ten artykuł i przyznam szczerze iż jeśli faktycznie tak jest że jeśli radni odrzucą ten "dokument" a 600 000 poszło z kasy miasta to chyba czas zacząć się interesować opracowywaniem projektów dla UMŁ.....Kamil M. edytował(a) ten post dnia 22.01.11 o godzinie 23:51
Hubert B.

Hubert B. wybitny specjalista
od wszechstronności
www.lodz.abc.pl

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Anna Szepke:
Proszę kogoś, kto się na tym zna o odpowiedź, bo mnie zmroziło, ale jak wiadomo dziennikarze nie zawsze są ściśli.
Formalnie, musi to zatwierdzić Rada Miejska swoja uchwałą.
Aczkolwiek może te także odrzucić i wtedy faktycznie będzie to niezły przypał i dowód jakie pojęcie maja radni.
Jacek Ś.

Jacek Ś. Perfumy, kosmetyki,
Dior, Chanel, YSL
itd

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Hubert B.:
Anna Szepke:
Proszę kogoś, kto się na tym zna o odpowiedź, bo mnie zmroziło, ale jak wiadomo dziennikarze nie zawsze są ściśli.
Formalnie, musi to zatwierdzić Rada Miejska swoja uchwałą.
Aczkolwiek może te także odrzucić i wtedy faktycznie będzie to niezły przypał i dowód jakie pojęcie maja radni.

chyba raczej jakie pojęcie ma ten kto zlecił ten projekt agencji z Krk i kto go przyjął i zapłacił, powinno sie zapłacić dopiero po zatwierdzeniu projektu przez radnych, tymbardziej że to ponoć plagiat ...

konto usunięte

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Trzymajmy rękę na pulsie bo jeśli dobrze kojarzę decyzja ma zapaść w tym tygodniu...
Hubert B.

Hubert B. wybitny specjalista
od wszechstronności
www.lodz.abc.pl

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Na wszystkowiedzących ekspertów z rady, zawsze można liczyć http://www.halolodz.pl/wiadomosci/artykul,4323,1,1.html

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Taniej wyjdzie rozpisać konkurs wśród mieszkańców na hasło i logotyp. 20 000 nagrody na pewno przyciągnie nie tylko osoby prywatne, ale i firmy.

Za 2 000 000 to chyba razem z kampanią reklamową miasta w mediach.

Firma Demo zademonstrowała jak wydoić publiczne pieniądze :)Andrzej Walczak edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 14:36
Maciej Ficyk

Maciej Ficyk właściciel, Agencja
Artystyczna \"XIV\",
archeolog, plastyk

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Miałem sie juz tutaj nie lansować, ale za 2 000 000 miliony to ja sie zgłaszam mogę zrobić to za 1000 000 i wszyscy będą zadowoleni UM bo zaoszczedzi ja bo zarobie.
Monika Pabijańska

Monika Pabijańska archetika.
generalna.

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

A czytaliście już wywiad z prezesem DEMO dot. marki Łódź?
http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/360575,rozmo...
Agata P.

Agata P. angielski: lekcje,
szkolenia,
tłumaczenia

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

To proszę wymienić trzy najważniejsze elementy planu.

Naprawdę teraz nie chcę o nim rozmawiać, bo nie o tym będziemy w pierwszej kolejności decydować.

Coś mi to przypomina...

Jedno muszę przyznać. Jeśli to:

Na początku pracy nad strategią zrobiliście badania opinii. Wynikało z nich, że większości Polaków Łódź nie kojarzy się z niczym.

jest prawda, to nasza sytuacja jest dużo lepsza niż by się wydawało. Bardzo bym chciała poznać dokładne wyniki tych badań. A przede wszystkim ich metodologię.
Anna S.

Anna S. marketing i PR od
kilku ładnych lat

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Monika Pabijańska:
A czytaliście już wywiad z prezesem DEMO dot. marki Łódź?
http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/360575,rozmo...

"To tu jest festiwal designu, szkoła filmowa o światowej renomie, a nazwiska ludzi, którzy się przez nią przewinęli to prawdziwe ikony. Zresztą dla świata filmu Łódź jest jak Hawana. Oni przyjeżdżają i się zachwycają. To nie jest miasto odpicowane, to nie jest dla panienki na szpilkach, ale dla ludzi kreatywnych - to jest właśnie to."

po pierwsze: kreatywność wŁodzi rzekomo nie miała dotyczyć tylko kultury/sztuki, a jakoś wymienione zjawiska pochodzą wyłącznie z tego zakresu. zero konkretu.

po drugie: my właśnie chcemy być odpicowanym miastem!! dla panienek na szpilkach też!! dżizys, co za wodolejstwo, co za powierzchowne podejście do tematu, ale nietrafiona metafora?. a do tego próbuje się nam wmówić, że hardcoreowy klimat tego miasta to jego atut. jak rozumiem kreatywność pobudzają brudne podwórka? no niewątpliwie, bez tego studenci filmówki nie mieliby ulubionych plenerów, ale chyba nie o to chodzi :/

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Anna Szepke:
Monika Pabijańska:
A czytaliście już wywiad z prezesem DEMO dot. marki Łódź?
http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/360575,rozmo...

"To tu jest festiwal designu, szkoła filmowa o światowej renomie, a nazwiska ludzi, którzy się przez nią przewinęli to prawdziwe ikony. Zresztą dla świata filmu Łódź jest jak Hawana. Oni przyjeżdżają i się zachwycają. To nie jest miasto odpicowane, to nie jest dla panienki na szpilkach, ale dla ludzi kreatywnych - to jest właśnie to."

Na podstawie tego można zadać pytanie - skoro jest tak dobrze, to czemu jest tak źle ??
Monika Pabijańska

Monika Pabijańska archetika.
generalna.

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

I jeszcze tutaj:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,88269,8985948,Strategia_m...

DEMO się broni zakresem zamówienia, jednak w zamówieniu były jasno określone etapy:
I. Etap - badania i analizy wizerunkowe.

II. Etap - Opracowanie strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016

III. Etap - stworzenie harmonogramu wdrożenia Strategii promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016.

Tylko tego harmonogramu brak, chyba, że czegoś nie widziałam.

Najważniejsze pytanie brzmi: co dalej? Bo oczywiście łatwo jest krytykować, ale co zrobimy z tak przygotowaną strategią? Bo radni odsuwają dyskusję na ten temat...Odstawimy na półkę tak jak ŁESK?

konto usunięte

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Jak przczytałem wszystkie wyżej wymienione artykuły to aż żal ..... ściska że w naszym mieście wolną ręką - otwarcie - bez grama wstydu marnuje się publiczne pieniądze...bo jak innaczej to nazwać??

600 000 / 130 stron = 4600 zł za stronę tego "dokumentu"

Swoją drogą to najdroższe "demo" kampanii jakie kiedykolwiek widziałem...
Katarzyna M.

Katarzyna M. Jestem
marketingowcem.
Dbam o relacje.

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Kamil M.:
marnuje się publiczne pieniądze...bo jak innaczej to nazwać??
Niestety pretensje możemy mieć tylko do siebie i troszkę do mediów...
Nikt nie zrobił burzy gdy był ogłaszany konkurs na tę strategię i podpisywano umowę na te prawie 600.000 zł.

Nauczka dla nas, obywateli. Katarzyna M. edytował(a) ten post dnia 25.01.11 o godzinie 14:15

konto usunięte

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Katarzyna M.:
Kamil M.:
marnuje się publiczne pieniądze...bo jak innaczej to nazwać??
Niestety pretensje możemy mieć tylko do siebie i troszkę do mediów...
Nikt nie zrobił burzy gdy był ogłaszany konkurs na tę strategię i podpisywano umowę na te prawie 600.000 zł.

Nauczka dla nas, obywateli.

Tak tylko że kiedy konkurs był ogłaszany nikt nie wiedział że 600 000 zł to zapłata za 130 stron suchego tekstu okraszonego wykresami.
Swoją drogą uważam że powinno być to tak przeprowadzone iż płacimy jeśli "projekt" przejdzie...każde inne rozwiązanie to wg. mnie bzdura i lekkomyślność..

P.S.
Bardzo mnie ciekawi jeśli projekt przejdzie jakich domen internetowych do promocji miasta użyje agencja demo gdyż najbardziej "reprezentatywne" są zajęte (przez lekkomyślność i brak podstawowej wiedzy na temat obecnych realiów promocji i korelacji mediów reklamy ww. agnecji w mojej ocenie) vide KreatywnaLodz.pl; KreatywnaŁódź.pl; LodzKreatywna.pl; ŁódźKreatywna....Kamil M. edytował(a) ten post dnia 25.01.11 o godzinie 14:45
Anna S.

Anna S. marketing i PR od
kilku ładnych lat

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

>> Czemu nikt z tutaj piszących nie startował do tego przetargu,
skoro jego realizacją mogło zająć się tak wielu?
nie startowałam, bo nie miałam wówczas takich zasobów, żeby to ogarnąć, ale owszem, zadzwoniłam do DEMO i zaproponowałam pomoc, w razie gdyby potrzebowali kogoś z Łodzi do konsultacji. usłyszałam, że bardzo dziękują, że już kilka osób dzwoniło z podobną propozycją i żebym wysłała maila z portfolio, co uczyniłam. nikt się nie odezwał, ale to nie ma znaczenia i nie wnikam, dlaczego. Ale chętnie dowiem się, czy tylko do mnie czy do pozostałych też nie. Więc tak nie do końca nie było chęci ze strony łodzian.Anna Szepke edytował(a) ten post dnia 25.01.11 o godzinie 15:40

konto usunięte

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Sądzę że nie tylko Ty nie otrzymałaś odpowiedzi.

Bardzo lubię Kraków jako miasto i mam do niego ogromny sentyment jednak do tej pory hmm....nie wiem jak to ująć...żaden "Krakowianin" nie zrobił nic dobrego dla Łodzi :(
patrz: były Prezes MPK i jego pomagier + firma Tor Krak
to przykład pierwszy z brzegu i mam jakieś dziwne przeczucie że z strategią Marki Łódź będzie bardzo podobnie...

Przy okazji również bardzo mnie zastanawiają powiązania Łódź <-> Kraków tzn. dlaczego przy tak ważnych kwestiach dla naszego miasta wciąż przewijają się firmy z tego konkretnego miasta...

Zawsze byłem uczony że kilka przypadków to nie przypadek...Kamil M. edytował(a) ten post dnia 25.01.11 o godzinie 22:36
Bartosz Domaszewicz

Bartosz Domaszewicz Radny Rady Miejskiej

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Kilka istotnych wyjaśnień.

Harmonogram wdrożenia, czyli III element zamówienia faktycznie istnieje. Został przekazany do BPTiWZ.

Co do kwoty jaką wydatkowaliśmy na ten dokument to warto pamiętać, że wyłonienie wykonawcy odbyło się w trybie opisanym przez ustawę prawo zamówień publicznych. Tym razem, ze względu na specyfikę zamówionej usługi, cena nie była jedynym kryterium. Warto natomiast wyjaśnić, że oferta opiewająca na 600 tyś to nie była najwyższa cena. Najdroższa oferta oscylowała około 1 mln zł. Zgodnie z moją pamięcią oferta DEMO byłą drugą najtańsza ze złożonych.

Sądzę, że niebawem cała procedura przetargowa zostanie upubliczniona, co powinno zakończyć dyskusje oparte o brak wiedzy.

Myślę, że warto także skonfrontować cenę zapłaconą przez Łódź z cenami w innych miastach.

Jeśli ktoś chce przeanalizować koszty przygotowania takiego dokumentu to warto też odnosić się do zakresu badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na rzecz wykonawcy. Obejmowały one łącznie grupę ponad 5 tyś respondentów. Miały one zarówno charakter ilościowy jak i jakościowy. To także wpływa na cenę.

No i już ostatnie wyjaśnienie. Do procedury mógł zgłosić się każdy, kto spełniał wymagania SIWZ, czyli miał odpowiednie doświadczenie w opracowywaniu takich dokumentów. Te wymogi były jasno określone. Samo ogłoszenie zostało też zamieszczone w prasie. W efekcie wpłynęło 5 ofert.

Podrawiam
Monika Pabijańska

Monika Pabijańska archetika.
generalna.

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

o! no i to wiele zmienia :)

Moim zdaniem strategia wcale nie była za droga - raczej standard.
Moim zdaniem też hasło wcale nie jest nie trafione - wręcz przeciwnie, myślę, że jest strzałem w 10.

Ale wszyscy pytają o konkrety, a tu cisza. DEMO mówi, że nie o tym teraz trzeba rozmawiać, a miasto milczy.
Sądzę, że niebawem cała procedura przetargowa zostanie upubliczniona, co powinno zakończyć dyskusje oparte o brak wiedzy.

Odsłona rzeczywiście rozwieje wiele wątpliwości. A ten brak wiedzy to nam zaserwowano - nikt nie mówił, że przedstawiono część strategii, czy wycinek.

No to czekamy :)
Agata P.

Agata P. angielski: lekcje,
szkolenia,
tłumaczenia

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Nic nie zmienia. Tu nie chodzi o to ile na tę strategię wydaliśmy, tylko o to, że de facto dostaliśmy za te pieniądze bubel. W tej "strategii" brakuje jasno określonych celów, nie zaproponowano też jak tę strategię wprowadzić w życie. No, chyba że oprócz tego co opublikowano w sieci jest jeszcze równoległy dokument ze szczegółami.

Jeśli już mamy porównywać, to proponuję zajrzeć też do strategii innych miast. Różnice widać gołym okiem.



Wyślij zaproszenie do