Temat: Rewitalizacja wg urzędników w Łodzi?
Warto wiedzieć, w mediach tego nie powiedzą, a dotyczy później nas wszystkich i boli całe dekady:
http://gothmucha.blox.pl/2010/05/Lodz-jak-dziecko-z-Do...
1. Targowa nie będzie miała zjazdów w Piłsudskiego!!! Zjazdy będą realizowane poprzez absurdalnie szeroką Kilińskiego (na tzw. okrętkę) albo przez uliczkę przed Muzeum Kinematografii, która ma się rozdąć do szerokości 3 pasów!
2. Ruch tramwajowy na trasie W-Z nie ulegnie poprawie - wyrwane będzie torowisko ułożone w 2002r. (a więc relatywnie nowe i niezniszczone), które i tak jest na tym odcinku wydzielone i nie blokowane ruchem samochodów. Ale komuś przeszkadza tramwaj na powierzchni, więc trzeba go zepchnąć w podziemie. Co ciekawe, samochody juz nie przeszkadzają.
3. Tunel wymusi zanik relacji skrętnych na skrzyżowaniu marszałków. Dąbrowa straci połączenie z okolicami Centralu, a Widzew z Uniwersytetem. Oczywiście relacje zjazdowe do zajezdni Telefoniczna (szczęśliwie jednej z dwóch nam pozostałych, na której ma stacjonować do 70% taboru) będą musiały być realizowane jakimiś okrężnymi trasami, za wozokilometry których zapłacimy my wszyscy.
4. Zysk czasowy będzie żaden.
5. Skrzyzówanie Kopcińskiego-Węglowa będzie miało 3 poziomy - mamy przecież mnóstwo pieniędzy, z którymi nie mamy co zrobić, więc zrobimy sobie węzeł na miarę Ułan Bator. A o Konstytucyjnej zapomnimy.
6. Przy okazji machnie się dwupasmową Tuwima aż do samej Targowej - a co tam, kamienice po drodze się wyburzy (brzydkie są, stare i odrapane, a że prywatne? stać nas na wykupienie, jesteśmy bogatym miastem!)
7. Wyburzy się też kilka czteropiętrowych kamienic w okolicach połączenia Targowej z Kilińskiego, w tym część jest oczywiście prywatna (ale mamy dużo pieniędzy, patrz wyżej) i zlikwiduje miesce działalności kilkunastu firm (bo kogo obchodzi jakić CIT, który płacą) - są dokładnie wyliczone w opracowaniu Spółki Teren, która wykonywała tą koncepcję.
8. Nowa Targowa będzie de facto tunelem (w sensie braku połączenia z przecinającymi ulicami, w tym W-Z) na trasie Chojny-Doły. Bo po co zbudować Konstytucyjną i udrożnić w ten sposób Smigłego-Rydza/Kopcińskiego. Cyrki się zaczną przy poszerzaniu Kilińskiego na południe na terenie Księżego Młyna. Ktoś ma jeszcze wątpliwości co do losu Nowej Tkalni?
9. A kiedy juz będziemy musieli skrzyżować nasze wspaniałe śródmiejskie autostrady (przy których obecna trasa W-Z może się schować), to walniemy ogromne rondo - bo lubimy ronda, a na ich środku można postawić pomnik. Albo estakadę, kiedy nam juz się znudzi pomnik.
10. A na koniec pięknie wytniemy część parku Źródłiska, będącego w rejestrze zabytków. A co tam jakieś krzaki będą przeszkadzały w budowie autostrady
Straty w budynkach pokazuje ta mapka:
Budynki do wyburzenia to te obwiedzione czarną kreską, cyfra rzymska oznacza ilość kondygnacji, fioletowa gwiazdka - że budynek jest w ewidencji zabytków.
Źródło:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=56500979&...Jakub P. edytował(a) ten post dnia 08.05.10 o godzinie 13:45