Angelika
J.
Don't wait for THE
PERFECT MOMENT, take
the moment and ma...
Temat: Miła jazda łódzkim MPK :)
Kinga Ś.:
Naturalnie, że można skarżyć MPK. Problem w tym, że nikomu się nie chce tego robić.
Wczoraj wysłałam 2 str skargi, wymieniając dokładnie jakie autobusy i tramwaje, o jakiej porze i na jakiej trasie nie pojawiły się o godzinie wskazanej w rozkładzie jazdy.
Skutkiem czego musiałam drałować kawał drogi na piechotę. Przeszłam w 20 minut Kilińskiego na odc. pomiędzy Rewolucji w Piłsudskiego. Nie pojawił się żaden tramwaj!!!!
Z racji tego, że zakupiłam migawkę, a muszę chodzić na piechotę, bo nie mogę doczekać się transportu napisałam skargę.
MPK powinno zwracać w takich przypadkach za taksówki. W skardze powoływałam się na następujące punkty ich regulaminu:
PRZEPISY PORZĄDKOWE LOKALNEGO
TRANSPORTU ZBIOROWEGO W ŁODZI
DZIAŁ I
Przepisy ogólne
Rozdział I – Postanowienia ogólne
§ 1.
Pasażer ma prawo:
(...)
* Do godziwych i bezpiecznych warunków podróżowania zgodnie z rozkładem jazdy.
* Do uzyskiwania odpowiedzi na wszystkie zadane pytania i uwagi.
(...)
* Do otrzymywania zadośćuczynienia strat poniesionych wskutek zaniedbania przewoźnika.
Rozdział III– Umowa przewozu
§ 6.
1. Umowę przewozu Pasażer zawiera przez nabycie biletu okresowego na przejazd, a korzystający z biletu kasowanego zawiera umowę na przejazd z chwilą zajęcia miejsca w środku transportowym. Bilet należy kasować bezzwłocznie po wejściu do pojazdu.
2. Bilet jest dokumentem poświadczającym:
2.1. zawarcie umowy z Przewoźnikiem,
2.2. wniesienie opłaty za przewóz.
DZIAŁ II
Przepisy dotyczące przewozu osób, zwierząt i rzeczy
Rozdział I – Przewóz osób
§ 10.
1. Obowiązki Przewoźnika
1. Przewoźnik jest zobowiązany do:
1.1. przestrzegania przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym,
1.2. punktualnych przyjazdów i odjazdów z przystanków – za punktualny uważa się taki kurs, którego czas przejazdu, przez określone w rozkładzie jazdy przystanki, jest zdefiniowany przez Organizatora przewozów w umowach z przewoźnikami.
Czyli jeśli autobus/tramwaj nie przyjeżdża, to przewoźnik nie wywiązuje się z zawartej z nami umowy.
Zachęcam do pisania skarg, odwołaliśmy kropka, może to czas zacząć dalej dbać o nasze interesy!! :)
dzieki sliczne, zaraz zabieram sie do pisania :)))