Adam Sęczkowski

Adam Sęczkowski Redaktor naczelny
serwisu Odkrywamy
Idoli, członek
Zarząd...

Temat: Manufaktura promuje Łódź na świecie

Manufaktura promuje Łódź na świecie

Centrum handlowo-rozrywkowe zgarnia międzynarodowe nagrody dla Łodzi. Manufaktura została właśnie laureatką ULI Global Awards 2007.

Urban Land Institute to międzynarodowa organizacja skupiająca specjalistów w zakresie rozwoju miast, budownictwa i inwestycji deweloperskich. Jako organizacja pozarządowa promuje rozwój urbanistyczny wielkich miast.

Manufakturę nagrodziła po raz pierwszy już w czerwcu. Inwestycja firmy Apsys zwyciężyła wówczas w kategorii najlepszych projektów europejskich. Doceniono innowacyjność przedsięwzięcia (połączenie kultury z rozrywką i handlem w zrewitalizowanej przestrzeni), ale i poszanowanie środowiska naturalnego oraz współpracę z lokalną społecznością.

Nagroda, którą Manufaktura dostała teraz, jest jeszcze ważniejsza, bo globalna. Łódzkie centrum trafiło do ścisłej światowej czołówki. W szranki stanęły najlepsze projekty z całego świata. Porównując je, jury brało pod uwagę m.in. dopasowanie do otoczenia, jakość zagospodarowania przestrzeni i tworzenie przestrzeni publicznej. Oprócz łódzkiego centrum na podium stanęły jeszcze: High Point w Seattle, Hong Kong Wetland Park w Hong Kongu, Meudon Campus w Paryżu i Urban Outfitters Corporate Campus w Philadelphii.

To nie jedyne wyróżnienia dla Manufaktury. Kilka miesięcy temu Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (International Council of Shopping Centers) doceniła ją za kampanie promocyjne (m.in. Fashion Week i letnią plażę na rynku). Centrum zdobyło też główną nagrodę w konkursie CEE Real Estate Quality Awards dla najlepszego obiektu związanego z handlem i rekreacją w Europie Środkowo-Wschodniej. Na IV Środkowoeuropejskich Targach Nieruchomości i Inwestycji CEPIF 2007 Manufaktura dostała główną nagrodę w kategorii Best Revitalization Developer. Znalazła się również w czołówce konkursu MIPIM w kategorii: najlepsze centrum handlowe na świecie. O tytuł walczyła z Europa Passage w Hamburgu i Koenigsbau Passagen w Stuttgarcie.

Apsys może mieć powody do zadowolenia. A i Łódź ma się z czego cieszyć. Chociaż prezydent Kropiwnicki długo nie mógł się porozumieć z francuskim inwestorem, prawda jest taka, że to firma Apsys zrobiła przez półtora roku mnóstwo dla zagranicznej promocji miasta. Każda międzynarodowa nagroda oznacza przecież nie tylko pokazywanie centrum handlowo-rozrywkowego, ale też Łodzi. Na przykład, finał konkursu MIPIM organizowany był na targach w Cannes. W ubiegłym roku przyciągnęły one aż 21,5 tys. gości! Większość z nich kojarzy już pewnie Łódź - i to właśnie z docenianym projektem. O Manufakturze i Łodzi można było też przeczytać w zagranicznej prasie, m.in. "Financial Times", "La Tribune" i "The Independent".

Manufaktura wpływa pozytywnie na wizerunek Łodzi w oczach inwestorów. Przetoczyły się tu tabuny zagranicznych delegacji, którym urzędnicy pokazują, że inwestowanie w Łodzi się opłaca. Pewnie dlatego prezydent na dobre przekonał się do Manufaktury. W "rocznicowym" filmie, przygotowanym przez firmę Apsys, nazywa centrum "jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Łodzi", "magnesem" i "znakiem rozpoznawczym miasta".

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź