Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Jarosław Szwarc:
Jaka według Was jest najlepsza forma reklamy?
Czy czytacie ulotki przesyłane pocztą?
Czy czytacie pop-up?

Zapraszam do dyskusji.

Będąc z Tobą zupełnie szczerym to pytanie które zadałeś jest kiepsko skonstruowane. Dlaczego? Ponieważ jest zbyt ogólne, zbyt mało precyzyjne. O czym konkretnie mówimy:
jaki produkt?
jak grupa docelowa?
co chcesz osiągnąć?
itp.

Wyobraź sobie że chcesz dotrzeć do emerytów i rencistów z jakimś konkretnym produktem - zrobisz to via internet? pewnie że nie. ulotka? lepiej - można się bardzo zdziwić jaką wagę ludzie starsi przywiązują do ulotek, gazetek itp. (generalnie materiałów ze skrzynek, czy spod drzwi). Oczywiście jest to czyste teoretyzowanie, bo wszystko zależy od szczegółowych założeń projektu i budżetu jakim dysponujesz. Kanałów dotarcia i potężnych narzędzi jest mnóstwo!

Sytuacja odmienna - masz produkt z którym chcesz dotrzeć do:
kobiet/mężczyzn, wiek 15-24, mieszkających w średnich i dużych miastach, o zainteresowaniach (bal bla). Internet? Jeśli wpasuje Ci się w założenia projektu, śmiało. Pop - up? Skurczybyków, którzy je tworzą udusiłbym gołymi rękami, tak mnie wkurzają; ale nie można negować ich dotarcia. Jeśli stworzysz jakąś pojechaną, mega-hiper zaje***tą kreację to zasięg/efekt takiej kampanii może być bardzo pozytywny. Rzecz jasna, znów rozbijamy się o szczegóły. Co chcesz osiągnąć/zbudować: sprzedaż czy wizerunek?

...i tak można godzinami. Liczą się SZCZEGÓLY!!!

Pzdr.

AndrzejAndrzej Tomasik edytował(a) ten post dnia 06.07.09 o godzinie 16:03

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Pytanie postawiłem świadomie :-)
Tak postawione pytanie budzi dyskusję.

Z pewnością ważna jest grupa docelowa, bo precyzuje ona kanały komunikacji.
Cel jest raczej oczywisty. Rekalmujemy coś nie po to, aby pozbyć się kasy :-) tylko aby wypromować coś i umocnić świadomość obecności czegoś na rynku.
Podobnie nie precyzowałem produktu, ponieważ to nie ma żadnego znaczenia.
Oczywistym jest, że banerów ze sprzętem ADG nie będziemy zamieszczali na portalach dotyczących zdrowej żywnosci, karmy dla psa w piśmie "Radioelektronik" itd. itd.

Wszechobecne ulotki w 90% trafiają w kosz, banery bardziej denerwują, niż zachęcają, pop-up nie są czytane chyba przez 99% użytkowników netu.
Sensem pytania było ustalenie, jaki kanał jest jeszcze najbardziej przyswajalny.
Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Jarosław Szwarc:
Pytanie postawiłem świadomie :-)
Tak postawione pytanie budzi dyskusję.

Z pewnością ważna jest grupa docelowa, bo precyzuje ona kanały komunikacji.
Cel jest raczej oczywisty. Rekalmujemy coś nie po to, aby pozbyć się kasy :-) tylko aby wypromować coś i umocnić świadomość obecności czegoś na rynku.
Podobnie nie precyzowałem produktu, ponieważ to nie ma żadnego znaczenia.
Oczywistym jest, że banerów ze sprzętem ADG nie będziemy zamieszczali na portalach dotyczących zdrowej żywnosci, karmy dla psa w piśmie "Radioelektronik" itd. itd.

Wszechobecne ulotki w 90% trafiają w kosz, banery bardziej denerwują, niż zachęcają, pop-up nie są czytane chyba przez 99% użytkowników netu.
Sensem pytania było ustalenie, jaki kanał jest jeszcze najbardziej przyswajalny.

Domyślam się że chciałeś pchnąć ludzi do wymiany zdań i opinii, com nieskromnie się chwaląc również uczynił :)
Ale, jeśli pozwolisz, czepiać się będę dalej...
Sensem pytania było ustalenie, jaki kanał jest jeszcze najbardziej przyswajalny."

Pamiętaj, że w pytaniu które zadałeś na początku dyskusji prosisz o porównanie ATL'u i BTL'u. Tak naprawdę to dwie zupełnie "inne bajki", które w wielu przypadkach świetnie komponują się razem :)

A poza tym, jest jeszcze jeden, że tak powiem, "myk"...
Gro ludzi wypowiadających się tutaj, to ludzie "świadomi", którzy są wrażliwi na kreacje reklamowe. Wszyscy Ci są mało miarodajni, taka prawda. Choć druga strona medalu jest taka, że najczęściej zwracamy uwagę na to co piękne lub ohydne, a to co skuteczne przechodzi obok nas, jednocześnie osiągając zamierzony efekt.

Pzdr.

AndrzejAndrzej Tomasik edytował(a) ten post dnia 06.07.09 o godzinie 19:17

konto usunięte

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Myślę, że dobrą formą reklamy jest ulotka w skrzynce pocztowej ... chciał nie chciał na klatce nie ma kosza, więc zabieramy ją do domu a po drodze ją czytamy. Wchodząc do domu nie zawsze odrazu bieniemy z nią do kosza co może spowodować, że przeczyta ją następny potencjalny klient.
To się rozpisałam ... heh :))))
Michał B.

Michał B. Ekspert ds.
Płatności Mobilnych

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Marta Andrzejczyk:
Myślę, że dobrą formą reklamy jest ulotka w skrzynce pocztowej ...

Nieee!!!!
Już raz mi tak awizo wcięło jak wywaliłem je razem z jakimś katalogiem dywanów wciskanym do skrzynek.

Wycieraczki są najlepsze.
Jak rzucą na wycieraczkę to jeszcze kopnę w kierunku drzwi sąsiadki i po sprawie :P

konto usunięte

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Michał B.:
Marta Andrzejczyk:
Myślę, że dobrą formą reklamy jest ulotka w skrzynce pocztowej ...

Nieee!!!!
Już raz mi tak awizo wcięło jak wywaliłem je razem z jakimś katalogiem dywanów wciskanym do skrzynek.

Wycieraczki są najlepsze.
Jak rzucą na wycieraczkę to jeszcze kopnę w kierunku drzwi sąsiadki i po sprawie :P
No, ale jedna z najlepszych chyba form przekazania ulotki.
Jak dostajesz na ulicy to trafia prosto do kosza :)
Jeszcze prasa to niezły myk :)
Ja zawsze czytam ulotki wyciągnięte z gazety :)
Tomasz Kaczanowski

Tomasz Kaczanowski Ot, programista

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Marta Andrzejczyk:
Michał B.:
Marta Andrzejczyk:
Myślę, że dobrą formą reklamy jest ulotka w skrzynce pocztowej ...

Nieee!!!!
Już raz mi tak awizo wcięło jak wywaliłem je razem z jakimś katalogiem dywanów wciskanym do skrzynek.

Wycieraczki są najlepsze.
Jak rzucą na wycieraczkę to jeszcze kopnę w kierunku drzwi sąsiadki i po sprawie :P
No, ale jedna z najlepszych chyba form przekazania ulotki.
Jak dostajesz na ulicy to trafia prosto do kosza :)
Jeszcze prasa to niezły myk :)
Ja zawsze czytam ulotki wyciągnięte z gazety :)

A ja w zasadzie nigdy ich nie czytam. Co do kosza przy skrzynkach, to stał sie takim koszem u mnie w bloku pobliski parapet z tego co zauważyłem. Ludzie przeprowadzają wstepną selekcję i wszelkie ulotki zostawiają tam właśnie, a rano zabiera je sprzątaczka....
Angelika J.

Angelika J. Don't wait for THE
PERFECT MOMENT, take
the moment and ma...

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Michał B.:
Marta Andrzejczyk:
Myślę, że dobrą formą reklamy jest ulotka w skrzynce pocztowej ...

Nieee!!!!
Już raz mi tak awizo wcięło jak wywaliłem je razem z jakimś katalogiem dywanów wciskanym do skrzynek.

Wycieraczki są najlepsze.
Jak rzucą na wycieraczkę to jeszcze kopnę w kierunku drzwi sąsiadki i po sprawie :P
Aż wstyd się przyznać, ale ja tez tak czasem robię :P
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

ja czytam, ale szybko zapominam. Dużo dobrego napisał Andrzej z uwagi na swoje kompetencje zawodowe.
Jaka ulotka, jaki banner, gdzie eksponowany, jak eksponowany, czy oświetlony, czy ładny, czy spójny, jaki papier, jakość druku, miejsce, sposób dystrybucji i masa innych elementów i elemencików... to wszystko ma przecież wymierne znaczenie na skuteczność komunikatu ulotkowo-banerowego (marketingowego)!

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Tak oczywiście macie rację.
Ale nas nie interesuje tutaj czy ulotka na papierze zwykłym czy fotograficznym, czy kolorowa czy czarno-biała, a jak kolorowa to ile kolorów, czy w poważnym tonie czy humorystyczna itd. itd.

Rozmawiajmy o kanałach komunikacji.
Wyciagnięcie wniosków co do najskuteczniejszej formy promocji jest ideą tej dyskusji.Jarosław Szwarc edytował(a) ten post dnia 07.07.09 o godzinie 22:48
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Aaa... Was tzn kogo?
jeszcze powiedzcie co chcecie promować to łatwiej będzie dobrać odpowiedni kanał albo dwa ;)
Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Rozmawiajmy o kanałach komunikacji.
Wyciagnięcie wniosków co do najskuteczniejszej formy promocji
Przepraszam Jarku, ale jedyne co mi przychodzi na myśl to powiedzenie "jak grochem o ścianę"
Cel jest raczej oczywisty. Rekalmujemy coś nie po to, aby pozbyć > się kasy :-)

Z takim podejściem, jesteś na jak najlepszej drodze "utylizacji" gotówki :)))

Wiesz, tak ogólnikowa rozmowa ma podobny sens jak dywagacje na temat: Co opłaca się bardziej otworzyć restauracje czy kawiarnie?

Pzdr.

Andrzej
Michał B.

Michał B. Ekspert ds.
Płatności Mobilnych

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

To forum kocha ogólnikowe gadki szmatki! :))
Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

P.S. Choć tak naprawdę to zastanawia mnie Twój upór do tak ogólnikowej, trochę bezsensownej dyskusji.

Jako osoba odpowiedzialna za launch "Wytwórni", marketing, narzędzia, komunikację i całą tą otoczkę na bank masz konkretnie opanowane...

Pzdr.

Andrzej
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

bo może do konkretów musielibyśmy podpisać nda oraz poprosić o dane do faktur ;)
Emma K.

Emma K. IT security /
cybersecurity

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Skuteczne formy promocji:

Reklama kinowa - wysoki wskaźnik zapamiętywalności już przy jednorazowej ekspozycji.

Reklama telewizyjna - wysoka skuteczność, rozpoznawalność, wielokanałowy przekaz komunikatu, zapamiętywalność zwiększona przy spełnieniu warunku skojarzenia z podobającym się programem, a więc w jego bliskości. Skuteczniejsze są krótkie bloki reklamowe.

Reklama radiowa - stosunkowo wysoka skuteczność, zapamiętywalność zależna od ilości ekspozycji, przekaz jednokanałowy, co nie oznacza, że nieskuteczny.

W Internecie można znaleźć wiele statystyk z badań na ten temat, prowadzenie sondażu na grupie Goldenline może dać odpowiedź nie ogólną, ale odnoszącą się do określonej próby - w tym wypadku - użytkownicy Internetu, członkowie grup dyskusyjnych. Jeśli grupa docelowa pokrywa się całkowicie z grupą badawczą - wtedy zapytanie na grupie uznam za uzasadnione.

konto usunięte

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Reklama na przystankach MPK ;) Szczególnie skuteczna w godzinach szczytu, gdy czas oczekiwania na przyjazd tramwaju bądź autobusu można liczyć w godzinach :) Na ulotki i foldery umieszczane w prasie również zwracam uwagę, ale tylko wtedy, gdy mój wzrok przyciąga niecodzienna forma lub treść insertu (np. promocja marki samochodu na wklejce w kształcie auta). Świstki podrzucane pod drzwi lub upychane w skrzynce pocztowej wyrzucam bez rzucenia na nie okiem lub przerabiam na papierowe łódeczki :)

konto usunięte

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Michał B.:
Marta Andrzejczyk:
Myślę, że dobrą formą reklamy jest ulotka w skrzynce pocztowej ...

Nieee!!!!
Już raz mi tak awizo wcięło jak wywaliłem je razem z jakimś katalogiem dywanów wciskanym do skrzynek.

Wycieraczki są najlepsze.
Jak rzucą na wycieraczkę to jeszcze kopnę w kierunku drzwi sąsiadki i po sprawie :P

Najlepiej nie wpuszczać roznosicieli makulatury na klatkę schodową, proste. Ile razy bezmyślnie ludzie otwierają drzwi, kiedy słyszą: "Reklama"? Ręce opadają. Najlepiej, jak jakiś gnojek kiedyś zaczął się oburzać, że go nie chcę wpuścić, musiałem go pogonić, bo się zirytowałem. Nie dość, że śmieci, to jeszcze się stawia palant. Ale na sąsiadów nie da się poradzić. Ty nie otworzysz, ale oni "sobie życzą", więc nie można wywiesić zakazu śmiecenia. A potem z jednej strony "sobie życzą" a z drugiej jak leci ulotki nie są odbierane i walają się po klatce schodowej. Chore to.

konto usunięte

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

Emma Kocik:
Skuteczne formy promocji:

Reklama kinowa - wysoki wskaźnik zapamiętywalności już przy jednorazowej ekspozycji.

W Cinemacity w Manufakturze przed reklamami właściwymi i filmem na ekranie w kółko obraca się logo firmy, która promuje się na danej sali kinowej (włącznie z nazwaniem tej sali nazwą sponsora). I tak przez 10 minut w kółko zatacza się potrójne logo INDESITu, albo czegoś tam innego. Tylko co oni, że niby mam się zahipnotyzować patrząc się bezmyslnie w nudne zataczające się logo? Że co, ja mam niby kupić to po wyjsciu z kina? Np. pralkę? Nie wiem czy inni kupują potem, ale jakoś nie planuję mieć w domu pralki, poza tym wybrałbym BOSCHa albo coś innego, co ma fajniejszą nazwę. Do tego nawet nie pamiętam co to za logo były do tej pory, a już z kilkanaście razy tam siedziałem. NIe dość, że nie działa taka reklama, to potwornie marnuje czas i nudzi przez 10 - 15 minut. Bez sensu.
Reklama telewizyjna - wysoka skuteczność, rozpoznawalność, wielokanałowy przekaz komunikatu, zapamiętywalność zwiększona
przy spełnieniu warunku skojarzenia z podobającym się programem, a więc w jego bliskości.

9/10 reklam mnie wkurza i zniechęca, reszta jest obojętna. Nigdy nie kupuję z powodu "fajnej reklamy". Prędzej NIC nie kupię, niż miałbym wybrać coś z powodu przekazu reklamowego.
Skuteczniejsze są krótkie bloki reklamowe.

Whatever. A przy okazji - napisz taką tezę do Polsatu albo do niemieckich stacji telewizyjnych, np. SAT.1, gdzie w przerwie reklamowej po poł godzinie nie pamiętasz co oglądałeś.
Reklama radiowa - stosunkowo wysoka skuteczność, zapamiętywalność zależna od ilości ekspozycji, przekaz jednokanałowy, co nie oznacza, że nieskuteczny.

Do dzisiaj na pamięć znam katujące mnie w radiu reklamy zupek AMINO i WINIARY... tylko nigdy ich nie kupiłem. Wolę niemiecki Knorr, bo pcha mniej cebuli i czosnku (bleght). No i co mi po takiej reklamie? Znowu nie działa.
Andrzej Tomasik

Andrzej Tomasik Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.

Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??

W Internecie można znaleźć wiele statystyk z badań na ten temat, prowadzenie sondażu na grupie Goldenline może dać odpowiedź nie ogólną, ale odnoszącą się do określonej próby - w tym wypadku - użytkownicy Internetu, członkowie grup
dyskusyjnych. Jeśli grupa docelowa pokrywa się całkowicie z grupą badawczą - wtedy zapytanie na grupie uznam za uzasadnione.

Tutaj Emma ma absolutną rację. Jeśli podejdziemy do tego nie jak do "dyskusji akademickiej", a jak do "nie-przypadkowego badania", gdzie grupa badawcza = docelowa; narzędzia zostały celowy wybrane, a strategia oraz sam produktu są precyzyjnie określone(wszystkie dane znane są autorowi) to wynik jaki dostanie Jarek będzie miarodajny. (może nie jakoś super-hiper, ale zawsze będzie to coś!)

Natomiast jeśli jest to "akademicka dyskusja" n/t wyższości ulotek nad pop-upami, to równie dobrze w dalszej częsci tematu możemy rozmawiać o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy :)

Pzdr.

AndrzejAndrzej Tomasik edytował(a) ten post dnia 08.07.09 o godzinie 12:39



Wyślij zaproszenie do