Andrzej
Tomasik
Marketing Unit
Manager, Aflofarm
Farmacja Polska Sp.
z o.o.
Temat: Kto z Was czyta reklamy na banerach bądź ulotkach??
Jarosław Szwarc:
Jaka według Was jest najlepsza forma reklamy?
Czy czytacie ulotki przesyłane pocztą?
Czy czytacie pop-up?
Zapraszam do dyskusji.
Będąc z Tobą zupełnie szczerym to pytanie które zadałeś jest kiepsko skonstruowane. Dlaczego? Ponieważ jest zbyt ogólne, zbyt mało precyzyjne. O czym konkretnie mówimy:
jaki produkt?
jak grupa docelowa?
co chcesz osiągnąć?
itp.
Wyobraź sobie że chcesz dotrzeć do emerytów i rencistów z jakimś konkretnym produktem - zrobisz to via internet? pewnie że nie. ulotka? lepiej - można się bardzo zdziwić jaką wagę ludzie starsi przywiązują do ulotek, gazetek itp. (generalnie materiałów ze skrzynek, czy spod drzwi). Oczywiście jest to czyste teoretyzowanie, bo wszystko zależy od szczegółowych założeń projektu i budżetu jakim dysponujesz. Kanałów dotarcia i potężnych narzędzi jest mnóstwo!
Sytuacja odmienna - masz produkt z którym chcesz dotrzeć do:
kobiet/mężczyzn, wiek 15-24, mieszkających w średnich i dużych miastach, o zainteresowaniach (bal bla). Internet? Jeśli wpasuje Ci się w założenia projektu, śmiało. Pop - up? Skurczybyków, którzy je tworzą udusiłbym gołymi rękami, tak mnie wkurzają; ale nie można negować ich dotarcia. Jeśli stworzysz jakąś pojechaną, mega-hiper zaje***tą kreację to zasięg/efekt takiej kampanii może być bardzo pozytywny. Rzecz jasna, znów rozbijamy się o szczegóły. Co chcesz osiągnąć/zbudować: sprzedaż czy wizerunek?
...i tak można godzinami. Liczą się SZCZEGÓLY!!!
Pzdr.
AndrzejAndrzej Tomasik edytował(a) ten post dnia 06.07.09 o godzinie 16:03