Hubert B.

Hubert B. wybitny specjalista
od wszechstronności
www.lodz.abc.pl

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Zastanawialiście się na co Miasto wyda pieniądze w przyszłorocznym budżecie?
Tylko jeszcze dzisiaj macie szansę realnego wpłynięcia na kształt przyszłorocznego budżetu naszego miasta.

Miasto uruchomiło w końcu konsultacje społeczne, trwające jeszcze tylko dzisiaj 23 grudnia: http://uml.lodz.pl/samorzad/konsultacje_spoleczne/

Chciałbym Wam też zaproponować gotowe propozycje zmian. Wystarczy kilka minut, aby wpłynąć na wydatki miasta. Aby spowodować, aby Łódź nie wydawała pieniędzy w sposób nieprzemyślany: http://budzet2011.dlalodzi.info
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Hubert B.:
jeszcze tylko dzisiaj 23 grudnia:

Na przyszłość uprasza się o wrzucanie wiadomości tego typu z większym priorytetem na naszą grupę.
Jacek Ś.

Jacek Ś. Perfumy, kosmetyki,
Dior, Chanel, YSL
itd

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Hubert,
super, że rzuciłeś temat, ale tak jak Prot napisał szkoda że tak późno, wszyscy są mocno zajęci przygotowaniami do świąt, a przynajmniej duża część z nas.
Pomimo tego fajnie że dowiedziałem sie wreszcie o czymś nie po fakcie, jak to często bywa np w przypadku wiadomości z prasy codziennej, często ciekawe wydarzenia opisywane są niestety w czasie przeszłym.
fajna inicjatywa, oby częściej, oby wcześniej ;)
Patrycja W.

Patrycja W. praca projektami i z
projektami

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Hej moi drodzy, Hubert nie mógł wrzucić tego wcześniej bo dopiero co opracowaliśmy te uwagi. Termin na konsultacji wyznaczył urząd. Zresztą w ubiegłym roku był podobny numer...
Hubert B.

Hubert B. wybitny specjalista
od wszechstronności
www.lodz.abc.pl

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Panowie, czy zanim daliście swoje milutkie komentarze, byliście łaskawi kliknąć zapodany link, aby zobaczyć szczegóły? Bo tak jak napisała Patrycja - Urząd dał tak krótki termin konsultacji.
My zamiast sprzątać, przygotowywać się do świąt, siedzieliśmy na 380 stronami tego dokumentu i w wyniku tego zaproponowaliśmy gotowce. Gotowce, które podkładaliśmy jedynie do podpisu.
Andrzej Korasiewicz

Andrzej Korasiewicz Kierownik Działu
Organizacji,
informatyk, nadzór
właścici...

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Zajrzałem z ciekawości. Na pierwszym miejscu:

"1. Budowa parkingów wielopoziomowych
Wykreślić"

Jeśli ktoś chce wykreślenia z budżetu budowy parkingów wielopoziomowych i opóźnienia budowy tychże to zastanawiam się czy to już jest fanatyzm czy jeszcze nie. Moim zdaniem to znacznie obniża wartość wykonanej pracy przez społeczników. Zwłaszcza, że kilka dalszych propozycji jest całkiem rozsądnych i na pewno godnych rozważenia.

No i jeszcze taka propozycja:

"Dokumentacja projektowa na przebudowę układu drogowego ciągu ulic Wróblewskiego-Czerwona na odc. od ul. Piotrkowskiej do ul. Proletariackiej
Wykreślić"

Jedno z najbardziej zniszczonych skrzyżowań i jedna z najbardziej zniszczonych dróg w Łodzi. Miasto w końcu chce się wziąć za to. A społecznicy uważają, że to jest zbędne. To w czyim interesie występują społecznicy? Bo raczej nie w interesie większości społeczeństwa.

Ogólnie społecznicy proponują wykreślić z budżetu planowaną przebudowę wiekszości dróg.

p.s. za to tę propozycję społeczników:

"16. Nabywanie nieruchomości
Wykreślić
W obecnej sytuacji budżetowej miasta nie stać na nabywanie kolejnych nieruchomości za tak duże kwoty."

gorąco popieram. Miasto powinno raczej zbywać nieruchomości a nie nabywać.Andrzej Korasiewicz edytował(a) ten post dnia 24.12.10 o godzinie 00:44
Hubert B.

Hubert B. wybitny specjalista
od wszechstronności
www.lodz.abc.pl

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Andrzej Korasiewicz:
Zajrzałem z ciekawości. Na pierwszym miejscu:

"1. Budowa parkingów wielopoziomowych
Wykreślić"
Jeśli ktoś chce wykreślenia z budżetu budowy parkingów wielopoziomowych i opóźnienia budowy tychże to zastanawiam się czy to już jest fanatyzm czy jeszcze nie. Moim zdaniem to znacznie obniża wartość wykonanej pracy przez społeczników.
Ciekawy jestem, czy zdajesz sobie sprawę, gdzie te parkingi miałyby powstać. No bo skoro na tej podstawie oceniasz całą pracę, zakładam że wiesz o tej inwestycji wszystko. W takim wypadku chętnie podyskutuję z Tobą na temat zasadności i racjonalności takiej inwestycji w takim miejscu.

Andrzej Korasiewicz:Zwłaszcza, że kilka dalszych propozycji jest całkiem rozsądnych i na pewno godnych rozważenia.
Szkoda zatem, że skupiasz się tylko na tych punktach, z którymi się nie zgadzasz. Z 36 punktów omawiasz tylko trzy...

No i jeszcze taka propozycja:
"Dokumentacja projektowa na przebudowę układu drogowego ciągu ulic Wróblewskiego-Czerwona na odc. od ul. Piotrkowskiej do ul. Proletariackiej
Wykreślić"
Jedno z najbardziej zniszczonych skrzyżowań i jedna z najbardziej zniszczonych dróg w Łodzi. Miasto w końcu chce się wziąć za to. A społecznicy uważają, że to jest zbędne. To w czyim interesie występują społecznicy? Bo raczej nie w interesie większości społeczeństwa.
Znowu pudło! Kiedy byłeś na tym skrzyżowaniu? Zdziwisz się, ale jest tam od kilku miesięcy nowy dywan asfaltowy, nowe oznakowanie poziome. Więc na jakiej podstawie opierasz swoje twierdzenie?
Wróblewskiego na odcinku Politechniki - Proletariacka jest faktycznie zniszczona. Najwyraźniej nie ma pojęcia, czego ma dotyczyć ta planowana inwestycja. Urbaniści rodem z lat 60. XX wieku, chcą tam zrobić megaskrzyżowanie. Wyburzyć fabryki dookoła. Chcą z zacisznej ulicy Czerwonej zrobić szeroką arterię po dwa pasy w obie strony. A z Wróblewskiego chcą zrobić łącznik Włókniarzy z... Piotrkowską.
No ale skoro zabierasz głos, to pewnie o tym wiedziałeś.

Ogólnie społecznicy proponują wykreślić z budżetu planowaną przebudowę wiekszości dróg.
Chcemy wykreślenia tych inwestycji, które są kosztochłonne i zupełnie nie przystają planowaniu przestrzennemu XIX wieku.
Andrzej Korasiewicz

Andrzej Korasiewicz Kierownik Działu
Organizacji,
informatyk, nadzór
właścici...

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Hubert B.:
Ciekawy jestem, czy zdajesz sobie sprawę, gdzie te parkingi miałyby powstać. No bo skoro na tej podstawie oceniasz całą pracę, zakładam że wiesz o tej inwestycji wszystko. W takim wypadku chętnie podyskutuję z Tobą na temat zasadności i racjonalności takiej inwestycji w takim miejscu.

Roznimy sie tym, ze dla mnie to one tak naprawde moga powstac gdziekolwiek. Byle byly. Natomiast oczywiscie nie jest to takie proste. Zeby miasto moglo wybudowac cokolwiek musi dysponowac prawem do gruntu (BTW - te parkingi tak naprawde powinni budowac prywatni inwestorzy a nie Miasto, ale to juz dygresja). A to nie jest takie proste. Ciesze sie wiec, ze jakies punkty zostaly w tym celu przez miasto wyznaczone i ze te parkingi powstaną.
Szkoda zatem, że skupiasz się tylko na tych punktach, z którymi się nie zgadzasz. Z 36 punktów omawiasz tylko trzy...

Większosć propozycji nie podoba mi sie, ale mniej wiecej 1/3 jest bardzo rozsadna. Nie sadze, zeby omowienie przeze mnie tych punktow kogokolwiek interesowalo a i pora dosyc pozna, dlatego napisalem bardziej ogolnie i wybralem charakterystyczne przyklady.
Znowu pudło! Kiedy byłeś na tym skrzyżowaniu? Zdziwisz się, ale jest tam od kilku miesięcy nowy dywan asfaltowy, nowe oznakowanie poziome. Więc na jakiej podstawie opierasz swoje twierdzenie?

Jechalem tamtedy 2 tygodnie temu. Faktem jest, ze lezal tam snieg i moze dlatego nic nie zauwazylem, ale jezdze Wólczańską (która przecina ulice Czerwona i Wróblewskiego) i nie przypominam sobie szeroko zakrojonych prac remontowych (teraz przypominam sobie, ze faktycznie staly tam jakies barierki i byly ograniczenia w ruchu).
Wróblewskiego na odcinku Politechniki - Proletariacka jest faktycznie zniszczona. Najwyraźniej nie ma pojęcia, czego ma dotyczyć ta planowana inwestycja. Urbaniści rodem z lat 60. XX wieku, chcą tam zrobić megaskrzyżowanie. Wyburzyć fabryki dookoła. Chcą z zacisznej ulicy Czerwonej zrobić szeroką arterię po dwa pasy w obie strony. A z Wróblewskiego chcą zrobić łącznik Włókniarzy z... Piotrkowską.
No ale skoro zabierasz głos, to pewnie o tym wiedziałeś.

Szczegolow nie znalem, ale to, co piszesz brzmi bardzo pięknie. Oby ta inwestycja drogowa zostala zrealizowana :)
Hubert B.

Hubert B. wybitny specjalista
od wszechstronności
www.lodz.abc.pl

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Andrzej Korasiewicz:
Roznimy sie tym, ze dla mnie to one tak naprawde moga powstac gdziekolwiek. Byle byly. Natomiast oczywiscie nie jest to takie proste.
Masz rację, różnimy się. Dla mnie ma znaczenie gdzie takie parkingi powstaną. Bo aby miały sens, muszą być budowane w miejscu, gdzie komuś będzie to służyło.
Nie można budować takich parkingów w centrum, bo to zupełnie nie pasuje do koncepcji ograniczania ruchu indywidualnego samochodów w centrum. Znowu budowanie takiego parkingu, gdzie dojście do najbliższego przystanku tramwajowego lub autobusowego, gdzie nie ma przejścia na drugą stronę jezdni, jest bezsensowne i już teraz pokazuje że nie ma szans powodzenia.
Zeby miasto moglo wybudowac cokolwiek musi dysponowac prawem do gruntu (BTW - te parkingi tak naprawde powinni budowac prywatni inwestorzy a nie Miasto, ale to juz dygresja). A to nie jest takie proste.
Bo to się musi opłacać. Teraz nikt nie mówi, jakie to są kwoty. Żeby to się później zaczęło zwracać, to godzina parkowania będzie musiała kosztować 7zł. Nadal fajnie?

Ciesze sie wiec, ze jakies punkty zostaly w tym celu przez miasto wyznaczone i ze te parkingi powstaną.
Taaa, jakieś punkty. Dobre określenie.
Oby tych parkingów nie wybudowano!
No chyba, że dla ciebie liczy się sam fakt wybudowania, a rentowność i sensowność inwestycji nie ma znaczenia.


Jechalem tamtedy 2 tygodnie temu. Faktem jest, ze lezal tam snieg i moze dlatego nic nie zauwazylem, ale jezdze Wólczańską (która przecina ulice Czerwona i Wróblewskiego) i nie przypominam sobie szeroko zakrojonych prac remontowych (teraz przypominam sobie, ze faktycznie staly tam jakies barierki i byly ograniczenia w ruchu).
A przed śniegiem? Bo to skrzyżowanie już z kilka miesięcy jest zrobione (tryb dokonany).


Szczegolow nie znalem, ale to, co piszesz brzmi bardzo pięknie.
Heh wyasfaltujmy całe miasto. Wyburzmy niepotrzebne budynki i jedźmy sobie tymi drogami. YEAH!

Oby ta inwestycja drogowa zostala zrealizowana :)
Oby ta bezsensowna i nieprzemyślana inwestycja nie została nigdy zrealizowana!
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

wydawało mi się, że wczoraj (środa) albo przedwczoraj (wtorek) to na FB widziałem.
Hubert B.

Hubert B. wybitny specjalista
od wszechstronności
www.lodz.abc.pl

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Info o konsultacjach? Być może - trwały od 18.
Skoro widziałeś, to mogłeś wrzucić.

Natomiast strona http://budzet2011.dlalodzi.info została uruchomiona 22 grudnia wieczorem - po zakończeniu lektury i opracowań.

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Bo na transporcie, Panowie krytykanci, to się trzeba naprawdę znać. Znanie się trochę i powtarzanie obiegowych opinii to zdecydowanie za mało. W tej branży jak coś spieprzysz o 10%, rezultat może wbić w fotel nawet największych optymistów. Tekst o parkingach gdziekolwiek - to właśnie jest znanie się trochę.
Andrzej Korasiewicz

Andrzej Korasiewicz Kierownik Działu
Organizacji,
informatyk, nadzór
właścici...

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Hubert B.:
Masz rację, różnimy się. Dla mnie ma znaczenie gdzie takie parkingi powstaną. Bo aby miały sens, muszą być budowane w miejscu, gdzie komuś będzie to służyło.

To oczywiste.
Nie można budować takich parkingów w centrum, bo to zupełnie nie pasuje do koncepcji ograniczania ruchu indywidualnego samochodów w centrum.

Mozesz zdefiniowac pojecie "centrum"?
Zeby miasto moglo wybudowac cokolwiek musi dysponowac prawem do gruntu (BTW - te parkingi tak naprawde powinni budowac prywatni inwestorzy a nie Miasto, ale to juz dygresja). A to nie jest takie proste.
Bo to się musi opłacać. Teraz nikt nie mówi, jakie to są kwoty. Żeby to się później zaczęło zwracać, to godzina parkowania będzie musiała kosztować 7zł. Nadal fajnie?

Mało fajnie, ale za to w sposob naturalny prowadziloby to do ograniczeniu ruchu samochodowego w centrum, o ktory tak zabiegacie. Samochodami jezdziliby ci, ktorych stac na zaplaceniue 7 zl za parking. Wolny rynek zawsze jest lepszy od planowania.

Ciesze sie wiec, ze jakies punkty zostaly w tym celu przez miasto wyznaczone i ze te parkingi powstaną.
Taaa, jakieś punkty. Dobre określenie.
Oby tych parkingów nie wybudowano!
No chyba, że dla ciebie liczy się sam fakt wybudowania, a rentowność i sensowność inwestycji nie ma znaczenia.

Dla mnie liczy sie to, zebym mial gdzie zaparkowac samochodem, bo miejsc pakingowych w centrum bardzo brakuje. A niestety, ale wszystkie urzedy i instytucje, w ktorych trzeba zalatwiac sprawy, mieszcza sie w centrum.

Jechalem tamtedy 2 tygodnie temu. Faktem jest, ze lezal tam snieg i moze dlatego nic nie zauwazylem, ale jezdze Wólczańską (która przecina ulice Czerwona i Wróblewskiego) i nie przypominam sobie szeroko zakrojonych prac remontowych (teraz przypominam sobie, ze faktycznie staly tam jakies barierki i byly ograniczenia w ruchu).
A przed śniegiem? Bo to skrzyżowanie już z kilka miesięcy jest zrobione (tryb dokonany).

Jechalem tamtedy, ale rog Czerwonej i Wolczanskiej caly czas jest w fatalnym stanie.

Szczegolow nie znalem, ale to, co piszesz brzmi bardzo pięknie.
Heh wyasfaltujmy całe miasto. Wyburzmy niepotrzebne budynki i jedźmy sobie tymi drogami. YEAH!


To sie nazywa populizm i sprowadzenie sprawy do absurdu.

Oby ta inwestycja drogowa zostala zrealizowana :)
Oby ta bezsensowna i nieprzemyślana inwestycja nie została nigdy zrealizowana!


Mysle, ze wiekszosc łodzian nie podziela tego zdania.

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Większość łodzian chciałaby także zniesienia podatków i większego socjalu. Większość łodzian przynależących poprzez posiadanie samochodu do middle class chciałaby dodatkowo darmowej benzyny, ograniczenia prędkości do 120 km/h (bo ja jeżdżę szybko, ale bezpiecznie), 6-pasmowych autostrad w całym mieście, likwidacji chodników/przejść dla pieszych i wyburzenia 20-30% zabudowy pod parkingi (na początek).

I kiedy już ta większość założy partię, która będzie miała taki program wyborczy to z niekrytą fascynacją będę się przyglądał realizacji tego planu. Z daleka.
Andrzej Korasiewicz

Andrzej Korasiewicz Kierownik Działu
Organizacji,
informatyk, nadzór
właścici...

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Michał L.:
Większość łodzian chciałaby także zniesienia podatków i większego socjalu. Większość łodzian przynależących poprzez posiadanie samochodu do middle class chciałaby dodatkowo darmowej benzyny, ograniczenia prędkości do 120 km/h (bo ja jeżdżę szybko, ale bezpiecznie), 6-pasmowych autostrad w całym mieście, likwidacji chodników/przejść dla pieszych i wyburzenia 20-30% zabudowy pod parkingi (na początek).


Wszystko mozna sprowadzic do absurdu, ale to nie jest metoda dyskusji.
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Michał L.:
Większość łodzian chciałaby także zniesienia podatków i większego socjalu. Większość łodzian przynależących poprzez posiadanie samochodu do middle class chciałaby dodatkowo darmowej benzyny, ograniczenia prędkości do 120 km/h (bo ja jeżdżę szybko, ale bezpiecznie), 6-pasmowych autostrad w całym mieście, likwidacji chodników/przejść dla pieszych i wyburzenia 20-30% zabudowy pod parkingi (na początek).

I kiedy już ta większość założy partię, która będzie miała taki program wyborczy to z niekrytą fascynacją będę się przyglądał realizacji tego planu. Z daleka.

Jakieś badania robiłeś i wyszło Ci, że większość łodzian jest aż tak głupia?
Czy to tylko projekcja Twoich własnych poglądów?

A.
Wojciech Antoniak

Wojciech Antoniak Doktorant/Aktuariusz

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Jak wyżej... Ja bym wolał porządne ścieżki rowerowe i żeby "ta większość" nie uznawała ich jako zwykły chodnik.

A powracając do dyskusji: co do prywatnych wielopoziomowych parkingów to dyskusja może się ciągnąć w nieskończoność, bo idąc dalej tym rozumowaniem można powiedzieć żeby drogi były prywatne. Moim zdaniem parkingi (przynajmniej ta niezbędna część) zalicza się do infrastruktury, którą powinno zapewnić państwo.

Bo jeśli mielibyśmy się ograniczać do inwestycji opłacalnych to po co w ogóle odnawiać kamienice? Trudno oszacować potencjalne zyski z renowacji pojedynczej kamienicy. Ale gdyby całe "centrum" - dobre pytanie zadane przez Andrzeja, co to jest w ogóle centrum Łodzi? - było odnowione. Przestałoby się mówić o wizytówkach Łodzi: ul. Piotrkowska i Manufaktura, tylko by się mówiło o całym centrum (tak jak w Paryżu - dzielnica łacińska) - i to by ściągnęło turystów
(ta... na pewno się to uda :P)

Ale podsumowując całą wypowiedź. Może niektóre punkty są sprzeczne z moją wizją Łodzi i niektórych przedmówców, ale gratuluje wam wytrwałości, że coś wam się chciało zrobić. Oby więcej było takich osób.Wojciech Antoniak edytował(a) ten post dnia 25.12.10 o godzinie 16:02
Michał Sitarek

Michał Sitarek Citigold Wealth
Manager

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Miasto nie umie poradzić sobie z dziurami w drogach, a co dopiero z budowaniem parkingów. Może znów spieprzą coś w rozliczaniu dotacji i trzeba będzie kasę zwracać.
Hubert B.

Hubert B. wybitny specjalista
od wszechstronności
www.lodz.abc.pl

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Słuchajcie, jeśli chodzi o parkingi wielopoziomowe to proponuję sobie już teraz przeanalizować, czy faktycznie tych płatnych miejsc jest za mało. Według moich obserwacji, to brakuje ciągle bezpłatnych miejsc (a to już inna dyskusja). Zobaczcie, że tam gdzie trzeba płacić, zawsze znajdzie się jakieś miejsce. Tak więc budowanie z miejskiej kasy (która jest dość płytka) wielopoziomowych parkingów, na których miejsca będą drogie (7zł za godzinę), jest chyba nieporozumieniem.
Dla chętnych proponuję krakowski przykład: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821,7611619,Parking...

Poza tym przy tak trudnej sytuacji finansowej miasta, z budowy takich parkingów nic nie będzie. One zupełnie nic nie dadzą dla atrakcyjności miasta. To zupełnie jak ten Brus, na który poszło 73 mln złotych. Nikt nawet nie wie, że miasto wywaliło na to kasę, bo nikt tego nie doceni. Wyobraźcie sobie jednocześnie te same pieniądze wpakowane w ul. Piotrkowską. Efekt byłby ogromny i z pewnością większość łodzian by dostrzegła zmianę.

P.S. Wojciech - dzięki.
Andrzej Korasiewicz

Andrzej Korasiewicz Kierownik Działu
Organizacji,
informatyk, nadzór
właścici...

Temat: Budżet Łodzi na 2011 rok

Hubert B.:
Słuchajcie, jeśli chodzi o parkingi wielopoziomowe to proponuję sobie już teraz przeanalizować, czy faktycznie tych płatnych miejsc jest za mało. Według moich obserwacji, to brakuje ciągle bezpłatnych miejsc (a to już inna dyskusja).


A gdzie sa w ogole bezplatne miejsca do parkowania w centrum (no i czy mozesz zdefiniowac pojecie "centrum Łodzi", bo bardzo mnie interesuje co pod tym pojęciem rozumiesz)? Bo ja nie znam takowych. Na parkingu Galerii Łódzkiej przez pierwszą godzinę można parkować bezplatnie, no i przed innymi marketami. Ale tutaj sie pojawie pytanie co to jest centrum Łodzi.
Zobaczcie, że tam gdzie trzeba płacić, zawsze znajdzie się jakieś miejsce.

Sprobuj kiedys zaparkowac przy Wolczanskiej w okolicach WUP. Zobaczysz, ze to nie jest takie proste.
Tak więc budowanie z miejskiej kasy (która jest dość płytka) wielopoziomowych parkingów, na których miejsca będą drogie (7zł za godzinę), jest chyba nieporozumieniem.


Z tym sie zgadzam. Uwazam, ze takie parkingi powinien budowac prywatny inwestor.

Dla chętnych proponuję krakowski przykład: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821,7611619,Parking...


Z tego artykulu wynika rowniez, ze ten parking jest zle oznaczony i to rowniez moze wplywac na male oblozenie.

Następna dyskusja:

Kurs pilota wycieczek i prz...




Wyślij zaproszenie do