Paweł S. ...
Temat: Umowa o pracę a jej Zakres w księgowości dylemat moralny-...
W przeciągu niespełna roku spotkałem się trzykrotnie (dotyczy moich znajomych) z niechęcią po stronie właścicieli biur rachunkowych do wystawiania Umów o pracę stanowisko KSIĘGOWA najczęściej wpisują pracownika biurowego asystenta czy podobne byle nie KSIĘGOWA oraz z niechęcią do wstawiania podpisania Zakresu czynności czy też zakresu obowiązków dotyczy to w szczególności tych obowiązków- prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym, lub
- wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego, lub
- sporządzanie sprawozdań finansowych, lub
Osobiście uważam to za sporą chamówę i gnojstwo a już całkiem za chore uważam to iż nie chcą przekazywać tej informacji:
„W przypadku zatrudnienia w jednostce prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług prowadzenia ksiąg rachunkowych należy udokumentować rodzaj uprawnienia, na podstawie którego jednostka ta prowadzi powyższą działalność” – http://mf.gov.pl
Czy spotkaliście się z tym ? Co wy o tym sądzicie ? wydajecie nie wydajecie mieliście problemy z otrzymaniem czyżby czegoś się bali ? Czy Departament Rachunkowości rozwiąże problem sam jak przekaże się całą resztę dokumentów ? Czy może lepiej dochodzić zakresu obowiązków w Sądzie Pracy ?