Temat: Umowa o pracę a jej Zakres w księgowości dylemat moralny-...

W przeciągu niespełna roku spotkałem się trzykrotnie (dotyczy moich znajomych) z niechęcią po stronie właścicieli biur rachunkowych do wystawiania Umów o pracę stanowisko KSIĘGOWA najczęściej wpisują pracownika biurowego asystenta czy podobne byle nie KSIĘGOWA oraz z niechęcią do wstawiania podpisania Zakresu czynności czy też zakresu obowiązków dotyczy to w szczególności tych obowiązków
- prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym, lub
- wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego, lub
- sporządzanie sprawozdań finansowych, lub
Osobiście uważam to za sporą chamówę i gnojstwo a już całkiem za chore uważam to iż nie chcą przekazywać tej informacji:
„W przypadku zatrudnienia w jednostce prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług prowadzenia ksiąg rachunkowych należy udokumentować rodzaj uprawnienia, na podstawie którego jednostka ta prowadzi powyższą działalność” – http://mf.gov.pl
Czy spotkaliście się z tym ? Co wy o tym sądzicie ? wydajecie nie wydajecie mieliście problemy z otrzymaniem czyżby czegoś się bali ? Czy Departament Rachunkowości rozwiąże problem sam jak przekaże się całą resztę dokumentów ? Czy może lepiej dochodzić zakresu obowiązków w Sądzie Pracy ?
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Umowa o pracę a jej Zakres w księgowości dylemat moralny-...

Paweł Szalwa:
... Osobiście uważam to za sporą chamówę i gnojstwo a już całkiem za chore uważam to iż nie chcą przekazywać tej informacji...
też tak uważam :)
Czy spotkaliście się z tym ? Co wy o tym sądzicie ? wydajecie nie wydajecie mieliście problemy z otrzymaniem czyżby czegoś się bali ?
Pracodawca próbuje przywiązać pracownika "na siłę" do swojej firmy, gdyż obawia się że po uzyskaniu certyfikatu pracownik odejdzie.
Najważniejszy wniosek z tej sytuacji jest chyba taki że jest to pracodawca od którego pracownicy uciekają ! Czy warto w takim razie wogóle się pakować w taką umowę ?

W moich spółkach na 11-tu pracowników działów księgowości i doradztwa podatkowego 8 osób posiada certyfikaty, uzyskane w większości przypadków dzięki stażowi pracy w naszych spółkach i... jakoś nikt nie uciekł :)
Czy Departament Rachunkowości rozwiąże problem sam jak przekaże się całą resztę dokumentów ?
Wątpię, to wyjątkowo tępe urzędasy typu - jest bumaga = jest pieczat.
Chyba żeby poświadczenie uzyskać od obsługiwanych klientów.
Czy może lepiej dochodzić zakresu obowiązków w Sądzie Pracy ?
jest to jakieś wyjście

Ale uwaga ! w skrajnym przypadku, jeśli pracodawca wyprze się nadzoru to może to kosztować pracownika 50.000. Płaci księgujący a nie ten kto go zatrudniał.Robert Adam Okulski edytował(a) ten post dnia 27.07.11 o godzinie 11:34
Dagmara Nowak

Dagmara Nowak Właściciel biura
rachunkowego Finesti

Temat: Umowa o pracę a jej Zakres w księgowości dylemat moralny-...

Chyba każdy normalny człowiek stwierdzi, że niepodpisanie zakresu obowiązków pracownikowi to działanie nie fair. Nie rozumiem co pracodawcy chcą tym ugrać, bo przecież jeżeli pracownik jest zadowolony ze swojej pracy to nie ucieknie od razu po uzyskaniu certyfikatu, a jeżeli jest niezadowolony to ucieknie nawet i bez niego :).

Co do odmowy podpisania przez pracodawcę zakresu obowiązków, a udokumentowania przed MF, że się je wykonywało, to kilka miesięcy temu moja znajoma miała taki sam problem. Dzwoniąc do MF dowiedziała się, że niestety nie może w żaden sposób zmusić swojego pracodawcy do podpisania jej takiego dokumentu. Natomiast w takich przypadkach MF honoruje pismo, które napisze sobie sam pracownik bez podpisu pracodawcy. Podpis na takim piśmie musi być poświadczony notarialnie. Coś mi się kojarzy, że pismo to musi posiadać formułę o odpowiedzialności karno - skarbowej. Niestety dokładnie się w ten temat nie zagłębiałam, bo, na szczęście, nie było mi to potrzebne :).

Następna dyskusja:

Umowa o wolontariat w stowa...




Wyślij zaproszenie do