Bartłomiej Damian Zambrzycki

Bartłomiej Damian Zambrzycki reporter/researcher
TVN24 Gdańsk

Temat: Księgowość agencji eventowej

Witam

zamierzam założyć jednoosobową działalność gospodarczą, zajmującą się organizacją imprez, szkoleń, videofilmowaniem z siedzibą we własnym mieszkaniu i stroną internetową.

W związku z tym mam kilka pytań, ponieważ nie chcę ponosić kosztów na księgową:

1) Ile wynoszą miesięczne koszty i czego dotyczą? (ZUS, etc.);
2) Czy potrzebne będą mi jakieś koncesje ?(sprzedawać alkoholu i nic podobnego nie zamierzam);
3) Polska Klasyfikacja Działalności - co wpisać?
4) Co mogę wpisać w koszty uzyskania przychodu?
4) Inne czynności i kwestie, których nie jestem obecnie świadomy, a powinienem przy tego typu działalności.

Z góry dziękuję i proszę o rzetelną pomoc.
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Księgowość agencji eventowej

Bartłomiej Damian Zambrzycki:
... W związku z tym mam kilka pytań, ponieważ nie chcę ponosić kosztów na księgową:
...
4) Inne czynności i kwestie, których nie jestem obecnie świadomy...
przede wszystkim polecam kodeks karny skarbowy.

Bardzo się przyda ze względu na powyższe założenia oraz poziom wiedzy wynikający z powyższego postu :))
Bartłomiej Damian Zambrzycki

Bartłomiej Damian Zambrzycki reporter/researcher
TVN24 Gdańsk

Temat: Księgowość agencji eventowej

Wysoki poziom sarkazmu i ironii na tym forum to norma z tego co widzę. Zadaje człowiek pytanie i zamiast odpowiedzi otrzymuję "napinkę" "przedoświadczonego" i "wszechwiedzącego" starszego i smutnego pana.

Dziękuję Panie Robercie za doradztwo rodem z reżimu Łukaszenki.
Swoim klientom też Pan tak doradza?
Robert Adam Okulski:
Bartłomiej Damian Zambrzycki:
... W związku z tym mam kilka pytań, ponieważ nie chcę ponosić kosztów na księgową:
...
4) Inne czynności i kwestie, których nie jestem obecnie świadomy...
przede wszystkim polecam kodeks karny skarbowy.

Bardzo się przyda ze względu na powyższe założenia oraz poziom wiedzy wynikający z powyższego postu :))

konto usunięte

Temat: Księgowość agencji eventowej

Moim zdaniem najlepiej byłoby zlecić prowadzenie tego do biura rachunkowego. Koszty przy tego typu i rozmiarze działalności nie będą zbyt duże - myślę, że około 100 zł netto.Oczywiście można samodzielnie prowadzić księgowość. Należy się wtedy dobrze zapoznać z przepisami w zakresie prowadzenia np. podatkowej księgi przychodów i rozchodów i ustawie o podatku VAT.
Znam wiele osób, które samodzielnie prowadzą księgowość własnej, jednoosobowej firmy i radzą sobie z tym bardzo dobrze :)
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Księgowość agencji eventowej

Bartłomiej Damian Zambrzycki:
... Swoim klientom też Pan tak doradza?
ależ oczywiście, za każdym razem jak chcą zrobic jakąś głupotę wskazuje im konsekwencje...

mówię im też że kie ponbucek chce kogosi pokarać to mu poczucie humoru odbiera...

p.s.

tekstu o Łukaszence nie skomentuję z przyczyn. które bedą Panu być może wiadome, jak zostanie Pan Panem starszym (i niewątpliwie smutnym)
Bartłomiej Damian Zambrzycki

Bartłomiej Damian Zambrzycki reporter/researcher
TVN24 Gdańsk

Temat: Księgowość agencji eventowej

dobrze, dobrze Panie Robercie, już Pan sobie podrwił z niedoświadczonego "biznesmena".
Kłaniam się, uprzejmie dziękując mistrzowi.
Robert Adam Okulski:
Bartłomiej Damian Zambrzycki:
... Swoim klientom też Pan tak doradza?
ależ oczywiście, za każdym razem jak chcą zrobic jakąś głupotę wskazuje im konsekwencje...

mówię im też że kie ponbucek chce kogosi pokarać to mu poczucie humoru odbiera...

p.s.

tekstu o Łukaszence nie skomentuję z przyczyn. które bedą Panu być może wiadome, jak zostanie Pan Panem starszym (i niewątpliwie smutnym)
Bartłomiej Damian Zambrzycki

Bartłomiej Damian Zambrzycki reporter/researcher
TVN24 Gdańsk

Temat: Księgowość agencji eventowej

Kwota 100zł to naprawdę niewiele. Myślałem, że to większy koszt. Dziękuję za podpowiedź.
Bartosz Rogojsza:
Moim zdaniem najlepiej byłoby zlecić prowadzenie tego do biura rachunkowego. Koszty przy tego typu i rozmiarze działalności nie będą zbyt duże - myślę, że około 100 zł netto.Oczywiście można samodzielnie prowadzić księgowość. Należy się wtedy dobrze zapoznać z przepisami w zakresie prowadzenia np. podatkowej księgi przychodów i rozchodów i ustawie o podatku VAT.
Znam wiele osób, które samodzielnie prowadzą księgowość własnej, jednoosobowej firmy i radzą sobie z tym bardzo dobrze :)

konto usunięte

Temat: Księgowość agencji eventowej

Panie Bartłomieju, nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu sobie robić "papierki", robi tak wiele osób, z mniejszym lub większym powodzeniem. Problem w tym, by owo "powodzenie" było "większe". Skoro ma Pan pomysł na działalność, a podstwowych informacji ich dotyczących szuka Pan na forum publicznym (czy potrzebne są jakieś koncesje? no chyba od tego się zaczyna, podobnie jak od biznesplanu), to jak Pan chce sobie prowadzić rozliczenia podatkowe? Gdyby sprawa była taka prosta, że da się ją wyłożyć w paru zdaniach, to Pan Robert nie prowadziłby dobrze prosperującej i rozwijającej się mimo kryzysu firmy, a przynajmniej nie w tej branży:)

Jeśli chce Pan sobie radzić bez obsługi księgowej, proszę samodzielnie włożyć nieco wysiłku w zdobywanie wiedzy, która wcale banalna nie jest. I nie polecałabym biura, które zgodzi się Panu na wszystkie przez Pana wcześniej wymienione pytania odpowiedzieć za 100 zł miesięcznie:) Nie piszę tego ze złośliwości czy z chęci zazdrosnego ukrywania wiedzy, którą mam, po prostu jestem świadoma tego, czego Pan najwyraźniej świadom nie jest (nie był w każdym razie zakładając temat).

konto usunięte

Temat: Księgowość agencji eventowej

Anna K.:
Panie Bartłomieju, nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu sobie robić "papierki", robi tak wiele osób, z mniejszym lub większym powodzeniem. Problem w tym, by owo "powodzenie" było "większe". Skoro ma Pan pomysł na działalność, a podstwowych informacji ich dotyczących szuka Pan na forum publicznym (czy potrzebne są jakieś koncesje? no chyba od tego się zaczyna, podobnie jak od biznesplanu), to jak Pan chce sobie prowadzić rozliczenia podatkowe? Gdyby sprawa była taka prosta, że da się ją wyłożyć w paru zdaniach, to Pan Robert nie prowadziłby dobrze prosperującej i rozwijającej się mimo kryzysu firmy, a przynajmniej nie w tej branży:)

Jeśli chce Pan sobie radzić bez obsługi księgowej, proszę samodzielnie włożyć nieco wysiłku w zdobywanie wiedzy, która wcale banalna nie jest. I nie polecałabym biura, które zgodzi się Panu na wszystkie przez Pana wcześniej wymienione pytania odpowiedzieć za 100 zł miesięcznie:) Nie piszę tego ze złośliwości czy z chęci zazdrosnego ukrywania wiedzy, którą mam, po prostu jestem świadoma tego, czego Pan najwyraźniej świadom nie jest (nie był w każdym razie zakładając temat).


To prawda, jendnak w Szczecinie cena 100 zł netto to normalna stawka za tego typu usługę :) Oczywiście wszystko zależy od ilości dokumentów i od innych zmiennych jak np. prowadzenie dokumentacji kadrowej. Jednak samo prowadzenie PKPiR + sporządzanie deklaracji to 123,00 zł brutto :)

Oczywiście mówimy tutaj stricte o prowadzeniu księgowości a nie doradztwie :)

Co do wiedzy - oczywiście, banalna nie jest :)
Anita R.

Anita R. Główna Księgowa/Team
Leader

Temat: Księgowość agencji eventowej

Bartłomiej Damian Zambrzycki:
Witam

zamierzam założyć jednoosobową działalność gospodarczą, zajmującą się organizacją imprez, szkoleń, videofilmowaniem z siedzibą we własnym mieszkaniu i stroną internetową.

W związku z tym mam kilka pytań, ponieważ nie chcę ponosić kosztów na księgową:

1) Ile wynoszą miesięczne koszty i czego dotyczą? (ZUS, etc.);
Polecam lektury: ustawa o sytemie ubezpieczeń społecznych, ustawa o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym itp.
Poza tym, tak mimo chodem napomknę że racjonalny, początkujący przedsiębiorca sam poszuka w necie ile obecnie go wyniosą koszty ZUS, względnie zadzwoni do ZUS. Jest to wiedza powszechna. Nie kosztuje ona nic. Tym bardziej przedsiębiorcę który chce działać samodzielnie bez niczyjej pomocy :-)
2) Czy potrzebne będą mi jakieś koncesje ?(sprzedawać alkoholu i nic podobnego nie zamierzam);
Skoro zakłada Pan działalność to zapewne przed jej założeniem powinien Pan wyposażyć się w odpowiednią wiedzę, np. skorzystać z porady prawnika,doradcy podatkowego (księgowego/księgową to Pan już na straty spisał)....tylko że to kosztuje.....i to znacznie więcej aniżeli 100 zł.....
3) Polska Klasyfikacja Działalności - co wpisać?
Przeglądał Pan kiedyś PKD? Bo mam wrażenie że coś Pan o tym słyszał, ale już Pan nie doczytał.
4) Co mogę wpisać w koszty uzyskania przychodu?
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych :D
4) Inne czynności i kwestie, których nie jestem obecnie świadomy, a powinienem przy tego typu działalności.
Ustawa VAT, OP, PCC, Ewidencja i Identyfikacja podatników i płatników itp.
Do tego dorzuciłabym przeglądanie co jakiś czas wyroków NSA, WSA, istotnych interpretacji podatkowych.
Z góry dziękuję i proszę o rzetelną pomoc.

Nie ma za co :-) To właśnie jest rzetelna pomoc. Kierunek uzyskania wiedzy już Pan zna. Nierzetelną pomoc bym Panu udzieliła gdybym teraz skopiowała każdą ustawę, rozporządzenie, kodeks itp. ;-)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Księgowość agencji eventowej

Bartłomiej Damian Zambrzycki:
W związku z tym mam kilka pytań, ponieważ nie chcę ponosić kosztów na księgową:

Popieram. Eventy sam sobie organizuję. Programy komputerowe piszę. Pranie robię sam (nawet chemiczne). Sam naprawiam telewizory, pralki itd.
A, i jeszcze potrafię sam używać wyszukiwarki.
1) Ile wynoszą miesięczne koszty i czego dotyczą? (ZUS, etc.);

Klik
2) Czy potrzebne będą mi jakieś koncesje ?(sprzedawać alkoholu i nic podobnego nie zamierzam);

Jak będą loterie to zgłoszenie albo pozwolenie (dlatego lepiej robić konkursy, czyli bez elementu losowego - kto pierwszy, kto szybszy, kto odpowie na większą ilość pytań prawidłowo itp.)
3) Polska Klasyfikacja Działalności - co wpisać?

klik

klik
4) Co mogę wpisać w koszty uzyskania przychodu?

Co do zasady - wszystko co związane z działalnością gospodarczą (z drobnymi, ale tajemnymi, wyjątkami). Włącznie z makijażem dla prowadzących imprezy czy ich kostiumami.
4) Inne czynności i kwestie, których nie jestem obecnie świadomy, a powinienem przy tego typu działalności.

To temat na regularne czasopismo. Generalnie jak nie będziesz śledził spraw ZUSowo/księgowo/podatkowych kilka godzin w każdym tygodniu - łatwo się potknąć a na pewno nie zrobisz tego tak dobrze, jak dobra księgowa. Ja - coż, nie uda mi się naprawić pralki, to wyrzucę (albo pójdę do speca). Event nie wyjdzie - eee tam, monopolowy zawsze się znajdzie.

A w branży księgowej błędu nie widzisz. Do czasu. A to może to oznaczać konkretne koszty a nawet odpowiedzialność karną (czy to za zrobienie czegoś niekorzystnego dla siebie i nie zaliczenie w koszty czy podjęcie niewłaściwej decyzji, czy to w drugą stronę, gdy działanie na szkodę skarbu państwa zostanie wykryte).Mariusz G. edytował(a) ten post dnia 06.03.12 o godzinie 22:10

konto usunięte

Temat: Księgowość agencji eventowej

Bartosz Rogojsza:
Moim zdaniem najlepiej byłoby zlecić prowadzenie tego do biura rachunkowego. Koszty przy tego typu i rozmiarze działalności nie będą zbyt duże - myślę, że około 100 zł netto.

Za 100 zł to można kupić co najwyżej usługę wklepania dokumentów i wydrukowania deklaracji. Bo nie wierzę, że ktoś kto ma wiedzę sprzedaje ją tak tanio.
Ja bym się bał kupić szynkę w cenie poniżej 10zł/kg i zatrudnić księgową poniżej 300zł/mies netto (przy najprostszej teoretycznie działalności z minimalną ilościa dokumentów).
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Księgowość agencji eventowej

Mariusz G.:
... Ja bym się bał kupić szynkę w cenie poniżej 10zł/kg i zatrudnić księgową poniżej 300zł/mies netto...
mozna by powiedzieć : Księgowość jest solą działalności gospodarczej !!!

a że niektórzy wolą szynkę peklowaną solą do odśnieżania autostrad - ich sprawa :D

Następna dyskusja:

Talon dla pracownika z agen...




Wyślij zaproszenie do