Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Oficjalne info:
http://kmkrakow.pl/nowy-uklad-linii.html
No i co ja mam teraz zrobić z biletem, jak 10 przestała mi jeździć?
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

To jest jak się nie czyta do końca :-)
"Na podstawie biletów okresowych (na 1 linię lub na 2 linie), których okres obowiązywania rozpoczął się przed wprowadzeniem zmian układu linii komunikacji miejskiej w Krakowie, do upływu okresu ważności biletu, mogą być wykonywane:

w przypadku zmiany trasy linii – przejazdy wszystkimi innymi liniami na dotychczasowej i na zmienionej trasie linii,"

konto usunięte

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Może wreszcie skończy się jeżdzenie autobusów jeden za drugim przez 2/3 trasy, a potem przez 30 minut nic.

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Szczepan M.:
Piotr M.:
Może wreszcie skończy się jeżdzenie autobusów jeden za drugim przez 2/3 trasy, a potem przez 30 minut nic.

Wątpię.

Ja na razie mówię: niech zmiany wejdą w życie, zobaczymy jak się to sprawdzi w praktyce. Bo póki co słyszy się tylko głosy oburzenia.

Mi z tych zmian w zasadzie nie podoba się tylko jedna sprawa - likwidacja biletu sieciowego na 1 linię. Jeśli ktoś po marszrutyzacji może dostać się z punktu A do B 1 linią - po co zmuszać go do kupowania biletu na 2 linie?

I nie chodzi tu o mnie - ja i tak mam na wszystkie linie.Piotr M. edytował(a) ten post dnia 10.11.12 o godzinie 16:35
Tomek S.

Tomek S. Korzystaj z życia
zanim ono ciebie
wykorzysta

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale ponoć darowali sobie pomysł likwidacji biletów okresowych na 1 linię.

konto usunięte

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

No faktycznie zmiany, zmiany, zmiany... :(
Właśnie się zorientowałem, że z ul. Krakowskiej zniknął przystanek 304 do Wieliczki - z tym, że to ponoć już od jakiegoś czasu 304-ka omija Kazimierz :(
Paweł Wodka

Paweł Wodka Recruiter (via AMS)
Lilium Aviation

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Zastanawia mnie, kto w ZIKiT lub MPK decyduje kiedy jest szczyt? Mało wiarygodnie wygląda wersja przyjęta na potrzeby nowego rozkładu, że przypada on na godziny między 6 a 8 rano i między 14 a 16 po południu.
Łukasz Z.

Łukasz Z. Woda i ścieki

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Niestety sporo osób narzeka z powodu zmian, tylko dlatego, że są to zmiany, a nie dlatego, że są niekorzystne :)

Bardziej bym narzekał na to, że na przystankach niema jeszcze żadnych informacji na temat tego co po 17.11 będzie i gdzie jeździło z tych przystanków oraz informacji, że np. na przystanku X już nie będzie tramwaju Y bo jest zlikwidowany/przeniesiony.

Sam też jestem ciekaw jak zmiany wpłyną na poruszanie się po Krakowie i czy będzie to korzystne/niekorzystne/bez zmian :) (ale i tak pewnie w zależności od tego kto gdzie mieszka i jeździ to głosy będą podzielone prawie równo).

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Łukasz Z.

Łukasz Z. Woda i ścieki

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Nie należy się przyzwyczajać, należy być zawsze elastycznym, bo równie dobrze może być awaria/remont i ludzie niewiedzą co z sobą począć ;)

Sam też korzystałem z trasy "8" od pętli do pętli, ale aby się od razu do niej przywiązywać ? Co prawda z drugiej strony jest mi trochę szkoda tej trasy, no ale trudno.

Zresztą wg. mnie komunikację trzeba co jakiś czas zmieniać i odświeżać, a przede wszystkim szybko reagować na zmieniające się trendy potoków pasażerskich, bo później trzeba wprowadzać naraz duże i radykalne zmiany, zamiast wprowadzać drobne zmiany częściej.

A co do poruszanego przykładu przesiadek - jak chodziłem do szkoły średniej to miałem 2 opcje na dojechanie do szkoły na Krupniczej:
1. wygodna: Borek -> Teatr Bagatela za pośrednictwem 8
2. szybka: Borek -> Rondo Matecznego/Grunwaldzkie (co przyjedzie szybciej z preferowaniem Grunwaldzkiego), a następnie jakimkolwiek autobusem na przystanek Cracovia.

To samo w czasie studiowania, mogłem na AGH dojechać 8 na plac inwalidów bez jednej przesiadki, lub też przesiadać się na autobusy na alejach i nimi jechać i jakoś zawsze autobusy na zakorkowanych alejach wygrywały.

Co dla wielu może okazać się absurdalne, w praktyce wyprawa z przesiadką była bardziej komfortowa, bo przykładowo tramwaj "8" od matecznego był wtedy już konserwą, która do Korony stoi w korku, a później wcale nie jest lepiej bo się wlecze. Natomiast autobusy niby były na Grunwaldzkim/matecznym też zaprane powyżej możliwości wyobraźni, ale jechało się nimi nawet w korku krócej, niżeli na trasie Matecznego - Teatr Bagatela, dodatkowo częstotliwość jazdy oraz pokrywanie się tras autobusów w tamtych okolicach była na tyle duża, że można była wybierać też te mniej zapakowane (np. autobus dowolnej linii dojeżdżającej do mojego celu średnio co 1-2 minuty, a w wypadku zapakowanego tramwaju niestety raz na 10-15).

Z tych doświadczeń mogę więc sądzić, że w wielu wypadkach ludzie którzy narzekają na zmiany, przed ich wprowadzeniem, nawet nie zastanawiali się, czy w dane miejsce da się dotrzeć szybciej/wygodniej niżeli za pośrednictwem jednego tramwaju/autobusu.
Łukasz Z.

Łukasz Z. Woda i ścieki

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

A co najważniejsze już teraz można zrobić symulację tego jak po zmianach będziecie dojeżdżać, do szkoły/pracy/gdziekolwiek

http://krakow.jakdojade.pl/?d=19.11.12 (powinno się uruchomić od razu z poprawną datą, ale warto sprawdzić, czy na pewno jest to 19.11.2012, w razie gdyby przeglądarka źle coś odczytała z linka)

konto usunięte

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Swoją drogą zastanawia mnie, jak linia nr 113 będzie zawracała i czekała na nowy kurs na przystanku EC Łęg. Jeśli ten przystanek nie będzie od 17.11 przeniesiony, to życzę powodzenia - pracuję po drugiej stronie ulicy Ciepłowniczej i od 7:30 do 16:00 jest tam pełno zaparkowanych aut.Piotr M. edytował(a) ten post dnia 13.11.12 o godzinie 07:45
Michał M.

Michał M. Obracam się w
nieruchomościach.

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Czy ja dobrze rozumiem to co czytam? Nie będzie się już dało jechać bezpośrednio z Bronowic na Łagiewniki?
Czy ktoś kto układał te plany przejechał się choć raz 8-ką? Rano i po południu ma ona bardzo duże obłożenie!

Edit: Pod bagatelą jadąc od Bronowic nic nie pojedzie w prawo (w sensie tramwaju)? Jaaaaa nieeee moooooogęęęęę!Michał Majewski edytował(a) ten post dnia 14.11.12 o godzinie 16:32

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Jak na razie strony MPK leżą, i rozkładu nie da się sprawdzić. Troszkę żenujący start.
Łukasz Z.

Łukasz Z. Woda i ścieki

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Michał - zawsze zostaje: http://krakow.jakdojade.pl/
Michał M.

Michał M. Obracam się w
nieruchomościach.

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

No więc co do 8-ki to akcja wygląda tak.

Zmienia się trasa 13-tki. Teraz jadąc od Bronowic będzie pod Bagatelą skręcała w prawo i na Placu Wszystkich Świętych będzie miała wspólny przystanek z 8-ką.

Fajnie, bo nie trzeba bardzo kombinować, żeby się dostać do Borku Fałęckiego, ale kluczowa wada tego rozwiązania pozostaje: trzeba będzie wydać więcej kasy na bilet miesięczny na 2 linie i chyba o to właśnie ZIKiT-owi chodziło.

Przy poprzednich podwyżkach cen biletów w kioskach chwalili się, że miesięczne nie zdrożeją. No i nie zdrożeją, ale kasy i tak więcej wpłynie. Sposób na większą kasę bez podwyżek się znalazł.
Zuzanna D.

Zuzanna D. Learning &
Development
Specialist

Temat: Zmiany w komunikacji stały się faktem

Hmm no nie wiem co tu sadzic, dopiero drugi dzien zmian. Sama mieszkam na Bronowicach i przyzwyczailam sie do 8... ktora zreszta zawsze od Bagateli do Bronowic nie mogla narzekac na brak pasazerow. Poza tym byla swietnym polaczeniem z Lagiewnikami/Borkiem, a co najwazniejsze mozna bylo dojechac tam na jednoprzejazdowym bilecie. Teraz trzeba kupic godzinny, co juz niekoniecznie sie oplaca (poza tym nie jestem do konca pewna czy godzina starczy na dojechanie na Borek z przesiadka po drodze...zalezy ile bedzie sie na nia czekac). Mysle ze znaczna czesc pasazerow wybierze jednak samochod, bo jesli podrozuje sie w dwojke, to juz sie bardziej oplaca (o ile oczywiscie nie podrozuje sie w tamte strony codziennie).

Druga kwestia jest to, ze ograniczenie linii na Bronowice mialo wiazac sie ze zwiekszeniem ich czestotliwosci... czego jakos nie moge zaobserwowac. Przykladowo w niedziele linia nr 13 jezdzi tylko do godz.19. Jest niby linia 4 i 24 (ktora dla odmiany jezdzi czesciej), ale wieczorami jezdza one i tak raz na pol godziny, czyli z taka czestotliwoscia jak poprzednio, a jednak linie sa tylko dwie... zamiast trzech.

Za to za swietny pomysl uwazam uruchomienie linii 572 (z tym ze to akurat zostalo wdrozone jeszcze przed "remarszrutyzacja"), ktora uzupelnia 172, jednak jedzie do ul. Struga i jest linia przyspieszona. Nie zatrzymuje sie na kazdym przystanku co naprawde przyspieszylo jej przejazd. A jednak umozliwia ludziom z Nowej Huty dostanie sie w rejon Azorow i Bronowic (Ikea itp). Szkoda tylko ze jezdzi tak rzadko :(

Następna dyskusja:

Spotkajmy się dzis na Solway




Wyślij zaproszenie do