konto usunięte

Temat: Wybory samorządowe 2010

Na przyszłość proszę bez agitacji i udzielania poparcia.
Wszystkie posty z nazwiskami kandydatów bądź nazwami KWW będą kasowane.
Osoby nagminnie łamiące tą zasadę będą zawieszone do 21 listopada do 24.00.
Olga Z.

Olga Z. tłumaczenia
pol-ukr-pol

Temat: Wybory samorządowe 2010

Renata K.:
Jakub Łoginow:
Renata K.:

zalatwiasz to w ambasadzie polskiej w Bratyslawie.

Jak? Mają tam listy do głosowania wszystkich polskich gmin, powiatów i województw? Coś mi się nie chce wierzyć.

Zazwyczaj maja warszawskie listy.
Ale nie znam szczegolow - http://www.bratyslawa.polemb.net/
skontaktuj sie z nimi

Wszędzie, we wszystkich polskich placówkach, mają warszawskie listy i tylko na taką można głosować, niestety. Mam ten sam problem. Chcę głosować na kandydatów z mojego okręgu, ale nie mogę. Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłaby możliwość głosowania przez internet - może kiedyś tego doczekamy?
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Wybory samorządowe 2010

Olga Z.:
Wszędzie, we wszystkich polskich placówkach, mają warszawskie listy i tylko na taką można głosować, niestety. Mam ten sam problem. Chcę głosować na kandydatów z mojego okręgu, ale nie mogę. Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłaby możliwość głosowania przez internet - może kiedyś tego doczekamy?

Warszawskie listy w wyborach parlamentarnych mają sens, ale w samorządowych? Co ja mam wspólnego z Warszawą, co mnie obchodzi to miasto, skoro jestem tam może 7 dni w roku? Życzę Warszawie jak najlepiej, niech ma dobrego prezydenta i niech się rozwija, ale nie mieszkając w Warszawie nie mogę wiedzieć, który z kandydatów na prezydenta i radnych będzie dla tego miasta najlepszy.

Temat: Wybory samorządowe 2010

to w sumie faktycznie jest problem, ze nie daja calej Polski zagranica, ale z drugiej strony byloby dosc uciazliwe. A naprawde nie masz szans wpasc do Krakowa na weekend za 3 tygodnie?
Marco M.

Marco M. Sekretarz redakcji,
kierownik PR, Kraków

Temat: Wybory samorządowe 2010

no to proponuję, by w przyszłości głosować po prostu ma nowoczesną Polskę, demokratyczną, nie teokratyczną i zaściankową;)

Dariusz Hajduk:
Na przyszłość proszę bez agitacji i udzielania poparcia.
Wszystkie posty z nazwiskami kandydatów bądź nazwami KWW będą kasowane.
Osoby nagminnie łamiące tą zasadę będą zawieszone do 21 listopada do 24.00.
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Wybory samorządowe 2010

Renata K.:
to w sumie faktycznie jest problem, ze nie daja calej Polski zagranica, ale z drugiej strony byloby dosc uciazliwe. A naprawde nie masz szans wpasc do Krakowa na weekend za 3 tygodnie?

Wybory przez Internet albo przez pocztę by to rozwiązały. W Estonii to funkcjonuje, na Słowacji się przymierzają. A przyjechać do Krakowa nie mogę bo są idiotyczne połączenia, jedzie się 8 godzin, okrężną drogą.

konto usunięte

Temat: Wybory samorządowe 2010

Jakub Łoginow:
Renata K.:
to w sumie faktycznie jest problem, ze nie daja calej Polski zagranica, ale z drugiej strony byloby dosc uciazliwe. A naprawde nie masz szans wpasc do Krakowa na weekend za 3 tygodnie?

Wybory przez Internet albo przez pocztę by to rozwiązały. W Estonii to funkcjonuje, na Słowacji się przymierzają.

Super! To zrob to. Zarobisz na tym systemie IT do glosowania w krocie. Bedziesz milionerem i nie bedziesz musial pracowac w turystyce za 500 Euro na reke i to bez znajomosci angielskiego!
A przyjechać do Krakowa nie mogę bo są idiotyczne połączenia, jedzie się 8 godzin, okrężną drogą.

Widze, ze na transporcie tez sie znasz... To bedziesz miliaderem (bez znajomosc angielskiego) ale wciaz w obszarze turystyki..

Wow ale wymog, znajomosc angielskiego w turystyce...

A nie pomyslales ze te utrudnienia sa specjalnie robione zeby ludzie z takim podejsciem jak Twoim nie wracali do kraju? Przemysl to czy faktycznie jestes taki cool...
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Wybory samorządowe 2010

Wojciech P.:
Jakub Łoginow:
Renata K.:
to w sumie faktycznie jest problem, ze nie daja calej Polski zagranica, ale z drugiej strony byloby dosc uciazliwe. A naprawde nie masz szans wpasc do Krakowa na weekend za 3 tygodnie?

Wybory przez Internet albo przez pocztę by to rozwiązały. W Estonii to funkcjonuje, na Słowacji się przymierzają.

Super! To zrob to. Zarobisz na tym systemie IT do glosowania w krocie. Bedziesz milionerem i nie bedziesz musial pracowac w turystyce za 500 Euro na reke i to bez znajomosci angielskiego!
A przyjechać do Krakowa nie mogę bo są idiotyczne połączenia, jedzie się 8 godzin, okrężną drogą.

Widze, ze na transporcie tez sie znasz... To bedziesz miliaderem (bez znajomosc angielskiego) ale wciaz w obszarze turystyki..

Wow ale wymog, znajomosc angielskiego w turystyce...

A nie pomyslales ze te utrudnienia sa specjalnie robione zeby ludzie z takim podejsciem jak Twoim nie wracali do kraju? Przemysl to czy faktycznie jestes taki cool...

Co się tak uczepiłeś? Znam angielski, ale nie znam go perfekt. Trudno, nic już na to nie poradzę, nie każdy jest tak zdolny, jak Ty. Uczyłem się angielskiego jakieś 15 lat i mogę powiedzieć, że się do tego przykładałem. Ale nie byłem nigdy w kraju anglojęzycznym - może popełniłem ten błąd, bo powinienem był pojechać na 3 lata do Anglii na zmywak, to bym się nauczył - tak jak nauczyłem się perfect języka ukraińskiego i białoruskiego, płynnie słowackiego i obecnie uczę się niemieckiego. Na angielskim świat się nie kończy. Wypij jadu!

konto usunięte

Temat: Wybory samorządowe 2010

uczepilem sie ciebie tak jak ty sie czepiasz otoczenia. jesli ci sie cos nie podoba to dalej - zmien to , a nie narzekaj. moze paradoksalnie dostrzegasz cos czego inni nie. czy dalej masz cos do powiedzenia? jesli tak to lepiej zamilknij i zadzialaj. zrob cos, a nie narzekaj i nie obwiniaj innych.

skoro znasz tyle tyle jezykow i jestes zdolny to cool wykorzystuj to, a nie pisz tekstow ktore przedstawiaja cie jako buraka albo frustrata.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Wybory samorządowe 2010

Za parę dni szykuje się mocna debata imć potencjalnych włodarzy miasta. Swoją drogą ciekaw jestem czy będzie to standardowa polityczna papka, czy może bardziej wyluzują by odpowiedzieć na realne pytania i realne problemy miasta....
Tutaj więcej info:
http://krakowpr.pl/

konto usunięte

Temat: Wybory samorządowe 2010

Wszyscy chętni do rad

2010-11-08

"250 tys. kandydatów w jednym miejscu. Publikujemy nazwiska wszystkich chętnych do objęcia funkcji radnego gminy, powiatu lub województwa

Listy z kandydatami do tegorocznych wyborów samorządowych przedstawiło łącznie 12,5 tys. komitetów wyborczych. Głównie – komitetów wyborczych wyborców (12,1 tys.). Pozostałe listy zostały zgłoszone przez organizacje społeczne i partie."

(...)

http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cm...

Dla przykładu:

;-)

Województwo Małopolskie:

http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cm...

Województwo Mazowieckie:

http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cm...
Marco M.

Marco M. Sekretarz redakcji,
kierownik PR, Kraków

Temat: Wybory samorządowe 2010

sprawdź, czy masz głos ;)

http://ergo.media.pl/artykul.aid,2885,Czy_na_pewno_mas...Marek M. edytował(a) ten post dnia 09.11.10 o godzinie 14:12

Temat: Wybory samorządowe 2010

Marek M.:
Termin mija więc 10.11.

Z tego co tu jest napisane wynika, że jeszcze można się zgłaszać:
http://bip.city.poznan.pl/bip/public/bip/sprawy.html?c...
Jarosław Waśkiewicz

Jarosław Waśkiewicz Biznesnafali.pl
Markajestkobieta.pl
Jaroslawwaskiewicz.c
om

Temat: Wybory samorządowe 2010

Wybory samorządowe 2010, czyli najlepszy kebab w Twoim mieście. Przyłącz się do akcji

Uwaga uwaga, przed wjazdem na rondo, w całej Polsce a napewno na Pomorzu, w Trójmieście, pojawiły się nowe "znaki drogowe", o czym pisaliśmy kilkanaście dni temu http://biznesnafali.pl/component/content/article/1-pol... Nic dodać, nic ująć, kochani. Nie możliwe, abyście sami nie wpadli na nie, bo się po prostu nie da tego nie zauważyć. Dziwne tylko, że jakimś trafem to odwrotnie do zamierzenia autorów, działa na wyborców.

Nastała nowa moda w mieście. Słupowa, samorządowa moda na zdobywanie (naszym zdaniem: przepędzanie) lokalnego poparcia przedwyborczego. Witaj przechodniu, witaj kierowco, witaj, obywatelu. Witamy Ciebie z każdej możliwej strony. Oczywiście skąd? Ze słupa, płotka sklepowego - "najlepszego" miejsca przywitania się z moimi wyborcami. Witamy w Polsce.

"Im więcej Ciebie tym mniej, bardziej to czuje niż wiem" śpiewała Natalia Kukulska. Słowa te są równie bliskie nam, zwykłym obywatelom. Kandydacie, ktoś wprowadził Ciebie w błąd, że im więcej Ciebie na płocie, tym więcej poparcia! Nie, niemożliwe? - "pozdrawiacie" z plakatów na przekór zdrowemu rozsądkowi. Im przaśniej, tym skuteczniej, im skoczniej w rytm disco polo, tym lepiej, udowadniają kandydaci na prezydentów, radnych, wójtów. Bijmy po oczach, rzućmy kolejny plakacik na płot osiedlowego sklepu z kebabem.

Foto zrobione dziś, tj. 13 listopada, na kilka dni przed wyborami. Marketing polityczny w samorządach zszedł na... No właśnie. Na co? Oceńcie sami. Nie wiemy jak Państwo, ale my nie popieramy takich zabiegów wyborczych. A wy, drodzy czytelnicy, jak wam się podoba taki styl uprawiania polityki lokalnej?

Urządzamy tym samym "casting przedwyborczych zwisów słupowych" (w skrócie: CaPeZwiSłup). Uwieczniajcie telefonami, aparatami, ulicznych kandydatów - tych i te miejsca w waszych miastach, które przyprawiają was o zdumienie i niesmak. Zdjęcia ślijcie na: redakcja@biznesnafali.pl

Zostało jeszcze kilka dni, działajmy! Nie bądźmy obojętni, reagujmy na to, co wyprawiają z naszymi ulicami Ci, którzy od takich działań zaczynają "zmiany na lepsze" oblicza naszych miast. Wasze zdjęcia + komentarze, zamieścimy na portalu Biznesnafali.pl a całość nie przejdzie bez echa - trafi za naszym pośrednictwem do wszystkich komitetów wyborczych jako wyraz niezadowolenia wobec takich praktyk.


Obrazek

Jedyny taki Kebab w mieście...


Obrazek

Polityczna mieszanka, ale niezbyt strawna...


Obrazek

Nowelizacja ustawy o ruchu drogowym - nowe znaki przed wjazdem na rondo...

Z pomocą lub bez, Policji...

Obrazek


Przeczytaj całość, wyraź się
http://biznesnafali.pl/component/content/article/1-pol...
Jarosław Rafa

Jarosław Rafa senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska

Temat: Wybory samorządowe 2010

Jakub Łoginow:

Dlaczego nie można głosować przez Internet? W bankach jakoś się da robić poważne operacje finansowe przez neta, a głosować w wyborach w ten sposób "niedasie".

Ponieważ nie da się - i to wynika z czysto technicznych względów - zrobić głosowania przez Internet w taki sposób, żeby zapewniało równocześnie identyfikację głosującego (po to żeby zapewnić, że głosują tylko osoby uprawnione i że każda osoba głosuje tylko jeden raz) i tajność głosowania. Bez zrobienia wykładu z kryptografii nie jestem w stanie wytłumaczyć, dlaczego tak jest, ale tak jest :)

Zwróc uwagę, że w systemach bankowych jest zapewniona identyfikacja (że ty to ty), ale nikomu nie zależy na tajności tego, co wykonywałeś na koncie. Wręcz przeciwnie - bank musi wiedzieć, że zleciłeś przelew, do kogo i na jaką kwotę, żeby go wykonac :)
Osobiście o wiele bardziej bałbym się stracić 2000 złotych, niż głos w wyborach - a jakoś swojemu ufam na tyle, że spokojnie przeprowadzam operacje finansowe przez neta.

Nie chodzi tylko o twój głos, tylko o to, że ktos kto "złamałby" system głosowania przez Internet (a jak pokazują przykłady z innych krajów, obecne systemy tego typu są bardzo łatwe do złamania: http://prawo.vagla.pl/node/9250 ) może bez problemu zmanipulować wyniki całych wyborów na takie, jakie chce...

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Wybory samorządowe 2010

Jarosław Rafa:
Jakub Łoginow:

Dlaczego nie można głosować przez Internet? W bankach jakoś się da robić poważne operacje finansowe przez neta, a głosować w wyborach w ten sposób "niedasie".

Ponieważ nie da się - i to wynika z czysto technicznych względów - zrobić głosowania przez Internet w taki sposób, żeby zapewniało równocześnie identyfikację głosującego (po to żeby zapewnić, że głosują tylko osoby uprawnione i że każda osoba głosuje tylko jeden raz) i tajność głosowania. Bez zrobienia wykładu z kryptografii nie jestem w stanie wytłumaczyć, dlaczego tak jest, ale tak jest :)

Ja to wszystko rozumiem, tylko dlaczego w Estonii się da?

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Jarosław Rafa

Jarosław Rafa senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska

Temat: Wybory samorządowe 2010

Jakub Łoginow:

Ja to wszystko rozumiem, tylko dlaczego w Estonii się da?

Nie jestem tego pewien na 100%, bo nie sprawdzalem, ale wydaje mi sie, ze glosowanie elektroniczne w Estonii jest pozbawione cechy tajnosci i jest to tam dopuszczone prawnie. Inaczej mowiac, decydujac sie na glosowanie elektroniczne zgadzasz sie na to, ze twoj glos nie bedzie tajny i bedzie wiadomo na kogo glosowales. Jezeli ci to nie pasuje, idziesz osobiscie do komisji wyborczej i glosujesz tradycyjnie.

Pewnie u nas daloby sie to zrobic analogicznie, pod warunkiem zmiany konstytucji (bo to w niej jest zapisane ze glosowanie jest tajne).

Poza tym porownanie z Estonia pod wzgledem "internetyzacji" nie ma sensu, bo jest to najbardziej "zinternetyzowane" panstwo na swiecie. Wszystkie inne kraje sa daleko, daleko mniej zaawansowane w tym zakresie. Zacznijmy od tego, ze tam juz od dawna kazdy obywatel ma dowod osobisty z certyfikatem podpisu elektronicznego, co jest podstawowym warunkiem elektronicznego glosowania i innych form elektronicznego korzystania z administracji panstwowej. U nas dopiero ma to byc wprowadzone w nowych dowodach ktore beda od przyszlego roku. Przy czym od strony technicznej jeszcze nic dokladnie nie wiadomo - np. jakie aplikacje beda umozliwialy korzystanie z tego podpisu i pod jakimi systemami beda dzialaly (znowu "uszczesliwia" nas rozwiazaniem Windows-only jak w przypadku Platnika?). Tak ze jeszcze duzo wody uplynie zanim dla znaczacej czesci obywateli bedzie spelniony podstawowy warunek w ogole umozliwiajcy myslenie o elektronicznym glosowaniu.Jarosław Rafa edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 12:47

Następna dyskusja:

Wybory samorządowe 2010 r.




Wyślij zaproszenie do