konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

Grzegorz Janoszka:
Chcesz powiedzieć, że Forbes oceniał plany i obiecanki-macanki?
Prawda jest taka, że jak w Krakowie tramwaj wypadnie z szyn, to na następnych przystankach można godzinami siedzieć i nie dowiesz się, że tu tramwaje nie pojadą.
i tu też się nie zgodzę. Poprostu trzeba słuchać a nie czekać z słuchawkami w uszach lub być bardziej zainteresowanym Bóg wie czym. Nie przeczę - MPK czasem miało zagrania które mnie denerwowały, ale w tym momencie ich częstotliwość znacznie spadła. No ale jak to mówią - wszystkich nie zadowolisz. Zawsze się znajdzie ktoś komu nic nie będzie pasować.

konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

Andrzej Mirosław Drąg:
Z całej dyskusji wynika niezbicie jedno, grono ekspertów z Forbs-a powinno być powiększone przez większość z Was.... Jak Forbs skompletował tak nie obiektywnych i tak nie kompetentnych fachowców, pozostaje jego słodką tajemnicą...... Trochę to dziwne, że wypowiadacie się w tym tonie, a nie doceniacie obiektywizmu i profesjonalizmu pracy ludzi, którzy nad tym pracowali. Nie znamy ani kryteriów ani celów takich badań, dlatego uważam, że należy przyjąć do wiadomości coś, co jest dla nas przyjemne jako dla Krakowian i Polaków i nie polemizować nad tym. Natomiast dla ludzi z naszego MPK, ta wiadomość to mała nagroda za ich pracę, a równocześnie - i taka mam nadzieję - będzie motywacją nad pracą i walką o wyższe miejsce w następnym rankingu. Wiem, komunikacja powinna kursować (ale pewnie tylko na "Waszych" liniach) co 5 minut i zawsze z miejscem do siedzenia i tak aby do Rynku było 10 minut jazdy a do pracy najlepiej jeszcze krócej..... Pomyślcie, jak jest w tych miastach, które są pod koniec pierwszej pięćdziesiątki...
Pod tym się podpisuję w 100%
Ewelina Kazieczko

Ewelina Kazieczko psycholog,
seksuolog,
psychoterapeuta w
trakcie szkolenia...

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

I tu się zgodzę z Grzegorzem. Zdarzyło mi się już, ze tramwaje wypadały z kursu, a 30 osób stało na przystanku, nic o tym nie wiedząc. Powinny być jakieś komunikaty, których przynajmniej ja nigdy nie słyszałam. Justyno mówisz, że trzeba zdjąć słuchawki z uszu, ale czego mam słuchać - chyba informacji rozchodzących się droga pantoflową, bo głośników czy nadajników żadnych nie ma.

Poza tym to naprawdę nie jest źle. Fakt, ze autobusy są zapchane itd, ale pomyślcie ile powstało nowych linii, ile mamy ostatnio nowych pojemniejszych autobusów i wyremontowanych przystanków. Mieszkam w Krakowie od 2 lat i jak dla mnie te zmiany są bardzo duże.Ewelina Kazieczko edytował(a) ten post dnia 24.11.08 o godzinie 19:10

konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

Ewelina Kazieczko:
Poza tym to naprawdę nie jest źle. Fakt, ze autobusy są zapchane itd, ale pomyślcie ile powstało nowych linii, ile mamy ostatnio nowych pojemniejszych autobusów i wyremontowanych przystanków. Mieszkam w Krakowie od 2 lat i jak dla mnie te zmiany są bardzo duże.

zapchane?
dziś 2 razy z rzędu nie mogłem wejść do 179 przy kinie kijów

pojemniejsze autobusy?
no zwłaszcza te nowe merole, wszystko fajnie, ale miejsca w nim niezbyt wiele

nowe linie?
gdzie konkretnie?
może lepiej zwiększyć ilość kursów po prostu?

dla mnie mpk ma sporo do nadrobienia
przede wszystkim firma ta powinna zacząć liczyć się z klientem (nami) (ale nie żartować w stylu: spokojnie! już jadę!)
tylko np zacząć odbierać telefony, czy odpisywać na maile

owszem medal ma dwie strony
ale tak siak czy owak jakieś wreszcie zmiany poważniejsze mogłyby się pojawić

konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

Krakusy nie narzekać, parę dobrych latek mieszkałem w Zabrzu(część GOP'u), potem parę latek dane mi było podróżować po Warszawie, i Autkiem i autobusem, metrem oraz tramwajem a teraz mieszkam w Krakowie i też często zasiadam do autobusu w fotelu za kierowcą. W mojej własnej ocenie Krakowskie MPK jest zdecydowanie lepsze od innych tego typu przedsiębiorstw w innych krajach i naszych nadwiślańskich miastach. Mieszkam na osiedlu europejskich(kawałek jest do centrum) i muszę przyznać że albo nie widzieliście ścisku w autobusach albo wam się troszkę za dobrze zrobiło i marudzicie żeby sobie pomarudzić.

Uwierzcie z Katowic do Zabrza nie ma pomiędzy 23 a 5 rano żadnego połączenia nawet PKP nie kursuje. Kicha a to tylko 20 kilometrów różnicy.
Ostatni autobus z mojego rodzinnego osiedla objeżdżał o 23.10
A jak nie zdążyłeś na powrotny o 00:20 to do piątej nad ranem mogłeś iść na nogach.Nie wspomnę o innych dzielnicach Zabrza.
A tłok to jest 870 lub 840 - bije nawet warszafke ten pierwszy, studenci emeryci renciści i inne pierońskie gorole ładują się tam na potęge.

Warszawa - wogule tragedia jeżeli bierzemy punktualność to wychodząc na przystanek spóźniony 15 minut możesz spokojnie iść i liczyć żę złapiesz wcześniejszy, o metrze wogule nie mówie bo nawet upychacz by nie dał rady szpilki wsadzić, teraz to się zastanawiałem czy motorniczy ma mniejsza kabine jak nowa stacja powstała.

Krakowa też nie oceniam jakoś super ale o każdej pomorze dnia i nocy moge się dostać do domu ciepłym autobusem (tramwajki nie mam i nie narzekam).
Więc pierońskie gorole(nie obrażać się ze mnie taki Hanys jak z koziej dupy trąbka)macie dobrze a narzekacie. Wiem w innych krajach lepiej ale do *********** nędzy żyjemy w Polsce i niestety komunikacja miejska i inne sprawy są sto lat za murzynami, więc jak łądnie uświadomicie sobie że tak jest to przestaniecie narzekać(cudzego nie znacie a na swoje narzekacie)

A tak poważnie komunikacja miejska na całym świecie jest traktowana po Macoszemu

Polecam przejazd argentyńską koleją lub Chińską(miałęm przyjemność i zwiedzić i jedną i drugą )Mateusz H. edytował(a) ten post dnia 24.11.08 o godzinie 19:56
Ewelina Kazieczko

Ewelina Kazieczko psycholog,
seksuolog,
psychoterapeuta w
trakcie szkolenia...

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

No widzicie. Inni mają jeszcze gorzej :)
Ewa Tekieli

Ewa Tekieli Head of Conference
Coordination, Blue
Business Media

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

Agnieszka Kozłowska-Miklasz:
Justyna Machaj:
ok tylko zastanówcie się jakie kryteria były brane pod uwagę podczas oceny. A ci co tak wychwalają inne miasta odpowiedzcie mi na pytanie. W czym inne komunikacje miejskie są niby lepsze od krakowskiej?Justyna Machaj edytował(a) ten post dnia 22.11.08 o godzinie 22:38

Mam porwnanie z komunikacją warszawską, oto co jest wg mnie lepsze:

- jest tam większa częstotoliwość połączeń niż w Krakowie (w Krk jeżdżę jednym autobusem, żeby zdążyć rano mam 2 możliwości - 8:07 albo 8:40 - i to jest wersja, która sprawia, że zamiast na 9-tą docieram do pracy na 10. - kompletna porażka)
- tory dla tramwajów (w Krk z racji wąskich ulic niestety często tramwaj stoi w korku z autobusem i samochodami, a w Warszawie korka nie ma jeśli jedziesz tramwajem)
- w Krakowie bilety są droższe a fakt, że korki niemiłosierne i tłok ogromny, jakoś tego nie uspraiwdliwia :(

Co do pierwszych dwóch punktów zgadzam sie w 100% to jednak bilety są w Warszawie droższe...niemniej przynajmniej są jednakowe dla metra, autobusów i tramwajów.

konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

Justyna Machaj:
Grzegorz Janoszka:
Chcesz powiedzieć, że Forbes oceniał plany i obiecanki-macanki?
Prawda jest taka, że jak w Krakowie tramwaj wypadnie z szyn, to na następnych przystankach można godzinami siedzieć i nie dowiesz się, że tu tramwaje nie pojadą.
i tu też się nie zgodzę. Poprostu trzeba słuchać a nie czekać z słuchawkami w uszach lub być bardziej zainteresowanym Bóg wie czym.

Nie noszę słuchawek, nigdy. A czego mam słuchać? Na przystanku słychać normalny szum miasta i ludzi czekających na przystanku i klnących jak tylko mogą. Komunikatów nie ma i już.

konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

NIK o drogach w dużych miastach

http://nik.gov.pl/docs/inform/100513-systemy-transport...

2010-07-07 08:00

"Polskie miasta coraz częściej są paraliżowane przez korki. Przejezdność nie ulega poprawie, mimo inwestycji i stosunkowo dużych nakładów finansowych. Mieszkańcy niechętnie korzystają z komunikacji miejskiej, bo jest zatłoczona i w dużej części przestarzała.

NIK zbadała, co samorządy dużych aglomeracji miejskich robią, aby poradzić sobie z korkami na drogach i usprawnić przejazdy.
Kontrola objęła osiem miast (Warszawa, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz, Kraków, Szczecin, Lublin).

Działania samorządów nie nadążają za wzrostem ruchu samochodowego (liczba samochodów w kontrolowanych miastach wzrosła w ciągu ostatnich dziesięciu lat od 120 do 150 proc.). Wszystkie skontrolowane miasta planowały inwestycje zwiększające przepustowość ulic oraz opracowywały metody zachęcające mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej. Większości tych planów jednak nie zrealizowano i to pomimo ogromnych nakładów finansowych. Tylko w ciągu pierwszego półrocza 2009 skontrolowane miasta wydały na transport ponad 6,5 mld zł, a w latach 2004 – 2009 – niemal 30 mld zł.

W połowie 2009 roku co najmniej jedna trzecia długości dróg zarządzanych przez samorządy w pięciu kontrolowanych miastach (Gdańsk, Kraków, Warszawa, Szczecin, Lublin), wymagała przeprowadzenia remontu, w tym w Gdańsku i Krakowie ponad 50 proc. Pomimo że na remonty przeznacza się coraz więcej pieniędzy, samorządy nie zawsze potrafią je sprawnie prowadzić. Wiele zaniedbań władze tłumaczą brakiem funduszy, choć często zdarza się, że nawet dostępne środki pozostają niewykorzystane. W 2008 roku w Lublinie wydano zaledwie niespełna dwie trzecie środków przeznaczonych na poprawę stanu dróg (63 proc.), a w Szczecinie – 73 proc.

Najważniejsze inwestycje, czyli obwodnice, mosty, trasy przyspieszone i ekspresowe – choć planowane od lat - we wszystkich skontrolowanych miastach są opóźnione, a ich koszty wciąż rosną. W Warszawie w latach 2004 – 2009 nie powstał żaden most, nie zakończono budowy żadnej obwodnicy czy drogi szybkiego ruchu, łączących dzielnice miasta. Budowę Mostu Północnego rozpoczęto po siedmiu latach od umieszczenia tego zadania w budżecie miasta (dopiero w 2009 roku), budowy obwodnic „Miejskiej” i „Śródmiejskiej” są dopiero w fazie początkowej. Z kolei Autostradowa Obwodnica Wrocławia, która miała być zakończona w roku 2008, zostanie oddana z kilkuletnim opóźnieniem (prawdopodobnie dopiero w 2011 roku).

Wbrew założeniom w żadnym z kontrolowanych miast komunikacja miejska nie jest atrakcyjną alternatywą dla komunikacji samochodowej. Jedynie w Krakowie z transportu zbiorowego korzysta obecnie o 50 proc. więcej osób niż w 2003 roku; w Gdańsku, Lublinie i Szczecinie liczba ta spadła, w pozostałych miastach wzrost był nieznaczny. Transport szynowy – szczególnie ważny w dużych aglomeracjach – jest w fatalnej kondycji. Oferowane pasażerom wagony tramwajowe są przestarzałe i maksymalnie wyeksploatowane: blisko 75% z nich ma ponad 20 lat (w Szczecinie i Gdańsku niemal wszystkie: 149 na 153 i 190 na 204), stan torowisk i trakcji jest coraz gorszy, a długość i gęstość linii zmniejsza lub nie zmienia się.

Tylko Warszawa i Poznań rozpoczęły budowę parkingów Parkuj i jedź. Nowoczesne zintegrowane systemy zarządzania ruchem zaczęto wprowadzać z opóźnieniami w Krakowie, częściowo w Warszawie i Poznaniu. W pozostałych miastach są w fazie projektów. Jedynie w Warszawie i Krakowie utworzono osobne „buspasy”, usprawniające ruch pojazdów komunikacji zbiorowej na niektórych liniach. Nawet tak niedrogie, a skuteczne i atrakcyjne rozwiązania, jak ścieżki rowerowe w żadnym z kontrolowanych miast nie tworzą nieprzerwanego ciągu komunikacyjnego.

W połowie 2009 roku co najmniej jedna trzecia długości dróg zarządzanych przez samorządy w pięciu kontrolowanych miastach (Gdańsk, Kraków, Warszawa, Szczecin, Lublin), wymagała przeprowadzenia remontu, w tym w Gdańsku i Krakowie ponad 50 proc. Pomimo że na remonty przeznacza się coraz więcej pieniędzy, samorządy nie zawsze potrafią je sprawnie prowadzić. Wiele zaniedbań władze tłumaczą brakiem funduszy, choć często zdarza się, że nawet dostępne środki pozostają niewykorzystane. W 2008 roku w Lublinie wydano zaledwie niespełna dwie trzecie środków przeznaczonych na poprawę stanu dróg (63 proc.), a w Szczecinie – 73 proc."

źródło: NIK
http://nik.gov.pl/news.php?cod=2689

----

Ja do 19.00 nie poruszam się w ogóle samochodem w Krakowie, bo to nie ma sensu ...
Wkurza mnie ponadto użytkowanie samochodu w taki sposób, że aż 8/10 przejeżdżających samochodów zabiera tylko kierowcę (a zero pasażerów!)

A Wy? Jak wygląda u Was przemieszczanie się w mieście?

PS.
Ostatnio byłem we Wrocławiu i tam sprawa przemieszczania się z jednego miejsca na drugi koniec miasta nie jest aż tak tragiczna jak w Krakowie, a oba miasta mają dużo remontów.

konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

To 9 miejsce miałoby szasnę być zgodne z prawdą gdyby nie Krakowska infrastruktura drogowa. Wiele miejsc jest tak zakorkowanych, że choćby autobusy chciały, to nie dadzą rady. Nawet najlepsze MPK na korki nic nie poradzi.Marcin Włosiński edytował(a) ten post dnia 08.07.10 o godzinie 15:27

konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

"Rada Miasta wprowadziła istotne poprawki w uchwale o biletach komunikacji miejskie. Jedna z poprawek dotyczy zniesienia dodatkowej opłaty za zakup biletów u kierowcy lub motorniczego. Do tej pory takie bilety były droższe nawet o 50 gr."

(...)

Poza tym, z darmowych przejazdów komunikacją miejską będą mogli skorzystać wszyscy ci, którzy wybierają się do opery, teatru bądź filharmonii.

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8630872,Bilet_u...
Łukasz Z.

Łukasz Z. Woda i ścieki

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

Marcin H.:
"Rada Miasta wprowadziła istotne poprawki w uchwale o biletach komunikacji miejskie. Jedna z poprawek dotyczy zniesienia dodatkowej opłaty za zakup biletów u kierowcy lub motorniczego. Do tej pory takie bilety były droższe nawet o 50 gr."

(...)

Poza tym, z darmowych przejazdów komunikacją miejską będą mogli skorzystać wszyscy ci, którzy wybierają się do opery, teatru bądź filharmonii.

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8630872,Bilet_u...

Promocja sztuki - OK
Sprzedaż biletów u motorniczego/kierowcy - powinni całkowicie to zlikwidować.
Przed tą uchwałą ludzie kupowali bilety np. na Grunwaldzkim w kiosku/automacie, żeby zaoszczędzić 50gr, teraz... więcej osób będzie kupowało u motorniczego - co znaczy, że będzie autobus dłużej stał na przystanku - tak jak to jest standardowo wieczorem w piątek lub sobotę. :(

konto usunięte

Temat: komunikacja miejska w Krakowie 9. na świecie wg Forbes'a

Tak trochę w temacie MPK krakowskiego...

Czy rozkład jazdy miejskiego przewoźnika można uznać za informację publiczną? Zapewne tak, skoro dotyczy to miejskiego przewoźnika. Jednak nie wszędzie...

http://www.dobreprogramy.pl/MPK-Krakow-odmawia-dostepu...Marcin H. edytował(a) ten post dnia 13.03.12 o godzinie 16:22

Następna dyskusja:

Darmowa komunikacja miejska...




Wyślij zaproszenie do