konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Aktualna mapa (po otwarciu części Wschodniej Owodnicy Krakowa, w ciągu S7):

http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=12&lat=50.04391&l...

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Nie chciałem zakładać nowego wątku:

Trasa Katowice - Kraków szybko i za pół ceny? To możliwe już od połowy grudnia!

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

"W poniedziałek ruszą prace nad nowym dworcem głównym. Ma on powstać pod ziemią od strony dworca RDA, zaraz obok tunelu szybkiego tramwaju."

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8687693,Nowy_kr...Marcin H. edytował(a) ten post dnia 19.11.10 o godzinie 15:31

Temat: Inwestycje w Krakowie

Jest zielone światło, targi książki nie wyjadą z Krakowa

Planowany obiekt ma się nazywać Cracovia Expo i powstanie tuż obok dotychczasowej siedziby firmy, czyli około siedmiu kilometrów od ścisłego centrum miasta. Na siedmiohektarowej działce stanie hala o łącznej powierzchni 30 tys. m kw. Targi w Krakowie zapowiadają trzy sale o łącznej powierzchni 18 tys. m kw., dwupiętrowy zespół sal seminaryjnych, salę audytoryjną na 1 800 miejsc, restauracje, lunch bar oraz rozległy parking. Koszt inwestycji to 120 mln zł. Autorem projektu jest Krzysztof Leśnodorski ze studia Archi 5.

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,8813208.html#ix...

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Jakub Łoginow:
Po to, że tylko w takim wariancie nasze miasta mają szansę mieć bezpośrednie połączenia lotnicze WSZĘDZIE.

W teorii...

Obecne lotniska, tj. Balice i Pyrzowice, niepotrzebnie się dublują. Po prostu nie dostrzegamy potencjału, jaki daje integracja aglomeracji krakowskiej i śląskiej - już nawet Bratysława i Wiedeń ściślej ze sobą współpracują, mimo że leżą w innych państwach.


Dublują się? A w czym się niby dublują? Bo chyba nie w destynacjach....

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Marek Klimek:
Jest zielone światło, targi książki nie wyjadą z Krakowa

Planowany obiekt ma się nazywać Cracovia Expo i powstanie tuż obok dotychczasowej siedziby firmy, czyli około siedmiu kilometrów od ścisłego centrum miasta. Na siedmiohektarowej działce stanie hala o łącznej powierzchni 30 tys. m kw.

Bardzo lubię czytać i uważam książki za kopalnie wiedzy. Jednak taka inwestycja to mydlenie oczu.

Gdzie kolejka miejska?
Gdzie sprawne MPK?
Gdzie obwodnice?
Gdzie szybki [prawdziwie] tramwaj?
Gdzie cokolwiek niezwiązanego z operą, filharmonią, teatrem itp?

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Prezydent, Wojewoda i Marszałek razem walczą o S7

Prezydent Jacek Majchrowski, Wojewoda Stanisław Kracik oraz Marszałek Marek Sowa wystosowali apel do Ministra Infrastruktury w sprawie dokończenia wschodniej obwodnicy Krakowa.

„Wstrzymanie realizacji kolejnego etapu budowy S7 prowadzić może do marnotrawstwa ogromnych środków finansowych, które zostały wydane na budowę dotychczasowych jej odcinków na obszarze aglomeracji krakowskiej, bowiem aktualny stan inwestycji nie przynosi zakładanych skutków w zakresie ruchu kołowego, a co z tym związane – pożądanych efektów ekonomicznych” – można przeczytać we wspólnym wystąpieniu do Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka, podpisanym przez Prezydenta Jacka Majchrowskiego, Wojewodę Stanisława Kracika i Marszałka Marka Sowę. Inicjatorem apelu w sprawie szybkiej budowy drugiego odcinka wschodniej obwodnicy od węzła Rybitwy do węzła Igołomska był Prezydent Krakowa.

W liście do Ministra Cezarego Grabarczyka wskazuje się, że przerwanie budowy wschodniej obwodnicy na obecnym etapie spowoduje, że ruch tranzytowy i miejski po wschodniej stronie Krakowa nadal będzie się odbywał przeciążonymi ulicami miasta. Przypomina się też, że Miasto, w myśl podpisanych w ubiegłych latach porozumień, finansowo wsparło budowę całej wschodniej obwodnicy (od węzła Bieżanów do węzła Igołomska) na kwotę ponad 23 milionów złotych.

Sygnatariusze wystąpienia wskazują ponadto, że budowa tej drogi ma istotne znaczenie dla planowanej specjalnej strefy ekonomicznej gmin Wieliczka-Niepołomice, co może mieć istotny wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy tego obszaru Małopolski.

Na rzecz szybkiej realizacji wschodniej obwodnicy przemawiają też prognozy natężenia ruchu na sieci dróg krajowych na rok 2025 wykonane przez Politechnikę Warszawską. Analizy potwierdzają celowość kontynuowania budowy drogi ekspresowej S-7. „Prognozowana wielkość ruchu przyjmuje niejednokrotnie większe wartości niż na fragmentach przebiegu autostrady A2” – czytamy w liście.

Na koniec Prezydent Miasta, Wojewoda Małopolski oraz Marszałek Województwa wspólnie apelują do Ministra Infrastruktury „o zapewnienie niezbędnych środków finansowych na realizację w 2011 roku, w ramach nowelizowanego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011–2015, omawianego odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła „Rybitwy” do węzła „Igołomska”.

Treść wspólnego wystąpienia można znaleźć na stronie http://krakow.pl.

Przypomnijmy, że każdy mieszkaniec Krakowa i Małopolski może włączyć się w proces konsultacji społecznych Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 i wystosować petycję w sprawie szybkiej realizacji drugiego odcinka wschodniej obwodnicy miasta. Wystarczy wysłać mail (propozycja tekstu na stronie http://zikit.krakow.pl) na jeden z adresów pracowników Ministerstwa Infrastruktury: a.orlowska@mi.gov.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub eboratynska@mi.gov.pl. (M)

Tekst wystąpienia -->

http://www.krakow.pl/pliki/6811

Data komunikatu: 2010-12-22

http://www.krakow.pl/aktualnosci/4345,26,komunikat,pre...

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

System park&ride ciągle na papierze
2011-01-17, Dziennik Polski, Region, Piotr Tymczak

W Krakowie w planach jest budowa parkingów park&ride przy pętlach tramwajowych w Małym Płaszowie, Krowodrzy Górce, Kurdwanowie, Wzgórzach Krzesławickich i Borku Fałęckim.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski w rozmowie z nami podkreślał, że parkingi mogą powstać tam, gdzie znajdzie się na nie wolne miejsce.

- Z tym nie powinno być problemu. Nawet jeżeli przy pętli tramwajowej nie ma wolnego gminnego terenu, to przecież można pętlę nadbudować wielopoziomowym parkingiem. Wtedy na poziomie zero byłby zadaszony przystanek - komentuje krakowski radny Grzegorz Stawowy. Ma również sposób na zachęcenie kierowców, gdyby nie byli przekonani do systemu: - Kraków wraz z sąsiednimi gminami powinien się zaangażować w budowę parkingów par&ride i stworzyć wspólną akcję promocyjną, zachęcającą do korzystania z takich obiektów mieszkańców całej aglomeracji.

Specjaliści są przekonani, że system się sprawdzi.

- Parkingi typu park&ride są niezbędne dla sprawnego funkcjonowania systemu transportowego takiego miasta jak Kraków. W planach umieszczaliśmy je już na początku lat 90. Powinny powstawać na obrzeżach miasta, tworząc węzły przesiadkowe przy stacjach bądź przystankach kolejowych oraz pętlach tramwajowych i autobusowych, z możliwie dogodnym dojazdem do nich samochodem - mówi prof. Andrzej Rudnicki z Politechniki Krakowskiej.

O korzyściach z systemu park&ride warszawiacy przekonali się już dawno.

- Początkowo kierowcy ostrożnie podchodzili do parkowania na takich parkingach. Obecnie są one wypełnione niemal w stu procentach. Stąd decyzje o budowie kolejnych tego typu obiektów - informuje Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

Warszawskie park&ride są monitorowane przez cały dzień, ale miasto nie odpowiada za ewentualne szkody. Igor Krajnow zaznacza, że na razie nie dochodziło na nich do incydentów.

Z parkingów w stolicy można korzystać w godz. 4,30 - 2,30. Przy wyjeździe trzeba okazać skasowany co najmniej całodobowy bilet za 9 zł na komunikację miejską. Jeżeli ktoś nie ma biletu, płaci 100 zł. Podobna kwota jest pobierana, jeżeli kierowca zostawi samochód na noc, poza wyznaczonymi godzinami funkcjonowania parkingu.

Natomiast w Krakowie na razie coraz więcej kierowców przyjeżdżających z ościennych gmin jako park&ride traktuje osiedlowe miejsca postojowe pod blokami mieszczącymi się w rejonach pętli tramwajowych. Tak jest chociażby w okolicy pętli na Krowodrzy Górce, skąd do Dworca Głównego można dojechać już w niecałe 10 minut. Tylko gdzie wcześniej zaparkować samochód?
Mariusz Augustyn

Mariusz Augustyn Projektant Drogowy

Temat: Inwestycje w Krakowie

Majchrowski już "buduje" P&R koło skrzyżowania Powstańców-Wielicka ...
Znaczy to jest niby dworzec z niby P&R, jednym słowem karykatura ...
A jeszcze kilka lat temu miał tam byc kilkupoziomowy parking - P&R z prawdziwego zdarzenia.

Janusz P.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Szymon B.

Szymon B. Wicedyrektor ds
Ubezpieczeń
Majątkowych, EKSPERT
ds. PLAN...

Adam S.

Adam S. Logistyk z
doświadczeniem szuka
nowych wyzwań

Temat: Inwestycje w Krakowie

Jakub Łoginow:
Tomasz Jarzębiński:
Jakub Łoginow:

A może by tak zrobić jedno uniwersalne megalotnisko między Katowicami a Krakowem (gdzieś na wysokości Trzebini, Chrzanowa) dla całego Śląska, Małopolski i Śląska Ostrawskiego, z szybką koleją, pozwalającą dojechać do centrum Krakowa i Katowic w pół godziny?

Zdeklasowalibyśmy Okęcie. Mielibyśmy największe lotnisko w Polsce, które miałoby szansę na pełnienie roli hubu dla Europy Środkowo-Wschodniej (Grupa Wyszehradzka oprócz okolic Wiednia plus Ukraina).

Balice i Pyrzowice mogłyby oczywiście pozostać jako lotniska zapasowe - tak jak w Kijowie też oprócz Boryspola jest drugie lotnisko w mieście, ale nikt z niego nie korzysta.


Przecież to jest inwestycja na jakieś 20 lat
i pytanie po co?Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 10:14

Po to, że tylko w takim wariancie nasze miasta mają szansę mieć bezpośrednie połączenia lotnicze WSZĘDZIE.

W takim wariancie to nasze lotnisko byłoby polskim lotniskiem centralnym, z połączeniami do innych kontynentów, a nie Okęcie. Aglomeracja Śląsko-Krakowska to jakieś 7 milionów ludzi, plus zasięg oddziaływania na Zachodnią Ukrainę, czeski Śląsk (Ostrawa), połowę Słowacji.

Takie lotnisko leżałoby raptem o 30-40 km dalej, niż obecne (Balice). W przypadku szybkiej kolei, różnica byłaby minimalna. Już teraz często korzystam z Pyrzowic i dojazd 1,5 h z tego lotniska do domu do Krakowa to jest NIC.

Obecne lotniska, tj. Balice i Pyrzowice, niepotrzebnie się dublują. Po prostu nie dostrzegamy potencjału, jaki daje integracja aglomeracji krakowskiej i śląskiej - już nawet Bratysława i Wiedeń ściślej ze sobą współpracują, mimo że leżą w innych państwach.

Współpraca GZM i Krakowa jest niezbędną koniecznością jeśli chcemy w ogóle liczyć się w Zjednoczonej Europie...pomału w żółwim tempie coś w sprawie zaczyna się dziać: wspólne obrady sejmików wojewódzkich, powstanie Europolu Śląsko-Krakowskiego zwanym też Śląsko-Krakowskim Obszarem Współpracy, samorządowcy wreszcie po tylu latach zaczynają dostrzegać zalety współpracy strategicznej GZM(Katowic) i Krakowa. Szkoda, że takie inicjatywy wymusza na nas poniekąd Bruksela a nie my sami... Cytując za Prof. F. Kuźnikiem (AE Katowice): "(...)Według diagnoz i scenariuszy europejskich ESPON Warszawa z Łodzią oraz Kraków z Konurbacją Górnośląską !!! pozycjonują się w przestrzeni europejskiej w sieci metropolii. (...)"

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Rada Miasta Krakowa uchwaliła w środę budżet miasta na 2011 rok. W tym najważniejszym dokumencie samorządowym zostały zapisane ulice, na które Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu dostał gwarancję finansowania.

Oto lista inwestycji zatwierdzonych przez radnych:

Przebudowa nawierzchni ul. Śląskiej wraz z chodnikami (2 mln zł)

Przebudowa fragmentu ul. Bieżanowskiej wraz z chodnikami (9,3 mln zł)

Przebudowa i wzmocnienie nawierzchni al. 29 Listopada na długości ok. 500 m (2 mln zł)

Przebudowa nawierzchni ul. Zbrojarzy (2,3 mln zł)

Przebudowa ul. Narciarskiej wraz z chodnikami (2,1 mln zł)

Remont ul. Radziwiłłowskiej (3 mln zł)

Remont ul. Siemomysła, obniżenie studzienek kanalizacyjnych (400 tys. zł)

Remont ul. Winnickiej (600 tys. zł)

Połączenie ul. Reduty z ul. Jancarza (650 tys. zł)

Przebudowa nawierzchni ul. Prostej wraz z chodnikami (2 mln zł)

Rozbudowa ul. Gdańskiej pomiędzy ul. Czerwonego Prądnika a ul. Nadrzeczną (2,5 mln zł)

Budowa ścieżek rowerowych przy ulicach: Świtezianki, Królewskiej, Bora - Komorowskiego, Jana Pawła II (między placem Centralnym a ul. Żeromskiego) (2,8 mln zł)

Budowa chodnika i ścieżki rowerowej i chodnika przy ul. Andersa (od ronda Kocmyrzowskiego do ronda Maczka), budowa chodnika i ścieżki rowerowej przy ul. Broniewskiego (od DH Wanda do ronda Hipokratesa), budowa chodnika i ścieżki rowerowej przy ul. Kocmyrzowskiej na wysokości osiedla Przy Arce (1,5 mln zł)

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków

Więcej... http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,9123675,Co_sie_...

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Obecna organizacja ruchu na ROK w Krakowie może zostać utrzymana do końca miesiąca, ze względu na niskie temperatury.

"Przebudowa ronda Ofiar Katynia to nie tylko dwa tunele łączące ul. Jasnogórską z al. Armii Krajowej oraz największa w Krakowie estakada (ponad 400 m długości). W skład inwestycji wchodzi także rekultywacja terenów zielonych. Wykonawca nowego węzła, firma Radko, przed zakończeniem prac zasadzi na terenach przylegających do inwestycji 26 drzew liściastych, 36 iglastych, ponad 4 tys. krzewów oraz wysieje 11 tys. m kw. trawników.

Okoliczni mieszkańcy nie powinni mieć także problemów z hałasem generowanym przez przejeżdżające samochody. W ramach projektu robotnicy zainstalują niemal 2 tys. metrów ekranów dźwiękochłonnych.

W związku z ujemnymi temperaturami, przedłuży się czas obowiązywania zmienionej organizacji ruchu na ciągu Conrada – Radzikowskiego. Przy obecnie panujących temperaturach, nie jest możliwe wykonanie stropu nad budowanym obecnie odcinkiem tunelu. Obecnie obowiązująca organizacja ruchu może zostać utrzymana do końca miesiąca.

Zgodnie z zeszłorocznym harmonogramem prace przy węźle Ofiar Katynia powinny się zakończyć na przełomie lipca i sierpnia 2011 roku."

źródło:
http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2525-zielony-pu...
Paweł Z.

Paweł Z. zdobywam świata
szczyt

Temat: Inwestycje w Krakowie

Obserwując dotychczasową "elastyczność", spokojnie zdążą jeszcze zmienić harmonogram... Oby tylko nie zastało ich EURO 2012.

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Paweł Z.:
Obserwując dotychczasową "elastyczność", spokojnie zdążą jeszcze zmienić harmonogram... Oby tylko nie zastało ich EURO 2012.

też coś słyszałem, że jakby Poznań z Euro odpadł, to Kraków wchodzi do gry...
ale to pewnie kaczka dziennikarska tylko.
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: Inwestycje w Krakowie

Grzegorz Działa:
Marek Klimek:
Jest zielone światło, targi książki nie wyjadą z Krakowa

Planowany obiekt ma się nazywać Cracovia Expo i powstanie tuż obok dotychczasowej siedziby firmy, czyli około siedmiu kilometrów od ścisłego centrum miasta. Na siedmiohektarowej działce stanie hala o łącznej powierzchni 30 tys. m kw.

Bardzo lubię czytać i uważam książki za kopalnie wiedzy. Jednak taka inwestycja to mydlenie oczu.

Nie mydlenie oczu, tylko inwestycja konieczna, i o parę lat opóźniona.

Taka aglomeracja jak Kraków jest świetnym miejscem na wszelkiego rodzaju imprezy targowe, i nie chodzi tu tylko o targi książki, ale szereg imprez o tym charakterze, które uciekają z miasta do konkurencyjnych obiektów choćby w Kielcach bądź do obiektów Kolportera w Sosnowcu. Choćby targi maszynowe niegdyś były w Krakowie imprezą najważniejszą w branży, od paru lat targi kieleckie i śląskie skutecznie wyprzedzają imprezę krakowską. Targi budowlane w Krakowie przestały być ważne jakąś dekadę temu. Targi książki to ostatnia tak istotna impreza, która jeszcze się w Kraku odbywa. Obiekty na Centralnej i na Klimeckiego to poprzednia epoka, zarówno wystawcy płacąc ciężki szmal oczekują warunków na miarę XXI wieku, tak zwiedzający chcą uczestniczyć w ekspozycjach w sposób nie uwłaczający ludzkiej godności.

Tak więc obiekty targowe z prawdziwego zdarzenia w Krakowie to nie mydlenie oczu, tylko inwestycja konieczna i słuszna, bo nie służy tylko targom czytelniczym odbywającym się raz w roku.

Temat: Inwestycje w Krakowie

Targi Ksiązki raczej nigdy nie wyjdą z Krakowa, a prawidziwe centrum targowe powstanie wtedy w Krakowie, gdy Krakusy przyjdą po rozum do głowy i w końcu zmienią lidera rządzącego miastem, który co wybory obiecuje centrum targowo -kongresowe z prawdziwego zdarzenia! On rządzi, a centrum jak nie było, to nie ma!

Sobiesław P.:
Grzegorz Działa:
Marek Klimek:
Jest zielone światło, targi książki nie wyjadą z Krakowa

Planowany obiekt ma się nazywać Cracovia Expo i powstanie tuż obok dotychczasowej siedziby firmy, czyli około siedmiu kilometrów od ścisłego centrum miasta. Na siedmiohektarowej działce stanie hala o łącznej powierzchni 30 tys. m kw.

Bardzo lubię czytać i uważam książki za kopalnie wiedzy. Jednak taka inwestycja to mydlenie oczu.

Nie mydlenie oczu, tylko inwestycja konieczna, i o parę lat opóźniona.

Taka aglomeracja jak Kraków jest świetnym miejscem na wszelkiego rodzaju imprezy targowe, i nie chodzi tu tylko o targi książki, ale szereg imprez o tym charakterze, które uciekają z miasta do konkurencyjnych obiektów choćby w Kielcach bądź do obiektów Kolportera w Sosnowcu. Choćby targi maszynowe niegdyś były w Krakowie imprezą najważniejszą w branży, od paru lat targi kieleckie i śląskie skutecznie wyprzedzają imprezę krakowską. Targi budowlane w Krakowie przestały być ważne jakąś dekadę temu. Targi książki to ostatnia tak istotna impreza, która jeszcze się w Kraku odbywa. Obiekty na Centralnej i na Klimeckiego to poprzednia epoka, zarówno wystawcy płacąc ciężki szmal oczekują warunków na miarę XXI wieku, tak zwiedzający chcą uczestniczyć w ekspozycjach w sposób nie uwłaczający ludzkiej godności.

Tak więc obiekty targowe z prawdziwego zdarzenia w Krakowie to nie mydlenie oczu, tylko inwestycja konieczna i słuszna, bo nie służy tylko targom czytelniczym odbywającym się raz w roku.
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: Inwestycje w Krakowie

Agnieszka S.:
Targi Ksiązki raczej nigdy nie wyjdą z Krakowa, a prawidziwe centrum targowe powstanie wtedy w Krakowie, gdy Krakusy przyjdą po rozum do głowy i w końcu zmienią lidera rządzącego miastem, który co wybory obiecuje centrum targowo -kongresowe z prawdziwego zdarzenia! On rządzi, a centrum jak nie było, to nie ma!

No ja wierzę, że targi książki nie wylecą z miasta, i w sumie to żałuję, że kiedyś zmienią (mam nadzieję) miejsce organizacji, bo na Centralną mam rzut beretem. Ale jednak w dzisiejszych czasach oczekuje się innego standardu od miejsca organizacji takich wydarzeń.

Chciałbym wierzyć, że mozna by Majchra jednoosobowo obarczyć odpowiedzialnością za brak obiektów targowych w Kraku, ale to byłby chyba skrót myślowy.

Tak czy siak latka lecą, kolejne imprezy uciekają z miasta bądź tracą na renomie, a zmian nie widać. Szkoda, bo Kraków spokojnie mógłby być drugim po Poznaniu ośrodkiem targowym w Polsce, a kiedy wyprzedzają nas obiekty w Kielcach czy Mysłowicach, no to.... Nie rozumiem :)

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

U. Lema: dobudują brakujący fragment drogi donikąd
Mateusz Żurawik
2011-02-21, ostatnia aktualizacja 2011-02-20 19:42

Miasto chce dobudować brakujący fragment ul. Lema. Prace mają być połączone z przebudową torowiska tramwajowego między rondem Mogilskim a Nową Hutą.

Więcej...

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,9138648,U__Lema...

Następna dyskusja:

Inwestycje Onet.pl i TVN w ...




Wyślij zaproszenie do