konto usunięte
Temat: Inwestycje w Krakowie
Aktualna mapa (po otwarciu części Wschodniej Owodnicy Krakowa, w ciągu S7):http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=12&lat=50.04391&l...
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
Jakub Łoginow:
Po to, że tylko w takim wariancie nasze miasta mają szansę mieć bezpośrednie połączenia lotnicze WSZĘDZIE.
Obecne lotniska, tj. Balice i Pyrzowice, niepotrzebnie się dublują. Po prostu nie dostrzegamy potencjału, jaki daje integracja aglomeracji krakowskiej i śląskiej - już nawet Bratysława i Wiedeń ściślej ze sobą współpracują, mimo że leżą w innych państwach.
konto usunięte
Marek Klimek:
Jest zielone światło, targi książki nie wyjadą z Krakowa
Planowany obiekt ma się nazywać Cracovia Expo i powstanie tuż obok dotychczasowej siedziby firmy, czyli około siedmiu kilometrów od ścisłego centrum miasta. Na siedmiohektarowej działce stanie hala o łącznej powierzchni 30 tys. m kw.
konto usunięte
konto usunięte
Mariusz Augustyn Projektant Drogowy
Janusz P.
Szymon
B.
Wicedyrektor ds
Ubezpieczeń
Majątkowych, EKSPERT
ds. PLAN...
Adam
S.
Logistyk z
doświadczeniem szuka
nowych wyzwań
Jakub Łoginow:
Tomasz Jarzębiński:
Jakub Łoginow:
A może by tak zrobić jedno uniwersalne megalotnisko między Katowicami a Krakowem (gdzieś na wysokości Trzebini, Chrzanowa) dla całego Śląska, Małopolski i Śląska Ostrawskiego, z szybką koleją, pozwalającą dojechać do centrum Krakowa i Katowic w pół godziny?
Zdeklasowalibyśmy Okęcie. Mielibyśmy największe lotnisko w Polsce, które miałoby szansę na pełnienie roli hubu dla Europy Środkowo-Wschodniej (Grupa Wyszehradzka oprócz okolic Wiednia plus Ukraina).
Balice i Pyrzowice mogłyby oczywiście pozostać jako lotniska zapasowe - tak jak w Kijowie też oprócz Boryspola jest drugie lotnisko w mieście, ale nikt z niego nie korzysta.
Przecież to jest inwestycja na jakieś 20 lat
i pytanie po co?Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 10:14
Po to, że tylko w takim wariancie nasze miasta mają szansę mieć bezpośrednie połączenia lotnicze WSZĘDZIE.
W takim wariancie to nasze lotnisko byłoby polskim lotniskiem centralnym, z połączeniami do innych kontynentów, a nie Okęcie. Aglomeracja Śląsko-Krakowska to jakieś 7 milionów ludzi, plus zasięg oddziaływania na Zachodnią Ukrainę, czeski Śląsk (Ostrawa), połowę Słowacji.
Takie lotnisko leżałoby raptem o 30-40 km dalej, niż obecne (Balice). W przypadku szybkiej kolei, różnica byłaby minimalna. Już teraz często korzystam z Pyrzowic i dojazd 1,5 h z tego lotniska do domu do Krakowa to jest NIC.
Obecne lotniska, tj. Balice i Pyrzowice, niepotrzebnie się dublują. Po prostu nie dostrzegamy potencjału, jaki daje integracja aglomeracji krakowskiej i śląskiej - już nawet Bratysława i Wiedeń ściślej ze sobą współpracują, mimo że leżą w innych państwach.
konto usunięte
konto usunięte
Paweł
Z.
zdobywam świata
szczyt
konto usunięte
Paweł Z.:
Obserwując dotychczasową "elastyczność", spokojnie zdążą jeszcze zmienić harmonogram... Oby tylko nie zastało ich EURO 2012.
Sobiesław
P.
Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).
Grzegorz Działa:
Marek Klimek:
Jest zielone światło, targi książki nie wyjadą z Krakowa
Planowany obiekt ma się nazywać Cracovia Expo i powstanie tuż obok dotychczasowej siedziby firmy, czyli około siedmiu kilometrów od ścisłego centrum miasta. Na siedmiohektarowej działce stanie hala o łącznej powierzchni 30 tys. m kw.
Bardzo lubię czytać i uważam książki za kopalnie wiedzy. Jednak taka inwestycja to mydlenie oczu.
Agnieszka S. Manager
Sobiesław P.:
Grzegorz Działa:
Marek Klimek:
Jest zielone światło, targi książki nie wyjadą z Krakowa
Planowany obiekt ma się nazywać Cracovia Expo i powstanie tuż obok dotychczasowej siedziby firmy, czyli około siedmiu kilometrów od ścisłego centrum miasta. Na siedmiohektarowej działce stanie hala o łącznej powierzchni 30 tys. m kw.
Bardzo lubię czytać i uważam książki za kopalnie wiedzy. Jednak taka inwestycja to mydlenie oczu.
Nie mydlenie oczu, tylko inwestycja konieczna, i o parę lat opóźniona.
Taka aglomeracja jak Kraków jest świetnym miejscem na wszelkiego rodzaju imprezy targowe, i nie chodzi tu tylko o targi książki, ale szereg imprez o tym charakterze, które uciekają z miasta do konkurencyjnych obiektów choćby w Kielcach bądź do obiektów Kolportera w Sosnowcu. Choćby targi maszynowe niegdyś były w Krakowie imprezą najważniejszą w branży, od paru lat targi kieleckie i śląskie skutecznie wyprzedzają imprezę krakowską. Targi budowlane w Krakowie przestały być ważne jakąś dekadę temu. Targi książki to ostatnia tak istotna impreza, która jeszcze się w Kraku odbywa. Obiekty na Centralnej i na Klimeckiego to poprzednia epoka, zarówno wystawcy płacąc ciężki szmal oczekują warunków na miarę XXI wieku, tak zwiedzający chcą uczestniczyć w ekspozycjach w sposób nie uwłaczający ludzkiej godności.
Tak więc obiekty targowe z prawdziwego zdarzenia w Krakowie to nie mydlenie oczu, tylko inwestycja konieczna i słuszna, bo nie służy tylko targom czytelniczym odbywającym się raz w roku.
Sobiesław
P.
Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).
Agnieszka S.:
Targi Ksiązki raczej nigdy nie wyjdą z Krakowa, a prawidziwe centrum targowe powstanie wtedy w Krakowie, gdy Krakusy przyjdą po rozum do głowy i w końcu zmienią lidera rządzącego miastem, który co wybory obiecuje centrum targowo -kongresowe z prawdziwego zdarzenia! On rządzi, a centrum jak nie było, to nie ma!
konto usunięte
Następna dyskusja: