konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

"PIERWSZY TRAMWAJ NA DŁUGIEJ

Po blisko pół roku od rozpoczęcia prac, dziś wieczorem na ulicy Długiej pojawił się tramwaj. Pierwszy przejazd nie obył się bez problemów, które niestety mają spore szanse stać się główną bolączką zmodernizowanej ulicy.
Tradycyjnie bowiem na wąskich ulicach centrum miasta najwięcej problemów sprawiają zaparkowane samochody. Nie inaczej było i tym razem. Mimo, że ulica Długa wciąż jest placem budowy, na który nie wolno wjeżdżać, samochody od dawna na niej parkują. Do tego pojazdy stoją często w bardzo niechlujny sposób, co dzisiaj dało się dość mocno odczuć. Tuż przed godziną 19:00 od strony ulicy Basztowej nadjechał wóz GT8S - 3065. Tramwaj bez problemu skręcił w ulicę Długą i niestety od razu stanął przed źle zaparkowanym samochodem. Nie pomogło nawoływanie przez megafony niesfornego kierowcy. Po kilkunastu minutach pojazd został odholowany przez lawetę, przy okazji pokazując mieszkańcom, co ich czeka, jeżeli nie będą prawidłowo parkować swoich pojazdów. Problemy ze źle stojącymi samochodami pojawiły się jeszcze w kilku miejscach ulicy Długiej. Na szczęście jednak w tych przypadkach udało się przecisnąć obok pojazdu.
Remont Długiej w końcu dobiega końca. Najprawdopodobniej we czwartek nastąpi oficjalne przekazanie ulicy do użytku, a w piątek powróci tu linia numer 7. Linia numer 3 najpewniej na razie pozostanie na Pawiej, aby nie przeciążać ulicy Basztowej, po której kursują obecnie linie objeżdżające zamkniętą Franciszkańską i Dominikańską."



http://www.psmkms.krakow.pl/wiesci.htm#7

konto usunięte

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

"Ochrona aglomeracji krakowskiej, tarnowskiej i Nowego Sącza, budowa wałów i zbiorników retencyjnych, regulacja koryt rzek w najbardziej zagrożonych wielką wodą rejonach Małopolski - to założenia nowego rządowego programu ochrony przeciwpowodziowej dorzecza górnej Wisły. Program przewiduje zrealizowanie do 2030 roku 39 inwestycji, w tym 14 na terenie Małopolski. "

więcej w G. Krakowskiej, str. 7
Paweł Z.

Paweł Z. zdobywam świata
szczyt

Temat: Inwestycje w Krakowie

mirror zdjęcia

Obrazek


Auto zaparkowane na linii chodnika, nawet lusterko złożył - jedynie wystaje kawałek koła, bo kierowca zostawił skręconą kierownicę. Delikatna przesada - moim zdaniem projektant powinien przewidzieć choć chociaż odrobinę większą odległość przejazdu od chodnika, skoro głupich kilka centymetrów wystającej przeszkody zablokowało możliwość przejazdu tramwaju.Paweł Z. edytował(a) ten post dnia 11.08.10 o godzinie 18:46
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Inwestycje w Krakowie

masz racje przeciez on stoi niemal w calosci na chodniku !!!

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Nowa wieża w Balicach
2010-08-12, Gazeta Krakowska, Inwestycje, Marian Satała

Balice aspirują do miana dobrego lotniska średniej wielkości w Europie. Lotnisko zmierza do realizacji koniecznych do tego inwestycji. W środę Stanisław Kracik, wojewoda małopolski, przekazał Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w użytkowanie wieczyste dwie działki na terenie lotniska cywilnego. Na jednej z nich powstanie nowa wieża kontroli lotów, na drugiej umieszczone zostaną urządzenia radionawigacyjne.

Więcej:

http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/293530,krakow-no...

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Apelujemy: niech urzędy pozwolą zaparkować u siebie
2010-08-13, Gazeta Krakowska, Społeczeństwo, Piotr Odorczuk


Reguła jest prosta: im bliżej centrum, tym trudniej zaparkować. Kierowcy klną i krążą w koło poszukując miejsca - tak jest niemal w każdym małopolskim mieście. Jak rozwiązać ten problem, wymyślił marszałek Podkarpacia, który zarządził, że poza godzinami pracy (od godz. 16 do 7 rano i w weekendy) urzędowe parkingi będą dostępne dla każdego. Za darmo. W Małopolsce nie wszędzie tak jest.

Więcej: G. Krakowska, s. 6

http://www.gazetakrakowska.pl/stronaglowna/293956,krak...
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Inwestycje w Krakowie

Marcin H.:
Nowa wieża w Balicach
2010-08-12, Gazeta Krakowska, Inwestycje, Marian Satała

Balice aspirują do miana dobrego lotniska średniej wielkości w Europie. Lotnisko zmierza do realizacji koniecznych do tego inwestycji. W środę Stanisław Kracik, wojewoda małopolski, przekazał Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w użytkowanie wieczyste dwie działki na terenie lotniska cywilnego. Na jednej z nich powstanie nowa wieża kontroli lotów, na drugiej umieszczone zostaną urządzenia radionawigacyjne.

Więcej:

http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/293530,krakow-no...


A może by tak zrobić jedno uniwersalne megalotnisko między Katowicami a Krakowem (gdzieś na wysokości Trzebini, Chrzanowa) dla całego Śląska, Małopolski i Śląska Ostrawskiego, z szybką koleją, pozwalającą dojechać do centrum Krakowa i Katowic w pół godziny?

Zdeklasowalibyśmy Okęcie. Mielibyśmy największe lotnisko w Polsce, które miałoby szansę na pełnienie roli hubu dla Europy Środkowo-Wschodniej (Grupa Wyszehradzka oprócz okolic Wiednia plus Ukraina).

Balice i Pyrzowice mogłyby oczywiście pozostać jako lotniska zapasowe - tak jak w Kijowie też oprócz Boryspola jest drugie lotnisko w mieście, ale nikt z niego nie korzysta.

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Paweł Z.:
mirror zdjęcia

Obrazek


Auto zaparkowane na linii chodnika, nawet lusterko złożył - jedynie wystaje kawałek koła, bo kierowca zostawił skręconą kierownicę. Delikatna przesada - moim zdaniem projektant powinien przewidzieć choć chociaż odrobinę większą odległość przejazdu od chodnika, skoro głupich kilka centymetrów wystającej przeszkody zablokowało możliwość przejazdu tramwaju.

Paweł czy to Twoje zdjęcie?
Jeśli tak, to w porządku, a ...
jeśli nie, proszę podaj pod nim źródło skąd je pożyczyłeś.
Paweł Z.

Paweł Z. zdobywam świata
szczyt

Temat: Inwestycje w Krakowie

Marcin H.:
Paweł czy to Twoje zdjęcie?
Jeśli tak, to w porządku, a ...
jeśli nie, proszę podaj pod nim źródło skąd je pożyczyłeś.
Dzięki za zwrócenie uwagi - zdjęcie pochodzi oczywiście z podanej przez Ciebie strony http://www.psmkms.krakow.pl (hotlink nie działał).

Pozdr.

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Udostępniam zwiedzającym :P fotografie (w liczbie prawie 200) z dziś rana:

ul. Limanowskiego,
ul. Długa,
ul. Kamienna,
ul. Lema,
estakada Nowohucka/Powstańców Wlkp.


Zapraszam:

http://picasaweb.google.pl/lanosik.szubaru/InwestycjeW...Marcin H. edytował(a) ten post dnia 15.08.10 o godzinie 07:25

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

I następna część zdjęć (205) - ciąg ulic Klimeckiego (estakada) - Lipska - Surzyckiego - Rybitwy - Ch. Botewa - Półłanki.

;-)

http://picasaweb.google.pl/lanosik.szubaru/InwestycjeW...

Miłego oglądania!

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Jakub Łoginow:

A może by tak zrobić jedno uniwersalne megalotnisko między Katowicami a Krakowem (gdzieś na wysokości Trzebini, Chrzanowa) dla całego Śląska, Małopolski i Śląska Ostrawskiego, z szybką koleją, pozwalającą dojechać do centrum Krakowa i Katowic w pół godziny?

Zdeklasowalibyśmy Okęcie. Mielibyśmy największe lotnisko w Polsce, które miałoby szansę na pełnienie roli hubu dla Europy Środkowo-Wschodniej (Grupa Wyszehradzka oprócz okolic Wiednia plus Ukraina).

Balice i Pyrzowice mogłyby oczywiście pozostać jako lotniska zapasowe - tak jak w Kijowie też oprócz Boryspola jest drugie lotnisko w mieście, ale nikt z niego nie korzysta.


Przecież to jest inwestycja na jakieś 20 lat
i pytanie po co?Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 10:14
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Inwestycje w Krakowie

Tomasz Jarzębiński:
Jakub Łoginow:

A może by tak zrobić jedno uniwersalne megalotnisko między Katowicami a Krakowem (gdzieś na wysokości Trzebini, Chrzanowa) dla całego Śląska, Małopolski i Śląska Ostrawskiego, z szybką koleją, pozwalającą dojechać do centrum Krakowa i Katowic w pół godziny?

Zdeklasowalibyśmy Okęcie. Mielibyśmy największe lotnisko w Polsce, które miałoby szansę na pełnienie roli hubu dla Europy Środkowo-Wschodniej (Grupa Wyszehradzka oprócz okolic Wiednia plus Ukraina).

Balice i Pyrzowice mogłyby oczywiście pozostać jako lotniska zapasowe - tak jak w Kijowie też oprócz Boryspola jest drugie lotnisko w mieście, ale nikt z niego nie korzysta.


Przecież to jest inwestycja na jakieś 20 lat
i pytanie po co?Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 10:14

Po to, że tylko w takim wariancie nasze miasta mają szansę mieć bezpośrednie połączenia lotnicze WSZĘDZIE.

W takim wariancie to nasze lotnisko byłoby polskim lotniskiem centralnym, z połączeniami do innych kontynentów, a nie Okęcie. Aglomeracja Śląsko-Krakowska to jakieś 7 milionów ludzi, plus zasięg oddziaływania na Zachodnią Ukrainę, czeski Śląsk (Ostrawa), połowę Słowacji.

Takie lotnisko leżałoby raptem o 30-40 km dalej, niż obecne (Balice). W przypadku szybkiej kolei, różnica byłaby minimalna. Już teraz często korzystam z Pyrzowic i dojazd 1,5 h z tego lotniska do domu do Krakowa to jest NIC.

Obecne lotniska, tj. Balice i Pyrzowice, niepotrzebnie się dublują. Po prostu nie dostrzegamy potencjału, jaki daje integracja aglomeracji krakowskiej i śląskiej - już nawet Bratysława i Wiedeń ściślej ze sobą współpracują, mimo że leżą w innych państwach.

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Balice jak z filmu science fiction
2010-08-19, Dziennik Polski, Inwestycje, Grzegorz Skowron

INWESTYCJE. Wiadomo już, jak będzie wyglądał terminal pasażerski na podkrakowskim lotnisku.
"Dziennik Polski" dotarł do wizualizacji nowego supernowoczesnego portu lotniczego w Balicach. Wszystko wskazuje na to, że kilkuletnie kłopoty z projektem budynku Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice ma już za sobą.
- Zakończono już dwie pierwsze fazy projektowania, powstała koncepcja obiektu, konsultowana obecnie ze Strażą Graniczną, Urzędem Celnym i liniami lotniczymi - podkreśla Justyna Zajączkowska, rzecznik prasowy MPL Kraków-Balice.

Po zakończeniu konsultacji rozpoczną się prace przy projekcie budowlanym. Będą też prowadzone równolegle uzgodnienia administracyjne potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę. Już przygotowywany jest wniosek o uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla nowego obiektu.

Terminal powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego. Po zakończeniu inwestycji oba obiekty będą stanowić jedną całość - zarówno wizualnie, jak i funkcjonalnie. Do rozbudowanego terminalu będzie się można dostać przez kładkę wychodzącą z pobliskiego parkingu wielopoziomowego. Kładka będzie służyć także pasażerom dojeżdżającym na lotnisko pociągiem, bo na tyłach parkingu powstanie ostatni przystanek kolejki.

To ciągle wizja, ale nabierająca coraz realniejszych kształtów. A warto przypomnieć, że pierwszych przymiarek do projektowania nowego dworca lotniczego dokonano 3,5 roku temu. Kilka przetargów, które miały wyłonić projektanta, zakończyło się fiaskiem. Potem władze MPL Kraków-Balice chciały zlecić wykonanie projektu poza przetargiem firmie APA, która miała prawa autorskie do istniejącego terminalu. Miało to nie tylko zmniejszyć opóźnienia, ale i ułatwić samo projektowanie (połączenie starego i nowego obiektu trzeba by uzgadniać z autorami zrealizowanego projektu). Gdy prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie wyraził zgody na takie rozwiązanie, spółka zarządzająca lotniskiem wykupiła prawa autorskie do starego budynku i ogłosiła kolejny przetarg. Wygrała go... firma APA, choć i to postępowanie bliskie było unieważnienia.

W finałowej rozgrywce krakowska agencja projektowa pokonała polsko-brytyjskie konsorcjum Ove Arup. Zwycięska oferta była najdroższa spośród czterech koncepcji złożonych w drugiej fazie przetargu, ale - jak podkreślono w oficjalnym komunikacie - to i tak o ponad 5 mln zł mniej niż zaplanowano na ten cel w budżecie lotniska. Projekt będzie kosztować 15,77 mln zł i ma być gotowy na początku przyszłego roku.

Mniej szczęścia mają inne inwestycje lotniskowe. Powódź opóźniła budowę drugiej drogi dojazdowej do pasa startowego. Pod znakiem zapytania stoi zaplanowany kilka lat temu nowy układ dróg prowadzących do lotniska.

Awaryjne rozwiązanie przy lotnisku
Zamiast dobrego połączenia drogowego podkrakowskie lotnisko będzie skazane na awaryjne rozwiązanie. Przebudowana linia kolejowa może zablokować ruch samochodów, a na pewno go utrudni.

A miało być tak pięknie. Przynajmniej tak zakładało podpisane w połowie 2007 r. porozumienie, którego realizacja miała rozwiązać wszystkie problemy komunikacyjne przy lotnisku. Zgodnie w tym dokumentem w 2012 roku powinna być gotowa trasa wyprowadzająca ruch z ul. Armii Krajowej w Krakowie w kierunku lotniska w Balicach oraz nowa droga wojewódzka - dziś przechodząca praktycznie przez port lotniczy, a docelowo mająca ominąć go wielkim łukiem. W tym samym czasie linia kolejowa miała zostać przebudowana w taki sposób, by szynobusy podjeżdżały na stację w bezpośrednim sąsiedztwie wielopoziomowego parkingu, z którego będzie można piechotą dojść do terminalu pasażerskiego.
Gdy podpisywano porozumienie, największe obawy dotyczyły linii kolejowej. Tymczasem zatwierdzono już jeden z trzech wariantów wizualizacji przystanku przy parkingu, projekt budowlany ma być gotowy na wiosnę, a do końca przyszłego roku inwestycja będzie miała pozwolenie na budowę. Usytuowanie przystanku przy parkingu, połączonym w przyszłości kładką z terminalem pasażerskim, będzie ogromnym ułatwieniem dla dojeżdżających pociągiem, ale dla korzystających z samochodów może stanowić dodatkowe utrudnienie. A wszystko dlatego, że przebudowane tory kolejowe będą przecinać drogę dojazdową do lotniska. Przy założeniu, że kolejka będzie kursować częściej niż obecnie, droga doprowadzająca ruch do lotniska byłaby zamknięta przez szlabany przez 30 minut w ciągu każdej godziny. Właśnie dlatego konieczne jest wybudowanie trasy balickiej, która nie będzie przecinać torów. Tyle tylko, że miasto nie wywiąże się z deklaracji złożonych kilka lat temu. Władze MPL Kraków-Balice przygotowały rozwiązanie awaryjne - poszerzenie drogi wojewódzkiej w pobliżu lotniska do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku oraz budowę dwóch nowych rond (przy zjeździe z autostrady i przy wyjeździe z jednostki wojskowej). Na istniejącym rondzie zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna, która będzie także ułatwiać przejazd pociągów, co ma zminimalizować czasy zamknięcia drogi przy przejeździe kolejki.
Inne inwestycje w Balicach

Droga dojazdowa do pasa startowego
Miała być gotowa w połowie roku, ale zakończenie inwestycji planowane jest na jesień. Głównym powodem opóźnienia była powódź (droga budowana jest przy potoku Olszanickim), ale już w trakcie robót zdecydowano się na rozszerzenie zakresu inwestycji.

System pozycjonowania
System PAPI (precision approach path idicator) pozwalający na precyzyjne określenie pozycji samolotu na ścieżce podchodzenia do lądowania, już działa. Wraz z nim zamontowano także nowy podświetlony system znaków pionowych (zdemontowano dotychczasowe odblaskowe tablice).

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

2010-08-26

Sterowanie światłami za unijną kasę

KRAKÓW. Kraków stara się o dofinansowanie rozbudowy systemu sterowania i kontroli ruchu samochodowego. W środę radni zarezerwowali w budżecie wkład własny, który trzeba przeznaczyć na inwestycję.


Zgodnie z założeniami projektu do 2013 roku miasto wzbogaci się o 203 tablice informacji pasażerskiej (pierwsze takie urządzenia już działają na trasie szybkiego tramwaju). Zainstaluje także nowoczesną sygnalizację świetlną, która elastycznie dostosowuje się do natężenia ruchu. Nowe światła mają obsługiwać trasę spod teatru Bagatela do Bronowic Małych, a także ul. Nowohucką i al. Pokoju. - Za resztę pieniędzy kupimy kilkanaście kamer, które będą wyłapywać kierowców łamiących przepisy - wyjaśnia Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Chodzi przede wszystkim o jazdę po buspasach i nieuprawnione wjazdy do strefy ograniczonego ruchu.

Z wyliczeń magistratu wynika, że wdrożenie nowych rozwiązań będzie kosztować niemal 47 mln zł. - Unia Europejska da nam 32 mln, resztę pieniędzy Kraków musi znaleźć w swoim budżecie - informuje Pyclik. W środę radni zdecydowali, że zarezerwują wymaganą kwotę w miejskiej kasie.

Piotr Hamarnik
Gazeta Wyborcza
Adam O.

Adam O. przejmuję władzę nad
światem

Temat: Inwestycje w Krakowie

Z wyliczeń magistratu wynika, że wdrożenie nowych rozwiązań będzie kosztować niemal 47 mln zł. - Unia Europejska da nam 32 mln, resztę pieniędzy Kraków musi znaleźć w swoim budżecie - informuje Pyclik. W środę radni zdecydowali, że zarezerwują wymaganą kwotę w miejskiej kasie.


szkoda że tak na siłę się wciska te światła. Na skrzyżowaniu Dekerta/Klimeckiego w poniedziałek rano nie działały i 0 korków, we wtorek działały i połowa Portowej zajęta.

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

RAPORT O STANIE ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO 2010

http://www.malopolskie.pl/Pliki/2010/SEJMIK%20RAPORTdl...

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Marszałek Małopolski Marek Nawara i burmistrz Muszyny Jan Golba otworzyli w środę, 9 września, dzielnicę uzdrowiskową Muszyny – Zapopradzia. Inwestycja kosztowała ok. 20 mln zł, z czego 10 mln to dofinansowanie w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Gospodarz Muszyny dziękował marszałkowi, podkreślając, że nie byłoby tej inwestycji, gdyby nie zaangażowanie Marka Nawary.

Działania składające się na rewitalizację „Zapopradzia” obejmowały (m.in.):
-> Modernizację wlotowej drogi prowadzącej do dzielnicy uzdrowiskowej wraz z kompleksową rewitalizacją zieleni przy pijalni Antoni. Dzięki wybudowaniu szerokiego traktu pieszego, który zostanie podkreślony atrakcyjnymi nasadzeniami zieleni oraz małą architekturą powstała główna promenada spacerowa.
-> Modernizację traktu spacerowego na prawym brzegu Popradu na koronie wału przeciwpowodziowego wraz z budową oświetlenia parkowego, na którym powstał elegancki trakt spacerowy na odcinku: tory kolejowe – most na Popradzie – dworzec kolejowy.
-> Modernizację traktu spacerowego na lewym brzegu Popradu na koronie wału przeciwpowodziowego wraz z budową oświetlenia parkowego, modernizacją drogi prowadzącej do obiektów sanatoryjnych oraz ścieżek na terenie „Zagajnika Zapopradzie” wraz z rewitalizacją zieleni. W ramach tej części projektu zmodernizowano ścieżkę spacerową na koronie wału wzdłuż al. Zdrojowej wraz z montażem oświetlenia parkowego i elementami małej architektury.
-> Budowę traktu pieszo-jezdnego pomiędzy wałem przeciwpowodziowym a strefą uzdrowiskową.
-> Doprowadzenie wody mineralnej z odwiertu „Antoni” do budowanego obecnie kompleksu basenów na terenie Centrum Rekreacji i Wypoczynku, co pozwoliło uatrakcyjnić ofertę basenów także o kąpiele leczniczo-rehabilitacyjne, a tym samym podkreślić uzdrowiskowy charakter miejsca.

Projekty miały na celu wzmocnienie i promocję Muszyny jako bieguna wzrostu – uzdrowiska z wyróżniającą się w skali kraju kompleksową ofertą łączącą walory krajobrazowe (Popradzki Park Krajobrazowy), naturalne (wody mineralne, klimat), kulturowe (liczne zabytki) oraz geograficzne. Bezpośrednim rezultatem projektu jest rewitalizacja historycznej dzielnicy Muszyny oraz przywrócenie jej miastotwórczej i uzdrowiskowotwórczej roli, a w konsekwencji zdynamizowanie rozwoju miasta jako liczącego się ośrodka turystyczno-uzdrowiskowego.

Więcej tu:

http://www.malopolskie.pl/Wydarzenia/index.aspx?id=6392

:-)

konto usunięte

Temat: Inwestycje w Krakowie

Więcej o inwestycjach regionalnych i o tym, co się dzieje w naszym regionie Małopolska tutaj:

http://www.facebook.com/group.php?gid=111858758850630&...

Następna dyskusja:

Inwestycje Onet.pl i TVN w ...




Wyślij zaproszenie do