Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Jak bardzo i czym różni się od komunikacji w "stabilnej" organizacji?
Na co należy zwrócić uwagę?
Jakie są pułapki?
Jak ją prowadzić?

Zapraszam do dyskusji :)Karolina Dulnik edytował(a) ten post dnia 18.10.07 o godzinie 12:34
Olga  Głuchowska-Stypk a

Olga
Głuchowska-Stypk
a
Komunikacja we
wszelkich możliwych
i niemożliwych i
formach

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Dobry temat, w firmie dla ktorej pracuje, własnie obserwuje i staram sie wspomagac taka komunikacje. Chodzi o zblizajace sie ciezkie czasy pod wzgledem finansowym. Jest trudno, tym trudniej , ze grupa docelowa to osoby w wieku zaawansowanym, powyzej 40 i z nieduzym wyksztalceniem, jednym slowem malo atrakcyjne na rynku pracy.
Jak narazie idzie srednio, ale staramy sie rozpowszechniac informacje o mozliwosciach rozwoju i mobilnosci w ramach roznych oddzialow firmy oraz poszerzania kompetencji. Niestety zastanie sie na jednym stanowisku powoduje u ludzi strach przed najdrobniejsza zmiana i nichec do poszerzania kwalifikacji. wiec widze juz teraz, jak wazna jest prewencja i wczesniejsze ksztaltowanie postawy otwartej na rozwoj i zmiany...
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Podstawym założeniem powinna być szczera i uczciwa informacja. W naszej firmie jest obecnie wiele zmian, reorganizacji, które już przynoszą pozytywne skutki - widzę je narazie ja, z czasem zobaczą i pracownicy. Niemniej jednak na pewno ważne jest by ludzie wiedzieli co się dzieje i jak to działa wszystko.

Inna sprawa to, że i tak plotki sobie funkcjonują, ale im wiecej osób zna fakty, tym lepiej dla organizacji - ludzie sami zbijają bzdury...

Pozdrowienia
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Ale Bartek, to brzmi tak, jakby komunikacja w zmianach nie różniła się niczym od komunikacji w stabilnej organizacji?
Olga  Głuchowska-Stypk a

Olga
Głuchowska-Stypk
a
Komunikacja we
wszelkich możliwych
i niemożliwych i
formach

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Bartek, jest jeszcze jedna sprawa- pracownicy musza wierzyc w to co sie im komunikuje...jesli ludzie nie wierza, nie maja zaufania do zarzadu lub inwestora ( obcy inwestor wprowadza, ze sie tak wyraze w jezyku korporacyjnym dodatkowe "wyzwanie" dla komunikacji;-) to w czasie trudnej sytuacji owa komunikacja jest o wiele trudniejsza. Wydaje sie ze robimy(nadawcy informacji, zarzad,prezes, spece od komunikacji) wszystko prawidlowo, a efektow nie widac...

konto usunięte

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Karolina D.:
Ale Bartek, to brzmi tak, jakby komunikacja w zmianach nie różniła się niczym od komunikacji w stabilnej organizacji?
Komunikacja w zmianach jest szczególnym rodzajem komunikacji, bo sytuacja jest znacznie bardziej emocjonująca. Tej komunikacji powinno być po prostu więcej. Powinna być właściwe ukierunkowana i dobrana do nastroju i fazy zmian. Poza tym, faktycznie, niewiele się różni.

Pozdrawiam
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Mhm. I myślę, że jeszcze większe siły powinny być włożone w aktywacje komunikacji od pracowników, oddolnej. Po to, żeby na bieżąco diagnozować nastroje, lęki, oczekiwania.

konto usunięte

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

W odgórną też, bo jakby nie patrzeć, jest to podstawowe narzędzie agentów i sponsora zmian.

Pozdrawiam
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Znalezione w sieci: O komunikacji w procesie zmiany.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Słuchajcie, w istocie nie wierzę, by komunikacja w zmianie rózniła się wiele od DOBRZE prowadzonej komunikacji bieżącej. Bo i czemuż miałoby tak być? Pomijam już, że nagła eskalacja komunikacji w procesach zmian wpływa tylko na podejrzliwosć pracowników, doszukiwanie się drugiego dna i brak wiary w czystość (szczerość intencji).

Jesli komunikacja w firmie dobrze działa na codzień to i zmiany nie są zaskoczeniem lecz procesem odpowiednio wcześniej pojawiającym się w przekazie.

Pozdrowienia :)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

W komunikacji kryzysowej często czas odgrywa znaczącą rolę. Informacje są z reguły przekazywane kaskadowo i ważne jest, żeby każda grupa dostała od swojego przełożonego tą samą wiadomość w tym samym (mniej więcej) czasie. Więc jednak trochę więcej "ceregieli" niż w codziennym komunikowaniu :)

konto usunięte

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Bartłomiej Juszczyk:

Jesli komunikacja w firmie dobrze działa na co dzień to i zmiany nie są zaskoczeniem lecz procesem odpowiednio wcześniej pojawiającym się w przekazie.
Kryzys jest czymś znacząco, jakościowo mówiąc fachowo, innym niż zmiany. Kryzys jest nieoczekiwany, zmiany - planowane. Większość firm jakoś radzi sobie ze zmianami, ale panikuje w kryzysie.

A dział PR ma wtedy do uspokojenia jednocześnie trzy fronty: dziennikarzy, inwestorów i własnych pracowników. I jednocześnie a swoim małym wewnętrznym froncie - walczy z dyrekcją.

konto usunięte

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Szczerze mówiąc nie bardzo potrafię znaleźć wyjasnienie czym jest sytuacja komunikacji w zmianach a czym jest sytuacja komunikacji w kryzysie. Kryzys to także zmiana - wybaczcie frywolność językową - przeca.

Czy komunikacja w zmianach nie rózni się od komunikacji w stabilnej organizacji... Ja bym raczej zapytał "czy komunikacja w organizacji w sytuacji zmian różni sie od komunikacji w organizacji wogóle".

W zasadzie wydaje się, że tak - jednak system komunikacji wewnętrznej - dobrze napisany, dobrze przygotowany i prawidłowo wdrożony - zakłada i przewiduje występowanie zmian oraz przedstawia dyrektywy zachowań w sytuacjach nieoczekiwanych.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

No tak. Ale komunikują się ludzie, nie systemy... :)

konto usunięte

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Hm, w takim razie nie zrozumiałem intencji (treści?) postu - jeśli chodzi o to w jaki sposób komunikują się ludzie w sytuacjach zmian, to zachowują się inaczej, niż w pryzpadku sytuacji bez zmian.

nie lubię tej buźki, ale bardzo tu pasuje - :P
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Nastroje, emocje, uczucia, stan (nie)pewności. Podobnie jak organizacja przechodzi w zmianie przez rozmrażanie, chaos i zamrażanie, tak ludzie ze stanu pewności przechodzą przez stan nerwowości do ponownego stanu stabilności :]
Zmiana to z reguły proces, kryzys to raczej tąpnięcie.
Komunikacja (nie tylko wewnętrzna w organizacji) to przecież kontakt z emocjami.

konto usunięte

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

Na pewno odpowiem, jutro. Dziś czeka mnie jeszcze Mroczna Wieża Kinga, skubaniec się na mnie uwziął, ten Roland, i puścić nie chce.

konto usunięte

Temat: Komunikacja w zmianach / kryzysie

...Sylwia K. edytował(a) ten post dnia 29.06.12 o godzinie 19:46

Następna dyskusja:

Komunikacja wewnetrzna w kr...




Wyślij zaproszenie do