konto usunięte
Temat: walka z ulotkami w skrzynkach pocztowych
Problem dotyczący ulotek reklamowych dostarczanych do skrzynek pocztowych dotyka każdego. Ulotki takie są według prawa zwane przesyłkami bezadresowymi iw związku z tym możemy się przed tym bronić.Obecnie każdy może wkładać do naszej skrzynki co mu się żywnie podoba.Skrzynki są naszą własnością. Wobec tego wkładanie reklam do skrzynek jest w pewnym sensie równoznaczne z włamaniem do mieszkania. Istnieje możliwości bronienia się tym czego nie życzymy sobie oglądać w naszych skrzynkach - nasza skrzynka musi być odpowiednio oznakowana. Zapoczątkowana w 2003 roku przez
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego akcja "Czysty Punkt" ma na celu ochronę konsumentów przed otrzymywaniem niechcianych bezadresowych ulotek reklamowych.
Brak oznakowania domyślnie traktowany jest jako zgoda na otrzymywanie przesyłek bezadresowych i nie wiele możemy zdziałać. Jednak gdy na naszej skrzynce widnieje naklejka z informacją, że nie życzymy sobie otrzymywania przesyłek bez adresowych, a i tak znajdujemy tam takie materiały to prawo polskie wyraźnie wskazuje artykuły związane z niezamawianą reklama oraz przesyłką bezadresowa oraz dodatkowo naruszeniem naszej własności.
Już niedługo w redakcji TKPortal.pl będą dostępne naklejki wyraźnie mówiące że nie życzymy sobie takiej korespondencji (proszę o zamówienia mailem ), a na łamach portalu powstanie czarna lista firm łamiących przepisy prawa.
Dziennik Rzeczpospolita na ten temat pisze w artykule:
http://www.rp.pl/artykul/87872.html
Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym:
http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=238605
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego:
http://smb.artegence.com/czysty_punkt.xml
Federacja Konsumentów Kielce
ul.Sienkiewicza 76, tel:366-24-21