Jakub Napora

Jakub Napora Inżynier Budowy.
Budimex S.A.

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Hej,

zaciekawiły mnie serwisy http://www.groupon.pl/ oraz http://citeam.pl/oferty/cala-polska. Niestety w obu przypadkach nie ma naszego miasta do wyboru. Czy ktoś z Was zna podobne serwisy ale uwzględniające Kielce?

Pozdrawiam!
Anna Majcher( Stawiarz)

Anna Majcher(
Stawiarz)
Cena jest tym, co
płacisz. Wartość
jest tym, co
otrzymuje...

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Jakub Napora:
Hej,

zaciekawiły mnie serwisy http://www.groupon.pl/ oraz http://citeam.pl/oferty/cala-polska. Niestety w obu przypadkach nie ma naszego miasta do wyboru. Czy ktoś z Was zna podobne serwisy ale uwzględniające Kielce?

Pozdrawiam!
A co Cię konkretnie interesuje , bo może pomoge:)

Pozdrawiam
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Jakub Napora:
Czy ktoś z Was zna podobne serwisy ale uwzględniające Kielce?

http://www.sweetdeal.pl/home/Kielce

Krzysztof
Jakub Napora

Jakub Napora Inżynier Budowy.
Budimex S.A.

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Anna Stawiarz:

A co Cię konkretnie interesuje , bo może pomoge:)

Pozdrawiam

Nie mam konkretnych pomysłów, więc chyba wszystko ;-)
Krzysztof Kania:
Jakub Napora:
Czy ktoś z Was zna podobne serwisy ale uwzględniające Kielce?

http://www.sweetdeal.pl/home/Kielce

Krzysztof

Dzięki za link, o coś takiego właśnie mi chodziło.
Anna Majcher( Stawiarz)

Anna Majcher(
Stawiarz)
Cena jest tym, co
płacisz. Wartość
jest tym, co
otrzymuje...

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Jakub Napora:
Sweetdeal jest bardzo "fajnym "portalem , poniewaz można nabyć usługe za połowę ceny:)

osobiście POLECAM !
http://www.wertangebot.de/pl/additional-services

Ludzie warci polecenia i zaufania!

Pozdrawiam
Anka
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Anna Stawiarz:
osobiście POLECAM !
http://www.wertangebot.de/pl/additional-services
Ludzie warci polecenia i zaufania!

Ale jaki to ma związek z pytaniem???

Krzysztof
Anna Majcher( Stawiarz)

Anna Majcher(
Stawiarz)
Cena jest tym, co
płacisz. Wartość
jest tym, co
otrzymuje...

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Krzysztof Kania:
Ale jaki to ma związek z pytaniem???

Krzysztof

....Panie Krzysztofie, A czy Pan zawsze odpowiada tylko na pytania?

Pogratulowac....
Jakub Napora

Jakub Napora Inżynier Budowy.
Budimex S.A.

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Anna Stawiarz:
Krzysztof Kania:
Ale jaki to ma związek z pytaniem???

Krzysztof

....Panie Krzysztofie, A czy Pan zawsze odpowiada tylko na pytania?

Pogratulowac....

Akurat w tym przypadku tak to powinno wyglądać. Chciałem rozmawiać o serwisach z zakupami grupowymi, a adres z Twojego linku chyba nie ma z tym nic wspólnego.
Anna Majcher( Stawiarz)

Anna Majcher(
Stawiarz)
Cena jest tym, co
płacisz. Wartość
jest tym, co
otrzymuje...

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Jakub Napora:
Akurat w tym przypadku tak to powinno wyglądać. Chciałem rozmawiać o serwisach z zakupami grupowymi, a adres z Twojego linku chyba nie ma z tym nic wspólnego.
Raczej ma.... proponuje , i zapraszam do zapoznania sie z portalem , abyśmy mogi podyskutowac .
Tymczasem pozdrawiam !:)Anna Stawiarz edytował(a) ten post dnia 14.04.11 o godzinie 22:19
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Dorzucam http://gruper.pl/kielce

Krzysztof
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Anna Stawiarz:
....Panie Krzysztofie, A czy Pan zawsze odpowiada tylko na pytania?

Zamiast brnąć nie prościej było napisać "nie zrozumiałam pytania" albo "nie rozumiem idei systemów zakupów grupowych" ... No ale przywalić personalnie zawsze prościej niż merytorycznie.

Krzysztof

konto usunięte

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Przed złapaniem w pułapkę trendy-hasła "zakupy grupowe" warto sprawdzić czy oby ta super oferta rzeczywiście jest taka super. Często gęsto bowiem działa to na zasadzie podnosimy cenę o 300zł, piszemy, że jest obniżona o 150zł, drugie 150zł idzie dla grupona a towar/usługę sprzedajemy zadowolonym klientom w starej dobrej cenie :)
Paweł Zawadzki

Paweł Zawadzki świętokrzyskie
jakiecudne.pl

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Krzysztof Kania:
Dorzucam http://gruper.pl/kielce
myślałem że to o seksie...
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Wojtek Barański:
Przed złapaniem w pułapkę trendy-hasła "zakupy grupowe" warto sprawdzić czy oby ta super oferta rzeczywiście jest taka super. Często gęsto bowiem działa to na zasadzie podnosimy cenę o 300zł, piszemy, że jest obniżona o 150zł, drugie 150zł idzie dla grupona a towar/usługę sprzedajemy zadowolonym klientom w starej dobrej cenie :)

Serwisy sprawdzają cenę danej usługi w okolicy i nie przejdą takie numery. Jakby nie było im też zależy na reputacji. Inna sprawa że nie wiem czy to nie taka chwilowa moda bo mimo wszystko dla sprzedającego ta usługa jest bardzo kosztowna (obniżka ceny, prowizja dla serwisu, ...).

Krzysztof
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Paweł Zawadzki:
myślałem że to o seksie...

Wiesz co mówi porzekadło, głodnemu ...... ;-)

Krzysztof

konto usunięte

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Krzysztof Kania:
Wojtek Barański:
Przed złapaniem w pułapkę trendy-hasła "zakupy grupowe" warto sprawdzić czy oby ta super oferta rzeczywiście jest taka super. Często gęsto bowiem działa to na zasadzie podnosimy cenę o 300zł, piszemy, że jest obniżona o 150zł, drugie 150zł idzie dla grupona a towar/usługę sprzedajemy zadowolonym klientom w starej dobrej cenie :)

Serwisy sprawdzają cenę danej usługi w okolicy i nie przejdą takie numery. Jakby nie było im też zależy na reputacji. Inna sprawa że nie wiem czy to nie taka chwilowa moda bo mimo wszystko dla sprzedającego ta usługa jest bardzo kosztowna (obniżka ceny, prowizja dla serwisu, ...).

Krzysztof

Oczywiście, że sprawdzają - przynajmniej tak powinien myśleć klient, żeby miał mniej oporów przed skorzystaniem z usługi. Powiem Ci, że jak pogadasz z handlowcem takiego serwisu to nawet Ci powie ile % masz doliczyć, żebyś wyszedł na swoje "przed promocją":) Oczywiście większość ofert jest w porządku ale warto sprawdzić przed zakupem.
Piotr S.

Piotr S. renesansowa dusza

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Krzysztof Kania:
Inna sprawa że nie wiem czy to nie taka chwilowa moda bo mimo wszystko dla sprzedającego ta usługa jest bardzo kosztowna (obniżka ceny, prowizja dla serwisu, ...).
raczej nie chwilowa (w USA działa to nieco dłużej niż u nas i wciąż działa ;>)

i nie jest to aż takie nieopłacalne - firmy i tak wydają kasę na marketing (a akcja marketingowa jest całkiem spora i można wypromować zwłaszcza nowe produkty/usługi)...
dodatkowo np. hotele mają średnioroczne obłożenie dość niewielkie (nie znam dokładnych liczb, więc nie podaję tego co mi świta ;>) więc jeśli "nagle" przez 3-6 miesięcy mamy niemalże 100% zapełnionych pokoi (+część gości skorzysta z restauracji, parkingów i innych dodatkowych atrakcji) to można wyjść lepiej niż na 0 ;>
no i faktem jest, że część kuponów pozostaje niewykorzystana :]

mi tylko średnio się podobają "złodziejskie" podziały groupona (po partnersku po 50%), więc preferuję (jako "dostawca" np. serwis allegro)

Pozdrawiam
P.
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Piotr S.:
i nie jest to aż takie nieopłacalne - firmy i tak wydają kasę na marketing (a akcja marketingowa jest całkiem spora i można wypromować zwłaszcza nowe produkty/usługi)...

Akcja marketingowa jest prawie żadna. To klient musi znaleźć serwis, to klient musi sam znaleźć ofertę i klient sam musi się do oferty przekonać. Serwisy nie wydają grosza na reklamę i jest to po prostu totalnie bierna postawa. Udostępniają platformę i na tym koniec. Ewentualnie trochę na tym tle wyróżnia się sweetdeal który - z racji tego samego właściciela - zamieszcza "ofertę dnia" w drukowanej wersji Echa.
dodatkowo np. hotele mają średnioroczne obłożenie dość niewielkie (nie znam dokładnych liczb, więc nie podaję tego co mi świta ;>) więc jeśli "nagle" przez 3-6 miesięcy mamy niemalże 100% zapełnionych pokoi (+część gości skorzysta z restauracji, parkingów i innych dodatkowych atrakcji) to można wyjść lepiej niż na 0 ;>

Podałeś przykład jednej branży. Można nawet trochę bardziej pogeneralizować i powiedzieć że w usługach, gdzie marże są na wyższym poziomie, jest to może i nieopłacalne ale i nie generuje kosztów - wychodzi się na zero. Ale tam gdzie w grę wchodzi już konkretny produkt - przetworzony (restauracja) bądź nie (sklep z ubraniami) - to koszty takiej promocji mogą pogrzebać właściciela interesu. Bo mało kto może obniżyć cenę o połowę i oddać jeszcze od 35 do 50% tego co mu zostało serwisowi. Dlatego można wykorzystać takie narzędzie raz przy starcie biznesu by go rozruszać i ściągnąć ludzi ale na dłuższą metę nie da się non stop zamieszczać tam ofert. A z drugiej strony klient który raz zapłacił 50% nie chce już i nie rozumie czemu ma płacić znowu 100%. Więc na wierność takiego klienta nie ma co liczyć - on już będzie skakał z promocji na promocję.
mi tylko średnio się podobają "złodziejskie" podziały groupona (po partnersku po 50%), więc preferuję (jako "dostawca" np. serwis allegro)

No ale allegro to inna bajka. Po prostu platforma handlowa. Bez magnesu jakim są zniżki oferowane przez serwisy grupowe.

Krzysztof
Piotr S.

Piotr S. renesansowa dusza

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Krzysztof Kania:
Akcja marketingowa jest prawie żadna. To klient musi znaleźć serwis, to klient musi sam znaleźć ofertę i klient sam musi się do oferty przekonać. Serwisy nie wydają grosza na reklamę i jest to po prostu totalnie bierna postawa. Udostępniają platformę i na tym koniec. Ewentualnie trochę na tym tle wyróżnia się sweetdeal który - z racji tego samego właściciela - zamieszcza "ofertę dnia" w drukowanej wersji Echa.
totalnie się z Tobą nie zgodzę - akcja marketingowa jest ogromna -> każdy z zarejestrowanych użytkowników portalu dostaje codziennie maila z info o "dzisiejszej" promocji w jego mieście (+info o dodatkowych promocjach) -> takich użytkowników są miliony... co więcej - to nie jest mailing do "zakupionej" bazy danych (często nieaktualnych) - tylko do osób, które same się zapisały i chcą takie informacje otrzymywać... duża część moich znajomych (mogę wnioskować, że duża część ludzi w ogóle) dostaje powiadomienia smsowe o przychodzących mailach (wiedzą od razu co jest dzisiaj w promocji)...

przykład zamieszczania ogłoszeń w drukowanej wersji gazety, to dla mnie już rozjechanie się z targetem (w znacznej większości przypadków)...

Podałeś przykład jednej branży. Można nawet trochę bardziej pogeneralizować i powiedzieć że w usługach, gdzie marże są na wyższym poziomie, jest to może i nieopłacalne ale i nie generuje kosztów - wychodzi się na zero. Ale tam gdzie w grę wchodzi już konkretny produkt - przetworzony (restauracja) bądź nie (sklep z ubraniami) - to koszty takiej promocji mogą pogrzebać właściciela interesu. Bo mało kto może obniżyć cenę o połowę i oddać jeszcze od 35 do 50% tego co mu zostało serwisowi.
racja, że w usługach się to o wiele bardziej opłaca...
restauracje dla mnie podchodzą pod usługi (mimo, że mamy też konkretny produkt)... dodatkowo promocja często jest na wybraną rzecz, a za dodatki się płaci normalnie (np. napoje itp.)... niektórzy dostawcy wprowadzają dodatkowe ograniczenia (np. w restauracji tylko jedna osoba z grupy może zapłacić kuponem)... jest większe zużycie towarów (więc są one świeże)...
do tego dochodzą napiwki, więc obsługa też się cieszy ;>

poza tym możesz sprzedawać mało rzeczy z dużą marżą, albo dużo z małą i wyjdziesz mniej więcej na to samo (a może i lepiej, bo od swojego dostawcy otrzymasz dodatkowe zniżki)...
Dlatego można wykorzystać takie narzędzie raz przy starcie biznesu by go rozruszać i ściągnąć ludzi ale na dłuższą metę nie da się non stop zamieszczać tam ofert.
racja - na start jest to niezła akcja promocyjna...
A z drugiej strony klient który raz zapłacił 50% nie chce już i nie rozumie czemu ma płacić znowu 100%. Więc na wierność takiego klienta nie ma co liczyć - on już będzie skakał z promocji na promocję.
pewnie... i są tacy, którzy skaczą z promocji na promocję...
z drugiej strony taka promocja kusi nas do wypróbowania czegoś nowego (zmiana dotychczasowego dostawcy czy też w ogóle rozpoczęcie korzystania z jakiegoś produktu/usługi) - i jeśli odpowiednio zadbamy o klienta (poziom obsługi, dodatkowe korzyści itp.) to już o ta lojalność możemy powalczyć :]
mi tylko średnio się podobają "złodziejskie" podziały groupona (po partnersku po 50%), więc preferuję (jako "dostawca" np. serwis allegro)
No ale allegro to inna bajka. Po prostu platforma handlowa. Bez magnesu jakim są zniżki oferowane przez serwisy grupowe.
chodziło mi tutaj o citeam.pl - czyli serwis z grupy allegro (mają 10% prowizji)

Pozdrawiam
P.
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Serwisy oferujące zakupy grupowe

Piotr S.:
totalnie się z Tobą nie zgodzę - akcja marketingowa jest ogromna -> każdy z zarejestrowanych użytkowników portalu dostaje codziennie maila z info o "dzisiejszej" promocji

Tylko ilu Polaków regularnie (nie incydentalnie) korzysta z Internetu? Ilu kielczan to robi? Już nie raz i nie dwa była dyskusja że mieszkańcy naszego miasta i regionu są na bakier z Internetem. Martwa grupa dyskusyjna alt.pl.regionalne.kielce, stała i ta sama grupa kilku osób na GL, etc.
część moich znajomych (mogę wnioskować, że duża część ludzi w ogóle) dostaje powiadomienia smsowe o przychodzących mailach (wiedzą od razu co jest dzisiaj w promocji)...

Od powiadomień sesemesowych odchodzi się na rzecz klientów pocztowych w smartphonach. Bo zamiast samej informacji że przyszła poczta "od" z tematem "siakimś" można tę pocztę przeczytać, można na nią odpisać, ... Nie śledzę rynku ale mam wrażenie że wciąż mówimy o pewnej nielicznej grupie fanów nowoczesnych technologii którzy nie mogą żyć bez Internetu. Znam to i rozumiem bo sam tak mam ;)
przykład zamieszczania ogłoszeń w drukowanej wersji gazety, to dla mnie już rozjechanie się z targetem (w znacznej większości przypadków)...

Ale to właśnie praca u podstaw. Ludzie nawet nie wiedzą co to te serwisy zakupów grupowych co można było zauważyć nawet w tym wątku. Nie mówiąc już o tym że nie potrafią ich wymienić. Wiesz o nich Ty, wiem ja, wie kilku innych zapaleńców którzy codziennie korzystają z Internetu i śledzą wiadomości. I to wszystko. Popatrz na ilość zakupów na takim sweetdeal'u - na 200-stu tysięczne miasta rekord to chyba było 200 voucherów. Dodajmy do tego że niektórzy kupowali po kilka (sam kupiłem dwa). Więc jeśli dobrze liczę to mamy wartość wyrażoną jednostkach promili.
racja, że w usługach się to o wiele bardziej opłaca...
restauracje dla mnie podchodzą pod usługi (mimo, że mamy też konkretny produkt)... dodatkowo promocja często jest na wybraną rzecz, a za dodatki się płaci normalnie (np. napoje itp.)...

Pytanie ilu łowców promocji kupi coś ponad to co obejmuje voucher. Szkoda że w dyskusji nie zabierają głosu osoby które promowały swój biznes przez takie serwisy. Ja mam obraz dość wąski bo tylko raz moja mama skorzystała z takiej formy a ja raz zrobiłem zakupy - więc grupa badawcza jest powiedziałbym śladowa.
poza tym możesz sprzedawać mało rzeczy z dużą marżą, albo dużo z małą i wyjdziesz mniej więcej na to samo

Niestety działa to w drugą stronę - po co się narobić skoro małym nakładem pracy można osiągnąć ten sam efekt.
chodziło mi tutaj o citeam.pl - czyli serwis z grupy allegro (mają 10% prowizji)

Ale nie obejmują swoim działaniem Kielc. Więc zostają co najwyżej oferty ogólnopolskie.

Krzysztof

Następna dyskusja:

Dobre serwisy zagranicze of...




Wyślij zaproszenie do