Temat: Sabat Czarownic 2011
„Gdzie ukrywa się Baba Jaga?”
Czyli jak dystrybuując bilety zapewnić dodatkową komunikację?
Idea:
Idea polega na znanej już koncepcji, wykorzystującej sposób „zabawy” w znanym cyklu imprez lat 90-tych – Inwazja Mocy (Rmf Fm).
Konkurs ten aktywizuje wszystkich mieszkańców województwa bez podziału na wiek, płeć, wyznanie i kto co sobie jeszcze wymyśli ;)
Przebieg konkursu łączy jednocześnie zabawę i aktywny przekaz informacyjny o imprezie Sabat Czarownic 2. W połączeniu ze świętem Kielc, może stać się dodatkową atrakcją turystyczną – w tym przypadku można zorganizować go w jeden dzień (nawet w dzień imprezy).
Sam konkurs polega na ukryciu specjalnych kart z kodami, w przeróżnych miejscach danego miasta, które trzeba po prostu znaleźć. Aby jednak zabawa nabrała rumieńców, wszystko w jednym czasie ze sobą musi zagrać, co nadaje wrażenie czegoś wyjątkowego i niecodziennego. Mamy na myśli tutaj współgranie zaczynając od uczestników, poprzez organizatora a kończąc na mediach.
Jak wskazuje tytuł konkursu, wciągnąć należałoby naszą Babę Jagę – czyli regionalną Pigwę ;)))
Założenie
Do zabawy tej zaangażować można wszystkie powiatowe miasta naszego województwa, gdzie w pomoc włączenia w zabawę zaangażowane zostałyby powiatowe departamenty ds. promocji (jest to sposób na logistyczne ułatwienie organizacji). Głównym jednak motorem napędowym mogą stać się pracownicy PTTK, którzy odpowiedzialni byliby za zgodny z regulaminem przebieg konkursu i ukrywanie tychże kart z kodami.
Tak myślimy, że gdy pomysł spodoba się p. Jackowi Kowalczykowi, otworzy furtkę do wielu dodatkowych możliwości informacyjno-promocyjnych.
W przypadku logistycznych trudności w zorganizowaniu tego typu akcji, konkurs można trochę przemianować i włączyć to co już jest przygotowane na dzień dzisiejszy – czyli turystów korzystających z opracowanych szlaków PTTK, na których to mogą znaleźć ukryte szanse na zdobycie wejściówki.
W tym momencie wiemy już, ze zamiast płatnego konkursu sms w gazecie może być umieszczona mapa województwa, na którą i tak mieszkańcy chcący wziąć udział, zdecydować by się musieli poprzez zakup gazety – czyli wilk syty i owca cała. Tego typu rozwiązania były praktykowane i nie widzimy problemu by aktywizować lokalne media do tej zabawy – tym bardziej, że konkurs ten wiązałby się jednocześnie z kampanią promocyjną.
Przebieg i realizacja konkursu
Przebieg można podzielić na kilka etapów:
Etap 1
Poinformowanie mieszkańców województwa o najbliższym terminie, w którym to odbędzie się konkurs.
Etap 2
Czynne włączenie się mediów (zależy czy to będzie radio, prasa czy internet) w kampanie informacyjną poprzez opublikowanie mapki danego regionu miasta, w którym trwać będą „poszukiwania” (w przypadku radio, na informacje trzeba by było pilnie czekać i nasłuchiwać).
Etap 3
W chwili opublikowania informacji dotyczących miejsc, gdzie należy szukać – konkurs uważa się za otwarty i trwa do momentu dostarczenia przez uczestników do siedziby organizatora w danym regionie, specjalnych kart z kodami (zapobiegających podrobieniu), po weryfikacji których zostają wydane wejściówki.