Anita Kijanka

Anita Kijanka Public Relations

Temat: Poznań promuje swoje uczelnie

Władze miasta chcą przyciągnąć tegorocznych maturzystów.
Ruszyła kolejna odsłona kampanii reklamowej Akademickiego Poznania. W jej ramach miasto nakręciło oryginalny lipdub – teledysk, do którego zaproszono wszystkie poznańskie uczelnie. Oficjalną witryną kampanii jest strona http://poznanprzyciaganajlepszych.pl.Celem akcji jest przyciągnięcie tegorocznych maturzystów do Poznania i ukazanie miasta jako idealnego miejsca do studiowania, a jednocześnie spędzania wolnego czasu.

Kampania potrwa do końca listopada br. Działania skoncentrowane będą na internecie. Oprócz reklamy w portalach i serwisach studenckich prowadzone będą działania z zakresu net PR. Komunikacja obejmie swoim zasięgiem także radio. Adresatami działań w ramach kampanii będą przede wszystkim maturzyści stojący przed wyborem uczelni, ale również studenci, którzy myślą o zmianie kierunku lub dalszym rozwoju (np. studiach podyplomowych). Kampania skierowana będzie również do rodziców, pedagogów i opiekunów.

W ramach kampanii wykorzystana zostanie stronahttp://poznanprzyciaganajlepszych.pl, na której znajdą się krótkie filmy. Ich bohaterowie – poznańscy studenci – opowiedzą o najbardziej popularnych uczelniach i kierunkach studiów, polecą najciekawsze miejsca i wydarzenia w Poznaniu oraz przedstawią szerokie możliwości kariery zawodowej. W serwisie znajdzie się również komplet informacji o pełnej ofercie edukacyjnej Poznania.

Z kolei w oficjalnym kanale miasta w serwisie YouTube (http://youtube.com/poznanpl) swoją premierę będzie miał pierwszy w Polsce nietypowy studencki lipdub – teledysk, który w przeciwieństwie do dotychczasowych będzie promować nie jedną uczelnię, ale wszystkie placówki akademickie jednego miasta. W poznańskim lipdubie połączona została prezentacja oferty akademickiej z promocją miasta i jego najważniejszych atrakcji.

– Hasłem tegorocznej odsłony kampanii "Przestudiuj Poznań" chcemy zainteresować maturzystów ofertą studiów naszego miasta. Jesteśmy przekonani, że Poznań jest atrakcyjnym miastem dla przyszłych studentów, bo oferuje możliwość zdobycia unikalnego w Polsce, a jednocześnie atrakcyjnego biznesowo profilu wykształcenia. Różnorodność propozycji na spędzenie wolnego czasu w połączeniu z bardzo dobrymi warunkami do rozwoju zawodowego czynią Poznań idealnym miejscem do studiowania. Atrakcyjne formy wykorzystane w kampanii mają tylko utwierdzić w tym przekonaniu i przyciągnąć maturzystów oraz przyszłych studentów do Poznania – mówi prezydent Poznania Ryszard Grobelny.

Działania promocyjne Akademickiego Poznania realizowane są od kilku lat. W 2009 roku nastąpiła pierwsza odsłona kampanii Akademicki Poznań po wprowadzeniu nowej strategii promocji marki Poznań oraz nowego logotypu miasta.

Za przygotowanie i realizację akcji odpowiada konsorcjum firm: Ambasada Brand Communications (Grupa CzteryCzwarte), Ecorys Polska, Media On i agencja Swoboda PR. Za realizację lipduba odpowiada dom produkcyjny Samolot.tv


Zauważyliście, że nasi kandydacie bardzo pooowwwooooliii zaczynaja dostrzegać taka konieczność?