konto usunięte
konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Jerzy S.:
Ale mała firma generalnym wykonawca nie bedzie, o to chodzi.
O to chodzi, że taniej jest podzlecać mniejszym firmom niż wszystko robić samemu.
Krzysztof
Kania
Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Jerzy S.:
Ale mała firma generalnym wykonawca nie bedzie, o to chodzi.
Ale od tego jest ZTM żeby - skoro już musi być utrzymywany - zajął się koordynacją całego projektu. Niech kalkuluje jakie są koszty danej linii, rozpisuje przetargi nawet na obsługę pojedynczych tras i tak kalkuluje by całość się bilansowała.
Inną sprawą jest że moim zdaniem nie jest rolą państwa zajmowanie się komunikacją lokalną, komunikacją krajową, kolejami, przewozami lotniczymi, etc. etc. To wszystko są przejawy komunistycznego myślenia. Państwo ma realizować plan minimum - policja ma dbać o porządek i przestrzeganie prawa, wojsko o bezpieczeństwo militarne kraju, straż pożarna o sytuacje losowe. Sądownictwo o równy dostęp do prawa a służba zdrowia ratować zdrowie w przypadku jego zagrożenia. Celowo sądownictwo i służbę zdrowia oddzieliłem od wcześniej wymienionych bo za sąd się płaci (wpis od sprawy, koszty sądowe zasądzane z wyrokiem) a za opiekę zdrowotną zwraca NFZ. Zresztą jakoś Polak który w kraju robi tyle hałasu że służba zdrowia kosztuje, jak jedzie na narty w Słowackie Tatry posłusznie się ubezpiecza bo wie ile kosztuje akcja ratownicza z użyciem helikoptera. Każda inna dziedzina poza wymienionymi nie powinna interesować aparatu państwowego. Jest klient - znajdzie się przedsiębiorca który usługę zaoferuje. Tyle.
Krzysztof
konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
A drogi w miastach tez ma budowac prywatny inwestor wg wlasnego uznania i oplacalnosci?Chociaz... mamy w Kielcach wlasnie taki przypadek - rozbudowa drog przy Galerii Korona, efekt jest taki, ze powstanie kolejna antymiejska infrastruktura drogowa, na ktora podobno (bo klamia) miasto nie ma wplywu ;)
Pierwszy akapit:
https://picasaweb.google.com/jerzy.stradomski/SKI_pisma...
W zwiazku z powyzszym zastanawiam sie nad tym, czy nie zlecic opracowania projektow budowy drog rowerowych na wszystkich ulicach w Kielcach kosztem pasa ruchu i ufundowac realizacje! To byloby cos ;)Jerzy S. edytował(a) ten post dnia 05.09.11 o godzinie 15:53
Krzysztof
Kania
Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Jerzy S.:
A drogi w miastach tez ma budowac prywatny inwestor wg wlasnego uznania i oplacalnosci?
Czepiasz się detali. Autostrady jakoś budują inwestorzy prywatni i czerpią zyski z opłat za przejazd tymiż autostradami. Chodziło o zasadę a nie wnikanie w detale co państwo jest winne obywatelom. Komunikacja miejska na pewno nie zalicza się do kategorii powinności państwa.
Krzysztof
konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Ale ksztaltowanie dobrych parktyk/zachowan juz tak, a korzystanie z km do takich nalezy.
Krzysztof
Kania
Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Jerzy S.:
Ale ksztaltowanie dobrych parktyk/zachowan juz tak
Że co? Teraz to już uprawiasz bajkopisarstwo. Dobrych zachowań to mogą uczyć rodzice. Nie państwo. Państwo już uczyło - w poprzednim systemie - wiary w jedyną słuszną partię.
Krzysztof
konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Nie, dobra praktyke, ktora w oczywisty sposob jest zwiazana z tym, ze to miasto odpowiada za kształtowanie systemu transportowego.
Krzysztof
Kania
Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
W ramach tej dyskusji dzisiaj znalazłem taki kwiatek:"W Warszawie Zakład Transportu Miejskiego nie ma pojęcia, ile zarabiają kierowcy jeżdżący autobusami. Nie wie też, ile zużywają paliwa ani ile ono kosztuje. Bo ZTM tylko reprezentuje miasto i płaci przewoźnikom. Magistrat płaci za kilometry przejechane przez autobusy i tramwaje według wcześniej ustalonej stawki. Sytuację dodatkowo komplikuje to, że kasując bilet w Warszawie, pasażer może wsiąść także do metra i Szybkiej Kolei Miejskiej. A to osobne spółki. Każda z nich ma własny budżet i własne wydatki, których miasto nie zna."
"Czy przewoźnicy mogliby obniżyć swoje koszty? Tego ratusz nie wie, bo tych kosztów nie zna."
"Podobnie jest w Gdańsku. Miasto wie, ile bilet kosztuje (jednorazowy - 2,80 zł, jednogodzinny - 3,40 zł) i ile do niego musi dopłacać (ok. 50 proc.). Ale jak kształtują się koszty? - Nikt takich wyliczeń nie robi. Nam zależy tylko na tym, żeby miasto nie musiało dopłacać do biletu więcej niż połowę. Czasem zdarza się przekroczyć ten limit o kilka procent, ale pamiętajmy, że musi brać też pod uwagę zarobki gdańszczan - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor gdańskiego ZTM."
Krzysztof
konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Ale ta wiedza potrzebna jest przewoznikom, a nie organizatorom. Oczywiscie w modelu, kiedy przewozy realizowane sa przez prywatna firme (przetarg). Organizator powinien byc zorientowany, ile kosztuje na rynku wykonanie zamawianej uslugi. W przypadku, kiedy kieleckie MPK jest prywatne, to wlasnie MPK ta wiedza jest potrzebna.
Krzysztof
Kania
Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Jerzy S.:
Ale ta wiedza potrzebna jest przewoznikom, a nie organizatorom.
Pogrążasz się. Ta wiedza jest niezbędna, wręcz kluczowa, by móc ocenić jakość usługi którą się kupuje i co na jej koszt wpływa. Jest niezbędna by negocjować warunki. I nie wyobrażam sobie jak bez niej można napisać poprawnie przetarg aczkolwiek domyślam się jak to wygląda - ktoś z ZTM pyta właściwą osobę w MPK "to na ile mamy określić budżet w przetargu" i taka kwota jest ogłaszana przed otwarciem kopert z ofertami. Bo skoro miasto nie wie ile to ma kosztować to jak niby określiło wartość przetargu.
Krzysztof
Karolina
B.
Właścicielka firmy
turystycznej
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Krzysztof Kania:
Jerzy S.:
Ale ta wiedza potrzebna jest przewoznikom, a nie organizatorom.
Pogrążasz się. Ta wiedza jest niezbędna, wręcz kluczowa, by móc ocenić jakość usługi którą się kupuje i co na jej koszt wpływa. Jest niezbędna by negocjować warunki. I nie wyobrażam sobie jak bez niej można napisać poprawnie przetarg aczkolwiek domyślam się jak to wygląda - ktoś z ZTM pyta właściwą osobę w MPK "to na ile mamy określić budżet w przetargu" i taka kwota jest ogłaszana przed otwarciem kopert z ofertami. Bo skoro miasto nie wie ile to ma kosztować to jak niby określiło wartość przetargu.
Krzysztof
Gdy tak czytam te wasze wszystkie mądrości i te "pogrążania się" to mam wrażenie że w Kielcach otworzyli nam filię Harvardu a na GL powstała jakaś loża mędrców z wyłącznością na wiedzę, roztropność i mądrość.
Czy Ty siebie czytasz? w grubiaństwie przebiłeś nawet Rafała co wydawało się bardzo trudnym wyczynem.
Może nawet częściowo bym się z Tobą zgodziła w pewnych kwestiach ale sposób w jaki się wypowiadacie napawa mnie odrazą do takich typów.
Z pozdrowieniami
Karola
Rafał
Wolski
Ekonomista,
dziennikarz radiowy
i telewizyjny
specjalizuj...
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Szanowna Pani Karolino, Pani wpis to kwintesencja ataku ad personam niezgodnego z netykietą. Następnym razem bardzo proszę o argumenty za, przeciw lub wstrzymanie się od podobnych uwag. Może i jestem grubianinem, ale grubianinem, który analizuje sytuację. Można się ze mną zgadzać lub nie, ale proszę to robić zgodnie z zasadami kulturalnej dyskusji.Zatem, jak Pani uważa, czy pasażer powinien płacić DWA RAZY za przejazd autobusem? Proszę uargumentować odpowiedź.
konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Krzysztof Kania:
Pogrążasz się. Ta wiedza jest niezbędna, wręcz kluczowa, by móc ocenić jakość usługi którą się kupuje i co na jej koszt wpływa.
Gdybys zorganizowal przetarg na dostawe np. betonu, to interesowalaby Cie cena betonu na rynku czy to, ile producent placi za prad, pracownikow, ochrone, maszyny i inne skladniki? Bo wydaje mi sie, ze to pierwsze, dokladnie tak jak w przypadku przetargu na usluge komunikacyjna.
Krzysztof
Kania
Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Jerzy S.:
Gdybys zorganizowal przetarg na dostawe np. betonu, to interesowalaby Cie cena betonu na rynku czy to, ile producent placi za prad, pracownikow, ochrone, maszyny i inne skladniki? Bo wydaje mi sie, ze to pierwsze, dokladnie tak jak w przypadku przetargu na usluge komunikacyjna.
ZTM jest podmiotem ściśle wyspecjalizowanym i powołanym w tym jednym konkretnym celu. Powinien doskonale wiedzieć co w trawie piszczy by wiedzieć "na czym stoi".
A co do betonu - sądzę że tak, ludzie którzy kupują go naprawdę dużo, np. duże firmy budowlane, mają specjalistów którzy te informacje maja w koniuszku palca bo bez tego nie miałoby sensu prowadzenie jakichkolwiek rozmów handlowych czy negocjacji. Możesz sprzedawce przycisnąć tylko wtedy gdy wiesz gdzie nacisnąć.
Krzysztof
konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Mnie wystarcza jednak wiedza o wartosci wozokilometrow w innych miastach. Czesci skladowe moga byc wiedza dodatkowa, moze przydatna, ale na pewno nie niezbedna do zamawiania uslugi w takiej formie jak u nas.
Rafał
Wolski
Ekonomista,
dziennikarz radiowy
i telewizyjny
specjalizuj...
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Jerzy, dobry ekonomista wie, że musi orientować się w sytuacji na wielu rynkach. Gdy kupujesz beton, to sprawdzasz, gdzie jest najtańszy, ale i gdzie można wynająć tańszy transport, czy tańszego pracownika do obsługi maszyny budowlanej. Da Ci to odpowiedź na pytanie, czy skorzystać z transportu producenta betonu, czy też zamówić kogoś innego, tańszego. Oczywiście, zakładając, że niższa cena towaru nie wpłynie na jego gorszą jakość.Ale po co to robić? Przecież można wymyślić model zakupu betonu. Nieprawdaż? Tak dobrze się sprawdza w komunikacji zbiorowej, to i przy zakupach betonu.
Tak więc widzisz, że za beton płacisz raz (jeszcze! jak wrócimy do państwowych firm, to będzie trzeba znowu płacić dwa razy, za towar i urzędnika, który Ci go kupi), a za autobus dwa razy.
konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Kosmita betonu nie zamowi, pracownik kosztuje, podobnie jak urzednik.
Rafał
Wolski
Ekonomista,
dziennikarz radiowy
i telewizyjny
specjalizuj...
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Pracownik kosztuje, ale jakoś nie płacisz urzędnikowi za wykupienie karty do komórki, czy za zakup gazety, prawda? A za bilet płacisz dwa razy. A możnaby po prostu jeździć, jak taksówką, czy busem. To błędny dogmat, że rynek nie poradziłby sobie z przewozami. Udowodniłem to na przykładzie strajku w PKP.konto usunięte
Temat: Porównanie cen biletów 90-dniowych (Kielce plus 8 miast)
Strajk MPK tego nie udowodnil.Podobne tematy
-
Kielce » Kielce 4 miejsce od końca - ranking miast -
-
Kielce » Ranking stron internetowych polskich miast - Kielce OSTATNIE -
-
Kielce » Cyrk Korona --> Kielce 22.05 -
-
Kielce » Skoki spadochronowe z pasażerami KIELCE -
-
Kielce » Kielce - miasto bezpieczne? -
-
Kielce » Kielce - stolica lumproletariatu -
-
Kielce » English Afternoon in Kielce - Pałacyk Zielińskich,... -
-
Kielce » Pierścionki zeręczynowe Kielce -
-
Kielce » Podziekowania dla UM Kielce -
-
Kielce » English Afternoon in Kielce - Pałacyk Zielińskiego... -
Następna dyskusja: