Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego
Pierwsze co mi się rzuca w oczy to duży napis - Swiętokrzyskie czaruje.
(Dobrze, bo a) ustawia obok siebie nazwę "świętokrzyskie" i pozytywne słowo "czaruje", a nasze województwo ogólnie kojarzy się raczej negatywnie: z biedą, szarością i takim nie wiadomo czym. Cieszy też wyeksponowanie nazwy "swiętokrzyskie", bo...wielu ludzi w Polsce nie kojarzy w ogóle takiego województwa, więc trzeba je wbijac ludziom do głowy, by zyskało samodzielną świadomośc.
Dobrze bo b) nawiązuje do poprzedniej kampanii, a więc mamy pewną ciągłoś marki i kampanii, a w sytuacji podmiotu tworzącego dopiero swój branding, a takim jest nasze województwo, to bardzo ważne)
Poza tym napisem wspólnym elementem zdjęc jest też czarownica. Równiez dobrze, bo to nasz lajt-motyw ;)
(Choc ta ze zdjęcia III - z Jaskinią, ta babka taka skrzywiona za bardzo, ale może to moje subiektywne odczucie)
Acha, i zgadzam się z uwagą, że trochę te zdjecia za ciemne. Nie że mroczne, ale jeśli stawiamy na kampanię przedstawiająca świętokrzyskie jako miejsce rodzinnego wypoczynku, to jednak więcej żywych, ciepłych, radosnych kolorów by sie jednak przydało.
I to te elementy, które rzucają się w oczy od razu. Czyli pierwsze wrażenie - jest ok. Wyraźnie zarysowana marka, silny przekaz tego, co chcielismy pokazac.
Teraz kolejne elementy. I tu już gorzej...
Bo:
- o ile te bilboardy ułożone razem, czyli pokazane wszystkie 4 w jednym miejscu, jak to miejsce w artykule pozwalają zrozumiec, co artysta miał na myśli - i tu cytat (...)według badań Świętokrzyskie zachęca turystów przede wszystkim krajobrazami, przyrodą i dużą liczbą atrakcyjnych zabytków(...), o tyle w sytuacji, kiedy one będą postawione samodzielnie, nie za bardzo odegrają (IMHO) tę rolę.
Moim zdaniem przyczyną są tu trochę zdjęcia:
Na I zamek w Chęcinach wyszedł z bardzo rachitycznymi murami (sądzę, że są zdjęcia bardziej chmmm, monumntalne),
Na II mamy po prostu las, (taki jak każdy inny las - gdzie tu wyjątkowośc)
Na III jakieś kamienie, (zarzuty podobnie jak do II)
Na IV jakieś mury (i zarzuty jak w II i III)
W IV dałbym kilka zamków lub zdjęcie ładnego zespołu pałacowego z ogrodem z góry, w I bardziej majestatyczne mury...
Na koncu - hasła dodatkowe:
I - za Chiny ludowe nie rozumiem o co chodzi chodzi w relacji do zdjęcia.
II - zabawne nawiązanie do jednej z najlepszych kampanii reklamowych w Polsce czyli piwa "Żubr".
III - porażką była kampania "7 km do Raju", porażką jest i ta.
Duży minus za nie wyciągnięcie wniosków w przeszłości, choc rozumiem, że kupowano caly pakiet, a nie tylko tę jedną.
IV - fajne hasło, tylko jak napisałem w opisie zdjęcia: znacznie lepiej by bylo, gdyby zestawic dwa lub zamki czy pałace.
Ale... Z czasów współpracy z mistrzami merketingu turystycznego (za takich uważa Tourism Ireland biorąc pod uwagę to ilu przyciągają turystów) wiem, że stworzenie czy wybór dobrej kampanii, to nie w kaszkę dmuchanie i słuszna jest tu uwaga Lukasza, że skoro to takie łatwe, to każdy mógłby.
A za tę bilboardową - mimo wszystkich uwag krytycznych, dałbym 4. Może nie za mocną, ale na pewno nie na wyrost, bo jakoś w miarę spójne to jest, do regionu odwoluje się, a wreszcie ma ten świetokrzyski czar.
Pzdr
A.
Ps: Łukaszu, jak to mawiał Bronek do Radka "Wyluzuj" ;) To, że my tu tak sobie krytykujemy, to nie wynika z chęci personalnych ataków na Ciebie czy chęci zgnojenia kampanii (bo przynajmniej w gronie moich znjomych jest opinia, że odkąd pojawiłeś się w ROT, to coś pozytywnego zaczęło się tam dziac), ale z tego, że chcemy jak najlepiej dla regionu.
Nie bierz tego tak do siebie :)