Paweł Zawadzki

Paweł Zawadzki świętokrzyskie
jakiecudne.pl

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

http://www.rot.swietokrzyskie.travel/a,107,Z_Czarownic...

obejrzałem i pierwsza subiektywna reakcja "bez sens"
- hasło w (Świętokrzyskie) weekend odpuszczam sprzeczne z dotychczasowym Poleć na weekend
- hasło Godzina lotu i Raj (Słowacki) - to już przerabiane było (7 km do Raju)

Przy Chęcinach powinno a być "często zmieniam zamki", skoro jest to przy Ujeździe (szkoda że takie zdjęcie nie kojarzące się z zamkiem w tle jest, na takich plakatach chyba winny być ujęcia jednoznacznie kojarzące się z zamkiem) - a hasło to jedyne co jest fajne ..

W porównaniu do zeszłego roku jest dużo gorzej.
Oczywiście, niezależnie od mojej opini reklamę Chęcin - za zgodą właściciela umieszczę na http://zamekcheciny.pl

edit
ps. a jak o Raju - tylko w świętokrzyskim w ciągu kilkunastu minut można być i w Piekle i w Niebie - to miejscowości rzut beretem od Sielpi - okolice rezerwatu Piekło-GatnikiPaweł Zawadzki edytował(a) ten post dnia 27.03.10 o godzinie 09:23
Tomasz Łukaszczyk

Tomasz Łukaszczyk Rzeźbiarz z zawodu

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

dalej twierdzę ,że agencje w naszym kraju sprawdzają się przy projektowaniu ulotek i reklamie pasty do zębów. Dalej twierdze,że po agencjach rządzą samozwańczy artyści, przykre
jak to wygląda? jak Disneyland, jak wszystko wszędzie, pozdro
takie moje zdanie

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

No właśnie, jeśli taki afisz ma przyciągnąć to ja dziękuję, twórcy chcieli zadziałać na odbiorcę hasłem i treścią , a nie stroną wizualną, u mnie na studiach taki projekt na pewno by nie przeszedł. Czasem się tak zdarza, cóż tak to jest jak się do projektowania takich rzeczy zatrudnia informatyka.

EDIT: od strony technicznej również się nie popisali.Sylwia Malinowska edytował(a) ten post dnia 27.03.10 o godzinie 09:54
Michał Kędziora

Michał Kędziora Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Kiepściutko.
Ktoś wie ile to kosztowało?

konto usunięte

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Dziwne....każdy twierdzi że zrobiłby to 100 razy lepiej ale wystartować w konkursie to już niewiele osób z naszego regionu chciało.

Co do haseł to ja widzę tylko jedno hasło: "Świętokrzyskie czaruje". Pozostałe to luźne cytaty Czarownicy. Plakaty były oceniane przez szerokie grono ludzi z różnych branż, mediów, etc. i opinie były wręcz przeciwne.

"Godzina lotu i Raj?" - oczywiście, bo prawie z każdego z tych województw jedzie się niecałą godzinę i jest się w Świętokrzyskiem, który jest jednym wielki Rajem. Oczywiście jeśli ktoś bierze dosłownie wszystko co jest na plakatach to już jego sprawa. W końcu czy my mamy tu lotnisko??? Więc po co jest o lataniu? :)

"w porównaniu do zeszłego roku dużo gorzej.." - a ile to my się wysłuchaliśmy w zeszłym roku że było kiepsko, że bez sensu hasło, że bez sensu czarownica etc. Potem bez sensu spoty, że ujęcia nie te ... a potem przyszło podsumowanie wyników i ciach .... turyści przyjeżdżali i był wzrost w stosunku do innych regionów. Może podsumujmy też i te kreacje po efektach a nie po subiektywnych odczuciach.

P.S. Jak pokażecie mi plakat który podoba się KAŻDEMU, stawiam bardzo dobrą whisky.

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Łukasz Wilczyński:
Dziwne....każdy twierdzi że zrobiłby to 100 razy lepiej ale wystartować w konkursie to już niewiele osób z naszego regionu chciało.


Nikt nie napisał że zrobiłby 100 razy lepiej, ale większość stwierdziła jednomyślnie że nie wygląda to atrakcyjnie.

konto usunięte

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Sylwia Malinowska:
Łukasz Wilczyński:
Dziwne....każdy twierdzi że zrobiłby to 100 razy lepiej ale wystartować w konkursie to już niewiele osób z naszego regionu chciało.

Nikt nie napisał że zrobiłby 100 razy lepiej, ale większość stwierdziła jednomyślnie że nie wygląda to atrakcyjnie.

"większość" - jak na razie widzę 4 głosy. Ale do rzeczy - co w takim razie wg Was wyglądało by atrakcyjnie? Nie sztuka jest napisać "bez sensu, etc." - bo to tu pada tak często że można się przyzwyczaić już. Co wg Was jest atrakcyjne? Lepsze zdjęcia? Inne hasło regionu? Inny symbol regionu?

Pamiętajcie tylko, że to są billboardy. A te widzimy średnio 5 sek. i komunikacja na nich musi być maksymalnie uproszczona. Pamiętacie jakie były tła na plakatach Śląskiego z zeszłego roku?

konto usunięte

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Aha, dwa z tych zdjęć są autorstwa naszych fotografików ze stowarzyszenia CK Foto :)
Michał K.

Michał K. Specjalista Oracle
PL/SQL.

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

A mnie sie podobają, są charakterystyczne. Bardzo dobry motyw z czarownica, która to właśnie będzie kojarzona.
To odpuszczam rzeczywście trochę prowokacyjne, może być źle rozumiane.
A jak by tak "W Świetokrzyskim sie puszczam: ;)Michał K. edytował(a) ten post dnia 27.03.10 o godzinie 12:06

konto usunięte

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Proponuję zrobić konkurs w Zespole Państwowych Sztuk Plastycznych w Kielcach im. J. Szermentowskiego w Kielcach. Zapewniam, że młodzież ostatnich klas zrobi zdecydowanie lepsze plakaty :)
Moje skojarzenia z plakatami o puszczy, puszczaniu, odpuszczaniu, lataniu są takie, że robił to ktoś w pijanym widzie - tym razem widział nie białe myszki tylko czarownice, a ktoś na kacu to wybierał. A sugestia ukryta w plakatach - świętokrzyskie - turystyka seksualna gratis...Edyta Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 27.03.10 o godzinie 12:13
Michał K.

Michał K. Specjalista Oracle
PL/SQL.

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Mają konkretną funkcję, przyciągnąć turystów. Jeżeli będzie nieco prowokował, czyli nie będzie zapominany, będzie sie o nim mówić, tym lepiej spełni swoje zadanie. Nie ma to jak mdły plakat zapominany po obejrzeniu bez skojarzeń.
Michał Kędziora

Michał Kędziora Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Łukasz Wilczyński:

Nie sztuka jest napisać "bez sensu, etc." - bo to tu pada tak często że można się przyzwyczaić już.

Bez sensu są dla mnie te "cytaty" pani z plakatów. Przede wszystkim nie rozumiem "o co chodzi", mimo że patrzę na to kilka minut i znam założenia kampanii. Co dopiero ma zrozumiec przeciętny Kowalski z miasteczka w woj. Mazowieckim, który będzie na to patrzył 5 sekund?

"Lubię polatac" - pierwsze skojarzenia: sporty "powietrzne"
"W weekend odpuszczam" - pierwsze skojarzenia: w weekend siedzę w domu i odpoczywam
"Godzina lotu i Raj" - pierwsze skojarzenia: godzinny lot samolotem i jestem w jaskini Raj
"Często zmieniam zamki" - brak skojarzeń
Lepsze zdjęcia?

Zdjęcie z zamkiem w Chęcinach bardzo ładne, ale dlaczego pokazuje krajobraz jesienny?

Czwarte zdjęcie z zamkiem bardzo kiepskie.
Inny symbol regionu?

Dinozaury, Bałtów...
Pamiętajcie tylko, że to są billboardy. A te widzimy średnio 5 sek. i komunikacja na nich musi być maksymalnie uproszczona.

No właśnie. Moim zdniem nie jest uproszczona.

konto usunięte

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

I jeszcze jedno: od strony graficznej te plakaty są mało przejrzyste i mroczne. Nie lubię też gdy litery są na tle rysunku lub fotografii, bo wtedy nie wiadomo, co bardziej dominuje napis czy obraz. W sumie jest tyle fantastycznych przestrzeni w świętokrzyskim, kto np. widział widok na Góry Świętokrzyskie ze Zbelutki, albo z grzbietu w Krajnie Wymyślona, lub też jadąc do Nowej Słupi od strony Michniowa. A Jeśli chodzi o zabytki to zdecydowanie stawiam na Wiślicę, Sandomierz, Święty Krzyż, Ujazd, Koprzywnicę, Wąchock, Jędrzejów, Krzemionki Opatowskie ... pobawić można się wszędzie, ale wszędzie w świecie jedzie się zobaczyć coś czego nigdzie nie ma.Edyta Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 27.03.10 o godzinie 12:47
Paweł Zawadzki

Paweł Zawadzki świętokrzyskie
jakiecudne.pl

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Łukasz Wilczyński:
>
"większość" - jak na razie widzę 4 głosy. Ale do rzeczy - co w takim razie wg Was wyglądało by atrakcyjnie? Nie sztuka jest

o tu jest piąty
http://blog.wirtualnemedia.pl/index.php?/authors/131-Z...

w zeszłym roku tu padło pytanie który z plakatów jest lepszy jest lepszy i był dyskusja - ja napisałam tylko to jak ja odbieram (jak widać nie tylko ja). A bez sensu - hasła przypadkowe, zdjęcia przedstawiają fragmenty budowli - czy ta ściana w Ujeździe kojarzy się komuś kto nie był z zamkiem ? Przy Chęcinach powinien być widok z drogi E7, ktoś kto widział zamek na plakacie i jedzie ta droga nie wie jak wygląda on z wieży.
Ja się nie znam jak "szerokie grono ludzi z różnych branż, mediów, etc. i opinie były wręcz przeciwne" ale mi się w przeciwieństwie do zeszłego roku nie podoba

A skoro kampania była udana to dlaczego zrezygnowano z hasła "poleć na weekend" ?
Czarownica + zdjęcie obiektu + hasło poleć na weekend

ps. odpuszczam - może to miało być od odpustów na Św Krzyżu ?

konto usunięte

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Paweł Zawadzki:
Łukasz Wilczyński:
>
"większość" - jak na razie widzę 4 głosy. Ale do rzeczy - co w takim razie wg Was wyglądało by atrakcyjnie? Nie sztuka jest

o tu jest piąty
http://blog.wirtualnemedia.pl/index.php?/authors/131-Z...

Tak tak czytałem. Wszystko źle i niedobrze. Standardowo jak w zeszłym roku.
w zeszłym roku tu padło pytanie który z plakatów jest lepszy jest lepszy i był dyskusja - ja napisałam tylko to jak ja odbieram (jak widać nie tylko ja). A bez sensu - hasła przypadkowe, zdjęcia przedstawiają fragmenty budowli - czy ta ściana w Ujeździe kojarzy się komuś kto nie był z zamkiem ? Przy Chęcinach powinien być widok z drogi E7, ktoś kto widział zamek na plakacie i jedzie ta droga nie wie jak wygląda on z wieży.

Tła muszą być maksymalnie uproszczone. Zadaj sobie Pawle pytanie, czy jadąc samochodem, widząc billboard z odległości 10-15 m i widząc na nim zdjęcie zamku w jakimś oddaleniu będziesz w ogóle widział że chodzi o jakiś zamek.

W kwestii przypomnienia - to idzie NA BILLBOARDY REKLAMOWE, nie do Zachęty czy do galerii sztuki współczesnej. To nie dzieło sztuki a billboard który rządzi się swoimi prawami.
Ja się nie znam jak "szerokie grono ludzi z różnych branż, mediów, etc. i opinie były wręcz przeciwne" ale mi się w przeciwieństwie do zeszłego roku nie podoba

OK. Każdy ma prawo do własnego zdania.

A skoro kampania była udana to dlaczego zrezygnowano z hasła "poleć na weekend" ?
Czarownica + zdjęcie obiektu + hasło poleć na weekend

W zimie było "poleć na narty", a przy Terapodzie jest "tu zaczęło się życie". Jak wyjaśniałem wiele razy, hasło to Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend było i nadal jest główną drugą częścią hasła. W zależności od sytuacji lekko modyfikujemy i jak się wczytacie w te cytaty pani czarownicy (bo to nie są hasła) to znajdziecie tam i nawiązanie do "latania" i do "weekendu".

Ci co mają dystans do siebie i do niektórych rzeczy, zrozumieli i już pochwalili że ciekawe podejście do tematu.


ps. odpuszczam - może to miało być od odpustów na Św Krzyżu ?

A wczytajcie się w to hasło, popatrzcie na kalendarz... jest sobota, czyli weekend. Odpuśćcie więc i idźcie na spacer bo ładna pogoda :) A jak skończy się kampania to wróćcie i oceniajcie efekty. Kampania się jeszcze nie zaczęła a już eksperci różnej maści na blogach i forach mówią o jej krachu .... nieźle.

P.S. na autobusie będzie jeszcze z tyłu "Zwolnij na weekend" - rozumiem że tu celowo mówimy pracodawcom żeby zwalniać pracowników?

konto usunięte

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Edyta Kowalczyk:
W sumie jest tyle fantastycznych przestrzeni w
świętokrzyskim, kto np. widział widok na Góry Świętokrzyskie ze Zbelutki, albo z grzbietu w Krajnie Wymyślona, lub też jadąc do Nowej Słupi od strony Michniowa. A Jeśli chodzi o zabytki to zdecydowanie stawiam na Wiślicę, Sandomierz, Święty Krzyż, Ujazd, Koprzywnicę, Wąchock, Jędrzejów, Krzemionki Opatowskie


Tak tak .. ja do tego dorzucam:
- Pacanów
- Chmielnik
- Tokarnia
- Busko Zdrój
- Solec Zdrój
- Ponidzie
- etc...

tylko jak to wszystko upchnąć na plakatach? Hmm... wydrukować więcej kasy, wykupić nie 100 ale 10 000 nośników i pchnąć to wszystko wtedy. Jeśli tak - zgadzam się z Edytą w 100%.

konto usunięte

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Michał K.:
Mają konkretną funkcję, przyciągnąć turystów. Jeżeli będzie nieco prowokował, czyli nie będzie zapominany, będzie sie o nim mówić, tym lepiej spełni swoje zadanie. Nie ma to jak mdły plakat zapominany po obejrzeniu bez skojarzeń.


Bingo! Michał słusznie napisał na czym polegają billboardy. A te nasze, jeszcze nie zawisły a już się o nich dużo mówi. Ta dyskusja niech się przeniesie jeszcze na inne fora (na gazeta.pl to dopiero się zrobi zadyma podejrzewam) i będzie o nich głośno. Widzieliście słynne już billboardy kampanii Funai - "Masz dużego? Kup małego?" - efekt zamierzony osiągnęli. Od kilku miesięcy prawie wszyscy specjaliści od promocji (a mamy ich w kraju ponad 33 miliony) mówią o tej kampanii na różnych forach. A marka Funai do tej pory mało znana i w zasadzie zapomniana wyskoczyła na usta wszystkich. Billboard ma pewne funkcje pełnić a nie być dziełem sztuki (no chyba że ktoś lubi w galerii oglądać obrazy z odległości ok. 15 metrów w 5 sekund).

OK mili Państwo. Dziękuję za dyskusję i wracam do pracy bo przed nami jeszcze rozstrzygnięcie konkursu na głos województwa, produkcja billboardu sponsorskiego, który będzie poprzedzał emisję Ojca Mateusza oraz przygotowanie do kampanii telewizyjnej która rusza również w kwietniu.Łukasz Wilczyński edytował(a) ten post dnia 27.03.10 o godzinie 15:13
Michał Kędziora

Michał Kędziora Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Łukasz Wilczyński:

P.S. na autobusie będzie jeszcze z tyłu "Zwolnij na weekend" - rozumiem że tu celowo mówimy pracodawcom żeby zwalniać pracowników?

Pierwsze skojarzenie do tego hasła to kampanie społeczne przeciw piratom drogowym.
Arkadiusz Jerzy Stawicki

Arkadiusz Jerzy Stawicki RCASS-Świętokrzyskie
Regionalne Centrum
Analiz i Studiów ...

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Pierwsze co mi się rzuca w oczy to duży napis - Swiętokrzyskie czaruje.
(Dobrze, bo a) ustawia obok siebie nazwę "świętokrzyskie" i pozytywne słowo "czaruje", a nasze województwo ogólnie kojarzy się raczej negatywnie: z biedą, szarością i takim nie wiadomo czym. Cieszy też wyeksponowanie nazwy "swiętokrzyskie", bo...wielu ludzi w Polsce nie kojarzy w ogóle takiego województwa, więc trzeba je wbijac ludziom do głowy, by zyskało samodzielną świadomośc.
Dobrze bo b) nawiązuje do poprzedniej kampanii, a więc mamy pewną ciągłoś marki i kampanii, a w sytuacji podmiotu tworzącego dopiero swój branding, a takim jest nasze województwo, to bardzo ważne)
Poza tym napisem wspólnym elementem zdjęc jest też czarownica. Równiez dobrze, bo to nasz lajt-motyw ;)
(Choc ta ze zdjęcia III - z Jaskinią, ta babka taka skrzywiona za bardzo, ale może to moje subiektywne odczucie)
Acha, i zgadzam się z uwagą, że trochę te zdjecia za ciemne. Nie że mroczne, ale jeśli stawiamy na kampanię przedstawiająca świętokrzyskie jako miejsce rodzinnego wypoczynku, to jednak więcej żywych, ciepłych, radosnych kolorów by sie jednak przydało.

I to te elementy, które rzucają się w oczy od razu. Czyli pierwsze wrażenie - jest ok. Wyraźnie zarysowana marka, silny przekaz tego, co chcielismy pokazac.

Teraz kolejne elementy. I tu już gorzej...
Bo:
- o ile te bilboardy ułożone razem, czyli pokazane wszystkie 4 w jednym miejscu, jak to miejsce w artykule pozwalają zrozumiec, co artysta miał na myśli - i tu cytat (...)według badań Świętokrzyskie zachęca turystów przede wszystkim krajobrazami, przyrodą i dużą liczbą atrakcyjnych zabytków(...), o tyle w sytuacji, kiedy one będą postawione samodzielnie, nie za bardzo odegrają (IMHO) tę rolę.
Moim zdaniem przyczyną są tu trochę zdjęcia:
Na I zamek w Chęcinach wyszedł z bardzo rachitycznymi murami (sądzę, że są zdjęcia bardziej chmmm, monumntalne),
Na II mamy po prostu las, (taki jak każdy inny las - gdzie tu wyjątkowośc)
Na III jakieś kamienie, (zarzuty podobnie jak do II)
Na IV jakieś mury (i zarzuty jak w II i III)

W IV dałbym kilka zamków lub zdjęcie ładnego zespołu pałacowego z ogrodem z góry, w I bardziej majestatyczne mury...

Na koncu - hasła dodatkowe:
I - za Chiny ludowe nie rozumiem o co chodzi chodzi w relacji do zdjęcia.
II - zabawne nawiązanie do jednej z najlepszych kampanii reklamowych w Polsce czyli piwa "Żubr".
III - porażką była kampania "7 km do Raju", porażką jest i ta.
Duży minus za nie wyciągnięcie wniosków w przeszłości, choc rozumiem, że kupowano caly pakiet, a nie tylko tę jedną.
IV - fajne hasło, tylko jak napisałem w opisie zdjęcia: znacznie lepiej by bylo, gdyby zestawic dwa lub zamki czy pałace.

Ale... Z czasów współpracy z mistrzami merketingu turystycznego (za takich uważa Tourism Ireland biorąc pod uwagę to ilu przyciągają turystów) wiem, że stworzenie czy wybór dobrej kampanii, to nie w kaszkę dmuchanie i słuszna jest tu uwaga Lukasza, że skoro to takie łatwe, to każdy mógłby.
A za tę bilboardową - mimo wszystkich uwag krytycznych, dałbym 4. Może nie za mocną, ale na pewno nie na wyrost, bo jakoś w miarę spójne to jest, do regionu odwoluje się, a wreszcie ma ten świetokrzyski czar.

Pzdr
A.

Ps: Łukaszu, jak to mawiał Bronek do Radka "Wyluzuj" ;) To, że my tu tak sobie krytykujemy, to nie wynika z chęci personalnych ataków na Ciebie czy chęci zgnojenia kampanii (bo przynajmniej w gronie moich znjomych jest opinia, że odkąd pojawiłeś się w ROT, to coś pozytywnego zaczęło się tam dziac), ale z tego, że chcemy jak najlepiej dla regionu.
Nie bierz tego tak do siebie :)
Michał K.

Michał K. Specjalista Oracle
PL/SQL.

Temat: Nowe plakaty Świętokrzyskiego

Łukasz Wilczyński:
A o to piwko sie bedę mógł upomnieć ;)



Wyślij zaproszenie do