konto usunięte

Temat: Kolejny pozytywny przykład z Poznania

Kuba Janyst:
Dlaczego z góry zakładasz, że państwowy zarządca jest lepszy.
Bo ma w priorytecie interes spoleczny.
Czy obsługuje ona także nierentowe połączenia i posiada jedynie kilkunastoletnie
busy?
Obsluguje polaczenia ze wzgledu na rentownosc, bo nie jest od ustalania czy i ktore polaczenie sa oplacalne, a od wykonywania zlecenia. Tabor wymienia sukcesywnie, bo takie sa wymogi realizowanej umowy i nie jest to robione na zasadzie przypadkowosci, a okreslonych kryteriow, dzieki czemu pasazerowie wozeni sa w dobrym taborze, a nie jakim procentem
pojazdów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

100% niskopodlogowego taboru, to dzis standard.

Tylko czy istnieją jakieś niepodważalne argumenty za wyższością miasta w organizacji transportu publicznego? Jeszcze
w Polsce chyba nie zdarzył się przypadek aby miasto zatrudniło
prywatną firmę do organizacji i nadzoru komunikacji publicznej,
więc zakładanie z góry że to nie wyjdzie jest bezpodstawne.
W Europie tez nie kojarze, by sie zdarzylo, bo to miasto powinno ksztaltowac polityke transportowa, spojna, czyli infrastrukturalna i uslugowa (transport miejski). Organizatorzy, miasta posilkuja sie za to ekspertyzami przygotowanymi przez firmy zewnetrzne. Model sprawdzony i dobry.Jerzy S. edytował(a) ten post dnia 04.03.10 o godzinie 23:54
Agata Janiszewska

Agata Janiszewska prawnik,
dydaktyk/szkoleniowi
ec

Temat: Kolejny pozytywny przykład z Poznania

Filip Kułanowski:

A i np przydałoby się połączenie np ze Świętokrzyskiego/Stok do Castoramy - połączenie bezp o czasie kiedy ludzie jeżdżą do pracy a z tego co np mi wiadomo takiego połączenia brak. Jest zapotrzebowanie? Jest tylko co dalej.... Na razie mamy rozwiązanie z trzema przesiadkami :)

Wydaje mi sie ze 34 jedzie ze świętokrzyskiego pod sama Castorame.. ale ja rzadko korzystam z autobusów więc mogę się mylić..

No ale ze Stoku trzeba jechać 35 przesiadka na 34

konto usunięte

Temat: Kolejny pozytywny przykład z Poznania

Jerzy S.:
Kuba Janyst:
Dlaczego z góry zakładasz, że państwowy zarządca jest lepszy.
Bo ma w priorytecie interes społeczny.

Prosiłem o konkretne argumenty. Pojęcie interesu społecznego jest tak szerokie, że można nim wytłumaczyć praktycznie wszystko.
Czy obsługuje ona także nierentowe połączenia i posiada jedynie kilkunastoletnie
busy?
Obsluguje polaczenia ze wzgledu na rentownosc, bo nie jest od ustalania czy i ktore polaczenie sa oplacalne, a od wykonywania zlecenia.

Właśnie sam sobie zaprzeczyłeś:

"... a przypadku miasta komunikacja nie sklada sie tylko z linii dochodowych, bo trzeba utrzymywac rowniez te, ktore nigdy sie nie sfinansuja, a dojazd nalezy zapewnic."
Filip K.

Filip K. e-commerce,
zarządzanie,
e-marketing, obsługa
klienta

Temat: Kolejny pozytywny przykład z Poznania

Kuba - Jerzy ma racje - interes społeczny jest tutaj jak najbardziej na miejscu. Miasto ORGANIZUJE transport biorąc pod uwagę potrzeby (realne) mieszkańców i konieczność zapewnienia transportu jako usługi powszechnej. W tym celu może zatrudnić specjalistów lub/i konsultantów/firmy zewnętrzne. A nawet powinno.
Nie widzę natomiast przeszkód żeby na zlecenie miasta organizacją zajęła się firma zewnętrzna. Miasto wtedy "tylko" określa ramy i zajmuje się kontrolą. Nie wiem tylko czy to ma sens (ekonomiczny).
W Kielcach to tak na pewno nie wygląda - sam jak czytam artykuły muszę się chwilę zastanowić gdzie kończy się ZTM a zaczyna MPK.

Agata - masz rację ze Stoku trzeba się przesiąść, ale akurat te dwie linie 34 i 35 chyba w miarę znośnie kursują...

konto usunięte

Temat: Kolejny pozytywny przykład z Poznania

Filip Kułanowski:
Nie widzę natomiast przeszkód żeby na zlecenie miasta organizacją zajęła się firma zewnętrzna. Miasto wtedy "tylko" określa ramy i zajmuje się kontrolą. Nie wiem tylko czy to ma sens (ekonomiczny).

O to właśnie mi chodzi. Nie ma uzasadnienia dla wyższości zakładu państwowego nad prywatnym w celu organizacji transportu publicznego.
Czy to ma sens ekonomiczny?
Posłużę się przykładem telewizji Kino Polska - prywatnej stacji z tzw. "misją". Fragment tekstu z ich strony:
"Telewizja Kino Polska, już od sześciu lat, jako jedyny kanał telewizyjny w Polsce i na świecie, realizuje misję popularyzacji i promocji polskiego kina."

Jeżeli to prawda, że jest to jedyny tego typu kanał na świecie, to jest to dowód, że mamy w Polsce przedsiębiorczych ludzi, którzy potrafią połączyć misję z zyskiem. Argumenty o słuszności istnienia telewizji publicznej dla realizacji owej misji, w ramach której serwuje się nam Mroczki i Cichopki, lądują w koszu.

konto usunięte

Temat: Kolejny pozytywny przykład z Poznania

Jerzy S.:
Obsluguje polaczenia ze wzgledu na rentownosc, bo nie jest od
ustalania czy i ktore polaczenie sa oplacalne, a od wykonywania
zlecenia.
Kuba Janyst:
Właśnie sam sobie zaprzeczyłeś:
"... a przypadku miasta komunikacja nie sklada sie tylko z linii dochodowych, bo trzeba utrzymywac rowniez te, ktore nigdy sie nie sfinansuja, a dojazd nalezy zapewnic."

Oczywiscie powinno byc "bez wzgledu na rentownosci...", co mimo zle uzytego slowa i tak wynika z drugiej czesci zdania.

Polecam jednak odrozniac komercje zadan samorzadu reprezentujacego mieszkancow.

konto usunięte

Temat: Kolejny pozytywny przykład z Poznania

Skoro o miejskiej komunikacji to i o dziurach może być:
http://www.pb.pl/4/a/2010/03/04/Gmina_sprzedaje_dziury...
;-)

Następna dyskusja:

Kolejny dobry przykład




Wyślij zaproszenie do