Temat: Prawo jazdy kat. A
Kurde, taka fajna dyskusja mnie omija :)
Paweł N.:
już mam zdane.
Gratuluję i lewa w górę! :)
Teraz czas na motor
Co polecicie jako pierwszy motocykl?
A ile masz wzrostu? I ile ważysz?
Jeśli masz mniej niż 1,75m to polecam zestaw standardowy:
Kawasaki ER5, Honda CB500, Suzuki GS 500.
Jeśli jesteś wyższy, to lepsza będzie Yamaha XJ 600 Diversion. Ma tą przewagę nad pozostałymi, że od razu uczysz się jeździć na czterech garach. No i jest wyższa, więc się na niej zmieścisz.
Chciałbym (mniej więcej):
- zamknąć się w kwocie 7-8000zł (sądze, ze najprawdopodobniej tylko używany wchodzi w grę, no ale zobaczymy co kto odpowie)
Hondę nie kupisz w tej cenie (chyba, że zarżniętą), GS i ER - owszem, XJ także.
- by z jedną osobą bez bagaży spalał do 5l, z dwiema bez bagaży do 6l (chcę nim dojeżdżać do pracy czasem sam czasem w dwie os)
Wszystkie wyżej wymienione.
- by nadawał się na wypady turystyczne (np dwa tygodnie z namiotem do Francji)
Hmmmm, to raczej żaden z nich. Zresztą wydaje mi się, że zanim zrobisz pierwszy wypad, to już zmienisz pierwsze moto.
- by był statystycznie jako model mało awaryjny i miał dostępne części
Wszystkie w/w.
- (mniej ważne) by był wyprodukowany po 2000r.
Żaden z nich albo totalny rozkap. Policz, czy warto - regulacja gaźników to 200. Komplet nowych opon (dobrych) - 1000 - 1500 zł, filtry, olej + wymiana - 200. Napęd - 200 - 300 pln. Kupisz tani motor i zapłacisz za serwis. No i nigdy nie wiesz, co za inne liche w nim siedzi.
Tu znalazłem takie zestawienie:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,Bandit,650S,3949.html
BMW F 800 S, Suzuki Bandit 650S oraz Yamaha FZ6 Fazer S2.
Co powiecie o nich?
Fazer odpada w przedbiegach (98KM to o jakieś 40KM za dużo na początek), Bandit - w ostatecznej ostateczności, ale też IMO za dużo. 650 cm3 pojemności robi swoje a Ty, jak rozumiem masz doświadczenia na 50cm3. Pomyśl, że nie tylko będziesz jeździł w słońcu, ale zdarzy Ci się w deszczu, w gorszej pogodzie, na śliskich strzałkach w tunelu pod rondem (cholera, są zajebiście śliskie) itd.
BMW 8000. Hmm 800cm3 na początek? Niby 78KM, ale ja bym się bał.
Z tego samego powodu odradzam V-ki. Zbyt narowiste, ostro hamujące silnikiem.
Jeśli ciągnie Cię do większych pojemności to najlepsza będzie XJ 600 po 1997 roku, kiedy pojawiły się w niej podwójne tarcze hamulcowe z przodu.
Pozdrawiam