Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...
Damian P.:
Grzegorz P.:
To z czym w takim razie dublowały się np. 12 i 8? Jak tam masełko? :P
Skąd ja mam wiedzieć? Nie jeździłem do Siemianowic ani Chorzowa ;-) Widocznie na tych trasach dublowały się z autobusem.
Nie włączam się do dyskusji, bo się nie znam, ale z linią tramwajową nr 8 było tak, że zlikwidowali tramwaj który co 30 minut łączył Bytom i południową część Piekar. W zamian wprowadzili autobus 148, który jeździ co godzinę. Chodziło oczywiście o kasę, że niby 8-ka była nieopłacalna... Ci, którzy jeździli do pracy czy szkoły stracili regularne połączenie i mieli inne zdanie, ale co tam. Tramwaje Śląskie zaoszczędziły na utrzymaniu przystanków i zarobiły na pozbyciu się szyn.
W Bytomiu jest jeszcze jeden przykład tego typu głupoty. Chodzi o tramwaj nr 7, który też był najpewniejszym łącznikiem centrum miasta z Łagiewnikami. Nie wiadomo dlaczego, podczas remontu drogi usuneli torowiska i tramwaj dojeżdża tylko do Łagiewnik a trasa do centrum jest uzupełniona autobusem 607.
Analogicznie do 8-ki było z tramwajem 25 łączącym Będzin z Wojkowicami.