konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Jolanta I.:.

Skoro są takie systemy zabezpieczeń przeciwko szkodom górniczym to rozumiem, że problemy na Karbiu to jest jakaś fatamorgana? Podobnie jak uskoki na 3 garbach....
Jedno badanie prof.Kłoska wiosny nie czyni.

Karb to w ogóle jakaś fatamorgana... :-)

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Grzegorz P.:
Faktem jest to, że wiele robi się i wydaje ciężkie pieniądze na to, żeby kierujący mieli lepiej, natomiast nic się nie robi po to, żeby lepiej mieli poruszający się inaczej

Podobny temat przewinął się na forum Lancii. Padło tam takie pytanie: jadąc samochodem, za każde 100 km oddaję państwu około 20 pln w podatku... ile oddaje pieszy lub pasażer autobusu?

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Damian P.:
Grzegorz P.:

To z czym w takim razie dublowały się np. 12 i 8? Jak tam masełko? :P

Skąd ja mam wiedzieć? Nie jeździłem do Siemianowic ani Chorzowa ;-) Widocznie na tych trasach dublowały się z autobusem.

Nie włączam się do dyskusji, bo się nie znam, ale z linią tramwajową nr 8 było tak, że zlikwidowali tramwaj który co 30 minut łączył Bytom i południową część Piekar. W zamian wprowadzili autobus 148, który jeździ co godzinę. Chodziło oczywiście o kasę, że niby 8-ka była nieopłacalna... Ci, którzy jeździli do pracy czy szkoły stracili regularne połączenie i mieli inne zdanie, ale co tam. Tramwaje Śląskie zaoszczędziły na utrzymaniu przystanków i zarobiły na pozbyciu się szyn.
W Bytomiu jest jeszcze jeden przykład tego typu głupoty. Chodzi o tramwaj nr 7, który też był najpewniejszym łącznikiem centrum miasta z Łagiewnikami. Nie wiadomo dlaczego, podczas remontu drogi usuneli torowiska i tramwaj dojeżdża tylko do Łagiewnik a trasa do centrum jest uzupełniona autobusem 607.

Analogicznie do 8-ki było z tramwajem 25 łączącym Będzin z Wojkowicami.
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Damian P.:
Grzegorz P.:
Faktem jest to, że wiele robi się i wydaje ciężkie pieniądze na to, żeby kierujący mieli lepiej, natomiast nic się nie robi po to, żeby lepiej mieli poruszający się inaczej

Podobny temat przewinął się na forum Lancii. Padło tam takie pytanie: jadąc samochodem, za każde 100 km oddaję państwu około 20 pln w podatku... ile oddaje pieszy lub pasażer autobusu?

A ilu pasażerów mieści się w autobusie?

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Grzegorz P.:

A ilu pasażerów mieści się w autobusie?

Różnie. Zakładając 20 osób w pojeździe - podatek będzie taki sam? :P Nogi i gębę ma każdy, stąd postulat inwestycji w chodniki i piekarnie ma szansę na gremialne poparcie społeczeństwa :DDamian P. edytował(a) ten post dnia 28.09.12 o godzinie 11:42
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Damian P.:
Grzegorz P.:

A ilu pasażerów mieści się w autobusie?
Różnie. Zakładając 20 osób w pojeździe - podatek będzie taki sam? :P

Pasażer może nie zapłaci dużo, ale właściciel pojazdu to chyba nawet więcej, zważywszy na stawki podatku od środków transportowych.
Nogi i gębę ma każdy, stąd postulat inwestycji w chodniki i piekarnie ma szansę na gremialne poparcie społeczeństwa :D

Piekarni chyba nie brakuje, chodników w zasadzie wystarczyłoby, gdyby nie parkujące (często niezgodnie z przepisami) samochody :)
(żeby nie było - też ostatnio stanąłem na zakazie w miejscu, w którym stanął koleś jadący przede mną, bo nie popatrzyłem... Nie bijcie...)

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Grzegorz P.:
Pasażer może nie zapłaci dużo, ale właściciel pojazdu to chyba nawet więcej, zważywszy na stawki podatku od środków transportowych.

Przewoźnicy i tak dostają kasę z miasta (zrzutkę robią wszystkie miasta, będące członkami związku - gdyby było inaczej, to bilety byłyby jeszcze droższe). Czyli de facto, każdy z nas dopłaca do interesu. Bilety drożeją, nic z tego nie ma. WTF?
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Damian P.:
Grzegorz P.:
Pasażer może nie zapłaci dużo, ale właściciel pojazdu to chyba nawet więcej, zważywszy na stawki podatku od środków transportowych.

Przewoźnicy i tak dostają kasę z miasta (zrzutkę robią wszystkie miasta, będące członkami związku - gdyby było inaczej, to bilety byłyby jeszcze droższe). Czyli de facto, każdy z nas dopłaca do interesu. Bilety drożeją, nic z tego nie ma.

Nic nie ma? A jak by było, jakby nie było zbiorkomu?

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Grzegorz P.:
Bilety drożeją, nic z tego nie ma.

Nic nie ma? A jak by było, jakby nie było zbiorkomu?

Kursów nie przybywa, mało nowych autobusów. To jest to, czego "nie ma". Jakby nie było zbiorkomu to zapewne byłoby jak w USA - społeczeństwo samochodowe.

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Damian P.:
Jakby nie było zbiorkomu to zapewne byłoby jak w USA - społeczeństwo samochodowe.


Akurat w USA to się chyba bardziej sprawa o odległości rozbija.

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Jolanta I.:
Damian P.:
Jakby nie było zbiorkomu to zapewne byłoby jak w USA - społeczeństwo samochodowe.


Akurat w USA to się chyba bardziej sprawa o odległości rozbija.

Za to Zabrze czy Rybnik to dzielnice Katowic...

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Damian P.:
Jolanta I.:
Damian P.:
Jakby nie było zbiorkomu to zapewne byłoby jak w USA - społeczeństwo samochodowe.


Akurat w USA to się chyba bardziej sprawa o odległości rozbija.

Za to Zabrze czy Rybnik to dzielnice Katowic...

No weź, nie porównuj naszych kilkudziesięciu km z ichniejszymi setkami czy tysiącami mil.
Luděk V.

Luděk V. tłumacz
polsko-czeski

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Myślałem wprawdzie, że wątek ten będzie na temat przestrzeni miejskiej ogólnie, ale skoro już jest w nazwie słowo "infrastruktura", to wklejam filmik znaleziony na usenecie, jak wygląda rowerowanie miejskie w Lipsku.

Konkrety są od 2:10.

http://www.youtube.com/watch?v=R7GUvqg2LnU

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

"Kierowcy, którzy parkują przy ul. Kościuszki w Katowicach, notorycznie blokują torowisko. Za każdym razem tramwaje stoją co najmniej przez pół godziny. Przewoźnik zapowiada specjalną akcję wymierzoną w bezmyślnych kierowców.

Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich, zapowiada tymczasem, że przewoźnik postara się przypomnieć kierowcom, jak należy parkować. - To będzie nasza wspólna akcja z policją i strażą miejską. Zaczniemy ją w połowie miesiąca. Będziemy rozdawać ulotki, a funkcjonariusze będą zwracać szczególną uwagę na sposób parkowania - mówi rzecznik."


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,12592498,Be...

A wystarczyłoby gdyby był odpowiedni wysoki mandat za taką bezmyślność, np.1000zł+koszt holowania i parkowania na parkingu policyjnym, płatny gotówką przy odbiorze auta z parkingu. Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 18.10.2012 o godzinie 20:04 z tematu "parkowanie w Katowicach"
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Jolanta I.:
A wystarczyłoby gdyby był odpowiedni wysoki mandat za taką bezmyślność, np.1000zł+koszt holowania i parkowania na parkingu policyjnym, płatny gotówką przy odbiorze auta z parkingu.

Mnie się wydaje, że wystarczyłoby jeszcze mniej w sporej ilości przypadków - wymalować tam linie ograniczające miejsce postojowe i postawić choć jeden znak informujący o tym, że należy zwracać uwagę przy parkowaniu na tory tramwajowe. Tymczasem nie robi się w tym temacie absolutnie NIC. Ulotki i funkcjonariusze - fajnie, ale na przyjezdnych nie zadziałają, jeśli akurat danej ulotki do łapki nie dostaną. Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 18.10.2012 o godzinie 20:04 z tematu "parkowanie w Katowicach"

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Magdalena U.:
Jolanta I.:
A wystarczyłoby gdyby był odpowiedni wysoki mandat za taką bezmyślność, np.1000zł+koszt holowania i parkowania na parkingu policyjnym, płatny gotówką przy odbiorze auta z parkingu.

Mnie się wydaje, że wystarczyłoby jeszcze mniej w sporej ilości przypadków - wymalować tam linie ograniczające miejsce postojowe i postawić choć jeden znak informujący o tym, że należy zwracać uwagę przy parkowaniu na tory tramwajowe. Tymczasem nie robi się w tym temacie absolutnie NIC. Ulotki i funkcjonariusze - fajnie, ale na przyjezdnych nie zadziałają, jeśli akurat danej ulotki do łapki nie dostaną.

No to ale z drugiej strony to by tam wiecznie ktoś musiał stać z tymi ulotkami.

Nie wiem dla mnie to jest oczywiste, że jak parkuję w nowym miejscu, na nowej-dla mnie-ulicy/dzielnicy- to wysiadam z auta i oglądam czy komuś, jakoś, gdzieś nie przeszkadzam, no ale ja dziwna jestem:D. Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 18.10.2012 o godzinie 20:04 z tematu "parkowanie w Katowicach"

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Jakby straż miejska nie zajmowała się tylko zakładaniem blokad i legitymowaniem pijaczków w parku a zainwestowała w pojazdy do odholowywania, to jeszcze więcej by na tym zarobili (nawet nie muszą kupować aut - wystarczy, że komuś to zlecą).

Ulotki... powiem o tym znajomemu strażnikowi z Brna. Już mi żal biedaka. Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 18.10.2012 o godzinie 20:04 z tematu "parkowanie w Katowicach"
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Jolanta I.:
Magdalena U.:
Jolanta I.:
A wystarczyłoby gdyby był odpowiedni wysoki mandat za taką bezmyślność, np.1000zł+koszt holowania i parkowania na parkingu policyjnym, płatny gotówką przy odbiorze auta z parkingu.

Mnie się wydaje, że wystarczyłoby jeszcze mniej w sporej ilości przypadków - wymalować tam linie ograniczające miejsce postojowe i postawić choć jeden znak informujący o tym, że należy zwracać uwagę przy parkowaniu na tory tramwajowe. Tymczasem nie robi się w tym temacie absolutnie NIC. Ulotki i funkcjonariusze - fajnie, ale na przyjezdnych nie zadziałają, jeśli akurat danej ulotki do łapki nie dostaną.

No to ale z drugiej strony to by tam wiecznie ktoś musiał stać z tymi ulotkami.

Z tej samej strony, bo o tym samym pisałam ;) Że ulotki ok, ale jak ktoś przyjedzie raz na rok do Katowic, to go ulotki ominą. Więc potrzebne są systemowe rozwiązania obowiązujące cały rok, o wszystkich porach - a póki co nie robiono z tym nic.

Coraz bardziej mnie intryguje plac sejmu - wczoraj było normalnie, dziś znowu cały ogrodzony i pilnowany przez SM. Może mamy jakieś zawody pt. "przyjedź już o 6 do Katowic, żeby znaleźć wolne miejsce do zaparkowania"? ;) Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 18.10.2012 o godzinie 20:04 z tematu "parkowanie w Katowicach"
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

Magdalena U.:
Tymczasem nie robi się w tym temacie absolutnie NIC. Ulotki i funkcjonariusze - fajnie, ale na przyjezdnych nie zadziałają, jeśli akurat danej ulotki do łapki nie dostaną.

Przy skrzyżowaniu katowickich ulic Kościuszki i Andrzeja tramwajarze pokazali w praktyce na czym polega problem. Celowo źle zaparkowali samochód zatrzymując kursowy tramwaj linii nr 16. Mimo dzwonka tramwaju, kierowca nie pojawiał się, wezwano więc straż miejską i lawetę.

Symulacji dość częstego w rzeczywistości zdarzenia przyglądali się pasażerowie, przechodnie i reporterzy. Aby nie komplikować podróży pasażerom, chwilę po zatrzymaniu ich "szesnastki" z drugiej strony podjechał inny tramwaj, którym mogli ruszyć w dalszą podróż. Na miejscu pozostał patrol złożony z przedstawicieli nadzoru ruchu TŚ, straży miejskiej i policji.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,91446,12672887,Tramwaje_Slaskie_a...

Nooo jeśli tak to ma wyglądać, że się pokazuje pasażerom jak utknąć w tramwaju, to pogratulować inwencji............... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 18.10.2012 o godzinie 20:04 z tematu "parkowanie w Katowicach"

konto usunięte

Temat: Infrastruktura miejska a zasady koegzystencji...

A jak z takimi problemami radzą sobie w innych miastach czy krajach....?
Może gdyby eLki uczył się jeździć po mieście a nie tylko po trasie egzaminacyjnej, to może byłoby lepiej. Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 18.10.2012 o godzinie 20:04 z tematu "parkowanie w Katowicach"

Następna dyskusja:

ul.Graniczna nie dla kierow...




Wyślij zaproszenie do