Tomasz
B.
uczę się i uczę
innych
Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...
Jak dowiedziałem się z artykułów GW dzisiaj w Katowicach miały miejsce premiery dwóch tragedii:- powstał Instytut Współczesnego Miasta, którego zadaniem jest debatowanie nad „rewitalizacją śródmieść, poprawą jakości życia i przestrzeni”
- rozpoczęto kampanię Województwa Śląskiego, którą wykonała firma Eskadra (czy to nie tak agencja zrobiła, zresztą b. dobrą, kampanię Woj. Małopolskiego?)
Co do pierwszego wydarzenia, to mam wątpliwości, co do kolejności podejmowanych działań. W Katowicach najpierw były konkursy na przebudowy, zbudowano nowe budynki a debatę , na temat metod rewitalizacji i planów urbanistycznych mamy post factum? Kolejną wątpliwość budzi sens istnienia instytutu. Jaki on jest a raczej czy w ogóle taki istnieje, skoro w zebraniach bierze udział prezydent Uszok decydujący nawet o wyglądzie lamp ulicznych oraz architekt Konior, który od Koniecznego czy nawet Franty Seniora mógłby się wiele nauczyć. Ah tak i moja ulubiona wypowiedź: „Będziemy też korzystać z doświadczeń zachodnich, bo w Anglii od dziesięcioleci rewitalizuje się przestrzenie postindustrialne” gratuluje odkrycia Ameryki szkoda, że włodarze miasta i województwa nie korzystają z pomocy miast i regionów partnerskich takich jak Nord Pas de Calais i Köln.
Jedyne nazwiska, które mi nie pasują do tego duetu to Jego Magnificencja prof. Marian Oslislo no i pani Piekorz, mam nadzieje, że pan Konieczny nie dał się zwariować i trzyma się z daleka od IWM.
Jeśli chodzi o drugą tragedię to zdjęcia dołączone do artykułu mówią same za siebie. Z mojej strony mogę tylko dodać, że trochę mnie zdziwiło zdjęcie Łowców.B (kabaret z Cieszyna) na plakacie Rybnika, a cieszyn - to będziem się filmem (pozdrowienia dla pana Gutka, który cieszyn się filmem we Wrocławiu).
Oto linki do artykułów na GW, z których czerpałem informacje:
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5082768.html
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5082765.html