Tomasz B.

Tomasz B. uczę się i uczę
innych

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Jak dowiedziałem się z artykułów GW dzisiaj w Katowicach miały miejsce premiery dwóch tragedii:
- powstał Instytut Współczesnego Miasta, którego zadaniem jest debatowanie nad „rewitalizacją śródmieść, poprawą jakości życia i przestrzeni”
- rozpoczęto kampanię Województwa Śląskiego, którą wykonała firma Eskadra (czy to nie tak agencja zrobiła, zresztą b. dobrą, kampanię Woj. Małopolskiego?)

Co do pierwszego wydarzenia, to mam wątpliwości, co do kolejności podejmowanych działań. W Katowicach najpierw były konkursy na przebudowy, zbudowano nowe budynki a debatę , na temat metod rewitalizacji i planów urbanistycznych mamy post factum? Kolejną wątpliwość budzi sens istnienia instytutu. Jaki on jest a raczej czy w ogóle taki istnieje, skoro w zebraniach bierze udział prezydent Uszok decydujący nawet o wyglądzie lamp ulicznych oraz architekt Konior, który od Koniecznego czy nawet Franty Seniora mógłby się wiele nauczyć. Ah tak i moja ulubiona wypowiedź: „Będziemy też korzystać z doświadczeń zachodnich, bo w Anglii od dziesięcioleci rewitalizuje się przestrzenie postindustrialne” gratuluje odkrycia Ameryki szkoda, że włodarze miasta i województwa nie korzystają z pomocy miast i regionów partnerskich takich jak Nord Pas de Calais i Köln.
Jedyne nazwiska, które mi nie pasują do tego duetu to Jego Magnificencja prof. Marian Oslislo no i pani Piekorz, mam nadzieje, że pan Konieczny nie dał się zwariować i trzyma się z daleka od IWM.

Jeśli chodzi o drugą tragedię to zdjęcia dołączone do artykułu mówią same za siebie. Z mojej strony mogę tylko dodać, że trochę mnie zdziwiło zdjęcie Łowców.B (kabaret z Cieszyna) na plakacie Rybnika, a cieszyn - to będziem się filmem (pozdrowienia dla pana Gutka, który cieszyn się filmem we Wrocławiu).

Oto linki do artykułów na GW, z których czerpałem informacje:
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5082768.html
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5082765.html
Mikołaj Buszman

Mikołaj Buszman Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

widać jak grupa "Katowice" jest zaangażowana w sprawy śląska i województwa, skoro temat który co prawda dopiero dzisiaj można było przeczytac w dzienniku GW, nie zainteresował nikogo po za (oczywiscie) rodziną Buszmanów ;-) gratuluje Bracie...
Mikołaj Buszman

Mikołaj Buszman Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Reklamy, które będziemy mogli zobaczyć na billboardach, tramwajach, bądź autobusach muszą przykuwać naszą uwagę a hasła winny być proste i bezpośrednie. Takie cechy powinna mieć dobra reklama zewnętrzna. Czy czytając slogan „Śląskie najciekawsze wice” na tle zdjęcia bawiących się ludzi wyobrazimy sobie imprezę, czy koncert przeżyty w Katowicach, śmiem wątpić. A tak właśnie zdaniem autorów powinno nam się kojarzyć to hasło, przecież dyskoteki są tylko w Katowicach a słuchać i oglądać występy Live można tylko w spodku, no i „wice” zdecydowanie odwołuje nas do nazwy stolicy województwa.
Mikołaj Buszman

Mikołaj Buszman Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Skupmy się teraz na reklamie promującej Rybnik, na której widzimy elegancko ubraną grupę ludzi (kabaret Łowcy.B z Cieszyna) z kieliszkami wypełnionymi cieczą w kolorze wina musującego, na tle pokaźnej biblioteki. Na plakacie widnieje napis „Śląskie grube Rybnik”, co odwołuje nas do sloganu „Grube ryby”. Pomysł na wykorzystanie akurat dla promocji Rybnika, kabaretu z Cieszyna wydaje się być chybiony. Można było wykorzystać medialne twarze miasta, jak chociażby Judyta Mojżesz, która w 2006 roku zdobyła tytuł II vice Miss Polonia, więc stanowczo można powiedzieć, że osiągnęła sukces, na którym nie poprzestała. Sądzę, że wiele osób z miła chęcią zobaczyłoby piękną kobietę promującą tak prężnie rozwijające się Śląskie miasto.
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Mikołaj Buszman:
widać jak grupa "Katowice" jest zaangażowana w sprawy śląska i województwa, skoro temat który co prawda dopiero dzisiaj można było przeczytac w dzienniku GW, nie zainteresował nikogo po za (oczywiscie) rodziną Buszmanów ;-) gratuluje Bracie...

dyskusja toczy się tu:
http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...
Witold S.

Witold S. Solidny człowiek

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Mikołaj Buszman:
Czy czytając slogan „Śląskie
najciekawsze wice” na tle zdjęcia bawiących się ludzi wyobrazimy sobie imprezę, czy koncert przeżyty w Katowicach, śmiem wątpić. A tak właśnie zdaniem autorów powinno nam się kojarzyć to hasło, przecież dyskoteki są tylko w Katowicach a słuchać i oglądać występy Live można tylko w spodku, no i „wice” zdecydowanie odwołuje nas do nazwy stolicy województwa.

Marklowice - mistrzowie
Katowice - wicemistrzowie
Miami Vice - nagroda pocieszenia
Jacek Tomaszewski

Jacek Tomaszewski project manager,
asystent,
dziennikarz, wydawca
online

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Tomasz B.:
Jak dowiedziałem się z artykułów GW dzisiaj w Katowicach miały miejsce premiery dwóch tragedii:
- powstał Instytut Współczesnego Miasta, którego zadaniem jest debatowanie nad „rewitalizacją śródmieść, poprawą jakości życia i przestrzeni”
- rozpoczęto kampanię Województwa Śląskiego, którą wykonała firma Eskadra (czy to nie tak agencja zrobiła, zresztą b. dobrą, kampanię Woj. Małopolskiego?)

co do pierwszego to nie tylko debatowanie.
http://www.mmsilesia.pl/1251/2008/4/3/instytut-wspolcz...

co do drugiego, te bilboardy sa bardzo fajne
Tomasz B.

Tomasz B. uczę się i uczę
innych

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

OK. ale to nic nie zmienia i tak debaty, „tworzenie różnego rodzaju fachowych analiz, opracowań a także dyskusje, szkolenia i konferencje” które mają „wpłynąć na jakość przestrzeni publicznej oraz rozwiązywanie problemów urbanistycznych i architektonicznych” po fakcie jest nonsensem. Ponad to jak już wcześniej napisałem prezydent Uszok nikogo nie dopuszcza do głosu a osoby, które tylko źle mrugną na widok jego pomysłu są, że się tak wyrażę, niemile traktowane.
A co do kampanii to może coś więcej napiszesz, np.: dlaczego wg Ciebie jest ona bardzo „fajna”?

konto usunięte

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Jacek Tomaszewski:
Tomasz B.:
Jak dowiedziałem się z artykułów GW dzisiaj w Katowicach miały miejsce premiery dwóch tragedii:
- powstał Instytut Współczesnego Miasta, którego zadaniem jest debatowanie nad „rewitalizacją śródmieść, poprawą jakości życia i przestrzeni”
- rozpoczęto kampanię Województwa Śląskiego, którą wykonała firma Eskadra (czy to nie tak agencja zrobiła, zresztą b. dobrą, kampanię Woj. Małopolskiego?)

co do pierwszego to nie tylko debatowanie.
http://www.mmsilesia.pl/1251/2008/4/3/instytut-wspolcz...

co do drugiego, te bilboardy sa bardzo fajne

Jacek ale dowaliłes.... fajne to są gacie w zebry. Cała kreacja tej kampanii jest beznadziejna... nikt nic z tego nie rozumie.

konto usunięte

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Tomasz B.:
OK. ale to nic nie zmienia i tak debaty, „tworzenie różnego rodzaju fachowych analiz, opracowań a także dyskusje, szkolenia i konferencje” które mają „wpłynąć na jakość przestrzeni publicznej oraz rozwiązywanie problemów urbanistycznych i architektonicznych” po fakcie jest nonsensem. Ponad to jak już wcześniej napisałem prezydent Uszok nikogo nie dopuszcza do głosu a osoby, które tylko źle mrugną na widok jego pomysłu są, że się tak wyrażę, niemile traktowane.
A co do kampanii to może coś więcej napiszesz, np.: dlaczego wg Ciebie jest ona bardzo „fajna”?


Bo Uszaty to naczelny urbanista :) Jak to nie daje nikomu dojść do głosu? next time trzeba zaprosić mnie - już ja dojde do głosu ;)

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Lidia W.:
Mikołaj Buszman:
widać jak grupa "Katowice" jest zaangażowana w sprawy śląska i województwa, skoro temat który co prawda dopiero dzisiaj można było przeczytac w dzienniku GW, nie zainteresował nikogo po za (oczywiscie) rodziną Buszmanów ;-) gratuluje Bracie...

dyskusja toczy się tu:
http://www.goldenline.pl/forum/reklama-marketing-marka...
a ja wklejam to co tam napisałem:

Moim zdaniem kampania jest bardzo fajna.
mam zastrzezenia do haseł:
- Sląskie zbarze wygrywa ( pierwsze skojarzenie z górnikiem zabrze a nie z wyrazem zawsze)
- najciekawsze wice - wystarczyłby wielokropek przed wice (...wice)
- i grube rybnik - skojarzyłem z grubami a nie z grybymi rybami :D zresztą same grube ryby są nijakie trochę, a przynajmniej nie kojarzą mi sie z rybnikiem

Podoba mi się zarówno treść (takie niegramatyczne zdania przykuwają uwagę i ludzie ogólnie lubią się głowić np widzac z autobusu plakat w korku - zauwazyłem to swego czasu w Wielkiej Brytanii) jak i oprawa graficzna - prosty, kolorowy, dziecięcy "kolaż" - budzi to pozytywne skojarzenia.

Warto by było by kampania była skierowana tak do wewnątrz województwa jak i na zewnątrz.
O ile o promocji na zewnątrz nie trzeba mówić, o tyle pomocja wewnątrz jest potrzebna, widać to nawet po wypowiedziach mieszkańców z regionu piszących na GL.

A co do wojen hanysko-gorolskich - uważam że ludzie mają świadomość tego że województwo się tak naazywa, bo nieraz wypełniali dokumenty, a wszelkie napinki są albo w formie żartów i bez przykładania większej wagi albo w formie marginalnej głupoty okołostadionowej.

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Mikołaj Buszman:
widać jak grupa "Katowice" jest zaangażowana w sprawy śląska i województwa, skoro temat który co prawda dopiero dzisiaj można było przeczytac w dzienniku GW, nie zainteresował nikogo po za (oczywiscie) rodziną Buszmanów ;-) gratuluje Bracie...
dyskusja jest na http://forum.gkw.katowice.pl :-)
Tomasz B.

Tomasz B. uczę się i uczę
innych

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Agnieszka 'Sis' W.:

next time trzeba zaprosić mnie - już ja dojde do głosu ;)

Ja bym uważał, bo wtedy Forajter i Bojarun zaczną prezydenta bronić i nawet rycerz Czesław Cię nie obroni.

A tak na poważnie to tutaj jest artykuł dotyczący uszokracji:
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5055548.html
A tu o tym, czym możemy się pochwalić na konkursie promocji miast:
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5068052.html
Ja widziałem w Przemyślu billboard reklamujący K-ce czyli zdjęcie indeksu z dopiskiem: „ Katowice miasto wyższych uczelnie”. Oczywiście umarłem z zachwytu, co za kreatywność i finezja wow! Dlaczego nie zgłosili tego billboardu :(

Paweł czy nie jest to przypadkiem zbyt duży poziom abstrakcji?
Skoro większość mieszkańców naszego województwa nie zdaje sobie sprawy, że w jego skład wchodzi też Małopolska. Natomiast ci, którzy czują się Ślązakami, nie wiedzą, że są nie tylko Ślązakami, ale tak jak mieszkańcy Woj. Opolskiego Górno Ślązakami, zidentyfikują się dzięki tej kampanii z województwem, którego nie są świadomi?
Pytam, bo jestem po zakończonym ocenianiu sprawdzianów z historii gdzie uczniowie 6 klasy napisali, że Stanisławowi Augustowi Poniatowskiemu zawdzięczamy niepodległość, czego rocznicę świętujemy 3. maja.Tomasz B. edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 22:53

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Mikołaj Buszman:
Reklamy, które będziemy mogli zobaczyć na billboardach, tramwajach, bądź autobusach muszą przykuwać naszą uwagę a hasła winny być proste i bezpośrednie.

Hasła niegramatyczne, albo z wyrazami w których są poprzestawiane litery, przykuwają uwagę o wiele bardziej nie tracąc zarazem na prostocie.
Jacek Tomaszewski

Jacek Tomaszewski project manager,
asystent,
dziennikarz, wydawca
online

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Agnieszka 'Sis' W.:
Jacek Tomaszewski:
Tomasz B.:
Jak dowiedziałem się z artykułów GW dzisiaj w Katowicach miały miejsce premiery dwóch tragedii:
- powstał Instytut Współczesnego Miasta, którego zadaniem jest debatowanie nad „rewitalizacją śródmieść, poprawą jakości życia i przestrzeni”
- rozpoczęto kampanię Województwa Śląskiego, którą wykonała firma Eskadra (czy to nie tak agencja zrobiła, zresztą b. dobrą, kampanię Woj. Małopolskiego?)

co do pierwszego to nie tylko debatowanie.
http://www.mmsilesia.pl/1251/2008/4/3/instytut-wspolcz...

co do drugiego, te bilboardy sa bardzo fajne

Jacek ale dowaliłes.... fajne to są gacie w zebry. Cała kreacja tej kampanii jest beznadziejna... nikt nic z tego nie rozumie.

no to może ty nie rozumiesz, ja rozumie i mi się podoba.
Mikołaj Buszman

Mikołaj Buszman Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Paweł Niewiadomski:

Hasła niegramatyczne, albo z wyrazami w których są poprzestawiane litery, przykuwają uwagę o wiele bardziej nie tracąc zarazem na prostocie.

jasne jeśli czytając to mozna od razu zrozumieć kontekst, w skenundzie... a tutaj hmm nie chce nikomu ubliżać ale nie sądze żeby dużo osób od razu zrozumiało zamysł autorów, szczególnie gdy zobaczymy coś takiego jadąc samochodem albo tramwajem...
Mirosław O.

Mirosław O. netBOMB.pl

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Spoko, widać strasznie głupi jestem bo te hasła do mnie nie trafiają ;) Pierwsza myśl: WTF?!?
Mikołaj Buszman

Mikołaj Buszman Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

moja była taka sama dodatkowo:

"...A myślałem, że ta noc będzie spokojna, a grafiki, które za chwilę miałem zobaczyć sprawią, że będę śnił o kolorowym i żyjącym pełną piersią Śląsku Górnym i Dolnym. Myliłem się, bo nie spałem w ogóle a w koszmarach widziałem goniący mnie w garniturach kabaret w „wic’ach”. Na szczęście, gdy przeczytałem ponownie artykuł zauważyłem, że ten koszmar nie będzie dręczył tylko mnie..."
Mirosław O.

Mirosław O. netBOMB.pl

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Moja ego jest w tej sytuacji bezbronna jako taka

Sorry MSPANC ;) Ale idealnie ta reklama pasuje jako mój komentarz do tej kampanii ;)

http://pl.youtube.com/watch?v=KbRE5-WFEWE
http://pl.youtube.com/watch?v=S48-pwRVFbc

Mikołaj: to co, idziemy po płaszcze? :P

konto usunięte

Temat: Dwie porażki jednego dnia. Czyli IWM i kampania reklamowa...

Reklama z Eskadrą grozi masakrą :-)

Następna dyskusja:

Katowice - Miasto Gospodarz...




Wyślij zaproszenie do