Iwona
Szewczyk
Sales and Marketing
Coordinator
Temat: wyniki ankiety na temat Indii
Chciałam jeszcze raz wszystkim serdecznie podziękować za wypełnienie mojej ankiety na temat Indii. Analiza wyników trochę się przeciągnęła, niemniej jednak, zgodnie z obietnicą przedstawiam jej wyniki:STRUKTURA BADANEJ PRÓBY
Większość osób podróżujących do Indii to osoby wykształcone, wykonujące zawody związane z pracą umysłową, zamieszkujące w miastach i o dobrej sytuacji majątkowej. Struktura wiekowa jest dość zróżnicowana. Wynika z niej, że podróżami do tak egzotycznego kraju jakim są Indie, zainteresowani są głównie ludzie młodzi w okresie studiów lub po ich zakończeniu. Wysoki odsetek jednak stanowią również osoby do 46 roku życia.
66% zapytanych osób odwiedziła Indie jednokrotnie, natomiast aż 34% powróciło do tego kraju przynajmniej kolejny raz. 3 na 100 osób były w Indiach ponad 10 razy.
Jeśli chodzi o średnią długość pobytu, niemal połowa spędziła tam od 1 do 2 miesięcy. Kolejną grupą stanowiącą 36% ankietowanych są osoby, których pobyt w Indiach trwał poniżej 1 miesiąca (najczęściej było to od 2 do 3 tygodni). 8% spędziło w tym kraju od 3 do 5 miesięcy, a wyjazd aż 7 na 100 osób trwał powyżej 6 miesięcy.
CEL I ORGANIZACJA PODRÓŻY
Głównym celem podróży do Indii jest zwiedzanie, poznawanie nowych kultur czy wypoczynek. Znaczny odsetek respondentów wskazał również na odwiedziny znajomych i rodziny, chęć uprawiania turystyki kwalifikowanej (np. trekkingu) oraz wyjazd służbowy. 8 na 100 osób odwiedziło Indie w celach religijnych. 85% wyjazdów miał charakter objazdowy, a zaledwie 15% z nich – pobytowy.
Zdecydowana większość turystów wybiera indywidualną formę organizacji, a zaledwie 10% wykupiło wycieczkę w biurze podróży
Niemal wszyscy turyści dostają się do Indii samolotem. 3 osoby na 100 wybrało pociąg na środek transportu, trasą głównie przez Turcję, Iran i Pakistan. Poruszając się na terenie Indii turyści korzystają z różnych środków transportu, przy czym zdecydowana większość przemieszcza się za pomocą pociągu, nieco ponad połowa z nich wybiera również samochód czy autobus. 36% pokonuje odległości za pomocą samolotu. 68% korzysta ze środków komunikacji miejskiej.
Respondenci najczęściej korzystają z taniego zakwaterowania w hostelach czy tzw. guest housach, a tylko 29% z gwiazdkowych hoteli. Wśród innych form zakwaterowania ankietowani wymieniali camping, kwatery prywatne, akademik, aśramę, czy mieszkanie u znajomych/rodziny.
BEZPIECZEŃSTWO
Niemal wszyscy turyści czuli się bezpiecznie podczas pobytu. 6% ankietowanych odpowiedziało przecząco na to pytanie. Poproszeni o wskazanie zagrożeń, na jakie jest narażony turysta podróżujący do Indii, wśród najczęściej wymienianych były choroby i kradzież. Inne zagrożenia stanowiły niewielki odsetek, a były to (w kolejności od najczęściej wymienianych): oszustwa/naciągacze/wyłudzacze, terroryzm, napastowanie seksualne kobiet, napaść fizyczna i słowna. 10% uważa, że nie ma żadnych zagrożeń. 88% ocenia stosunek miejscowej ludności do turystów jako przyjazny, 10% uważa, Że jest on obojętny, a 2 na 100 osób uznało, że miejscowi zachowują się wrogo.
ATRAKCJE
Respondenci zostali zapytani o swoje pierwsze skojarzenia z Indiami, o ich największe atrakcję oraz o rzeczy, które wywarły na nich największe wrażenie podczas pobytu w tym kraju.
W skojarzeniach przeważają jedzenie, smaki i zapachy, wszechobecne intensywne kolory, kobiety w sari oraz tłok, chaos, brud i bieda.
Jeśli chodzi o największe atrakcje tego kraju, Większość respondentów wskazało ikonę tego kraju – mauzoleum Taj Mahal. Pozostałe wyniki są dość wyrównane (Waranasi, Golden Temple, Radżastan i Jaipur), poza konkretnymi miastami czy zabytkami, 17% ankietowanych uważa, że największą atrakcję w Indiach są ludzie i kultura. Z kolei to co wywarło największe wrażenie na turystach podróżujących do Indii niejako pokrywa się z ich skojarzeniami z tym krajem. Najwięcej respondentów wskazywało na kuchnię indyjską, smaki i zapachy. Reszta odpowiedzi jest dość wyrównana procentowo. I tak samo jak w przypadku pierwszego pytania są to ludzie, kolory, bieda i brud, ale także rytuał palenia zwłok w Waranasi (respondenci uważają, że jest to widok wstrząsający, niemniej jednak warto to zobaczyć). Zabytki, religijność Hindusów oraz ruch uliczny, a także kontrasty między skrajnym ubóstwem a wielkim bogactwem również stanowią elementy wywierające duże wrażenie na turystach.
Zapytani o chęć ponownego odwiedzenie Indii, aż 92% odpowiedziało twierdząco, przecząco 4% i ten sam odsetek nie ma zdania na ten temat. 96 na 100 osób poleciłoby wycieczkę do Indii swojemu znajomemu.