Piotr Ś.

Piotr Ś. Manager,
specializacja w
obszarze Transportu,
analizy biz...

Temat: Promocja hotelu

Hej,

Ostatnio staram się pomóc nieco znajomym w wypromowaniu niewielkiego ośrodka konferencyjno- wypoczynkowego w internecie.

Jak sądzicie, gdzie warto być, na których serwisach, które firmy mają najbardziej atrakcyjne waszym zdaniem oferty?

Dysponując określonym budżetem, w co warto zainwestować w pierwszej kolejności.

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam

Temat: Promocja hotelu

polecam http://szkoleniakonferencje.pl

konto usunięte

Temat: Promocja hotelu

A ja polecam gorąco http://bizneskonferencje.pl ,gdyż osobiście i z wielkim zaangażowaniem podchodzimy do każdego klienta :-)))
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: Promocja hotelu

warto iść "w internet"
czyli propozycje dziewczyn (powyżej)
jeśli macie też typowe miejsca noclegowe to rezerwacja on-line (czyli bezpłatna promocja i wyświetlanie na każdym z portali rezerwacyjnych) dodatkowo miejsce na podstronie typowo konferencyjnej...

skoro dziewczyny się chwalą, to i ja zachęcę do odwiedzenia czołowego naszego portalu - http://hotele.pl
Anna Wierzbicka

Anna Wierzbicka po prostu ja..

Temat: Promocja hotelu

Polecam też http://odkryjpolske.pl i staypoland
pozdrawiam,

Temat: Promocja hotelu

http://bizneskonferencje.pl nie polecam - od pół roku obecności w portalu spłynęła jedna rezerwacja w ostatnim mieisącu.
ORBIS dosyć często rezerwuje sale dla firm z którymi współpracuje.
Paweł Aulich

Paweł Aulich Właściciel / CEO

Temat: Promocja hotelu

Opierając się na Waszym doświadczeniu związanym z organizowaniem konferencji, chciałbym się zapytać, czy jest zainteresowanie organizacją szkoleń/konferencji w skali micro? Tak do 10-15 osób?

pozdrawiam,

Temat: Promocja hotelu

Jak najbardziej.Spotykałam się z firmami, które cyklicznie przeprowadzały takie szkolenia.
Paweł Aulich

Paweł Aulich Właściciel / CEO

Temat: Promocja hotelu

Dzięki.
Dlaczego pytam. Staram się "obłożyć" nasz mały pensjonat w ciągu tygodnia (oczywiście poza sezonem letnim) .
Mamy kilka "podstawowych" wizytówek na portalach konferencyjnych, lecz nie było jak na razie z tej strony żadnego zapytania.
Wszelkie dotychczasowe wizyty szkoleniowo-konferencyjno-integracyjne były inicjowane przez dotychczasowych gości, którzy spędzili u nas weekend lub parę dni.

Mam wrażenie, że ośrodki takie nasz ( http://gryzyna.pl ) są traktowane trochę po macoszemu i osoby zajmujące się organizacją imprez obawiają się, iż tej wielkości firmy nie są w stanie zabezpieczyć wszelkich stawianych wymagań - mimo, wg mojej oceny dużo większej elastyczności i bardzo szerokiego zakresu usług w stosunku do dużych hoteli, albo... jest brak zapotrzebowania na tego typu usługi.

Dzieki za opinię...Paweł Aulich edytował(a) ten post dnia 01.03.08 o godzinie 00:28

konto usunięte

Temat: Promocja hotelu

http://booking.com stałych kosztów brak, a strona jest świetnie pozycjonowana :)Marta Romańska edytował(a) ten post dnia 13.03.08 o godzinie 15:24
Ilona P.

Ilona P. Dyrektor Generalny
Novotel Wrocław City
ACCOR/ORBIS S.A.

Temat: Promocja hotelu

Marta, popieram Cię całkowicie. I booking.com też!
Paweł Aulich

Paweł Aulich Właściciel / CEO

Temat: Promocja hotelu

Bardzo ciekawy portal. Jak skończę nową inwestycję nad którą obecnie pracuję, to na pewno przystąpię do tego programu.
Jednakże w chwili obecnej sposób prowadzenia działalności w naszym ośrodku jest zbyt rozbieżny ze sposobem do którego przystosowany jest system booking.com

Cały problem polega na tym, iż mamy możliwości elastycznego podejścia do klienta - zarówno ze strony ilości osób (np. organizacja dodatkowych miejsc noclegowych w pobliskich apartamentach) czy też zakresu oferowanych usług, które tak naprawdę są dopasowywane do konkretnych wymagań.
Natomiast aplikacje rezerwacyjne działają na dość sztywnej strukturze hotelowej czy tez B&B.
Adam Iwanowski

Adam Iwanowski
www.MarketingHotelow
y.pl

Temat: Promocja hotelu

Zainwestuj troszkę czasu w wiedzę, kto jest Twoim Klientem internetowym - wtedy okaże się, czy warto wyłożyć ileś tam stów lub tysięcy na rekalamę w tym czy innym portalu. Państwo ślicznie mówia o swoich portalach, ale pytanie na ile one docieraja do Klienta który wydaje pieniążki u Ciebie...

...instalacja statystyk 15 minut, analiza statystyk 2h miesięcznie, efekty - bezcenne ;)

konto usunięte

Temat: Promocja hotelu

witam serdecznie. Potrzebuje podniesć po lekkim upadku ośrodek sportowo rekreacyjny z baza noclegowa. Przez 2 lata byly dyrektor doprowadził do prawie upadku ośrodka. Potrzebuje go jakos podniesc, moze ktos mi pomoze, ma jakies pomysly bo nei bardzo wiem jak sie zabrać. Ośrodek swiadczy usługi z zakresu noclegow / nawet 270 miejsc/ wyzywienia, organizacji i obslugi konferencji / miejsca w salachh do 400 osobo kinowo/, dodatkowo basen, korty tenisowe, boiska pilkarskie itp. Kiedys dzialal jako centrum sportowo konferencyjne

konto usunięte

Temat: Promocja hotelu

Co do portali konferencyjnych - zgodzę się z tym, że ludzie, którzy je tworzą z zaangażowaniem podchodzą do klienta, jednak skuteczność tego typu reklamy daje sporo do życzenia. Na pewno prezentacja w największych portalach konferencyjnych tworzy wizerunek obiektu, ale zbyt wieloma zleceniami to nie owocuje (przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń).

Jeśli chodzi o konferencje, myślę, że skuteczniejsze jest samodzielne poszukiwanie klientów. Oczywiście warto być w jakimś portalu, ale wg mnie pakowanie mnóstwa pieniędzy w tę formę reklamy nie wystarczy.

Poza tym jak najwięcej pytać wśród ludzi, którzy się tym zajmują i z czasem będą efekty.

Życzę powodzenia!
Ewa Słodczyk

Ewa Słodczyk Hotel Centuria
Wellness&SPA

Temat: Promocja hotelu

w całym 2010 r. z portali konferencyjnych spłyneło do nas do hotelu 2 zapytania.

jestem za tym aby umieszczac wpisy na serwisach nieodpłatnych, ale nawet niewielkie opłaty niespecjalnie się zwracają.
Ostatnio przeprowadzaliśmy niewielki telemarkieting. Na kilkadziesiąt telefonów, na pytanie o korzystanie z tego typu portali nie padła ani jedna pozytywna odpowiedź..

Temat: Promocja hotelu

Marcin Suchocki:
witam serdecznie. Potrzebuje podniesć po lekkim upadku ośrodek sportowo rekreacyjny z baza noclegowa. Przez 2 lata byly dyrektor doprowadził do prawie upadku ośrodka. Potrzebuje go jakos podniesc, moze ktos mi pomoze, ma jakies pomysly bo nei bardzo wiem jak sie zabrać. Ośrodek swiadczy usługi z zakresu noclegow / nawet 270 miejsc/ wyzywienia, organizacji i obslugi konferencji / miejsca w salachh do 400 osobo kinowo/, dodatkowo basen, korty tenisowe, boiska pilkarskie itp. Kiedys dzialal jako centrum sportowo konferencyjne

Witaj,
żeby nie rozwlekać - punktowo:

1) z tego, co piszesz wynika, że nie masz pojęcia jakie atuty ma ten ośrodek, dlatego nie pisałbym na forum, że poprzedni dyrektor go zepsuł. Może być tak, że podobnie jak Ty... nie miał pomysłu. Zastanów się nad tym.

2) nikt nie napisze Ci gotowego programu promocji, ani nawet szczątkowego. Bez dokładnej znajomości obiektu, otoczenia konkurencyjnego i paru innych czynników... poza tym, nie oszukujmy się, za to się płaci :)

3) jeśli nie bardzo wiesz jak się za to zabrać to... po co się za to bierzesz :)?

4) OK, teraz może trochę pomocy:

a) baza brzmi dobrze, 270 miejsc, sale, infrastruktura sportowa. Znajdź obiekty, które są podobne. Obejrzyj strony internetowe, poczytaj opinie w internecie, podzwoń do nich jako normalny klient - zobacz, co jest w nich dobrego (i to spróbuj zaczerpnąć), sprawdź, czego masz unikać. Pierwszy do głowy przychodzi mi ośrodek Morsko koło Podlesic w woj. śląskim - nie wiem czy na pewno podobny, ale sprawdzić możesz. Wejście na strony typu konferencje.pl czy konferencje.com (etc, etc, jest ich wiele) pozwoli Ci wyszukać takowe centra jeszcze szybciej. W nieco wyższym standardzie, ale też dość konferencyjno-sportowo - Hotel Imperium Pszczyna.

b) znajdź ATUTY obiektu, nimi będziesz się posługiwał, sprzedając imprezy. Wypisz ich jak najwięcej (bądź przy tym kreatywny!) i wbij do głowy - przydadzą się. Zakładam, że wiesz, że atutem jest nie tylko czajnik w pokoju, ale też cicha okolica, las niedaleko (idealny na poranny Nordic Walking dla grupy), wypożyczalnia rowerów czy szeroki wybór książek w biblioteczce.

c) Twoim klientem będą raczej na pewno grupy, a już OCZYWIŚCIE grupy sportowców. Jest ich trochę w Polsce. I znowu - nie zamykaj się na powiedzmy zespoły piłki nożnej. Pamiętaj, że są zawodowi koszykarze, piłkarze wodni, hokeiści, łucznicy itd. Pole do popisu dla Ciebie. Stwórz dla nich ciekawą (truizm...) i szeroką ofertę i... sprzedawaj, sprzedawaj, sprzedawaj.

W/w działania nie spowodują skokowego wzrostu sprzedaży, acz mogą nieco pomóc. Nie wiedziałem natomiast, że istnieją ludzie, którzy martwią się losem budżetowego bądź co bądź obiektu :) Sprawdziłem teraz ośrodek - lokalizacja cudowna, strona niczego sobie.

Dacie radę.

Pozdrawiam,
KM

konto usunięte

Temat: Promocja hotelu

Kamil Maroszek:
Marcin Suchocki:
witam serdecznie. Potrzebuje podniesć po lekkim upadku ośrodek sportowo rekreacyjny z baza noclegowa. Przez 2 lata byly dyrektor doprowadził do prawie upadku ośrodka. Potrzebuje go jakos podniesc, moze ktos mi pomoze, ma jakies pomysly bo nei bardzo wiem jak sie zabrać. Ośrodek swiadczy usługi z zakresu noclegow / nawet 270 miejsc/ wyzywienia, organizacji i obslugi konferencji / miejsca w salachh do 400 osobo kinowo/, dodatkowo basen, korty tenisowe, boiska pilkarskie itp. Kiedys dzialal jako centrum sportowo konferencyjne

Witaj,
żeby nie rozwlekać - punktowo:

1) z tego, co piszesz wynika, że nie masz pojęcia jakie atuty ma ten ośrodek, dlatego nie pisałbym na forum, że poprzedni dyrektor go zepsuł. Może być tak, że podobnie jak Ty... nie miał pomysłu. Zastanów się nad tym.

2) nikt nie napisze Ci gotowego programu promocji, ani nawet szczątkowego. Bez dokładnej znajomości obiektu, otoczenia konkurencyjnego i paru innych czynników... poza tym, nie oszukujmy się, za to się płaci :)

3) jeśli nie bardzo wiesz jak się za to zabrać to... po co się za to bierzesz :)?

4) OK, teraz może trochę pomocy:

a) baza brzmi dobrze, 270 miejsc, sale, infrastruktura sportowa. Znajdź obiekty, które są podobne. Obejrzyj strony internetowe, poczytaj opinie w internecie, podzwoń do nich jako normalny klient - zobacz, co jest w nich dobrego (i to spróbuj zaczerpnąć), sprawdź, czego masz unikać. Pierwszy do głowy przychodzi mi ośrodek Morsko koło Podlesic w woj. śląskim - nie wiem czy na pewno podobny, ale sprawdzić możesz. Wejście na strony typu konferencje.pl czy konferencje.com (etc, etc, jest ich wiele) pozwoli Ci wyszukać takowe centra jeszcze szybciej. W nieco wyższym standardzie, ale też dość konferencyjno-sportowo - Hotel Imperium Pszczyna.

b) znajdź ATUTY obiektu, nimi będziesz się posługiwał, sprzedając imprezy. Wypisz ich jak najwięcej (bądź przy tym kreatywny!) i wbij do głowy - przydadzą się. Zakładam, że wiesz, że atutem jest nie tylko czajnik w pokoju, ale też cicha okolica, las niedaleko (idealny na poranny Nordic Walking dla grupy), wypożyczalnia rowerów czy szeroki wybór książek w biblioteczce.

c) Twoim klientem będą raczej na pewno grupy, a już OCZYWIŚCIE grupy sportowców. Jest ich trochę w Polsce. I znowu - nie zamykaj się na powiedzmy zespoły piłki nożnej. Pamiętaj, że są zawodowi koszykarze, piłkarze wodni, hokeiści, łucznicy itd. Pole do popisu dla Ciebie. Stwórz dla nich ciekawą (truizm...) i szeroką ofertę i... sprzedawaj, sprzedawaj, sprzedawaj.

W/w działania nie spowodują skokowego wzrostu sprzedaży, acz mogą nieco pomóc. Nie wiedziałem natomiast, że istnieją ludzie, którzy martwią się losem budżetowego bądź co bądź obiektu :) Sprawdziłem teraz ośrodek - lokalizacja cudowna, strona niczego sobie.

Dacie radę.

Pozdrawiam,
KM

Witam dziekuje za odpis. HMM po co sie biore za to? Ośrodek istnieje 8 lat ja pracuje w nim 7,5 roku. Zalezy mi na nim. Faktycznei nie bardzo mam pojecie jak za to sie zabrac, teoretycznie wchodze dopiero w to wszytsko, muszę sie ogarnać. Wkoncu, kazdy od czegos zaczyna prawda? A jesli mialbym pozwolic by wszedl ktos inny znowu i doprowadzil do calkowitego upadku, to darowal bym sobie.
Joanna N.

Joanna N. na zawsze
hotelarstwo

Temat: Promocja hotelu


Witam dziekuje za odpis. HMM po co sie biore za to? Ośrodek istnieje 8 lat ja pracuje w nim 7,5 roku. Zalezy mi na nim. Faktycznei nie bardzo mam pojecie jak za to sie zabrac, teoretycznie wchodze dopiero w to wszytsko, muszę sie ogarnać. Wkoncu, kazdy od czegos zaczyna prawda? A jesli mialbym pozwolic by wszedl ktos inny znowu i doprowadzil do calkowitego upadku, to darowal bym sobie.


Witam Panie Marcinie,
przepraszam ale muszę zadać jedno pytanie:

pisze Pan, że obiekt istnieje 8 lat a Pan pracuje w nim 7,5 roku, w takim razie gdzie Pan był i co Pan zrobił kiedy, Pan poprzedni dyrektor "rozkładał" obiekt. był Pan obok, no i co? Gdzie byli wszyscy pracownicy. Teraz fajnie się ocenia to, co ktoś zrobił, a jeszcze lepiej krytykuje się. Przecież musieliście widzieć co się dzieje i nie reagowaliście, moim zdaniem duży błąd. Ale cóż ktoś kiedyś powiedział, że trzeba spadać aż dotknie się dna po to aby się dobrze odbić. Więc wszystko przed Panem, tylko po co krytyka innych, przecież i Pana pracę ktoś może kiedyś skrytykować.

Mimo wszystko życzę powodzenia, widać, że ma Pan chęć do działania a to już połowa sukcesu, pewne jest też to, że sam Pan nie da rady musi mieć Pan wspaniały zespół to nie czas na indywidualne działanie ale całej załogi, dobrze zmotywowanej załogi. Musicie wierzyć, że się uda i małymi krokami osiągać sukcesy rozpoczynając od najmniejszych do co raz większych, proszę mi wierzyć to bardzo cieszy i daje satysfakcję.

P O W O D Z E N I A

konto usunięte

Temat: Promocja hotelu

Joanna Nowak:

Witam dziekuje za odpis. HMM po co sie biore za to? Ośrodek istnieje 8 lat ja pracuje w nim 7,5 roku. Zalezy mi na nim. Faktycznei nie bardzo mam pojecie jak za to sie zabrac, teoretycznie wchodze dopiero w to wszytsko, muszę sie ogarnać. Wkoncu, kazdy od czegos zaczyna prawda? A jesli mialbym pozwolic by wszedl ktos inny znowu i doprowadzil do calkowitego upadku, to darowal bym sobie.


Witam Panie Marcinie,
przepraszam ale muszę zadać jedno pytanie:

pisze Pan, że obiekt istnieje 8 lat a Pan pracuje w nim 7,5 roku, w takim razie gdzie Pan był i co Pan zrobił kiedy, Pan poprzedni dyrektor "rozkładał" obiekt. był Pan obok, no i co? Gdzie byli wszyscy pracownicy. Teraz fajnie się ocenia to, co ktoś zrobił, a jeszcze lepiej krytykuje się. Przecież musieliście widzieć co się dzieje i nie reagowaliście, moim zdaniem duży błąd. Ale cóż ktoś kiedyś powiedział, że trzeba spadać aż dotknie się dna po to aby się dobrze odbić. Więc wszystko przed Panem, tylko po co krytyka innych, przecież i Pana pracę ktoś może kiedyś skrytykować.

Mimo wszystko życzę powodzenia, widać, że ma Pan chęć do działania a to już połowa sukcesu, pewne jest też to, że sam Pan nie da rady musi mieć Pan wspaniały zespół to nie czas na indywidualne działanie ale całej załogi, dobrze zmotywowanej załogi. Musicie wierzyć, że się uda i małymi krokami osiągać sukcesy rozpoczynając od najmniejszych do co raz większych, proszę mi wierzyć to bardzo cieszy i daje satysfakcję.

P O W O D Z E N I A
Witam, nie gniewam się za to pytanie. Obiekt działał kiedyś dobrze miał 70% obłożenia przez 12 miesięcy. W wielu miesiącach typu luty-marzec i czerwiec-wrzesnia miał 100% obłożenia. Jednak ostatnie dwa lata były tragedią. Gdzie my byliśmy pyta Pani, otóż obok jednak nie mogliśmy nic zrobić. Osoba która była przez dwa lata właścicielem wstawiła sobie na funkcje kierownika osobe z protekcji. Co najlepsze dyrektorem został Pan który kiedyś prowadził hotel, któremu nasz ośrodek pomógł upaść, z racji ze odebraliśmy mu większą cześć gości. Walczyliśmy, to nie tak że nie robiliśmy nic, w końcu udało nam sie z końcem, grudnia te osoby zostały zdjęte ze swoich funkcji. Ale prosze samemu zadać sobie to samo pytanie, co może zwykły szary pracownik? A my chcemy by powrotem nasz ośrodek zaczął istnieć. Co do załogi, fakt jest wspaniała. Jesteśmy zgranym zespołem pracujemy razem od początku i wiem że jeden pracownik pójdzie za drugim. Zadko się zdarza by pracownicy byli tak zgrani, i że w ośrodku, bazie noclegowej jest taka miła i domowa atmosfera, to nasz duży plus. Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do