Temat: Promocja hotelu
Marcin Suchocki:
witam serdecznie. Potrzebuje podniesć po lekkim upadku ośrodek sportowo rekreacyjny z baza noclegowa. Przez 2 lata byly dyrektor doprowadził do prawie upadku ośrodka. Potrzebuje go jakos podniesc, moze ktos mi pomoze, ma jakies pomysly bo nei bardzo wiem jak sie zabrać. Ośrodek swiadczy usługi z zakresu noclegow / nawet 270 miejsc/ wyzywienia, organizacji i obslugi konferencji / miejsca w salachh do 400 osobo kinowo/, dodatkowo basen, korty tenisowe, boiska pilkarskie itp. Kiedys dzialal jako centrum sportowo konferencyjne
Witaj,
żeby nie rozwlekać - punktowo:
1) z tego, co piszesz wynika, że nie masz pojęcia jakie atuty ma ten ośrodek, dlatego nie pisałbym na forum, że poprzedni dyrektor go zepsuł. Może być tak, że podobnie jak Ty... nie miał pomysłu. Zastanów się nad tym.
2) nikt nie napisze Ci gotowego programu promocji, ani nawet szczątkowego. Bez dokładnej znajomości obiektu, otoczenia konkurencyjnego i paru innych czynników... poza tym, nie oszukujmy się, za to się płaci :)
3) jeśli nie bardzo wiesz jak się za to zabrać to... po co się za to bierzesz :)?
4) OK, teraz może trochę pomocy:
a) baza brzmi dobrze, 270 miejsc, sale, infrastruktura sportowa. Znajdź obiekty, które są podobne. Obejrzyj strony internetowe, poczytaj opinie w internecie, podzwoń do nich jako normalny klient - zobacz, co jest w nich dobrego (i to spróbuj zaczerpnąć), sprawdź, czego masz unikać. Pierwszy do głowy przychodzi mi ośrodek Morsko koło Podlesic w woj. śląskim - nie wiem czy na pewno podobny, ale sprawdzić możesz. Wejście na strony typu konferencje.pl czy konferencje.com (etc, etc, jest ich wiele) pozwoli Ci wyszukać takowe centra jeszcze szybciej. W nieco wyższym standardzie, ale też dość konferencyjno-sportowo - Hotel Imperium Pszczyna.
b) znajdź ATUTY obiektu, nimi będziesz się posługiwał, sprzedając imprezy. Wypisz ich jak najwięcej (bądź przy tym kreatywny!) i wbij do głowy - przydadzą się. Zakładam, że wiesz, że atutem jest nie tylko czajnik w pokoju, ale też cicha okolica, las niedaleko (idealny na poranny Nordic Walking dla grupy), wypożyczalnia rowerów czy szeroki wybór książek w biblioteczce.
c) Twoim klientem będą raczej na pewno grupy, a już OCZYWIŚCIE grupy sportowców. Jest ich trochę w Polsce. I znowu - nie zamykaj się na powiedzmy zespoły piłki nożnej. Pamiętaj, że są zawodowi koszykarze, piłkarze wodni, hokeiści, łucznicy itd. Pole do popisu dla Ciebie. Stwórz dla nich ciekawą (truizm...) i szeroką ofertę i... sprzedawaj, sprzedawaj, sprzedawaj.
W/w działania nie spowodują skokowego wzrostu sprzedaży, acz mogą nieco pomóc. Nie wiedziałem natomiast, że istnieją ludzie, którzy martwią się losem budżetowego bądź co bądź obiektu :) Sprawdziłem teraz ośrodek - lokalizacja cudowna, strona niczego sobie.
Dacie radę.
Pozdrawiam,
KM