Krzysztof
Kroczyński
prezes Zarządu,
Orion Instruments
Polska
Arvind
Juneja
Współtwórca @
Fangol.pl | Blogger
@ Fitback.pl
Temat: Błędy handlowców
tu jest coś na temat :http://www.ckl.com.pl/index.php?p=1&zts=2&zkp=czytelni...
Myślę że największym mankamentem handlowca jest nieznajomość produktu/usługi która chce sprzedać. Wydaje mi się że nie ma "uniwersalnego handlowca" i dlatego handlowiec powinien być w jakiś sposób związany z tym co sprzedaje.
Arvind Juneja edytował(a) ten post dnia 03.12.06 o godzinie 23:02
Iwona
K.
Zarządzanie ofertą
produktową
Temat: Błędy handlowców
Jednym z powaznych błędów jest słabe przygotowanie się do spotkania z klientem: słaba znajomość firmy do której ida na spotkanie, jej potrzeb i oferta tak szeroka jak to tylko możliwe.A przez to, że jak wspomniał Arvind, słabo znają produkty nie potrafią doradzić klientom.
Arkadiusz Piotr Z. sticky business
Temat: Błędy handlowców
a może błędem jest złe przygotowanie techniczne, handlowiec chcąc trafić jak najwiekszy target, broniąc się przed porażką, w obawie przed konkurencją, jest mało asertywny, daje sobą manipulować i już na starcie daje maksymalne upusty i terminy, przez co traci wszystkie mozliwe narzedzia, zamiast negocjować techniką małych, nieistotnych ustępstw i w rezultacie traci kontrolę nad długofalową jak i doraźną sprzedażą.
Krzysztof
Kroczyński
prezes Zarządu,
Orion Instruments
Polska
Temat: Błędy handlowców
Arkadiusz Piotr Z.:a może błędem jest złe przygotowanie techniczne, handlowiec chcąc trafić jak najwiekszy target, broniąc się przed porażką, w obawie przed konkurencją, jest mało asertywny, daje sobą manipulować i już na starcie daje maksymalne upusty i terminy, przez co traci wszystkie mozliwe narzedzia, zamiast negocjować techniką małych, nieistotnych ustępstw i w rezultacie traci kontrolę nad długofalową jak i doraźną sprzedażą.
Oczywiście, doprowadzenie do utraty kontroli nad transakcją to poważny błąd. A co jeszcze? Czy na przykład błędem handlowca może być nadmierne natręctwo?
konto usunięte
Temat: Błędy handlowców
Może przekornie... ale powiem, że handlowcy/sprzedawcy przesadnie wierzą w opanowanie technik sprzedaży.konto usunięte
Temat: Błędy handlowców
[author]Krzysztof Kroczyński:
Oczywiście, doprowadzenie do utraty kontroli nad transakcją to poważny błąd. A co jeszcze? Czy na przykład błędem handlowca może być nadmierne natręctwo?
To już nie jest hadlowiec tylko akwizytor :o)
Krzysztof
Kroczyński
prezes Zarządu,
Orion Instruments
Polska
Temat: Błędy handlowców
Tomasz K.:[author]Krzysztof Kroczyński:
Oczywiście, doprowadzenie do utraty kontroli nad transakcją to poważny błąd. A co jeszcze? Czy na przykład błędem handlowca może być nadmierne natręctwo?
To już nie jest hadlowiec tylko akwizytor :o)
Ale niekoniecznie to musi być akwizytor. To może być np. Key Account Manager (Kluczowłaz), który dzwoni do swego klienta dwa razy dziennie i próbuje się z nim spotykać np dwa razy w tygodniu, mimo, że stan biznesu nie wymaga takich spotkań. Czy taka postawa, to błąd?
Krzysztof
Kroczyński
prezes Zarządu,
Orion Instruments
Polska
Temat: Błędy handlowców
Dariusz W.:Może przekornie... ale powiem, że handlowcy/sprzedawcy przesadnie wierzą w opanowanie technik sprzedaży.
A jakie błędy popełnia się w wyniku tego przeświadczenia?
konto usunięte
Temat: Błędy handlowców
ja uważam ze głownym błędem ale to nie handlowców tylko ich przełożonych jest fakt, że każe im się wyrabiać plany... i potem rzecz wygląda tak: bierze delikwent ksiązkę telefoniczną i jedzie z koksem, bo plan spotkań trzeba wyrobić... i nie ważne czy potencjalnemu klientowi produkt potrzebny czy nie... byle sie umówić! ze mną np. kiedyś próbowała się umówić Pani z konkurencyjnej firmy proponując mojej firmie faktoring :/ ze śmiechu wpadłam pod biurko...
Krzysztof
Kroczyński
prezes Zarządu,
Orion Instruments
Polska
Temat: Błędy handlowców
Agnieszka W.:ja uważam ze głownym błędem ale to nie handlowców tylko ich przełożonych jest fakt, że każe im się wyrabiać plany... i potem rzecz wygląda tak: bierze delikwent ksiązkę telefoniczną i jedzie z koksem, bo plan spotkań trzeba wyrobić... i nie ważne czy potencjalnemu klientowi produkt potrzebny czy nie... byle sie umówić! ze mną np. kiedyś próbowała się umówić Pani z konkurencyjnej firmy proponując mojej firmie faktoring :/ ze śmiechu wpadłam pod biurko...
Do mnie zgłosiła się austriacka firma proponując, że będzie umawiać moich handlowców na spotkania z osobami wskazanymi przez nas w strukturze klienta. Cena 600 euro za spotkanie. Odmówiłem, ale teraz trochę żałuję.
konto usunięte
Temat: Błędy handlowców
Krzysztof K.:Dariusz Wyra:Może przekornie... ale powiem, że handlowcy/sprzedawcy przesadnie wierzą w opanowanie technik sprzedaży.
A jakie błędy popełnia się w wyniku tego przeświadczenia?
moim zdaniem wielu ludzi traci poprostu swoje naturalne zdolnosci do przekonywania ludzi trzymając się wyuczonych sposobów.
Dariusz Wyra edytował(a) ten post dnia 04.12.06 o godzinie 10:21
konto usunięte
Temat: Błędy handlowców
niepotrzebnie... moim zdaniem więź z potencjalnym klientem nawiązuyje się od pierwszego kontaktu. Uwazam że handlowcy sami powinni zajmowac wyszukiwaniem potencjalnych klientów... alke wyszukiwaniem a nie łapanką bez ładu i składu. Tylko wtedy kontakt jest owocny jak sie go odpowiednio pielegnuje... trzeba prowadzić tzw marketing relacyjny :)
Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Temat: Błędy handlowców
Niestety - nie ma czegoś takiego jak "główny, największy błąd handlowców"... mało co robią dobrze, po prostu...Przyczyną tego jest - w moim mniemaniu bezdyskusyjną - negatywna selekcja, prowadzona w oparciu o pragmatykę, o której pisze Agnieszka.
Złych sprzedawców produkują ich szefowie.
To, co rzuca się w oczy najbardziej - to absolutne lekceważenie istnienia i identyfikacji potrzeb klienta - nastawienie się na własne potrzeby sprzedawcy
konto usunięte
Temat: Błędy handlowców
Janusz K.:Niestety - nie ma czegoś takiego jak "główny, największy błąd handlowców"... mało co robią dobrze, po prostu...
Przyczyną tego jest - w moim mniemaniu bezdyskusyjną - negatywna selekcja, prowadzona w oparciu o pragmatykę, o której pisze Agnieszka.
Złych sprzedawców produkują ich szefowie.
To, co rzuca się w oczy najbardziej - to absolutne lekceważenie istnienia i identyfikacji potrzeb klienta - nastawienie się na własne potrzeby sprzedawcy
Klient lubi kupować i nie lubi, jak mu się coś sprzedaje.
Krzysztof
Kroczyński
prezes Zarządu,
Orion Instruments
Polska
Temat: Błędy handlowców
Agnieszka W.:niepotrzebnie... moim zdaniem więź z potencjalnym klientem nawiązuyje się od pierwszego kontaktu. Uwazam że handlowcy sami powinni zajmowac wyszukiwaniem potencjalnych klientów... alke wyszukiwaniem a nie łapanką bez ładu i składu. Tylko wtedy kontakt jest owocny jak sie go odpowiednio pielegnuje... trzeba prowadzić tzw marketing relacyjny :)
Bo to ma działac tak: mamy potencjalnego klienta, z jego struktury wynika, że powinniśmy porozmawiać z paroma osobami. Trzeba się z nimi skutecznie umówić. A jak takich klientów mamy 30 to juz trzeba umówić np 120 spotkań. Sekretarka nas nie umówi, bo się nie przebije, a sami umawiając się tracimy czas, który powinniśmy spożytkować na spotkania. I tutaj wchodzi austriacki dr Jakiśtam i jego ekipa. Mnie przekonywali na przykładzie osobistym - ich pracownica zdołała namówić na spotkanie z rzeczonym doktorem, chociaż w zasadzie to nie jest takie proste zadanie.
Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Temat: Błędy handlowców
Oczywiście, że tak...Prawdziwy sprzedawca sprzedaje "przy okazji"..
I nie jest to żadne "zamknięcie", tylko zwyczajny fragment dobrej rozmowy z partnerem
Kluczowa jest jednak selekcja negatywna..
Podawałem to już: w Polsce ponad 3 miliony ludzi było agentami ubezpieczeniowymi! Część jest do tej pory, a ciągle miele się nowych...
Krzysztof
Kroczyński
prezes Zarządu,
Orion Instruments
Polska
Temat: Błędy handlowców
Janusz K.:Niestety - nie ma czegoś takiego jak "główny, największy błąd handlowców"... mało co robią dobrze, po prostu...
Przyczyną tego jest - w moim mniemaniu bezdyskusyjną - negatywna selekcja, prowadzona w oparciu o pragmatykę, o której pisze Agnieszka.
Złych sprzedawców produkują ich szefowie.
To, co rzuca się w oczy najbardziej - to absolutne lekceważenie istnienia i identyfikacji potrzeb klienta - nastawienie się na własne potrzeby sprzedawcy
A w życiu się z tym nie zgadzam (że to szefowie produkują złych handlowców).
A co do lekceważenia potrzeb klienta, to sprzedawca sprzedaje swój towar, a nie realizuje potrzeby klienta.
Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Temat: Błędy handlowców
Wolno panu się nie zgadzać - Panie Krzysztofie...To jest prawda:
Ludzie uwielbiają kupować - ale nie znoszą, kiedy im się coś sprzedaje
I tylko o to chodzi....
konto usunięte
Temat: Błędy handlowców
Janusz K.:Wolno panu się nie zgadzać - Panie Krzysztofie...
To jest prawda:
Ludzie uwielbiają kupować - ale nie znoszą, kiedy im się coś sprzedaje
I tylko o to chodzi....
Nie mam dużego doświadczenia ale często odnoszę wrażenie, że ludzie chcą coś kupić ale jeszcze o tym nie wiedza i trzeba ich do tego odpowiednio nakierować. Natręctwo - odpada, przy okazji - jak najbardziej, a targety i mobilizują i przeszkadzają. Częsty błąd to nie przygotowanie się do rozmowy na przykład brak wiedzy na temat potencjalnego klienta, już nie mówię o braku wiedzy na temat proponowanego produktu.
Następna dyskusja: