Temat: Gdynia nie dla rowerów - przykłady
Marcin Śpiewak:
Dziękuję za zainteresowanie
W załączeniu odpowiedzi Marcina Wołka - społecznego pełnomocnika Prezydenta ds. ścieżek rowerowych na wątki poruszane w tej dyskusji:
TEMAT: Orłowo - początek ścieżki przy Klifie, przejazd przez zatoczkę gdzie jest zakaz ruchu i wjazd na 20 cm krawężnik. Strona przeciwna, lustro przy Balladyny skierowane "pod prąd", ścieżka "kończy się" pasami dla pieszych.
Odpowiedź: Projekt realizowany przez inwestora w związku z rozbudową Klifu. To co jest obecnie to zaledwie pierwszy etap. zakończenie całości dopiero ok. końca 2010 - 2011 roku. Lustro będzie poprawione, wysłałem prośbe do Wydz. Inżynierii Ruchu.
TEMAT: ul. Janka Wiśniewskiego - słynna już "ścieżka" wymalowana farbą na chodniku, niezgodny z przepisami przejazd przez most.
Odpowiedź: Trasa zyska znaczenie gdy zostanie zrealizowany projekt trasy rowerowej wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego (obecnie w fazie projektowania). Mosty i wiadukty są generalnie problematycznymi obiektami z punktu widzenia tras rowerowych - ich modernizacja lub przebudowa wiąże się z dużymi nakładami koniecznymi do poniesienia. Sprawdzę stan oznakowania na tej trasie.
TEMAT: ul. Piłsudskiego - ścieżka bez początku i końca.
Odpowiedź: Koniec Piłsudskiego planowany jest na Bulwarze (ob. w fazie projektowania). Problemem jest "rozdział" przestrzeni na oststanim odcinku między pieszych i rowerzystów. Zapewnienie obu grupom komfortowych warunków do spacerowania i jazdy wiąże się z koniecznością przełożenia części uzbrojenia podziemnego, a sam doskonale wiesz co to oznacza w sensie czasu i środków wymaganych na takie działania. Niemniej jednak równolegle do prac projektantów szukamy optymalnego rozwiązania, które pozowiłoby unikną grzebania w uzbrojeniu podziemnym. Początek- musimy zaczekać na przebudowę węzła Św. Maksymiliana.
TEMAT: ul. Władysława IV koło pogotowia, brak sygnalizacji dla przejazdu rowerowego, ścieżka kończy się i zaczyna na chodniku.
zgoda, uwagę przekazuję do Wydz. Inżynierii Ruchu, początek związany z koniecznością modernizacji węzła Sw. Maksymiliana, koniec trasy to konieczność znalezienia ropzwiązania dla obszaru przydworcowego w Gdyni Gł. (teren kolejowy wyłączony spod władztwa planistycznego gminy).
W razie jakichkolwiek pytań, sugestii i pomysłów prosze o bezpośredni kontakt z Marcinem Wołkiem:
tel. 609 685 215
e-mail mwol@wp.pl