konto usunięte

Temat: Gdynia nie dla rowerów - przykłady

Post wiceprezydenta Michała Gucia na temat kładki zainspirował mnie do założenia tego tematu. Może jeśli wymienimy wszystkie miejsca gdzie można coś poprawić, to choć kilka z tych miejsc zostanie naprawionych. Tym bardziej, że zbliżają się wybory i może ktoś będzie chciał wydać trochę kasy na malowanie trawy na zielono.

Zacznę:
Okolice wspomnianej kładki - ul. Lotników i ścieżka kończąca się w połowie z opcją jazdy "pod prąd" w strefie ruchu uspokojonego. Nowa inwestycja, z której nic nie wynika dla ruchu rowerowego Karwiny-Centrum.
Orłowo - początek ścieżki przy Klifie, przejazd przez zatoczkę gdzie jest zakaz ruchu i wjazd na 20 cm krawężnik. Strona przeciwna, lustro przy Balladyny skierowane "pod prąd", ścieżka "kończy się" pasami dla pieszych.
ul. Janka Wiśniewskiego - słynna już "ścieżka" wymalowana farbą na chodniku, niezgodny z przepisami przejazd przez most.
ul. Piłsudskiego - ścieżka bez początku i końca.
ul. Władysława IV koło pogotowia, brak sygnalizacji dla przejazdu rowerowego, ścieżka kończy się i zaczyna na chodniku.Marcin Śpiewak edytował(a) ten post dnia 14.11.09 o godzinie 12:54
Alek K.

Alek K. CEO @ offiserv.com -
Smooth your business
operations!

Temat: Gdynia nie dla rowerów - przykłady

To dodam jeszcze do listy pseudościeżkę wzdłuż Wielkopolskiej w Orłowie. Koszt budowy imponujący: kubeł farby do namalowania kreski i pędzel. Na dolnej części powinni postawić tam chyba ograniczenie prędkości do 10km/h i znak ostrzegawczy "uwaga dziury", bo plytki chodnika niewiele różnią się od gruzu.
Paradoksalnie na chodniku po drugiej stronie ulicy (gdzie ścieżki nie ma) jest lepsza nawierzchnia: momentami nawet przyzwoity asfalcik.
Michał Guć

Michał Guć wiceprezydent Gdyni

Temat: Gdynia nie dla rowerów - przykłady

Proszę o zgłaszanie kolejnych uwag. Będę je forwardował do Marcina Wołka, który podjął się koordynacji działań w zakresie nadrabiania zaległości dotyczących dróg i ścieżek rowerowych w Gdyni.

Z nowości dodam, że konczy się projektoawnie scieżek nadmorskich:
a) wzdłuż plaży z Orłowa do Sopotu
b) przełożenia ścieżki rowerowej na bulwarze na rwnoległy trakt (pod Kamienną Górę tak by rowerzyści nie wpadali na pieszych i vice versa.
Realizacja zaplanowana na 2010.

konto usunięte

Temat: Gdynia nie dla rowerów - przykłady

Michał Guć:
Proszę o zgłaszanie kolejnych uwag. Będę je forwardował do Marcina Wołka, który podjął się koordynacji działań w zakresie nadrabiania zaległości dotyczących dróg i ścieżek rowerowych w Gdyni.

Dziękuję za zainteresowanie
b) przełożenia ścieżki rowerowej na bulwarze na rwnoległy trakt (pod Kamienną Górę tak by rowerzyści nie wpadali na pieszych i vice versa.

Bardzo dobra inicjatywa, gdyby jeszcze udało się poprowadzić kontrpas rowerowy po ulicy od bulwaru do placu I Brygady to byłoby super.
Realizacja zaplanowana na 2010.

Oby przed wakacjami
Michał Guć

Michał Guć wiceprezydent Gdyni

Temat: Gdynia nie dla rowerów - przykłady

Marcin Śpiewak:

Oby przed wakacjami

Niestety od raz u muszę rozwiać to marzenie. Obecnie kończy się projektowanie, konieczne bedzie jeszcze uzgodnienie dokumentacji, co w olskich realiach jest procesem wielomiesięcznym. Bardzo optymistycznie przyjmując, można liczyć na to że przetarg odbędzie się na wiosnę. To oznacza, że jełsi nie bedzie problemów z rozstrzygnięciem (odwołania itp.) to powyższe inwestycje przed wakacjami moga się zacząć a nie skończyć :(
Michał Guć

Michał Guć wiceprezydent Gdyni

Temat: Gdynia nie dla rowerów - przykłady

Marcin Śpiewak:

Dziękuję za zainteresowanie

W załączeniu odpowiedzi Marcina Wołka - społecznego pełnomocnika Prezydenta ds. ścieżek rowerowych na wątki poruszane w tej dyskusji:

TEMAT: Orłowo - początek ścieżki przy Klifie, przejazd przez zatoczkę gdzie jest zakaz ruchu i wjazd na 20 cm krawężnik. Strona przeciwna, lustro przy Balladyny skierowane "pod prąd", ścieżka "kończy się" pasami dla pieszych.

Odpowiedź: Projekt realizowany przez inwestora w związku z rozbudową Klifu. To co jest obecnie to zaledwie pierwszy etap. zakończenie całości dopiero ok. końca 2010 - 2011 roku. Lustro będzie poprawione, wysłałem prośbe do Wydz. Inżynierii Ruchu.

TEMAT: ul. Janka Wiśniewskiego - słynna już "ścieżka" wymalowana farbą na chodniku, niezgodny z przepisami przejazd przez most.

Odpowiedź: Trasa zyska znaczenie gdy zostanie zrealizowany projekt trasy rowerowej wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego (obecnie w fazie projektowania). Mosty i wiadukty są generalnie problematycznymi obiektami z punktu widzenia tras rowerowych - ich modernizacja lub przebudowa wiąże się z dużymi nakładami koniecznymi do poniesienia. Sprawdzę stan oznakowania na tej trasie.

TEMAT: ul. Piłsudskiego - ścieżka bez początku i końca.

Odpowiedź: Koniec Piłsudskiego planowany jest na Bulwarze (ob. w fazie projektowania). Problemem jest "rozdział" przestrzeni na oststanim odcinku między pieszych i rowerzystów. Zapewnienie obu grupom komfortowych warunków do spacerowania i jazdy wiąże się z koniecznością przełożenia części uzbrojenia podziemnego, a sam doskonale wiesz co to oznacza w sensie czasu i środków wymaganych na takie działania. Niemniej jednak równolegle do prac projektantów szukamy optymalnego rozwiązania, które pozowiłoby unikną grzebania w uzbrojeniu podziemnym. Początek- musimy zaczekać na przebudowę węzła Św. Maksymiliana.

TEMAT: ul. Władysława IV koło pogotowia, brak sygnalizacji dla przejazdu rowerowego, ścieżka kończy się i zaczyna na chodniku.
zgoda, uwagę przekazuję do Wydz. Inżynierii Ruchu, początek związany z koniecznością modernizacji węzła Sw. Maksymiliana, koniec trasy to konieczność znalezienia ropzwiązania dla obszaru przydworcowego w Gdyni Gł. (teren kolejowy wyłączony spod władztwa planistycznego gminy).

W razie jakichkolwiek pytań, sugestii i pomysłów prosze o bezpośredni kontakt z Marcinem Wołkiem:
tel. 609 685 215
e-mail mwol@wp.pl

konto usunięte

Temat: Gdynia nie dla rowerów - przykłady

Dziękuję bardzo za zainteresowanie. Wprawdzie nie rozumiem dlaczego jak się wydaje pieniądze na 200m nowej ścieżki, to obniżenie krawężnika musi trwać 2 lata. Najgorsze jest to, że to wszystko są stosunkowo nowe inwestycje. Czkamy na poprawki i oby było lepiej w przyszłości. Gdańsk potrafi, to i Gdynia chyba też może. :)

Następna dyskusja:

Gdynia nie chce karty dla m...




Wyślij zaproszenie do