Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Ten wątek ma na cel "name and shame" firmy które udzielają kiepską obsługę klienta, żeby ulepszyć poziom na przyszłość...
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

I'll go first!

Thumbs down to: blondynka w Pizzeri Margheritta!

Spróbowałem zapłacić kartą kredytową (nie aż tak dziwne w roku 2007, tak myślałem). Blondynka szczekała: "tylko gotówką!" dosłownie! Byłem zdziwiony z 2 powodów:

1. nie można płacić kartą
2. bezczelność odpowiedzi.

Wygłądałem zdziwiony więc powtarzała (trochę głośniej): "TYLKO GOTÓWKĄ!"

Super! Stara komuna jeszcze trwa!
Agnieszka Augustyn

Agnieszka Augustyn w poszukiwaniu
nowych wyzwań ...

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

To bedzie bardzo dluga lista.

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Steve Jones:
I'll go first!

Thumbs down to: blondynka w Pizzeri Margheritta!

Spróbowałem zapłacić kartą kredytową (nie aż tak dziwne w roku 2007, tak myślałem). Blondynka szczekała: "tylko gotówką!" dosłownie! Byłem zdziwiony z 2 powodów:

1. nie można płacić kartą
2. bezczelność odpowiedzi.

Wygłądałem zdziwiony więc powtarzała (trochę głośniej): "TYLKO GOTÓWKĄ!"

Super! Stara komuna jeszcze trwa!
O pizzerii Marghetitta juz sporo osob pisalo na forum 3-Miasta i zazwyczaj zle. Steve, ja mam takie same doswiadczenia. Do braku mozliwosci placenia karta dodam 'samoobsluge', tzn. koniecznosc biegania po pizze samemu :/ W takim razie po co zatrudniaja 'kenlnerow' ?
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

!
O pizzerii Marghetitta juz sporo osob pisalo na forum 3-Miasta i zazwyczaj zle. Steve, ja mam takie same doswiadczenia. Do braku mozliwosci placenia karta dodam 'samoobsluge', tzn. koniecznosc biegania po pizze samemu :/ W takim razie po co zatrudniaja 'kenlnerow' ?

:D Dokładnie! po co?
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Agnieszka (Axis^) A.:
To bedzie bardzo dluga lista.

Nie bądż nieśmiała! Strzelaj! ;)
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Thumbs down to: M & Z, hurtownia zabawek w Gdynii.

Po długim czekaniu na kolejce przy kasie, Pani Kamientwarzkowska szczeka na mnie: nie można tutaj kupować - trzeba mieć firmę!!

Ok - to hurtownia. Mam swoją firmę. Byłem strasznie ciekawy skąd ona wzieła założenie, że nie mam firmy i nawet bardziej ciekawy dlaczego musiała krzyczeć na mnie z tego powodu....

Service with a Smile, eh kids? ;)) We love a bit of it!
Tomasz S.

Tomasz S. Red. nacz.,
StaraOliwa.pl

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Co do Margherity to najlepiej po prostu tam nie chodzić. Może wtedy zaczną się starać...

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Thumbs down:

pub Metro, Gdańsk, ul. Miszewskiego 12

[dialog z obsługującą mnie krótko obciętą brunetką]

Ja: Dzień dobry, dwie herbaty cytrynowe proszę.
[cisza]
Kelnerka: Znaczy się z cytryną?
J: Nie, o smaku cytrynowym, Liptona.
[cisza]
[odwrócona do mnie plecami grzebie w pudle z róznymi smakami]
K: Nie ma.
J: ...a tam w lewym górnym rogu to nie jest cytrynowa?
K: Nie. To atrapa.
[cisza]
J: A jakie smaki są w takim razie?
K: No nie wiem no, no truskawka jest, zielona jest, no malinowa jest, i cynamonowa jest.
J: W takim razie niech będą dwie truskawkowe.
K: Jedna jest.
J: ...
K: TO MA BYć CZY NIE?

dialog drugi

Ja: Dzień dobry, poproszę dużą funghi z sosem pomidorowym.
Kelnerka: Dzisiaj pizzy nie ma.
Ja: OK w takim razie... może lasagne. Też z pomidorowym.
Kelnerka: Nie ma.
Ja: A CO JEST?
Kelnerka: Spaghetti.
Ja: Dobrze, poproszę carbonare.
Kelnerka: NIE MA, TYLKO BOLOGNESE.

Nie polecam. :]

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Agata Joanna Krzysztofik:
Thumbs down:

pub Metro, Gdańsk, ul. Miszewskiego 12

[dialog z obsługującą mnie krótko obciętą brunetką]

Ja: Dzień dobry, dwie herbaty cytrynowe proszę.
[cisza]
Kelnerka: Znaczy się z cytryną?
J: Nie, o smaku cytrynowym, Liptona.
[cisza]
[odwrócona do mnie plecami grzebie w pudle z róznymi smakami]
K: Nie ma.
J: ...a tam w lewym górnym rogu to nie jest cytrynowa?
K: Nie. To atrapa.
[cisza]
J: A jakie smaki są w takim razie?
K: No nie wiem no, no truskawka jest, zielona jest, no malinowa jest, i cynamonowa jest.
J: W takim razie niech będą dwie truskawkowe.
K: Jedna jest.
J: ...
K: TO MA BYć CZY NIE?

dialog drugi

Ja: Dzień dobry, poproszę dużą funghi z sosem pomidorowym.
Kelnerka: Dzisiaj pizzy nie ma.
Ja: OK w takim razie... może lasagne. Też z pomidorowym.
Kelnerka: Nie ma.
Ja: A CO JEST?
Kelnerka: Spaghetti.
Ja: Dobrze, poproszę carbonare.
Kelnerka: NIE MA, TYLKO BOLOGNESE.

Nie polecam. :]
A nie lepiej było zareagować jeśli był ktoś oprócz kelnerki w lokalu. Nie widzę sensu zrzucania na obsługe jak ktoś nie ma to żadna tu wina obsługi w tym co opisałaś. A i tak najlepsza obsługa jest taka która proponuje. Wtedy cieżko żeby cos sie nie znalazło A można od razu poszukać innego lokalu.
Pani też obsługuje klienta. I co Pani robi jesli nic Pani nie moze zrobic ze względu na brak kompetencji. Czy jeśli wpiszę tu sieć radiotele lub bank to też będzie to mialo sens?
Pub Metro ma konkretnych włascicieli i mogę do nich sie udać lub zadzwonić. Zamiast próbować ich edukować tutaj. A kto jest właścicielem np Centertel czy Citibank?Romuald Konieczny edytował(a) ten post dnia 11.12.07 o godzinie 00:33
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

A nie lepiej było zareagować jeśli był ktoś oprócz kelnerki w lokalu. Nie widzę sensu zrzucania na obsługe jak ktoś nie ma to żadna tu wina obsługi w tym co opisałaś. A i tak najlepsza obsługa jest taka która proponuje. Wtedy cieżko żeby cos sie nie znalazło A można od razu poszukać innego lokalu.
Pani też obsługuje klienta. I co Pani robi jesli nic Pani nie moze zrobic ze względu na brak kompetencji. Czy jeśli wpiszę tu sieć radiotele lub bank to też będzie to mialo sens?
Pub Metro ma konkretnych włascicieli i mogę do nich sie udać lub zadzwonić. Zamiast próbować ich edukować tutaj. A kto jest właścicielem np Centertel czy Citibank?Romuald Konieczny edytował(a) ten post dnia 11.12.07 o godzinie 00:33

Captain Romuald!

Nie jestem dokładnie z tobą tutaj....

Nie o to chodzi dokładnie to kelnerka zrobiła... chodzi o to, że ktoś zatrudniał taką kelnerkę i ktoś toleruje zachowanie które nie ma miejsca w profesjonalnym biznesie.

I my jako klienci nie musimy tolerować tego.

Więc: Thumbs down to Metro!
Michał Koral

Michał Koral Czytam. Słucham.
Uczę się. Na
razie.;)

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Hmm...
To ja chyba posunąłbym się dalej, powiedziałbym Thumbs down to: realia polskich systemów zarządzania czy mentalność zawodowa.

Szkolenie pracowników jak najbardziej pod zarządzanie wg mnie podchodzi.

Wg mnie - pytanie za 100 pkt - winić pracownika że się nie wyszkolił czy pracodawcę że on pracowników nie przeszkolił/zapewnił im odpowiednich warunków (np - surowców żywności w restauracjach)?

Osobiście - nie winię kelnerki że restauracja nie ma czegoś co jest w menu. Nie ona odpowiada za to co jest w kuchni, ani za aktualne menu. Odpowiada za to, żeby w miły i najlepiej mądry sposób nam o tym powiedzieć, że czegoś nie ma - typu "niestety nie mamy dzisiaj kilku pozycji z naszego menu, w tym tego i tego, za to mogę Państwu zaproponować to i tamto..." czy jakoś tak.

Niedawno kupowałem zestaw Kina Domowego, obecnie jestem na etapie zakupu Monitora.

Z ciekawości, przejechałem się po wszystkich marketach elektronicznych w Gdańsku (MediaMarkt, Saturn EuroRtvAgd, Avans itp), wszędzie prosząc o pomoc sprzedawcę z działu.

Sam, poświęciłem wcześniej około godziny czasu w domu żeby poszperać i dowiedzieć się co nieco o monitorach z netu.

Z żadnym niestety nie mogłem się dogadać. Wrażenie miałem takie że fachowiec z działu wie o monitorze że jest kolorowy i wygląda jak widać...
Na pytanie o argument czemu wg Pana Sprzedawcy akurat ten model będzie dla mnie dobry, zazwyczaj słyszałem "no bo jakoś tak najwięcej nam go schodzi" :|
Po kilku rozmowach zacząłem bać się wymawiać w pytaniach słowo "matryca" - bo Panowie dosłownie bledli...
Niestety, o zgrozo, gdy Panowie Sprzedawcy prosili Kierowników Działów w nadziei że Ci pomogą - okazywało się że coś zupełnie odmiennego...

I teraz kogo winić? Sprzedawców że nie wiedzą co sprzedają, czy ich przełożonych (bezpośrednich bądź dalszych?)?
Sam jak coś mnie interesuję - chcę mieć przynajmniej podstawową o tym wiedzę. Ale nie wymagam tego od innych i tak samo nie winię w takich sytuacjach tych sprzedawców.
Co innego być miłym, uprzejmym, kulturalnym, czy niemal profesjonalnym, a co innego kompetentnym i zasobnym w odpowiednią wiedzę.

Polacy, niestety, jak dla mnie są narodem biegającym jak stado owieczek że się tak brzydko wyrażę... wystarczy im przykleić nalepkę "PROMOCJA", mimo że cena o grosz się nie zmieni - a dany towar zejdzie jak woda. Kupią coś, tak czy owak.
Widać firmy to wiedzą, więc nie inwestują w szkolenia merytoryczne i z obsługi klienta swoich pracowników.
Przykre, ale jak sami widzimy prawdziwe.

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Steve Jones:
Captain Romuald!

Nie jestem dokładnie z tobą tutaj....
:)

Nie o to chodzi dokładnie to kelnerka zrobiła... chodzi o to, że ktoś zatrudniał taką kelnerkę i ktoś toleruje zachowanie które nie ma miejsca w profesjonalnym biznesie.
zatrudnienie, tu zgoda. Biorąc pod uwagę obecna sytuacje lepiej by było gdyby zmienili na brak obsługi.
Akurat lokal nie jest nowy i ja spotkałem sie z najlepszą obsługą jesli chodzi o Wrzeszcz. Ok. roku 2004. Stąd wiem, że nie wynika to z braku wiedzy o profesjonaliźmie w biznesie.

I my jako klienci nie musimy tolerować tego.
Pełna zgoda. Bardziej bym sie skonfudował gdyby muzyczny klub miał źle zrobione nagłośnienie lub prezentował kiepski poziom muzyczny. A metro chyba na to bardziej kładzie nacisk. Wybierając miejsce powinniśmy jednak też tym się kierować oczywiście nie chcąc sobie popsuć wieczoru. Przecież nikt nie jest dobry we wszystkim i każdy lokal ma swoje priorytety. Gdyby tak nie było oszukiwalibyśmy się.
Temat w dalszym ciągu ciekawy.

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Romuald Konieczny:
A nie lepiej było zareagować jeśli był ktoś oprócz kelnerki w lokalu. Nie widzę sensu zrzucania na obsługe jak ktoś nie ma to żadna tu wina obsługi w tym co opisałaś. A i tak najlepsza obsługa jest taka która proponuje. Wtedy cieżko żeby cos sie nie znalazło A można od razu poszukać innego lokalu.
Pani też obsługuje klienta. I co Pani robi jesli nic Pani nie moze zrobic ze względu na brak kompetencji. Czy jeśli wpiszę tu sieć radiotele lub bank to też będzie to mialo sens?
Pub Metro ma konkretnych włascicieli i mogę do nich sie udać lub zadzwonić. Zamiast próbować ich edukować tutaj. A kto jest właścicielem np Centertel czy Citibank?Romuald Konieczny edytował(a) ten post dnia 11.12.07 o godzinie 00:33

Pierwsza sprawa- być może zapisany dialog tego nie oddaje, ale to, co mnie najbardziej zraziło do tego lokalu to przede wszystkim TON jakim operowała kelnerka. Przewracanie oczami i ostentacyjne odwracanie się do mnie plecami podczas rozmowy również się do tego przyczyniło. Czułam, że przeszkadzam Pani w rozmowie z koleżanką.

Tak się składa, że miałam okazję pracować również w gastronomii, i wiem jak powinno wyglądać zachowanie pracownika baru/jakiegokolwiek lokalu gastronomicznego w przypadku braków w menu. Przede wszystkim kultura. Grzecznym tonem krótko usprawiedliwiamy braki, proponujemy to, co jest dostępne. W znakomitej większości przypadków klienci nie robią żadnych problemów. Nie należę do problematycznych klientów, ale są pewne granice.

Co do kolejnego posta- owszem, jest to klub muzyczny, ale nawet po obejrzeniu ich www widać, że strona gastronomiczna nie jest tylko dodatkiem do muzyki. :) Rzekłabym, że muzyka i jadło są tam na równi.
http://www.metro-vip.com.pl/onas.html

Pozdrawiam.
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Metro jest classic!

Pamiętam... oh la la ... 8 lat temu. Byłem tam z grupą moich studentów na wieczor rozmowy po angielsku. Chcieliśmy połączyć dwa stoliki... kelnerka zbuntowała "Nie wolno tak zrobić!" Nie oddaliśmy się. Na końcu kłócenia kelnerka oskarzała mi przed całą grupą że jak byłem tam miesiąc wcześniej wychodziłem z lokalu bez zapłacenia rachunku!!

UWIELBIAM taką obsługę! Jestem zdziwiony że 8 lat póżniej jest dokładniej tak samo tam... Good that some things stay the same, eh kids?

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Steve Jones:
UWIELBIAM taką obsługę! Jestem zdziwiony że 8 lat póżniej jest dokładniej tak samo tam... Good that some things stay the same, eh kids?
Dlatego polecam inne lokale w innym bliźniaczym temacie ;)

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Soft Meble sc - dostarczone na zamówienie meble... porażka, a firma uważa, że "wysokim standardem" wykonania jest, na niewidocznych częściach mebla (stół), odcisk dłoni pracownika na lakierze ewentaulnie brak takiego lakieru w ogóle....

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Barbara Oder:
Soft Meble sc - dostarczone na zamówienie meble... porażka, a firma uważa, że "wysokim standardem" wykonania jest, na niewidocznych częściach mebla (stół), odcisk dłoni pracownika na lakierze ewentaulnie brak takiego lakieru w ogóle....
badała Pani odciski? Skad wiadomo, że to pracownika? Moze to homologacja szefa :)
A lampa?:) I tak uważam że komunikat trzeba wpierw kierować bezpośrednio do wykonawcy. I w zależności od otrzymanej odp. umieszczać tutaj. Wtedy wiadomo znacznie więcej. A chyba nie chodzi o tworzenie nieporozumień ?

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

Romuald Konieczny:
Barbara Oder:
Soft Meble sc - dostarczone na zamówienie meble... porażka, a firma uważa, że "wysokim standardem" wykonania jest, na niewidocznych częściach mebla (stół), odcisk dłoni pracownika na lakierze ewentaulnie brak takiego lakieru w ogóle....
badała Pani odciski? Skad wiadomo, że to pracownika? Moze to homologacja szefa :)
A lampa?:) I tak uważam że komunikat trzeba wpierw kierować bezpośrednio do wykonawcy. I w zależności od otrzymanej odp. umieszczać tutaj. Wtedy wiadomo znacznie więcej. A chyba nie chodzi o tworzenie nieporozumień ?
Proszę się nie martwić tutejszy wpis jest już po kilku komunikatach do wykonawcy....
powiem szczerze, że aż korci mnie by umieścić zdjęcia otrzymanych produktów...do stołu sześć krzeseł, każde do poprawki...

konto usunięte

Temat: Thumbs down - szczególnie kiepska obsługa klienta w...

thumbs down dla sieci perfumerii Sephora - za każdym razem jak tam przychodzę, łazi za mną ochroniarz, gapi się na ręce, nie lubię się czuć jak złodziej.

thumbs down dla vision express w city forum. umówiłam się do okulisty na konkretną godzinę, czekałam pół godziny, bo okulistka wprowadziła bez kolejki koleżankę. nikt się mną nie zajął, a kiedy okulistka była już gotowa do zbadania mnie, okazało się, że nikt nie poinformował mnie, że do badania trzeba zdjąć soczewki i poczekać kolejne kilkanaście minut. więc znowu siedziałam kolejny kwadrans na krzesełku, a kolejna osoba weszła przede mną...



Wyślij zaproszenie do