Temat: Szkolenia i warsztaty w Trójmieście
Marta Sokołowska:
Jeśli chodzi o formularz - jest on bardzo krótki, wybiera Pan opcję osoba prywatna czy firma i jest to kilka podstawowych informacji do podania. Przyjmujemy, że osoby, które kontaktują się z nami są zainteresowane warsztatami i szkoleniami i chcą otrzymywać informacje o nich. Nie rozumiem, co powinno być karane? Przecież wszelkie procedury konsultuje się najpierw z prawnikiem. Poza tym formularz zgłoszenia wypełnia osoba, która jest zdecydowana wziąć udział w warsztatach i zna cenę! W każdej też chwili można zrezygnować z otrzymywania informacji o szkoleniach, która jest wysyłana raz lub dwa razy w miesiącu. Działamy bardzo uczciwie i jeszcze nie zdarzyła się żadna reklamacja ze strony uczestników szkoleń. Jeśli Pan używa takich sformułowań jak "powinno być karalne" to proszę o wyjaśnienie, co w formułkach obowiązkowych Pana tak bulwersuje.
Mam wylozyc co mi sie nie podoba po raz drugi? Prosze bardzo...ale zrobie to po raz ostatni.
Nie podoba mi sie to, ze jest kogos stac na prowadzenie rejestracji online, a co za tym idzie zatrudnienia kogos na stale do weryfikacji wypelnionych formularzy i JEDNOCZESNY brak checi informaowania na tej samej stronie o cenniku szkolen. Istnienie osoby zatrudnionej do obslugi serwisu implikuje brak zwiekszenia kosztow przy wprowadzeniu funkcji aktualizacji, jakze zmiennego (jak sama Pani wskazala) cennika na stronie. Niestety checi najwyrazniej tez brak.
Pisze Pani, ze:
"Poza tym formularz zgłoszenia wypełnia osoba, która jest zdecydowana wziąć udział w warsztatach i zna cenę!"
Prosze mi wskazac na stronie gdzie informuje sie o tym klienta, tzn informuje, ze aby moc wypelnic formularz nalezy najpierw zapoznac sie z cennikiem (ktorego nie ma).
Prosze mi wskazac miejsce w formularzu, gdzie klient jawnie wie na jaka kwote sie zgadza. Prosze wyobrazic sobie sytuacje, ze klient dzwoni i dowiaduje sie o interesujacym go szkoleniu, natomiast z jakis przyczyn cena ktora zostala mu podana przez telefon jest inna od faktycznej (powodow moze byc kilka np. blad czlowieka, zaklocenia na lini, ukryte koszty). W takiej sytuacji klient po wypelnieniu formularza jest zobowiazany do zaplaty, a Pani firma ma oczywiste mozliwosci zciagniecia watpliwej naleznosci z klienta. A wystarczyloby dodac jedno pole do formularza, gdzie klient moglby sam wpisac cene na jaka jest w stanie sie zgodzic.
Poraza mnie krotkowzrocznosc polityki marketingowej Pani firmy i brak umiejestnosci postawienia sie w sytuacji klienta.
Pisze Pani rowniez, ze:
"Przyjmujemy, że osoby, które kontaktują się z nami są zainteresowane warsztatami i szkoleniami i chcą otrzymywać informacje o nich."
Coz za wspanialomyslnosc i dalekoidace zalozenia. Dlaczego nie poinformuje Pani firma klienta o istnieniu mozliwosci dostawania spamu, tzn materialow reklamowych i nie pozostawi Pani decyzji klientowi o checi otrzymywania tychze materialow?
Pojdzmy dalej. Formularz wyglada tak:
Pragne poinformowac Pania, ze zgodnie z przyjetymi przez Polske dyrektywami Uni Europejskiej i ustawie o ochronie danych - dane osobowe musza:
– być gromadzone w jawnie określonych celach
– odpowiadać potrzebom i nie wykraczać poza ten obszar
– być dokładne i aktualne
– być przetwarzane zgodnie z prawem i etyką
– nie być utrzymywane dłużej niż potrzeba
Niestety ja prawnikiem nie jestem - zajmuje sie technologia informacji. W moim odczuciu taki przekaz informacji jest niedopuszczalny i powinien byc karalny.
Bulwersuje mnie dodatkowo fakt, ze prowadzicie rowniez szkolenia z technologii informacji, co za tym idzie mozna sie spodziewac propagowania tego typu praktyk przez Pani firme.
Ciesze sie natomiast z faktu, ze wybrala Pani tania promocje swojej firmy, na forum publicznym - co umozliwilo mi wyrazenie swojej opini na jego temat.
Pozdrawiam,
G.Ś.