Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
A po co te tunele?
Zapraszamy na wycieczkę do regionu - najlepiej w zimie i dużą ciężarówką
Chociaż osobowym też może być, o ile na co dzień jeździ pan po nizinach
Samo się wyjaśni... :)))

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
przy relatywnie małym ruchu
Pierwsza była kura, czy jajko? :)

A poza tym, proszę spojrzeć na mapę - którędy bliżej z Legnicy (i ogólnie całej Polski zachodniej) do Pragi - przez Wałbrzych, czy przez Jelenią Górę? Dla Wrocławia i Polski centralnej bliżej przez Wałbrzych, ale to miała być najkrótsza trasa tranzytowa z południa przez Polskę do portu w Szczecinie / Świnoujściu i dalej do Szwecji, tylko z odjazdami na centrum Polski. A wyszło jak zwykle. :(Izabela Szczypka edytował(a) ten post dnia 01.02.13 o godzinie 11:32

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
Z Polski na południe nie będzie takie ruchu jak pod Alpami.
Patrz moje uzupełnienie wyżej.
A efekt będzie taki, że obecna sytuacja się nie zmieni - cały region od Karkonoszy niemal po Nową Sól dalej będzie wolał przemęczyć się te 60+ km po Polsce i wjechać na niemieckie autostrady w drodze nad polskie morze, niż przemęczyć się te same 65 km w drugą stronę i dalej jechać polskimi drogami. Na czym tracą polskie stacje benzynowe, hotelarze itd., a zyskują Niemcy. Którzy zresztą i tak ten region Polski traktują dużo lepiej niż nasza własna stolica, więc może się im nawet należą te zyski w ramach podziękowania...? :(Izabela Szczypka edytował(a) ten post dnia 01.02.13 o godzinie 11:41
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Samolotem po Polsce

Tunel pod Tatrami to bzdura do kwadratu, bo trasa z Polski na Słowację prowadzi przez sąsiednią Orawę (Chyżne, Trstena) i to ją trzeba modernizować. I nawet na to nie wystarcza kasy. Gdyby leżący po drugiej stronie Tatr Liptowski Mikulasz był metropolią wielkości chociażby Lublina to OK, wtedy może byłby sens, ale tunel z 30-tysięcznego Zakopanego do 20-tysięcznego Liptowskiego Mikulasza, skoro objeżdżając Tatry można z jednego do drugiego miasta dojechać w półtorej godziny? Absurd.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
Ambicja,bez rachunku ekonomicznego nie jest wystarczającym argumentem za tunelami.Porównajmy ewentualne zyski z kosztami budowy.
Nie ambicja, tylko walka o sensowną komunikację.
Proszę bardzo, ja mogę samolotem, nie muszę tunelem.
Mogę nawet wodolotem, jeśli będzie po czym... Czymkolwiek :)

Uprzejmie proszę spróbować znaleźć jakakolwiek historię inwestycji komunikacyjnych w regionie od 1945 roku - drogowych, kolejowych, jakichkolwiek... Bo ja widzę wyłącznie degenerację infrastruktury od stanu pozostawionego przez Niemców, a nowości żadnych. Chyba, że do nowości zaliczymy łaty masy asfaltowej wykładanej łopatą z taczek i udeptywanej gumiakiem. Ups, przepraszam, obwodnicę miasta nam wybudowali nie tak znowu dawno - korzystając ze starych niemieckich planów urbanistycznych (obwodnica się kończy... i wracamy do rzeczywistości komunikacyjnej).
Za to PKP dalej nie może osiągnąć szybkości połączeń do Wrocławia z 1936 roku, jeszcze im 30 minut brakuje... No i wszystkie dalekobieżne (i nie tylko) połączenia kolejowe do Niemiec i Czech nam wcięło z powodów politycznych, a połączenia z Polską jakoś nie powstały. Czytaj - czarna dziura.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Samolotem po Polsce

Jakub Łoginow:
Tunel pod Tatrami to bzdura do kwadratu, bo trasa z Polski na
A tunel z kolejką elektryczną dla ruchu pieszego pod Tatrami/Karkonoszami to też bzdura ? Mnóstwo takich w Alpach.

Albo tunel przewożący samochody osobowe na platwormach kolejowych. Powszechne w Szwajcarii.

Pani Izabelo, ruch tranzytowy Tirów pójdzie eską, a ona będzie wybudowana dość szybko.
Puszczanie tirów pod Karkonoszami to bzdura do kwadratu.Krzysztof Chałupczak edytował(a) ten post dnia 01.02.13 o godzinie 15:40
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Krzysztof Chałupczak:
Pani Izabelo, ruch tranzytowy Tirów pójdzie eską, a ona będzie wybudowana dość szybko.
Zaczęło się właśnie od tego, że wyraziłam wątpliwość, czy dożyję.
Jeśli Pana optymizm okaże się uzasadniony, to stawiam piwo - o ile w tym domu pogodnej starości będzie wolno pic alkohol. :D
Puszczanie tirów pod Karkonoszami to bzdura do kwadratu.
No toż przecież eskę chcą puścić pod Górami Wałbrzyskimi - tam to ma sens? Bo tam będzie jeździć centralna Polska? A pod Karkonoszami by jeździła Polska zachodnia, więc sensu brak? :P

Poza wszystkim, to jest droga tranzytowa - komu którędy wygodniej, to by się sprawdziło w praniu. Badania robione około roku 2000 mówiły, że Czechom najbardziej zależy na jak najkrótszej drodze do Szczecina i Rostocku. Możemy tranzyt z zachodnich Czech i Węgier oddawać bez walki Niemcom, nie ma sprawy, sobie zarobią chłopaki... bo nikt jadąc z Pragi (lub na zach. od Pragi) do Szczecina nie będzie sobie wydłużał drogi skręcając na wschód na Wałbrzych, umówmy się. Prosto na północ się nie da, to skręcą na zachód, na niemieckie autostrady. Nawet z Brna pojadą na Wałbrzych pod warunkiem istnienia autostrady na Hradec K., bo inaczej znajdą się na obwodnicy Pragi - i też pojadą na zachód.

konto usunięte

Temat: Samolotem po Polsce

Krzysztof Chałupczak:
Jakub Łoginow:
Tunel pod Tatrami to bzdura do kwadratu, bo trasa z Polski na
A tunel z kolejką elektryczną dla ruchu pieszego pod Tatrami/Karkonoszami to też bzdura ? Mnóstwo takich w Alpach.

Albo tunel przewożący samochody osobowe na platwormach kolejowych. Powszechne w Szwajcarii.

Pani Izabelo, ruch tranzytowy Tirów pójdzie eską, a ona będzie wybudowana dość szybko.
Puszczanie tirów pod Karkonoszami to bzdura do kwadratu.

To tak samo ekscytująca fantazja jak pomnik w Rzeszowie, niepotrzebny ale jest i to coś wiekiego:

http://zurlopu.blox.pl/2008/01/Rzeszow.html

konto usunięte

Temat: Samolotem po Polsce

Izabela Szczypka:

Poza wszystkim, to jest droga tranzytowa - komu którędy wygodniej, to by się sprawdziło w praniu. Badania robione około roku 2000 mówiły, że Czechom najbardziej zależy na jak najkrótszej drodze do Szczecina i Rostocku. Możemy tranzyt z zachodnich Czech i Węgier oddawać bez walki Niemcom, nie ma sprawy, sobie zarobią chłopaki... bo nikt jadąc z Pragi (lub na zach. od Pragi) do Szczecina nie będzie sobie wydłużał drogi skręcając na wschód na Wałbrzych, umówmy się. Prosto na północ się nie da, to skręcą na zachód, na niemieckie autostrady.

Na jaki zachód? Przecież te niemieckie autostrady są prawie dokładnie na północ od Pragi i zawsze tamtędy będzie dla Czechów krócej niż jakąś polską, upstrzoną fotoradarami, ekspresówką.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Samolotem po Polsce

Izabela Szczypka:
Krzysztof Chałupczak:
Pani Izabelo, ruch tranzytowy Tirów pójdzie eską, a ona będzie wybudowana dość szybko.
Zaczęło się właśnie od tego, że wyraziłam wątpliwość, czy dożyję.
Jeśli Pana optymizm okaże się uzasadniony, to stawiam piwo - o ile w tym domu pogodnej starości będzie wolno pic alkohol. :D
Puszczanie tirów pod Karkonoszami to bzdura do kwadratu.
No toż przecież eskę chcą puścić pod Górami Wałbrzyskimi - tam to ma sens? Bo tam będzie jeździć centralna Polska? A pod Karkonoszami by jeździła Polska zachodnia, więc sensu brak? :P
Tak, tylko taki przebieg Wrocław-Hradec Kralowe ma sens. I potem Praha i dalej.
Poza wszystkim, to jest droga tranzytowa - komu którędy wygodniej, to by się sprawdziło w praniu. Badania robione około roku 2000 mówiły, że Czechom najbardziej zależy na jak najkrótszej drodze do Szczecina i Rostocku.
I najkrócej mają przez Niemcy
Możemy tranzyt z
zachodnich Czech i Węgier oddawać bez walki Niemcom, nie ma sprawy, sobie zarobią chłopaki... bo nikt jadąc z Pragi (lub na zach. od Pragi) do Szczecina nie będzie sobie wydłużał drogi skręcając na wschód na Wałbrzych, umówmy się. Prosto na północ się nie da, to skręcą na zachód, na niemieckie autostrady. Nawet z Brna pojadą na Wałbrzych pod warunkiem istnienia autostrady na Hradec K., bo inaczej znajdą się na obwodnicy Pragi - i też pojadą na zachód.
Dokładnie jak Pani pisze, gdyby zamiast S była A (co było pierwotnie planowane) taki też byłby jej przebieg.

Proszę zapoznać się z dyrektywą UE wpływu inwestycji na środowisko.
A piwo chętnie wypiję.Krzysztof Chałupczak edytował(a) ten post dnia 01.02.13 o godzinie 19:50
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Samolotem po Polsce

Paweł Michalski:

Na jaki zachód? Przecież te niemieckie autostrady są prawie dokładnie na północ od Pragi i zawsze tamtędy będzie dla Czechów krócej niż jakąś polską, upstrzoną fotoradarami, ekspresówką.
Mała uwaga, na niemieckich autostradach fotoradarów nie brakuje.
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Paweł Michalski:
Na jaki zachód? Przecież te niemieckie autostrady są prawie dokładnie na północ od Pragi i zawsze tamtędy będzie dla Czechów krócej niż jakąś polską, upstrzoną fotoradarami, ekspresówką.
Ale od Pragi mają najpierw wybór - na Liberec E65 albo na Drezno E55, bo prosto na północ na Ceską Lipę nie ma autostrady. Pociągnąć autostradę od Liberca na węzeł w Krzyżowej (po stronie czeskiej zostało raptem 35 km do zbudowania) i voila, mają tańsze paliwo po polskiej stronie, a kilometry praktycznie te same do Szczecina.
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Samolotem po Polsce

Tunele pod Alpami mają sens, bo Alpy są górami wielkości Czech i Słowacji razem wziętych, więc ominięcie tych gór oznaczałoby zatoczenie kółka o długości kilkuset kilometrów. Natomiast szerokość Tatr to 40-50 km. Odległość od miejsca w którym miałby być ten tunel do istniejącej drogi przez przełęcz orawską to zaledwie 25 km. A więc za ogromne pieniądze zbudowalibyśmy tunel, który skróciłby czas przejazdu o 15-20 minut. Poza tym jaki jest sens pchania ruchu tranzytowego do już i tak zakorkowanego do granic możliwości Zakopanego? Powinniśmy się raczej modlić o to, by udało się jakoś odciągnąć ludzi od tego miejsca, tak by wypoczywali też na Podhalu, ale niekoniecznie zadeptywali Tatry - zamiast tego rozwijać możliwości dla turystyki pieszo-rowerowej np. w rejonie Witowa, Orawic, na wzgórzach i lasach za Gubałówką. To tak jakby zamiast zrobić obwodnicę jakiegoś miasta, puszczać tunel tranzytowy pod nim. Trochę bez sensu. W imię jakich korzyści, bo żadnych nie widzę.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Samolotem po Polsce

Izabela Szczypka:
Paweł Michalski:
Na jaki zachód? Przecież te niemieckie autostrady są prawie dokładnie na północ od Pragi i zawsze tamtędy będzie dla Czechów krócej niż jakąś polską, upstrzoną fotoradarami, ekspresówką.
Ale od Pragi mają najpierw wybór - na Liberec E65 albo na Drezno E55, bo prosto na północ na Ceską Lipę nie ma autostrady. Pociągnąć autostradę od Liberca na węzeł w Krzyżowej (po stronie czeskiej zostało raptem 35 km do zbudowania) i voila, mają tańsze paliwo po polskiej stronie, a kilometry praktycznie te same do Szczecina.

Kilometry może i te same, ale po niemieckiej stronie mają już gotową autostradę, a po polskiej to co najwyżej ekspresówkę i to w bliżej nieokreślonej przyszłości. Więc wybór jest oczywisty.

Różnica w cenach paliwa, też może być dyskusyjna, ale nie jest to istotny argument przy tym wyborze.

Zwróciłbym natomiast uwagę na bardziej proste przepisy drogowe w Niemczech niż w Polsce oraz na różnicę w podejściu niemieckiej i polskiej policji w stosunku do samochodów na obcych rejestracjach.

Następna dyskusja:

Co sie dzieje w Polsce (ryn...




Wyślij zaproszenie do