Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Jerzy A.:
Krzysztof Chałupczak:
I pytanie pomocnicze. Dlaczego jest A1, A2, A4, a nie ma A3 ?
No, dlaczego ?
Miała być, ale z A3 zrobili S3:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa_S3_(Polska)
Poczytałam... ale ten temat podnosi mi ciśnienie do niebezpiecznych poziomów.
Nie wiem, czy dożyję realizacji odcinka południowego, obojętne, czy to się nazywa A3 czy S3. :(
Prędzej już nasze lokalne lotnisko aeroklubowe zamieni się w pełnoprawne lotnisko krajowe (międzynarodowe dla awionetek). W końcu to tylko kilometr pasa, czy coś koło tego...

W całych polskich Karkonoszach, a właściwie w regionie od Zgorzelca do Wałbrzycha, sytuacja ma się tak:

- Komunikacji kolejowej z resztą kraju praktycznie nie mamy, bo 120+ km do Wrocławia w dłużej niż 2,5 h nie nazywam komunikacją (przed modernizacją w okolicach Wałbrzycha było 3,5 h, jest postęp :P); połączenia kolejowe do Czech (30 km) bywają, o ile szynobus się nie zepsuje, a że psuje się często, to obłożenie małe, bo połączenie nie jest pewne - pojedzie, albo i nie; perypetie Kolei Izerskiej tutaj: http://infokolej.pl/printview.php?t=13471&start=0. natomiast bezpośredniego połączenia do Niemiec (niecałe 70 km) zwyczajnie nie ma;

- Komunikacja drogowa... jest sezonowo wyłącznie, bo DK3 albo 1. jest latem zalana / nieprzejezdna przy każdej powodzi (aktualnie mamy na tej trasie most zastępczy, o znikomej nośności oczywiście, stawiany latem przez saperów po zerwaniu mostu przez powódź; perspektywy odbudowania mostu właściwego bliskie zeru - brak kasy); albo 2. zimą jest nieprzejezdna z powodu oblodzenia, czyli zatarasowania przez ciężarówki na wszelkich, bardzo licznych podjazdach - w końcu to są góry.
NB-1, czeskie plany przebicia się tunelem pod Śnieżką i udrożnienia komunikacji drogowej są od lat torpedowane przez stronę polską - najświeższe informacje w tej sprawie: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,25041, a jedne pierwszych tutaj: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,13538.
NB-2. Do autostrady jakiejkolwiek (wszystko jedno, PL/CZ/DE) mamy 65-67 km krętych górskich dróg - dojazd do autostrady to problemy j.w.

- Komunikacja samolotowa... jakoś trzeba dojechać do tego Wrocławia, Pragi czy Berlina na lotnisko - patrz wyżej.

Nic tylko awionetkę kupić, wybudować ten pas startowy, o którym na początku... albo modlić się o tę S3.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
A może warto pomyśleć?Ile % musi latać?
Jeżeli to komentarz do mojego postu, to:
Latać MUSI niewielki procent, ale JAKĄŚ komunikację muszą mieć wszyscy.
Skoro wszystko inne jest realizowane w tempie nie lat, tylko pokoleń, to ten kilometr pasa startowego jest w sumie najtańszą do zrealizowania opcją, czyli chyba najbardziej realną?

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
Ależ oczywiście,ale ja nie mam ochoty latać.
Też nie przepadam, no ale...

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
dla większości pozostaje szosa i kolej.
Czyli zerowa możliwość przemieszczania się w sensownym tempie - patrz powyżej.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Samolotem po Polsce

Izabela Szczypka:

NB-1, czeskie plany przebicia się tunelem pod Śnieżką i udrożnienia komunikacji drogowej są od lat torpedowane przez stronę polską - najświeższe informacje w tej sprawie: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,25041, a jedne pierwszych tutaj: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,13538.
Ten projekt ze względu na koszty 1,2 miliarda euro !!! nie ma kompletnie szans na realizacje.
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
Izabela Szczypka:
Czyli zerowa możliwość przemieszczania się w sensownym tempie - patrz powyżej.
Pani Izabelo,a co to znaczy sensowne tempo?I na których trasach?
Oj, tu już wkraczamy na głębokie wody. No niech będzie, zaryzykuję. :)
Na trasach najczęściej przemierzanych, takich do 100 km powiedzmy - ze średnią co najmniej 70-80 km/h, co zapewnia przemieszczanie się pomiędzy sąsiadującymi ośrodkami w czasie +/- godziny. Do tego w sposób stabilny i przewidywalny, czyli z połączeniami alternatywnymi.
Ja często do Hiszpanii jeżdżę, i w ich infrastrukturze podoba mi się najbardziej fakt, że z najgłębszego zadupia daje się albo wjechać na jakąś S-kę w ciągu max. 20 minut, albo w takim samym czasie dojechać lokalnym pociągiem do którejś głównej magistrali - często i jedno, i drugie. I o to chodzi...
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Krzysztof Chałupczak:
Izabela Szczypka:
NB-1, czeskie plany przebicia się tunelem pod Śnieżką i udrożnienia komunikacji drogowej są od lat torpedowane przez stronę polską - najświeższe informacje w tej sprawie: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,25041, a jedne pierwszych tutaj: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,13538.
Ten projekt ze względu na koszty 1,2 miliarda euro !!! nie ma kompletnie szans na realizacje.
Hm, tak? Niektórzy sądzą inaczej, tyle że miejsce inne - nie wierzę, żeby różnica kosztów była duża, więc czemu tu się nie da, a tam się da?
http://www.nbi.com.pl/najdluzszy-tunel-w-polsce-powsta...

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Izabela Szczypka

Izabela Szczypka właściciel,
Translator

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
Podobno wielkość departamentów za Napoleona ustalono tak,że w ciągu 1 dnia można dojechać do stolicy departamentu i wrócić do domu tego samego dnia.A u nas,teraz?
Też można - w ciągu całego dnia, tu nic się nie zmieniło, pomimo śmierci naturalnej dyliżansów. :)))
Tylko konieczna częstotliwość tych podróży ciut wzrosła...
Ja też bym chciała więcej władzy dla samorządów lokalnych, tylko niech za tym idą pieniądze, bo póki co, to mój samorząd ma wybór - albo będą funkcjonować szkoły, albo będziemy mieć przyzwoite drogi. Tertium non datur.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Samolotem po Polsce

Założenie reformy administracyjnej miało być takie, że większość spraw miało się załatwiać w gminach i powiatach, zwykły obywatel nie miał mieć konieczności jeżdżenia do stolicy województwa. I to było dobre założenie. Niestety, kompetencje powiatów są za słabe. Dlatego powinniśmy przypomnieć hasło "idziemy po władzę, aby ją oddać ludziom" i zażądać trzech rzeczy:

1) Równomierne rozmieszczenie siedzib instytucji państwowych po całym kraju, tak jak to opisałem tutaj:
http://porteuropa.eu/krakow-tanie-noclegi/publicystyka...

2) Przekazanie większości obecnych kompetencji i pieniędzy z województw do powiatów oraz równomierne rozproszenie siedzib instytucji wojewódzkich poza stolicę województwa. Niektóre urzędy powinny mieć np. siedzibę w Tarnowie zamiast w Krakowie. Oczywiście dotyczy to miast takich właśnie jak Tarnów, do których da się dobrze dojechać z innych obszarów województwa, więc już np. Nowy Sącz odpada.

3) Przekazanie kompetencji i wpływów z podatków ze szczebla rządowego do województw. Tak, aby to województwa, a nie budżet państwa, były w stanie budować na swym terenie drogi ekspresowe i modernizować linie kolejowe wg własnego uznania. Państwo powinno się zająć tylko polityką zagraniczną, armią itp. jak w ustroju federalnym, bez formalnego przekształcania Polski w federację.

Nie jest to nic aż tak rewolucyjnego, bo przecież właśnie tak miało być, to wszystko miało być zrealizowane w drugim etapie reformy Jerzego Buzka. Reforma była niegłupia, głupie było natomiast to, że zrealizowano ją połowicznie.

Oczywiście Platforma tego nie zrobi, PiS tym bardziej, dlatego warto by takie postulaty zaczęły głosić partie opozycyjne wobec PO-PiSu: PJN, Ruch Palikota, SLD, organizacje pozarządowe, a także by nacisk społeczny w tej sprawie wywołali dziennikarze. Tylko jak, skoro wszyscy dziennikarze siedzą w cieplarnianych warunkach w stolycy i jest im z tym dobrze.
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Samolotem po Polsce

Izabela Szczypka:
Krzysztof Chałupczak:
Izabela Szczypka:
NB-1, czeskie plany przebicia się tunelem pod Śnieżką i udrożnienia komunikacji drogowej są od lat torpedowane przez stronę polską - najświeższe informacje w tej sprawie: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,25041, a jedne pierwszych tutaj: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,13538.
Ten projekt ze względu na koszty 1,2 miliarda euro !!! nie ma kompletnie szans na realizacje.
Hm, tak? Niektórzy sądzą inaczej, tyle że miejsce inne - nie wierzę, żeby różnica kosztów była duża, więc czemu tu się nie da, a tam się da?
http://www.nbi.com.pl/najdluzszy-tunel-w-polsce-powsta...
O rany, naprawdę nie widzi Pani różnicy ? Różnicy pomiędzy tunelem w ciągu drogi S 3, o długości 2,2 km, drogi, która wraz z autostradami tworzy sieć komunikacyjną Polski i Czech, a tunelem za 5 mld zł pod Śnieżką, o długości 10, 5 km który ma służyć WYŁĄCZNIE do ruchu regionalnego ?
Sesnowne byłoby dokończenie drogi sudeckiej przez przełęcz karkonowską. Ta droga zresztą w dużej części jest gotowa, tunel ze wzgledu na koszty nie ma żadnych szans. Żadnych, wydawanie przez samorząd pieniędzy na studium wykonalności jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.
A podana w artykule kwota 40 000 zł za studium wykonalności jest śmieszna, takie PRAWDZIWE studium kosztuje wielokrotnie więcej.

Żeby nie było, ja jestem za tunelami pod Śnieszką, pod Tatrami, ale tych tuneli w dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie. Krzysztof Chałupczak edytował(a) ten post dnia 28.01.13 o godzinie 08:23

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
A po co te tunele?
Które ?
Lub inaczej, po co tunel pod Mt Blanc, Św. Gorharda, Karawanke i wiele innych.Krzysztof Chałupczak edytował(a) ten post dnia 01.02.13 o godzinie 08:34

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Krzysztof Chałupczak

Krzysztof Chałupczak Od zawsze na swoim

Temat: Samolotem po Polsce

Andrzej Sawa:
Pod Tatrami i Sudetami.
Celem znaczącego poprawienia lokalnej komunikacji, co powoduje bardzo znaczące podniesienie turystycznej atrakcyjności regionu.

Następna dyskusja:

Co sie dzieje w Polsce (ryn...




Wyślij zaproszenie do