konto usunięte

Temat: Zasady kształtowania sieci drogowych na osiedlach domków...

Dzień Dobry!
Potrzebuję informacji dotyczącej sposobów kształtowania dróg wewnętrznych na osiedlach domków jednorodzinnych. Chodzi mi mianowicie o literaturę, warunki techniczne, normy bądź cokolwiek innego co będzie przydatne przy wykonaniu koncepcji dróg wewnętrznych na osiedlu domków jednorodzinnych. Jakie są sposoby prowadzenia ulic na takim osiedlu?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!Grzegorz Kyzcmot edytował(a) ten post dnia 07.03.13 o godzinie 15:13

konto usunięte

Temat: Zasady kształtowania sieci drogowych na osiedlach domków...

Rozporządzenie Ministra w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Droga klasy L max D z gdzie pojazdem miarodajnym będzie - jeżeli to małe osiedle - śmieciarka. Koncepcja projektu zależy pewnie od planu zagospodarowania przestrzennego. Mogą się jeszcze przydać wytyczne do projektowania skrzyżowań drogowych (warszawa 2001) oraz metody obliczania przepustowości rond/skrzyżowań z sygnalizacją lub bez.

konto usunięte

Temat: Zasady kształtowania sieci drogowych na osiedlach domków...

Dziękuje za odpowiedź, ale bardziej mi chodziło o informacje o układach komunikacji kołowej w osiedlach takich jak: układ obwodowy, pętlowy czy sięgaczowy. Jakie są ich wady i zalety, który jest bardziej odpowiedni dla osiedla np. o powierzchni 15 ha w miejscowości o liczbie ludności ok. 2800 osób.
Pozdrawiam
Bartosz Wojcieszak

Bartosz Wojcieszak BW Pracownia
drogowa.
Projektowanie
układów drogowych

Temat: Zasady kształtowania sieci drogowych na osiedlach domków...

Nie ma dodatkowych wytycznych w zakresie dróg wewnętrznych na osiedlach mieszkaniowych. Podstawą wykonania koncepcji jest zaakceptowany przez zarządce dostęp do dróg publicznych oraz możliwości transportowe/komunikacyjne. Wymogi może ustanowić również odpowiedni wydział gospodarki przestrzennej oraz wydział administracji budowlanej. Jest to związane z ustanowieniem przeznaczenia i zagospodarowania osiedla jako przestrzeni deweloperskiej. W zakresie konstrukcji i parametrów geometrycznych przyjmuje się rozporządzenie ministra transportu o którym wspomniał Robert Nieścior. W zakresie organizacji ruchu jak dla dróg publicznych.
Krzysztof Burdziel

Krzysztof Burdziel sporządzanie
dokumentacji
projektowej za
pomocą aplikacji...

Temat: Zasady kształtowania sieci drogowych na osiedlach domków...

Witam,
być może te materiały Cię zainteresują, dział "Shape of development":
http://www.suffolk.gov.uk/business/planning-and-design...

Pozdrawiam, Krzysztof
Adam Wieczorek

Adam Wieczorek Projektowanie dróg,
szkolenia Inroads.

Temat: Zasady kształtowania sieci drogowych na osiedlach domków...

Robert N.:
Rozporządzenie Ministra w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Droga klasy L max D z gdzie pojazdem miarodajnym będzie - jeżeli to małe osiedle - śmieciarka. Koncepcja projektu zależy pewnie od planu zagospodarowania przestrzennego. Mogą się jeszcze przydać wytyczne do projektowania skrzyżowań drogowych (warszawa 2001) oraz metody obliczania przepustowości rond/skrzyżowań z sygnalizacją lub bez.


dla dróg wewnętrznych (nie będących publicznymi) bardziej odpowiednie niż rozporządzenie dla dróg publicznych będą warunki jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Są różnice w szerokościach jezdni manewrowych, parkingach, itp.
Krzysztof Burdziel

Krzysztof Burdziel sporządzanie
dokumentacji
projektowej za
pomocą aplikacji...

Temat: Zasady kształtowania sieci drogowych na osiedlach domków...

Adam Wieczorek:
Robert N.:
Rozporządzenie Ministra w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Droga klasy L max D z gdzie pojazdem miarodajnym będzie - jeżeli to małe osiedle - śmieciarka. Koncepcja projektu zależy pewnie od planu zagospodarowania przestrzennego. Mogą się jeszcze przydać wytyczne do projektowania skrzyżowań drogowych (warszawa 2001) oraz metody obliczania przepustowości rond/skrzyżowań z sygnalizacją lub bez.


dla dróg wewnętrznych (nie będących publicznymi) bardziej odpowiednie niż rozporządzenie dla dróg publicznych będą warunki jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Są różnice w szerokościach jezdni manewrowych, parkingach, itp.

Dodam jeszcze, że szczególną uwagę należy zwrócić na wymiary miejsc parkingowych - są różne w obu rozporządzeniach :)



Wyślij zaproszenie do