Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

S38B38, czy M62B44?

Co byście wybrali? Dla mnie ciężki wybór, bo w przypadku 4,4 - o wiele mniejszy problem z częściami ewentualnie, niż w przypadku silnika od "M". Z drugiej strony prościej uturbić 3,8... A wtedy uzyskujemy dodatkowo piękny dźwięk blow-offa...

Raz więc jeszcze - co byście wybrali? :)

Temat: Silnik do E30

Hej, właśnie to jest pytanie rzeka. Chyba wszystko zależy od pieniędzy. M'ka jest lżejsza i ma duży potencjał do uturbienia, ale kij ma dwa końce. Ile jeździ w polsce uturbionych M'ek ? hmm ja nie znam, był co prawda kiedyś projekt mandaryna 700 + ps, ale nigdy nie udało mu się przejechać 3 razy odcinka 1/4 mili bez awarii.
Z drugiej strony tańszy, ale dużo cięższy silnik V8 dysponuje mega momentem i właściciele mówią o braku trakcji na 4 biegu. do driftu idealnie, ale nigdy nie będzie tak szybki jak M.
Ja osobiście nie jestem miłośnikiem wielkich projektów, bo ok. połowa z nich nigdy nie została skończona. W e-30 S38B38 + turbo to przerost formy nad treścią. W Polsce jeździmy głównie na wolnych torach, gdzie prędkości nie przekraczają 130 km/h, więc po co w lekkiej e-30 500 ps ? 286 i mega moment w zupełności wystarczą, żeby stracić przyczepność przy 130 i to nawet na prostej.
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

No niby wystarczy... Ale wiesz jak to jest, ja kwyobrażasz sobie ukochaną e30 z silnikiem od m5 i zajebistym dźwiękiem bloww-offa... :)
Druga rzecz, że 4,4 nie są o wiele cięższe... full alu. ;)
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

Jeśli chodzi o same silniki... to może warto pomyśleć nad czymś japońskim.

SR20Det R4 2.0L -> Bezpieczne 300-350Hp na seryjnym dole silnika.
5M-GE R6 2.8L -> 180-190Hp N/A praktycznie niezniszczalny.
Dużo wytrzymalszy od 7M-GTE. (Supra III-gen).
1G-FE R6 2.0 -> 160 HP N/A Lexus Is 200
2JZ-GE R6 3.0 vvt-> 220 HP N/A Lexus Is 300 (Supra IV gen)

RB25dett R6 2.5 -> 280 HP Skyline GtS (r32,r33,r34) do 400 hp
spokojnie można jeździć na seryjnym dole.

Przykładów oczywiście jest wiele więcej:)
Wszystko jest kwestią pieniędzy.
Uturbianie BMW od zawsze było kłopotliwe,
bo to bardzo dobre silniki jako N/A.
Jeśli chodzi o układy z turbo to jednak Japonia wygrywa.

Jako że specyfika torów i miejsc gdzie można polatać bokiem w Polsce nie predystynuje użycia 550 konnych potworów...
A i te 550 koni lubi swoje ważyć, w aucie takim jak E30 (sam planuje zakup na dniach) mocno zaburzy rozkład mas... wystarczy dla porównania przejechać się choćby 318is E30 i 325i E30. A jak wazny jest rozkład w drifcie to wszyscy wiemy:)

Ja sam planuje maksymalnie jakieś 2 litry.
Idąc zgodnie z ideą downsizingu...
wybór pewnie padnie na SR20DET albo 1G-FE (R6 -> poezja ;).
do tego soft turbo. 0.5-0.8 Bara max. Docelowo 240-280 koni.

Oczywiście swap w przysżłym roku, zbiore budżet i wtedy skocze do reichu i poszukam ładnego silniczka...
a narazie będzie co ma być...
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

Czekaj, czekaj... Zamierzasz włożyć japoński silnik do e30, którą zamierzasz kupić na dniach, czy źle zrozumiałem? :)

Temat: Silnik do E30

Duży projekt, duża kasa. Oczywiście chętnie zobaczę takie auto w akcji, jednak śmiem wątpić że ktoś w PL ogarnie taki SWAP. Z pewnością jak kupisz sam silnik to nie ułatwi sprawy. Lepiej kupić całe auto - np. anglika, będzie znacznie łatwiej rozwiazać pojawiające się przy SWAPie problemy. Jednak pojawia się pytanie "Po co Ci buda e-30 i swap sr20det" ... sr20det w s14/s14a działa świetnie, rokład mas idealny a cena dobrej sztuki będzie podobna do kosztów swapu takiego silnika do e-30. Zrozumiem, jak napiszesz że jesteś wielkim fanem e-30 i nie możesz się rozstać z marką.
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

Ja osobiście uważam, że...

Spać mi się chcę... Dopiero co wróciłem z urlopu - napiszę jutro... :D
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

;) Mały edit...

Zakup dokonany: 88' E30 320i Coupe

Narazie plan prosty: Szperunek i zawieszenie.

A co do swapa, koszt jak każdy swap. Przeszczepienie SR20Det napewno taniej wyjdzie jak turbienie M20b20 lub przeswapowanego M50B25.
Przy M20B20 do roboty:
Głowica i blok (zaspawanie kanałów cieczy chłodzącej wokół cylindrów)
Odprężenie (Wrzucenie wału od M20B23 Comp z 10.2 do ok 9)
Korby od M50B20
Panewki
Kolektor dolotowy i przepływka
uszczelka pod głowicę
Kolektor pod pojedyńcza turbinę/ odwrócenie OEM kolektorów i biturbo)
Turbina: Garrett Gt30/Gt35 / 2 turbiny z VAG 1.9 Tdi 90 hp/ Opel corsa 1.7 cdti
lub
Kompresor: m45 lub m60 z mustanga 5.4L / thunderbirda 3.8L
FMIC i orurowanie...
SMT-6 lub Megasquirt do wystrojenia ECU.

Lekko licząc 10k (wariant biturbo) bezpieczna moc max 220-260hp

Sam M50B25 to koszt od 2000 Pln, dobra baza do F/I, żeliwny blok, dobra głowica.
+ swap z 1500
+ remont silnika
+ plus to co wyżej
razem 15k i więcej...

Swap na SR20det to bezpieczne 250 koni za max 8000.
minusem jest kwestia 4 garnuszków... bo co jak co ale M20B20 brzmi poprostu zniewalająco powyżej 2500RPM. Jak narkotyk...

A co do samego S14a/b to oprócz silnika idzie cała reszta eksploatacji... W dobrym stanie s14 to koszt minimum 20k + wszystko co wymaga obsługi podczas ostrej jazdy... na to juz trzeba mieć sponsora, albo 6000 netto co miesiąc... i mieszkanie za free;) może przesadziłem... ale koszty są 2x większe napewno.

Dlatego wybrałem E30... nie z miłosci do marki, a raczej z wyrachowania. Chociaż! im więcej nią jeżdżę tym bardziej staje się fanem tego modelu. Praktycznie zero elektroniki, nic nie denerwuje, nie piszczy, skrzypi, trzeszczy... poprostu działa.
Mimo wieku czuć jakość tych aut. Jeździ toto jak marzenie, stabilnie, z jajem;) Wyczucie drogi bardzo fajne. A pozatym... chciałem tak na przekór stereotypom polskim o BMW. Japończyka zdresić można, nie jest to specjalnie trudne... ale BMW nie zdresić, ale ze smakiem zrobić to już jest wyzwanie. Dlatego z zewnątrz będzie sleeper. Z wewnątrz monster;)
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

A wracając do wątku pytania kolegi:

Jeśli do E30 to :
M30B35 - 218HP waga 143Kg
M50B25 non vanos - do turbienia miód 192HP waga 136 kg
M52B25 dual vanos - alu blok, oszcędniejszy, lepszy dół, 170 HP waga 118 kg
M52B28 dual vanos - alu blok, oszcędniejszy, lepszy dół, 193 HP waga 118 kg

M54B30 - totalna waga lekka 231 HP masa 122kg

M30B35 opcja najtańsza, M54B30 najdroższa...

w ///V|- Power silniki bym sie nie bawił... drogo... chyba że ma się taki silnik po rozsądnej cenie.
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

:)))

Czyli widzę, że opcja silnika od M5 w ogóle została pominięta, a V8 jak gdyby niedoceniona... :))

Może jednak coś o tym...

Ha!! No i rewelacyjny M106... Hmmm?
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

Silniczek od ///V|5 jest baaardzo fajny ale przy masie 150 kg to już troche ta E30 jak pług zacznie jeździć ...żarcik:)

Tak jak pisalem jak ma sie tanio dostęp do S38b38 czy s50 to sie bym nie zastanawiał... ;)

A co do 4.4 V8... to jak ja bym chciał mieć V8 to bym sobie kupił Firebirda... i rafinerię w komplecie;)

Prawdziwa Beemka od zawsze kojarzyła mi się z silnikiem R6... wysokoobrotowym, z dźwiękiem takim aż ciary po plecach przechodzą a banan sie sam na gębę wpycha:)

Zresztą kto dziś jeszcze produkuje R6 silniki........
Nawet nissan zdradził... Rb26Dett ->VR38Dett ;////

Świat schodzi na psy...

A co do M106... piękny... tylko skąd go wytrzasnąć???Michał Kotkowski edytował(a) ten post dnia 21.08.08 o godzinie 08:18
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

No właśnie znam dwie osoby, które posiadają m106 w e30... Wytrzaśnięty z e23 od nieświadomych posiadaczy...
Ale z drugiej strony zastanawiam się nad sensem instalowania takiego silnika... Niby wszystko ładnie-pięknie, ale technologia idzie do przodu i summa summarum więcej niż 450 KM nie da się z niego wycisnąć... :/
A z takiego V8 można... :D
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

No to jest fakt... V8 4.4 + 2 turbiny Gt35R i furga...

Tylko do driftu tak lekkim autem, jakim niewątpliwie jest e30 to chyba 400 koni będzie aż nadto...

nooo:D chyba że celujemy w objeżdżanie wszystkiego co sie rusza to wtedy ok... na 1/4 chyba jak znalazł.

Ja ze względu na małe finanse będe chciał zrobić "od nowa" M20B20.
do tego soft turbo max 0.5 bara, dobre chłodzenie powietrza i myślę że 250 koni będzie. Więcej nie trzeba. narazie....;P
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

250 mówisz... Wiem, że 200 na 100%, bo mój mechanik tak zrobił 320i :) i też z soft turbo... Hmmm... Jak się da 200, to 250 też powinno dać radę...
Co do objeżdżania wszystkiego, to wydaje mi się, że e30 nie jest najlepszą bazą do takiego projektu. Tył napęd, lekki tył... Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie szerokości opon w takiej e30 tak, aby w pełni wykorzystać potencjał 4,4 bi turbo... :) Na pewno jest to w głównej mierze kwestia umiejętności, ale ja - nie ukrywam - nie potrafiłbym tym raczej idealnie ruszyć... :) Przynajmniej teraz...
btw: W chwili obecnej również nie dysponuję środkami na wspomniane wyżej modyfikacje... ale podyskutować można... ;) Hmmmm... A tak właściwie to ktoś w Polsce zrobił jakiegoś fajnego ISa?
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

Słyszałem od jakiegoś gościa z beemka-klub... (na spocie hondy na bemowie BTW;) że ktoś kupił allegrowy turbo kit za 4K i wstawił do 1.8i (nie is) iii... Podobno to działa, a jak działa... gosc z , którym gadałem ma wyprutą do cna 325i i tego 1.8 nie może za chiny dojść. Więc ze 200hp toto ma i Niutków odpowiedno...

A co do 4.4V8... a gdyby tak 325xi->> 344xi ?
trakcja jest...
lekka buda jest...
czego chcieć więcej:D

Ps. ja narazie tuningi sobie wybilem z głowy... potrzebuje blacharza, dobrego i taniego w miarę... (bardziej to 1-wsze)
Prawy próg jest do wymiany , a przy przednich nadkolach, na dole tam gdzie jest ostatnia śruba mocująca osłonę plastikową, zabezpieczenie A/K padło i trzeba obie strony zapiaskować i pewnie pospawać też troszkę...

nie wiem ile mnie to wyniesie... u znajomego blacharza wspawanie progu 250 zł ;/ + cena progu ( na szczęście mała)

może ma ktoś jakieś dobre doświadczenia/sugestie co do korozjii w E30? Sorry za off topic lekki;)
Pozdrawiam!
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

Hahahaha... To teraz mnie rozwaliłeś! ;))

Otóż myślałem o 344ix, ale mój mechanik stwierdził, że nie podejmie się tego, ze względu na dyferencjał w misce olejowej, czy coś w ten deseń... Nie wnikałem, ale sprawa piękna to być musi... :)

CO do blacharki - nie pomogę... Ale popytam...
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

Egh... wyszedł kwiatek wczoraj... w podłodze mam dziurę... skrzętnie pokrytą masą bitumiczną... Dziś oddaje fure do blacharza... coś tam znalazłem. Okaże się. Kolejne - 1000 do budżetu... fak;/Michał Kotkowski edytował(a) ten post dnia 26.08.08 o godzinie 07:03
Sebastian Andruszczak

Sebastian Andruszczak Sales & Marketing |
Growth | Project
Management |
Blockchain

Temat: Silnik do E30

:/// Wiem jak irytują takie rzeczy... :(

Co do moich kontaktów, to niestety nie zaproponuję zupełnie nic, ponieważ - jak mawia mój mechanik - dobry blacharz zrobi 9 na 10 samochodów zajebiście, ja Ci go polecę, ale co będzie, jeśli Twój nie znajdzie się w tej dziewiątce? :))

Co do spotkania, to - nie ukrywam - bardzo chętnie, ale mam z Klaudią (E30 318is) spory problem aktualnie... Problem zwie się głowica... :(( I szczerze mówiąc nie jestem pewny co dalej... Bo uzbierało się również parę elementów eksploatacyjnych i teraz wypadałoby wyłożyć jakieś 3-4 koła, żeby wszystko porobić, a zastanawiam się czy jest sens, jeśli i tak zamierzam zacząć na wiosnę projekt ze swapem... ://

Ale jeśli więcej osób pisałoby się, to z chęcią przyjadę z kolegą EVO IX... :)) Się mu pokaże, że prawdziwy drift, to BMW się robi... :D
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

Łooo Ev(il)O ... Jechałem tym jako pasażer. Potwór!
Czarnym.

Do piątku ogarne blacharke. więc jakoś w weekend, ewentualnie w przyszłym tygodniu jakoś przed WORDEM na bemowie na placyku, albo na innym spocie;) chociaz na godzinke sie ustawić byloby bardzo milo.
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: Silnik do E30

A co do Klaudii, to masz racje swap mimo że drożej wyjdzie, ale wyjdzie lepiej, w końcowym rozrachunku. Kwestia wyspawania łap pod silnik i wiringu. A remont łowicy... ojj wiem ile to klopotów przysparza.

U mnie narazie jest wszystko ok. Oby jak najdłużej;)

Następna dyskusja:

sprzedam E30 pilnie




Wyślij zaproszenie do