Temat: www.salesforce.com CRM On Demand, co o nim sądzicie?
Wojciech K.:
Wydaje mi się, że sprawa opiera się o kilka aspektów:
A. Technologia
- dostęp do oprogramowania klienckiego przez terminal
- interfejs www do aplikacji biznesowych
B. Psychologia
- bezpieczeństwo danych u zewnętrznego provider'a
- zawsze konieczny wysiłek do przystosowania rozwiązania do własnych potrzeb
- wola i wysiłek związany z ingerencją w kulturę organizacyjną firmy
C. Rozmiar klienta
Jest ogromna presją rozwiązań open source, rozwiązań dostępnych przez www, lecz należy się zastanowić nad tym, które segmenty rynku "mają parcie" na tego typu rozwiązania!?
Motorem biznesu IT i rozwoju oprogramowania są albo rządowe granty, bądź korporacyjni klienci zapewniający stały dopływ środków finansowych. Tacy jednak klienci pozostawiają przedmiotowe rozwiązania poza kręgiem swoich zainteresowań.
Zaletą rozwiązań, o których rozmawiamy jest szybkość wdrożenia i "taniość", a to stoi wspak generowaniu przepływów finansowych zbliżonych do tych generowanych przy obsłudze korporacji.
I moim zdaniem, tutaj należy szukać źródła problemu.
Trochę się z Panem zgadzam trochę nie.
Psychologia a raczej mentalność może stanowić barierę do innowacyjnych przedsięwzięć. Tu się zgadzam. Bezpieczeństwo danych
http://salesforce.com jest największe jakie w świecie wymyślono zaś centra danych mieszczą się w dwóch miejscach na przeciwległych stronach kontynentu amerykańskiego. To jest przedsięwzięcie o zasięgu globalnym (komercyjnym) i o amatorszczyźnie nie ma mowy. Klienci zmietli by ich z ziemi, a zdanie klientów w świecie biznesu jest najważniesze.
Pisze Pan, że o rozwoju IT decydują korporacje i granty. Nie wiem skąd ta teza i co rozumie Pan pod określeniem korporacje. Wszystkie raporty i materiały jakie znam mówią, że w wielu miejscach na świecie Produkt Narodowy Brutto generowany jest najwięcej przez małe i średnie firmy. Nawet w Polsce się to dostrzega. Czy to oznacza, że firmy takie nie używają komputerów i aplikacji. Ale skąd! Tyle, że w przeciwieństwie do dużych firm nie mają one dużych budżetów na IT i wymagają innego podejścia, innego traktowania.
Dotknął Pan dość istotego zagadnienia pisząc, że niektóre firmy nie będą zainteresowane obsługą klientów ponieważ rozwiązania takie jak
http://salesforce.com są tańsze i szybsze we wdrożeniu. To jest poczęści prawda. Dzisiaj IT musi wnosić zauważalną wartość dodaną aby była postrzegana jako element wspomagania biznesowego. W przeciwnym razie spotka się Pan z głosem, że IT to tylko koszty i nic poza tym.
http://salesforce.com udostępnia narzędzia, kóre pozwalają tworzyć rozwiązania pod specyficzne potrzeby. Jednocześenie powstaje wiele firm które dopisują funkcjonalność lub zgoła tworzą nowe rozwiązania na tej platformie tworząc tym samym rynek usług wokół
http://salesforce.com. Integracja z SAP i Oracle Applications jest standardem, a z wieloma innymi systemami łatwa do przeprowadzenia. Już nie wspomne o integracji z Outlookiem, Office'em itd. Kto może być klientem
http://saleforce.com . Każda firma dla której relacje z klientami i informacje o nich są istotne do prowadzneia interesów. Proszę przejrzeć listę referencyjną. Są tam firmy z różnych branż. W tym również co ciekawe z sektora publicznego i non profit.
Z innymi Pana punkatmi się zgadzam. Każda reorganizacja i zmiana wymaga wysiłku. Ale też w niejednej książce i szkoleniu powiedziano, że jeżeli robić będziesz rzeczy tak jak robisz do tej pory nic się specjalnego nie zdaży, bo nie będzie powodu. Dziś bycie w biznesie wymaga abyśmy ciągle coś zmieniali i zaskakiwali klienta. Jeżeli my tego nie zrobimy, albo nie potrafimy zrobią to inni. Konkurenci.