Damian
Hajduk
TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...
Temat: Szybka kolej
Leszek Ślazyk:
Oczywiście, że nie ma. TGV się nie rozbija... Wszystkim entuzjastom przypominam: wbrew zaleceniom Siemensa, który stworzył technologię kupioną przez Chińczyków, pociągi w Chinach pierwotnie miały podróżować z prędkością 350km/h. Siemens gwarantował bezpieczeństwo dla maksymalnej prędkości 300km/h. Po wypadku w Wenzhou pociągi poruszają się z maksymalną prędkością 250km/h.
To z kolei przegięcie w drugą stronę.
Ale tak to bywa, najpierw nadużycia, potem nadmierne ograniczenia ...
Były szef tego projektu ujawnił w zeszłym miesiącu kilka faktów dotyczących zbyt pospiesznego budowania sieci tych kolei i wielu przypadków korupcyjnych nadużyć.
Czy ten raport jest dostępny?
---
Staram się być na bieżąco w temacie KDP w Polsce. A jeden z zarzutów na niedawnej mojej prezentacji, jest taki, że w realiach naszego kolejnictwa po oddaniu KDP, cytuje " zginą setki ludzi ".
Dlatego interesują mnie doświadczenia krajów które są już na bieżąco z zarządzaniem bezpieczeństwem szybkich kolei.