konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

To ja jako zdecydowany przeciwnik hałasu pod oknami, nawet za ekranami dźwiękochłonnymi, zgłaszam pomysł by całe miasto Bydgoszcz objąć ochroną programu Natura 2000. Znajdą się jakieś kurioza przyrodnicze by je chronić? Nie wiecie jak to się robi?

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Piotr Ruliński:
To ja jako zdecydowany przeciwnik hałasu pod oknami, nawet za ekranami dźwiękochłonnymi, zgłaszam pomysł by całe miasto Bydgoszcz objąć ochroną programu Natura 2000. Znajdą się jakieś kurioza przyrodnicze by je chronić? Nie wiecie jak to się robi?

Całkowity zakaz ruchu w mieście w okresie lęgowym wróbla i gapy? ;)
grejt, jestem za a nawet przeciw.
Najlepiej pozatykać rury wydechowe bananem nachalnym zmotoryzowanym i po sprawie. Można to robić np na skrzyżowaniach wraz z tymi co to błotem myją przednią szybę bez pytania ;))

Temat: S 5 znów na tapecie

S5 przez miasto, to od początku był poroniony pomysł.
Nikt rozsądny nie przepuszcza autostrady czy drogi ekspresowej przez centrum miasta.
Nigdy nie mogłem zrozumieć "logiki" w postępowaniu Dombrowicza.

polecam wywiad z Grabarczykiem (minister infra.)
http://ww6.tvp.pl/6982,20100118955188.strona

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Krzysztof P.:
S5 przez miasto, to od początku był poroniony pomysł.
Nikt rozsądny nie przepuszcza autostrady czy drogi ekspresowej przez centrum miasta.
Nigdy nie mogłem zrozumieć "logiki" w postępowaniu Dombrowicza.

polecam wywiad z Grabarczykiem (minister infra.)
http://ww6.tvp.pl/6982,20100118955188.strona
Bydgoszcz -jedno z największych miast województwa kuj-pom. Pięknie zabrzmiało w ustach pani redaktor.

Puszczenie S5 po zachodniej stronie jest najgorszym rozwiązaniem dla Bydgoszczy. Praktycznie całą wschodnią i centralną część miasta odcina od ruchu S5.
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

To ma być obwodnica czy kolejna dojazdówka na wzór podobieństwo Fordońskiej? Uważam, że mówienie o jakimś odcięciu to zwyczajne brednie, wyczuwam w tym drugie dno - powstanie konieczność poszerzenia Nakielskiej i Grunwaldzkiej, w tym wypadku za miejską kasę, zatem mUnia nie dołoży się. W tym rzecz...

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Piotr Ruliński:
To ma być obwodnica czy kolejna dojazdówka na wzór podobieństwo Fordońskiej?
To mogłaby być trasa północ-południe z korzyścią dla Bydgoszczy.
Uważam, że mówienie o jakimś odcięciu to zwyczajne brednie,
Brednie? Żadne brednie. Fakty.
powstanie konieczność poszerzenia Nakielskiej i Grunwaldzkiej,
Ruchowi z Fordonu nic z poszerzania ulic zachodniej Bydgoszczy, bo i tak całe miasto do przejechania.
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Nie zaprzeczam, ale może waadza pójdzie po rozum i dotrze do niej konieczna potrzeba budowy innej równoległej do osi WZ drogi? Bo Takiej nie ma.

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Czeslaw Mrall:
Piotr Ruliński:
To ma być obwodnica czy kolejna dojazdówka na wzór podobieństwo Fordońskiej?
To mogłaby być trasa północ-południe z korzyścią dla Bydgoszczy.
A co stoi na przeszkodzie, żeby taka trasa powstała? Ale jako uzupełnienie S5, a nie jej wariant. Jako użytkownik dróg chcę omijać wszystkie korkogenne miejsca. Budowa obwodnicy wielkiego miasta przez sam jego środek to dla kierowcy jadącego z Gdańska do Poznania jakaś kompletna paranoja...
Uważam, że mówienie o jakimś odcięciu to zwyczajne brednie,
Brednie? Żadne brednie. Fakty.
Ruch lokalny ma jak dojechać do S5, podobnie jak ruch z S5 do Bydgoszczy ma jak do niej wjechać. Gdzie jest problem?
powstanie konieczność poszerzenia Nakielskiej i Grunwaldzkiej,
Ruchowi z Fordonu nic z poszerzania ulic zachodniej Bydgoszczy, bo i tak całe miasto do przejechania.
Aaa, tu jest problem. Wybacz, Czesławie, ale każdemu pod nos dwupasmowej ekspresówki nie podciągniesz. Zawsze ktoś będzie musiał do niej jakoś dojechać. Fordon jest tak rozłożony, że jemu nic nie pomoże... Ale zawsze można przeprowadzić się na Błonie, będzie bliżej :P

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Piotr Ruliński:
Nie zaprzeczam, ale może waadza pójdzie po rozum i dotrze do niej konieczna potrzeba budowy innej równoległej do osi WZ drogi? Bo Takiej nie ma.
To miałoby jakiś sens. Coś na kształt północnej średnicówki łączącej Fordon z Osową.

Żeby było jasne. Idea lansowana przez Ratusz jest mi obca.
MSZ, S5 mogłaby iść przez Bydgoszcz Wschód na Zachem. Atrakcyjność BPP od razu by wzrosła.
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Przemysław R.:
A co stoi na przeszkodzie, żeby taka trasa powstała?
Zapewne kasa.
Ale jako uzupełnienie S5, a nie jej wariant.
Skomunikowanie ruchu miejskiego z zachodnią obwodnicą nic nie zmieni w stosunku do tego, co jest teraz. Miasto niczego nie zyska.
Jako użytkownik dróg chcę omijać wszystkie korkogenne miejsca. Budowa obwodnicy wielkiego miasta przez sam jego środek to dla kierowcy jadącego z Gdańska do Poznania jakaś kompletna paranoja...
Nie myślę o środku miasta.
Na korkogenne miejsca wymyślono bezkolizyjne skrzyżowania.
Zobacz, jak korkogenna będzie estakada 'Nowoogińskiego'. To jest dopiero jajo.
Ruch lokalny ma jak dojechać do S5, podobnie jak ruch z S5 do Bydgoszczy ma jak do niej wjechać. Gdzie jest problem?
Masz plany? W których miejscach będą zjazdy do miasta?
Fordon jest tak rozłożony, że jemu nic nie pomoże...
Trasa przez Bydgoszcz Wschód pomogłaby; nie tylko Fordonowi.
W sumie trudny to orzech, bo miasto rozciągnięte jest na jednym kierunku.
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Łatwiej jest wymyślać drogę przez gotową oś komunikacyjną niż coś nowego. Wytyczenie nowej trasy WZ oznacza konieczność wyburzania istniejącej zabudowy, omijania obszarów chronionych za tym wszystkim idzie konieczność wykupu działek. Nasze polskie warcholstwo niestety nie ułatwi takiej inwestycji - vide budowa Kamiennej czy mostu Łęczyckiego. Ale warto jako miasto stanąć na uszach i mieć takie coś w planie, ale niestety wypowiedzi panów KD i JS świadczą o tym, że nawet nie myślą o tym... Pewnie się boją?
Wojciech Stefanowicz

Wojciech Stefanowicz Specjalista ds.
Obsługi Klienta z
doświadczeniem
zawodowy...

Temat: S 5 znów na tapecie

Czeslaw Mrall:
Krzysztof P.:
S5 przez miasto, to od początku był poroniony pomysł.
Nikt rozsądny nie przepuszcza autostrady czy drogi ekspresowej przez centrum miasta.
Nigdy nie mogłem zrozumieć "logiki" w postępowaniu Dombrowicza.

polecam wywiad z Grabarczykiem (minister infra.)
http://ww6.tvp.pl/6982,20100118955188.strona
Bydgoszcz -jedno z największych miast województwa kuj-pom. Pięknie zabrzmiało w ustach pani redaktor.

Puszczenie S5 po zachodniej stronie jest najgorszym rozwiązaniem dla Bydgoszczy. Praktycznie całą wschodnią i centralną część miasta odcina od ruchu S5.
---
pozdr.czes;-)

Witam,

W planach jest alternatywna droga wschód -zachód (wschód Północ) i jest nawet na jej realizację miejsce tylko kasy przez wiele wiele lat nie będzie. Mianowicie w planach jest korytarz lecąc od Torunia zjeżdżając z Mostu nie skręcamy w lewo w Fordońską tylko ma iść prosto droga przez Fordon leci prosto na tyłach kościoła przy Skarżyńskiego potem prosto przecina Pelplińską tuż przy rynku (gdzie obecnie stoją garaże) potem równolegle do Kamiennej leci sobie przez górny taras aż do wylotu na Gdańsk i dalej może lecieć do krzyzówki z 25 na Koszalin a nawet dalej do krzyżówki z 80/10 na Grunwaldzkiej.
Pozdrawiam,

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

I obwodnica jest pełną gębą, z małym ale! Poleci przez sam środek tzw. Nowego Fordonu. Znowu będą fochy,że hałas, że smród itp.... mimo iż teren jest od lat ku temu przygotowywany. Pamiętam, że - za smarkacza - mówiono o poszerzeniu Wyszogrodzkiej i Witebskiej i połączeniu tej drogi mostem nad Brdą w okolicach ulicy Hutniczej, Przez lata nie można było nic budować po parzystej stronie Witebskiej nowych budynków, za tzw Wolności to się zmieniło. Wystarczy popatrzeć na niedokończoną ulicę Andersa i wylot Wyszogrodzkiej, że taki był już zamiar. Nic nowego, tylko trzeba się obrócić za mUnijną kasą i do roboty...Piotr Ruliński edytował(a) ten post dnia 19.01.10 o godzinie 19:31

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

w dzisiejszych czasach nie da sie juz chyba przeprowadzic zadnej nowej drogi tak, by nikomu nie wadzila.

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Czeslaw Mrall:
Skomunikowanie ruchu miejskiego z zachodnią obwodnicą nic nie zmieni w stosunku do tego, co jest teraz. Miasto niczego nie zyska.
I tu wracamy do zasadniczego pytania - w jakim celu buduje się obwodnice miast? W celu wyeliminowania ruchu tranzytowego z miasta. I to jest zysk miasta. Jaki będzie zysk jest z budowy S5 przez miasto? Bo na pewno podstawowy cel nie zostanie osiągnięty - tranzyt wpakuje się do miasta.
Masz plany? W których miejscach będą zjazdy do miasta?
Nie mam planów, ale na logikę zakładam, że S5 będzie miała węzeł z każdą z dróg wychodzących z Bydgoszczy na północ i zachód.
Trasa przez Bydgoszcz Wschód pomogłaby; nie tylko Fordonowi.
W sumie trudny to orzech, bo miasto rozciągnięte jest na jednym kierunku.
Kiedy przyjrzałem się zdjęciom satelitarnym i dostrzegłem przecinkę przez las na przedłużeniu ul. Rejewskiego, mijającą od wschodu Osielsko i zmierzającą do drogi nr 5, byłem przekonany, że to już przygotowania pod S5 :) Dopiero potem przyjrzałem się dokładniej, że to jakaś niedokończona (rozebrana?) linia kolejowa była? I tu się bardzo z Tobą zgadzam, że S5 poprowadzona tędy byłaby idealnym kompromisem: niby przez miasto, ale dostatecznie z boku, by ominąć centrum. A jednocześnie dość daleko na wschód, by "przybliżyć" Fordon.Przemysław R. edytował(a) ten post dnia 19.01.10 o godzinie 23:11

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Kiedy już wejdziesz w tą przecinkę to okaże się ona Magistralą przesyłową 220kV. Była tam zawsze, jak sięgam pamięcią.

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Przemysław R.:
I tu wracamy do zasadniczego pytania - w jakim celu buduje się obwodnice miast? W celu wyeliminowania ruchu tranzytowego z miasta. I to jest zysk miasta. Jaki będzie zysk jest z budowy S5 przez miasto? Bo na pewno podstawowy cel nie zostanie osiągnięty - tranzyt wpakuje się do miasta.
Wrócić należy do bardziej zasadniczego pytania: jak poprowadzić drogę szybkiego ruchu, czy ekspresówkę w naszym wypadku? Kierowcy jest obojętne, czy płynnie jedzie przez las, czy przez miasto.
Drogi mają łączyć miasta i dawać korzyść zarówno kierowcom jak i miastom. Obwodnice są budowane tam, gdzie puszczenie drogi w miasto nie zapewni płynnej, bezkolizyjnej jazdy w standardzie drogi ekspresowej. Zazwyczaj jest tak, że wjazd do miasta daje w efekcie krążenie wąskimi uliczkami, postoje na światłach, tłok etc. Jednak tam, gdzie da się utrzymać warunki jazdy drogi ekspresowej spokojnie można rozważać puszczenie drogi przez miasto.
Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale u nas mówiono o tranzycie w wielkości kilkunastu procent. Dla tylu planuje się gigantyczną inwestycję pt. obwodnica. Ja specjalnego sensu w tym nie widzę.
Masz plany? W których miejscach będą zjazdy do miasta?
Nie mam planów, ale na logikę zakładam, że S5 będzie miała węzeł z każdą z dróg wychodzących z Bydgoszczy na północ i zachód.
Czyli trzy, a może tylko dwa zjazdy...
Z pozycji mieszkańca Bydgoszczy mam znaczący niedosyt.
Nie czarujmy się też, że cały tranzyt będzie trzymał się obwodnicy. Pojazdy docelowo jadące np. do Solca będą jeździć przez miasto.
I tu się bardzo z Tobą zgadzam, że S5 poprowadzona tędy byłaby idealnym kompromisem: niby przez miasto, ale dostatecznie z boku, by ominąć centrum. A jednocześnie dość daleko na wschód, by "przybliżyć" Fordon.
W sumie nie idzie o przybliżanie Fordonu, ale o próbę podniesienia standardu przemysłowego centrum Bydgoszczy. Zakładając rozwój BPP, Zachemu i firm okołozachemowych sensowne wydaje się stworzenie bezpośredniego połączenia drogowego do/z Zachemu.
Oczywiście Fordon też skorzystałby, bo zostałby ładnie skomunikowany z trasami na zachód i południe.
Tereny przy Fordońskiej także zyskałyby na wartości.

Dobrze wkomponowane w miasto drogi dają szanse rozwoju miasta.
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Piotr Ruliński:
Kiedy już wejdziesz w tą przecinkę to okaże się ona Magistralą przesyłową 220kV. Była tam zawsze, jak sięgam pamięcią.
Teraz, gdy otworzyłeś mi oczy, widzę maszty przesyłowe na zdjęciach :) A tak mi pasowało jako przedłużenie toru ostro zakręcającego w lewo po minięciu ul. Kaplicznej :D

W każdym razie, S5 tędy nie pójdzie :(

konto usunięte

Temat: S 5 znów na tapecie

Czesławie, jakieś dane na temat BPP. Z mojej obserwacji rozwija się to dość mizernie w porównaniu do miejsca mojego aktualnego rozwoju. Choć i tam rozwiązania drogowe nie są idealne.
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: S 5 znów na tapecie

A propos dróg krajowych.

Świeżutki komunikat:
http://www.infobydgoszcz.pl/artykul,wydarzenia,509

Rozpoczynamy wielkie liczenie.

Już jutro w całej Polsce (także i w naszym województwie) rozpoczyna się Generalny Pomiar Ruchu 2010, polegający na liczeniu w wybrane dni pojazdów korzystających z sieci dróg krajowych.

więcej w linku



Wyślij zaproszenie do