konto usunięte

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Np. gdy czytam o przedłużeniu Inwalidów do Armii Krajowej,

Ulica kiepsko skomunikowana z osiedlem.
Wąska.
Już korkująca się przy opuszczonych szlabanach w obu przypadkach.
Dołożenie ruchu na tej ulicy całkowicie ją zapcha. Jakiś sens widzę w budowie wiaduktu nad torami i połączenie Inwalidów/Lewińskiego z Kamienną, ale z kolei Kamienna jest półulicą na znacznym odcinku, co niedobrze wróży.

Naturalnym łącznikiem osiedla z Armii Krajowej jest przedłużenie Twardzickiego; przez pola na wprost. Dalej możnaby szukać połączenia z Osową Górą.
Puszczenie Akademickiej przez las też miałoby jakiś sens.

konto usunięte

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Np. gdy czytam o metrze.

Niby bez sensu. Być może dla tych, co im metro kojarzy się z tunelami.
Jednak szybka kolej miejska ma sens. Chyba byłaby lepszym rozwiązaniem niż tramwaj do Fordonu. Piszę to na czucie, bez analiz.
Warto przeanalizować możliwości i sens uruchomienia autobusów szynowych, czy pociągów na trasie wzdłuż miasta i dalej do Torunia, Nakła i -może- przez most na Wiśle do Solca.
Taki most w ogóle jest sensownym pomysłem.
Wojciech Stefanowicz

Wojciech Stefanowicz Specjalista ds.
Obsługi Klienta z
doświadczeniem
zawodowy...

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Czeslaw Mrall:
Np. gdy czytam o metrze.

Niby bez sensu. Być może dla tych, co im metro kojarzy się z tunelami.
Jednak szybka kolej miejska ma sens. Chyba byłaby lepszym rozwiązaniem niż tramwaj do Fordonu. Piszę to na czucie, bez analiz.
Warto przeanalizować możliwości i sens uruchomienia autobusów szynowych, czy pociągów na trasie wzdłuż miasta i dalej do Torunia, Nakła i -może- przez most na Wiśle do Solca.
Taki most w ogóle jest sensownym pomysłem.

Osobiście uważam że metro w Bydgoszczy to głupota, premetro takie jak rozważa Kraków już bardziej ale koszt jego wybudowania niebotyczny i przez to nie do zrealizowania. Gdzieś czytałem że tylko Warszawę i Kraków właśnie stać na tego typu inwestycje z racji swojej wielkości czytaj wielkości budżetów. W Bydgoszczy sprawdzą się tramwaje, trzeba by pomyśleć o czymś na wzór poznańskiej PESTKi oraz o włączeniu w system komunikacyjny szynobusów wszak trochę torów kolejowych Bydgoszcz jednak ma.

konto usunięte

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Wojciech S.:
oraz o włączeniu w system komunikacyjny szynobusów wszak trochę torów kolejowych Bydgoszcz jednak ma.
O tym też myślę i dodatkowo o dołożeniu trochę torów do skomunikowania niektórych okolic Bydgoszczy.
Jakąś kwestią pozostałoby zachęcenie mieszkańców do korzystania z tego środka lokomocji.

konto usunięte

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Ostatnio będąc na siłownii chłopaki rozmawiali, że pan Kosma Złotowski chciałby wybudować.. kolejkę linową z dworca PKP na PKS (informacja niepotwierdzona). Śmiać się czy płakać?

konto usunięte

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Patryk Chyła:
Ostatnio będąc na siłownii chłopaki rozmawiali, że pan Kosma Złotowski chciałby wybudować.. kolejkę linową z dworca PKP na PKS (informacja niepotwierdzona). Śmiać się czy płakać?
Spróbowć **kreatywnie** porozmawiać po zapoznaniu się ze źródłem informacji.
Śmiechy i płacze niech zostaną na boku.
Wojciech Stefanowicz

Wojciech Stefanowicz Specjalista ds.
Obsługi Klienta z
doświadczeniem
zawodowy...

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Czeslaw Mrall:
Wojciech S.:
oraz o włączeniu w system komunikacyjny szynobusów wszak trochę torów kolejowych Bydgoszcz jednak ma.
O tym też myślę i dodatkowo o dołożeniu trochę torów do skomunikowania niektórych okolic Bydgoszczy.
Jakąś kwestią pozostałoby zachęcenie mieszkańców do korzystania z tego środka lokomocji.
Cena biletu nie mogłaby być dużo droższa od ceny biletu na autobus a najlepiej wciągnięta do biletu miesięcznego nie wiem tylko czy to nie za duże obciążenie ale chyba nie wszak na kolei bilet m-c uprawniający do przejazdów na trasie Bydgoszcz-Poznań kosztuje coś 200-300 zł. No i czas przejazdu o wiele krótszy zrobiłby swoje.

konto usunięte

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Czeslaw Mrall:
Jednak szybka kolej miejska ma sens. Chyba byłaby lepszym rozwiązaniem niż tramwaj do Fordonu. Piszę to na czucie, bez analiz.
Jednak analizując czym miałaby się różnić szybka kolej od tramwaju? Jeśli rodzajem torowiska to absolutnie nie ma sensu ze względu na niekompatybilność szyn, taboru, konieczność budowania nowej infrastruktury. Generalnie pomysł nie na naszą kieszeń.
Łukasz C.

Łukasz C. Dystrybucja Stali

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

a ja się zastanawiam, czy w Bydgoszczy jest jakiś problem z transportem. Mamy autobusy, mamy tramwaje, moim zdaniem jeśli chodzi o miasto to bez problemu szybko można przenieść się wszędzie. na 400tyś miasto wystarczy.
rozumiem, jeśli ktoś chciałby usprawnić dojazd do miasta z przedmieść (mam tu na myśli takie miejscowości jak Zamość, Łochowo itd). Tutaj są pewne problemy.

a może się mylę? jest gdzieś ciężko z komunikacją miejska?
Wojciech Stefanowicz

Wojciech Stefanowicz Specjalista ds.
Obsługi Klienta z
doświadczeniem
zawodowy...

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Łukasz C.:
a ja się zastanawiam, czy w Bydgoszczy jest jakiś problem z transportem. Mamy autobusy, mamy tramwaje, moim zdaniem jeśli chodzi o miasto to bez problemu szybko można przenieść się wszędzie. na 400tyś miasto wystarczy.
rozumiem, jeśli ktoś chciałby usprawnić dojazd do miasta z przedmieść (mam tu na myśli takie miejscowości jak Zamość, Łochowo itd). Tutaj są pewne problemy.

a może się mylę? jest gdzieś ciężko z komunikacją miejska?

Jeśli uważasz że nie ma problemu to spróbuj rano wybrać się komunikacją miejską np z Fordonu na Osową Górę lub na odwrót i zobaczysz ile to czasu zajmuje w tym samym czasie można samochodem co najmniej do Gniezna dojechać.
Krzysztof W.

Krzysztof W. MARKETeer
________________MOV
ON LinkedIn

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Wkrótce będzie działał w Bydzi ITS, a wcześniej DIP. DIP będzie realizowany przez firmy, które mają konkretny i b. dokładny produkt. Połączenie dynamicznej informacji pasażerskiej z systemem planowania i wykorzytsania zasobów oraz inteligentnym systemem transportowym powinno zoptymalizować funkcjonowanie sieci komunikacji. W zasadzie są to takie cegiełki organizacyjne, ale przynoszące od razu widoczną poprawę. Oczywiście jak jednak widać to inwestycje infrastrukturalne też są konieczne. W tej chwili komunikacja miejska nie zachęca do korzystania z jej środków, ale jeśli będzie:
- dokładna (DIP)
- szybka (ITS i inwestycje infrastrukturalne)
- wygodna (nowy tabor)
To czemu nie korzystać. Sam chętnie bym korzystał, gdybym nie musiał czekać na autobus 40min (co się zbyt często zdażało) i musiał kolejne 30 minut dochodzić (ale to akurat wyjątek).
Łukasz C.

Łukasz C. Dystrybucja Stali

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Wojciech S.:
Łukasz C.:
a ja się zastanawiam, czy w Bydgoszczy jest jakiś problem z transportem. Mamy autobusy, mamy tramwaje, moim zdaniem jeśli chodzi o miasto to bez problemu szybko można przenieść się wszędzie. na 400tyś miasto wystarczy.
rozumiem, jeśli ktoś chciałby usprawnić dojazd do miasta z przedmieść (mam tu na myśli takie miejscowości jak Zamość, Łochowo itd). Tutaj są pewne problemy.

a może się mylę? jest gdzieś ciężko z komunikacją miejska?

Jeśli uważasz że nie ma problemu to spróbuj rano wybrać się komunikacją miejską np z Fordonu na Osową Górę lub na odwrót i zobaczysz ile to czasu zajmuje w tym samym czasie można samochodem co najmniej do Gniezna dojechać.


To duża odległość i dojazd musi zająć trochę czasu. Zapewniam Cię, że do Gniezna nie dojedziesz, bo wydostanie się z miasta samochodem jest tak samo trudne jak podróżowanie komunikacją.
Z Fordonu jeździ dużo autobusów moim zdaniem i nie ma co narzekać na połączenia.
Budowa tramwaju, czy jakiegokolwiek innego alternatywnego środka tylko dlatego połączeni może się okazać nieopłacalna.
BTW ile się jedzie z Fordonu na Osową autobusami?? Ja mogę powiedzieć ile mi zajmował dojazd do pracy samochodem na tej trasie. Porównamy.
Wojciech Stefanowicz

Wojciech Stefanowicz Specjalista ds.
Obsługi Klienta z
doświadczeniem
zawodowy...

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Łukasz C.:

To duża odległość i dojazd musi zająć trochę czasu. Zapewniam Cię, że do Gniezna nie dojedziesz, bo wydostanie się z miasta samochodem jest tak samo trudne jak podróżowanie komunikacją.
Z Fordonu jeździ dużo autobusów moim zdaniem i nie ma co narzekać na połączenia.
Budowa tramwaju, czy jakiegokolwiek innego alternatywnego środka tylko dlatego połączeni może się okazać nieopłacalna.
BTW ile się jedzie z Fordonu na Osową autobusami?? Ja mogę powiedzieć ile mi zajmował dojazd do pracy samochodem na tej trasie. Porównamy.

Widzisz, Twoje zapewnienia mało mają wspólnego z rzeczywistością, nie bez powodu podałem jako przykład taką trasę bo regularnie w tygodniu latam co najmniej dwa - trzy razy do Poznania i droga z Fordonu do Gniezna (93 km do stacji paliw Orlen w Gnieźnie) nie zajmuje mi więcej niż 1.5 godziny (na trasie jadę średnio 120-130km) a komunikacją miejską z Fordonu na Srebną (Centrostal) jedzie się mniej więcej tyle samo.

konto usunięte

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Marcin Monarcha:
Jednak szybka kolej miejska ma sens. Chyba byłaby lepszym rozwiązaniem niż tramwaj do Fordonu. Piszę to na czucie, bez analiz.
Jednak analizując czym miałaby się różnić szybka kolej od tramwaju? Jeśli rodzajem torowiska to absolutnie nie ma sensu ze względu na niekompatybilność szyn, taboru, konieczność budowania nowej infrastruktury. Generalnie pomysł nie na naszą kieszeń.
Budowa linii tramwajowej do Fordonu też wymaga zbudowania nowej infrastruktury i nie rozwiąże problemów komunikacyjnych, a wręcz je spotęguje. Przecież planuje się zmniejszenie liczby linii autobusowych. Nie wiem, jak ma funkcjonować 'zbieranie' pasażerów na Fordonie do tramwaju, ale z pewnością dla większości ludzi droga do centrum wydłuży się ze względu na przynajmniej jedną dodatkową przesiadkę.
Budowa linii tramajowej do dworca PKP z szybką koleją miejską mogłaby pomóc ludziom przemieszczać się z Fordonu do centrum, czy dalej; przemieszczać szybciej niż ma to miejsce teraz i -podejrzewam- po uruchomieniu tramwaju do Fordonu.

Po prawdzie, to szynobusy kursują po torowisku PKP z Głównej do podbydgoskich miejscowości. Wydaje się, że zmiany wymagałoby zagęszczenie kursów i jakaś zachęta dla potencjalnych pasażerów.

Jak kandydaci widzą problemy komunikacyjne, można poczytać tu:
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,8635381,K...

konto usunięte

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Krzysztof W.:
- dokładna (DIP)
- szybka (ITS i inwestycje infrastrukturalne)
- wygodna (nowy tabor)
Przepraszam za ignorancję, ale co oznaczają te skróty? Czy w taką sieć możnaby wpiąć ewentualną szybką kolej miejską?
Krzysztof W.

Krzysztof W. MARKETeer
________________MOV
ON LinkedIn

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Proszę:
DIP - dynamiczna informacja pasażerska.
W skrócie oznacza to system informacji pasażerskiej na przystankach w postaci tablic informujący o rzeczywistym czasie odjazdu. W ramach DIP mieści się również soft wspomagający zarządzanie zasobami, tworzenie rozkładu jazdy, kontrolę przebiegu, system alarmowy, monitoring, informacja audio, plan w komórce, elektroniczny bilet, infomaty, systemy emisji reklam itd.
ITS - inteligentny system transportowy. Obejmuje zarówno komunikację publiczną i ruch kołowy innych pojazdów. W ramach tego projektu wchodzi system pierwszeństwa przejazdu dla pojazdów komunikacji publicznej, zielona fala, monitoring tras, nakierowanie na wolne miejsca parkingowe i informacja o zajętości miejsc parkingowych, system znaków zmiennej treści (w PL znane tylko z tras szybkiego ruchu), zarządzanie strefami płatnego parkowania i parkingami, system parkingów park & ride.
Powyższe systemy się przenikają i uzupełniają, mogą wykorzystywać też bazę GIS, która w Bydzi od wielu lat z sukcesem jest tworzona.
Wygodnego taboru chyba nie muszę wyjaśniać :), ja np. chciałbym aby autobusy jednak były klimatyzowane.
Oczywiście SKM jak najbardziej można wpiąć w taką sieć wszak, jest to najczęściej jednostka należąca do komunikacji miejskiej. Rządzi się nieco innymi prawami, ale jesli chodzi o DIP to na kolei od dawna to już działa.
Krzysiek D.

Krzysiek D. tłumacz z jęz.
angielskiego

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Łukasz C.:
a może się mylę? jest gdzieś ciężko z komunikacją miejska?
Ostatnio rozmawialiśmy na ten temat ze znajomym, wracając z pracy - na szczęście samochodem. Generalnie wniosek był taki, że ciężko jest umówić się z kimś na konkretną godzinę i dotrzeć na czas, korzystając z komunikacji miejskiej. Jak wracałem z pracy autobusem 93 albo 94, to często - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym - zdarzało się, że nie jechały 3-4 autobusy z rozkładu. Częściowo wynika to pewnie z faktu, jaki tabor jeździ po Bydgoszczy, jak jest zorganizowana praca kierowców, ale też pewnie z tego, że generalnie Bydgoszcz nie jest najlepszym miastem do jeżdżenia. :-/

Z innej beczki - jest linia kolejowa przez Fordon. Dlaczego nie korzystać z niej, zamiast budować tramwaj? To nie jest pytanie retoryczne, serio pytam. :-) Jakie są za, a jakie przeciw?
Łukasz C.

Łukasz C. Dystrybucja Stali

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Wojciech S.:
Łukasz C.:

To duża odległość i dojazd musi zająć trochę czasu. Zapewniam Cię, że do Gniezna nie dojedziesz, bo wydostanie się z miasta samochodem jest tak samo trudne jak podróżowanie komunikacją.
Z Fordonu jeździ dużo autobusów moim zdaniem i nie ma co narzekać na połączenia.
Budowa tramwaju, czy jakiegokolwiek innego alternatywnego środka tylko dlatego połączeni może się okazać nieopłacalna.
BTW ile się jedzie z Fordonu na Osową autobusami?? Ja mogę powiedzieć ile mi zajmował dojazd do pracy samochodem na tej trasie. Porównamy.

Widzisz, Twoje zapewnienia mało mają wspólnego z rzeczywistością, nie bez powodu podałem jako przykład taką trasę bo regularnie w tygodniu latam co najmniej dwa - trzy razy do Poznania i droga z Fordonu do Gniezna (93 km do stacji paliw Orlen w Gnieźnie) nie zajmuje mi więcej niż 1.5 godziny (na trasie jadę średnio 120-130km) a komunikacją miejską z Fordonu na Srebną (Centrostal) jedzie się mniej więcej tyle samo.


o tą dużą odległość to chodziło mi Fordon-Osowa, ale to na marginesie:)

nie będziemy się ścigać, więc wątek Gniezna zostawiam.
Z Fordonu na Osową jest jakieś 22-25km więc 1,5h komunikacją to całkiem normalny czas.
Swego czasu jeździłem Tatrzeńskie-Srebrna samochodem i rano zajmowało mi to 50min, powrót czasem więcej. Poważnie myślę, że nasza komunikacja jest wystarczająco rozbudowana, opóźnienia, wypadnięcie kilku składów z rozkładu to normalka, wszędzie się zdarza.
Rozumiem, że można tą komunikację poprawić, ale czy odrazu trzeba rozbudowywać o metro, nowy tramwaj? Lepiej usprawnić to co jest i na tą małą Bydgoszcz wystarczy.
Co do Fordonu to jak wspomina KD (chodzi o Krzysztofa D, nie Konstantego) mamy tory kolejowe i można by tego użyć zamiast budować torowisko pod tramwaj. Swoją drogą to coś miało tak jeździć właśnie na Unisław, Chełmno. Jeśli mnie pamięć nie myli to pomysł na wykorzystanie stacji w Fordonie kiedyś się pojawił.

Ja bym wolał, żeby usprawnili połączenia z Fordonem dla samochodów i odciążyli ul. Fordonska. Zamczysko wystarczy poszerzyc (nie wnikam, czy jest na to miejsce,chodzi o sam pomysl) i juz wiecej ludzi tamtedy pojedzie, teraz strach.
Przydałoby sie też coś zrobić z tym przejazdem kolejowym z Inwalidow na Kamienna. nie jezdze tamtedy bo nie chce stac 10min pod szlabanem. na wiadukt nie za bardzo jest miejsce,ale moze jakac madra glowa cos by wmyslila.

Moim zdaniem rzecz najwazniesza rzecz to S5. niedosyc ze potrzeba odciazyc rondo Torunskie i Fordonskie to jeszcze trzeba nas jakos polaczyc z Poznaniem i Gdanskiem. Polnocna obwodnica to tez bylby cud:)
Łukasz C.

Łukasz C. Dystrybucja Stali

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Generalnie wniosek był taki,
że ciężko jest umówić się z kimś na konkretną godzinę i dotrzeć na czas, korzystając z komunikacji miejskiej. Jak wracałem z pracy autobusem 93 albo 94, to często - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym - zdarzało się, że nie jechały 3-4 autobusy z rozkładu.

Myślę, że to co piszesz to zwykłe mankamenty komunikacji miejskiej i spotkasz je wszędzie na świecie.
W terminowym wywiązywaniu się z rozkladu jazdy pomoglyby bus lanes, ale u nas nie ma na to miejsca i infrastruktury. dwa to kultura kierowcow, nastepne pokolenie nauczyloby sie z nich korzystac dopiero.
Krzysiek D.

Krzysiek D. tłumacz z jęz.
angielskiego

Temat: no dobra, kreatywnie porozmawiajmy o bydgoskich planach...

Łukasz C.:
Myślę, że to co piszesz to zwykłe mankamenty komunikacji miejskiej i spotkasz je wszędzie na świecie.
Być może, nie mam jakichś większych doświadczeń z komunikacją miejską poza Bydgoszczą. Jeżeli jednak przez tydzień autobus nie jest w stanie ani razu dotrzeć na przystanek zgodnie z rozkładem, to przestaję to nazywać "zwykłym mankamentem". ;-)
dwa to kultura kierowcow, nastepne pokolenie nauczyloby sie z nich korzystac dopiero.
Kiedy jeszcze korzystałem z KM, zawsze miałem wrażenie, że kierowcy autobusów pospiesznych wcześniej wozili węgiel albo ziemniaki. Ale pewnie po prostu nadrabiali opóźnienia...

Następna dyskusja:

Dobra kancelaria adwokacka ...




Wyślij zaproszenie do