Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Zapowiadany wywiad z kandydatem Libertasu:

http://www.infobydgoszcz.pl/wydarz.php?i=68338&n=1

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Źródło do chrześcijaństwa a nie judaizmu.
To jest chrzescijaństwo, Kolego... Nauki Pawła z Tarsu, tworcy zasad chrześcijanskich ujętych w świętej księdze tej wiary. ;-)
---
pozdr.czes;-)
Krzysiek D.

Krzysiek D. tłumacz z jęz.
angielskiego

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Porównaj z kulturą i prawem azjatyckim. Tam jak coś zginęło, to po prostu zmieniło swoje miejsce - u nas mówi się, że zostało ukradzione.

No w ogóle nie czujesz o co mi chodzi. W kulturze wywodzącej się z hinduizmu nie ma mowy o kradzieży gdy coś zniknie. U nas natychmiast.
Ale gdzie jest to "u nas", bo u mnie raczej nie - jak coś mi zniknie, to pewnie zgubiłem. Tobie wszystko kradną? :-P
Byłeś kiedyś w kościele? Nikt Ci nie mówi jak masz żyć, bo głównym aksjomatem jest wolna wola. Księża i zakonnicy mówią, jak zaleca żyć Bóg.
I to Bóg zakazuje używania środków antykoncepcyjnych, na ten przykład?
Nikt Cię nie wsadzi do więzienia jak nie będziesz przestrzegał postu w piątek, prawda?
Ale jak już kobieta będzie chciała dokonać aborcji, to nie ma legalnie takiej możliwości, ponieważ przepis prawny regulujący tę kwestię został napisany pod dyktando hierarchów katolickich.
Ostatnio obserwuję tępy antyklerykalizm, trzeba być na niego wyczulonym i nie poddawać się mu za bardzo.
To do mnie to apropos? Nie dość, że nietrafione, to jeszcze niezbyt kulturalne. :-/
islamska: najważniejszy jest bóg, zgiń za niego bo Ty się nie liczysz.
Standardowo, poproszę o źródło tych rewelacji, bo mam wrażenie, że interpretujesz nader swobodnie.
Poczytaj Koran.
Hmm, ja Ci podałem konkretne cytaty z Biblii, mogę prosić o podobną grzeczność w odniesieniu do Koranu? :-P
Ja mam na przykład takie cytaty z Biblii, która jest - zgodzisz się - źródłem i fundamentem kultury chrześcijańskiej:

Małe jest wszelkie zło wobec przewrotności kobiety, toteż spadnie na nią los grzesznika. (25, 19; BT)

a nie wyrwałeś z kontekstu czasem?
Z jakiego kontekstu? To jest pełny cytat. Sugerujesz, że kawałek wcześniej albo kawałek dalej było "Kobitki są w sumie fajne", a te cytaty to tak, żeby się z nimi podroczyć?
i jak się nie mylę to stary testament, więc dotyczy to raczej judaizmu a nie chrześcijaństwa
Mylisz się.
To akurat Stary Testament, więc powiedzmy, że można go potraktować z przymrużeniem oka. Ale już nauki Ojców Kościoła nie bardzo, a pisali oni:

Św. Augustyn (354-430), jeden z największych Ojców Kościoła - Kobieta jest istotą poślednią, która nie została stworzona na obraz i podobieństwo Boga. To naturalny porządek rzeczy, że kobieta ma służyć mężczyźnie.

Św. Odo (878-942) - Gdyby ludzie mogli dostrzec to, co kryje się pod skórą... oglądanie kobiety powodowałoby tylko wymioty… Skoro sami nawet koniuszkami palców nie chcemy dotykać śluzu i łajna, dlaczego tak gorliwie pożądamy objęcia naczynia z nieczystościami?

Św. Franciszek z Asyżu (1182-1226) - Kto obcuje z kobietami narażony jest na ,,skalanie swego ducha, tak samo jak ten, kto idzie przez ogień, naraża się na poparzenie stóp.

Ojcowie Kościoła żyli w innym czasie i rzeczywistości, nie ma sensu się powoływać na nich. Zresztą to tylko ludzie.
Powiedz to hierarchom kościelnym, którzy naukę Kościoła wywodzą z... tak, zgadłeś, między innymi z pism tzw. Ojców Kościoła. Coś nie słyszałem, żeby zalecano te akurat materiały traktować z przymrużeniem oka.
Nigdzie prawa kościoła nie są tworzone na podstawie tylko i wyłącznie ich ksiąg.
Nigdzie tak nie napisałem, natomiast mają oni ogromny wpływ na chrześcijaństwo i katolicyzm.

Ty cały czas próbujesz dowieść, że kultura i wartości chrześcijańskie są "lepsze", podczas gdy moje pierwotne stwierdzenie dotyczyło tego, że w wyborach politycznych nie powinniśmy się kierować wyznacznikami religijnymi... :-)
BZDURA! Twierdzę, że są INNE a nie LEPSZE.
Fakt, masz rację - trochę się zagalopowałem. Sorki.
Na nich jednak powstała nasza cywilizacja i powinniśmy się ich trzymać.
No tu bym znowu polemizował ze stwierdzeniem, że powinniśmy się ich trzymać. Bo co? :-P
To może skończymy ten wątek, co? :-)
No dość dlaeko odbiegliśmy ;)
:-)))
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Chrześcijaństwo trwa od ponad 2000 lat.
Powołaj się na obowiązujące prawo, a nie jednego z "apostołów". Tych były bowiem pewnie setki tysięcy.
Czeslaw Mrall:
Artur Sójka:
Źródło do chrześcijaństwa a nie judaizmu.
To jest chrzescijaństwo, Kolego... Nauki Pawła z Tarsu, tworcy zasad chrześcijanskich ujętych w świętej księdze tej wiary. ;-)
---
pozdr.czes;-)
Krzysiek D.

Krzysiek D. tłumacz z jęz.
angielskiego

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Chrześcijaństwo trwa od ponad 2000 lat.
Powołaj się na obowiązujące prawo, a nie jednego z "apostołów". Tych były bowiem pewnie setki tysięcy.
Artur, litości, nie pogrążaj się...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Aposto%C5%82owie
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Krzysiek Drozdowski:
Artur Sójka:
Porównaj z kulturą i prawem azjatyckim. Tam jak coś zginęło, to po prostu zmieniło swoje miejsce - u nas mówi się, że zostało ukradzione.

No w ogóle nie czujesz o co mi chodzi. W kulturze wywodzącej się z hinduizmu nie ma mowy o kradzieży gdy coś zniknie. U nas natychmiast.
Ale gdzie jest to "u nas", bo u mnie raczej nie - jak coś mi zniknie, to pewnie zgubiłem. Tobie wszystko kradną? :-P
Nie ma sensu w ten sposób dyskutować. Czepiasz się słówek i nie rozumiesz pojęcia skrót myślowy. Polecam studia w Instytucie Nauk Politycznych UKW.
Byłeś kiedyś w kościele? Nikt Ci nie mówi jak masz żyć, bo głównym aksjomatem jest wolna wola. Księża i zakonnicy mówią, jak zaleca żyć Bóg.
I to Bóg zakazuje używania środków antykoncepcyjnych, na ten przykład?
Nikt Cię nie wsadzi do więzienia jak nie będziesz przestrzegał postu w piątek, prawda?
Ale jak już kobieta będzie chciała dokonać aborcji, to nie ma legalnie takiej możliwości, ponieważ przepis prawny regulujący tę kwestię został napisany pod dyktando hierarchów katolickich.
Ostatnio obserwuję tępy antyklerykalizm, trzeba być na niego wyczulonym i nie poddawać się mu za bardzo.
To do mnie to apropos? Nie dość, że nietrafione, to jeszcze niezbyt kulturalne. :-/
Nie do Ciebie, ale widzę że nie rozumiesz rozdzielności Kościoła od państwa na którą się powołujesz. Jak Ci jakiś państwowy przepis nie odpowiada to zaraz zrzucasz to na karb "napisania pod dyktando" hierarchów katolickich, czym udowodniłeś moją tezę.
islamska: najważniejszy jest bóg, zgiń za niego bo Ty się nie liczysz.
Standardowo, poproszę o źródło tych rewelacji, bo mam wrażenie, że interpretujesz nader swobodnie.
Poczytaj Koran.
Hmm, ja Ci podałem konkretne cytaty z Biblii, mogę prosić o podobną grzeczność w odniesieniu do Koranu? :-P
Podaj cyctaty z Nowego Testamentu!Artur Sójka edytował(a) ten post dnia 26.05.09 o godzinie 15:42
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Krzysiek Drozdowski:
Artur Sójka:
Chrześcijaństwo trwa od ponad 2000 lat.
Powołaj się na obowiązujące prawo, a nie jednego z "apostołów". Tych były bowiem pewnie setki tysięcy.
Artur, litości, nie pogrążaj się...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Aposto%C5%82owie
Krzysiek. litości, nie pogrążaj się ...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_z_Tarsu

Święty Paweł z Tarsu, Szaweł, Saul, Szaul, heb. שאול התרסי‎ Szaul ha-Tarsi (ur. ok. 5-10 w Tarsie w Cylicji, zm. 64-67 w Rzymie) - Żyd z Tarsu, święty chrześcijański zwany Apostołem Narodów.

rozumiesz co oznacza cudzysłów?Artur Sójka edytował(a) ten post dnia 26.05.09 o godzinie 15:40
Krzysiek D.

Krzysiek D. tłumacz z jęz.
angielskiego

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Zapowiadany wywiad z kandydatem Libertasu:

http://www.infobydgoszcz.pl/wydarz.php?i=68338&n=1
Młodzież Weszpolska - i wszystko jasne. Temu dziecku już dziękujemy.

Zresztą w ogóle ten Libertas to jakaś kompletna schizofrenia - paneuropejska partia eurosceptyków stworzona odgórnie za kasę jednego człowieka.

A kol. Chudziński ma jedną podstawową cechę polityka - nieodpowiadanie na zadane pytania. Np. na Co możesz zrobić dla województwa kujawsko-pomorskiego będąc europarlamentarzystą? :-)))
Krzysiek D.

Krzysiek D. tłumacz z jęz.
angielskiego

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Krzysiek Drozdowski:
Artur Sójka:
Chrześcijaństwo trwa od ponad 2000 lat.
Powołaj się na obowiązujące prawo, a nie jednego z "apostołów". Tych były bowiem pewnie setki tysięcy.
Artur, litości, nie pogrążaj się...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Aposto%C5%82owie
Krzysiek. litości, nie pogrążaj się ...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_z_Tarsu

Święty Paweł z Tarsu, Szaweł, Saul, Szaul, heb. שאול התרסי‎ Szaul ha-Tarsi (ur. ok. 5-10 w Tarsie w Cylicji, zm. 64-67 w Rzymie) - Żyd z Tarsu, święty chrześcijański zwany Apostołem Narodów.
Cytat z mojego linka:

Mniej więcej w tym samym czasie zmartwychwstały Jezus Chrystus osobiście wybrał na swojego apostoła Saula z Tarsu, który odtąd znany będzie jako apostoł Paweł.

Jezus go jakoś nie wziął w cudzysłów... :-PKrzysiek Drozdowski edytował(a) ten post dnia 26.05.09 o godzinie 15:49

konto usunięte

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Chrześcijaństwo trwa od ponad 2000 lat.
Powołaj się na obowiązujące prawo, a nie jednego z "apostołów". Tych były bowiem pewnie setki tysięcy.
Arturze! Nie rozśmieszaj.
Paweł był tym, który wyprowadził sektę jezusowców z judaizmu i na tej podstawie powstawało chrześcijaństwo. Jego Pisma są podstawą wiary chrześcijan. On nie jest jeden z setek tysięcy! Chcesz go zdeprecjonować, czy jak?

Ty możesz nas odsyłać do Koranu, do Wed. My nie możemy wskazywać na Pismo Święte? Dziwne zasady proponujesz.

Obowiązujące prawo jest takie, że kobieta nie jest kapłanką w katolicyźmie.

Sprawa dopuszczenia do urzędu kapłańskiego kobiet jest kwestią często dyskutowaną. W swej ludzkiej i chrześcijańskiej godności kobieta jest równa mężczyźnie. Stąd we wszystkich dziedzinach apostolstwa świeckich kobiet winny zająć miejsce równouprawnione. W nowych służbach kościelnych kobiety wnoszą już swój niezastąpiony wkład. Rzymska Kongregacja Nauki Wiary stwierdziła jednak w r. 1976 ponownie, że opierając się na przykładzie Jezusa i całej tradycji Kościoła, sądzi, iż dopuszczenie kobiet do urzędu kapłaństwa nie jest możliwe.
http://www.opoka.org.pl/varia/poradnik/kosciol16.html

Kobiety zakładają różne organizacje walczące o **równouprawnienie** kobiet. Powstają jakieś projekty 'Gender'.

Projekt Gender Index ma na celu stworzenie w polskich firmach dobrych, sprzyjających równym szansom kobiet
i mężczyzn, miejsc pracy. Zachęcamy pracodawców do stosowania innowacyjnych i nowoczesnych rozwiązań z zakresu
zarządzania firmą, które służą pełnemu wykorzystaniu zasobów ludzkich. Popularyzując w Polsce rozwiązania na rzecz
równego traktowania kobiet i mężczyzn w miejscu pracy, przedstawiamy instrumenty nakierowane na podniesienie zysku
przedsiębiorstwa i zwiększenie efektywności jego działań. W ramach projektu Gender Index promujemy firmy sprzyjające
godzeniu ról zawodowych i rodzinnych. Chcemy zapobiegać dyskryminacji i sprzyjać pełnemu rozwojowi kobiet
i mężczyzn.
http://www.pszk.org.pl/binary/dok/wydarzenia/70genderi...

No to są równo-, czy nie są równouprawnione?
---
pozdr.czes;-)
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Krzysiek Drozdowski:
Artur Sójka:
Krzysiek Drozdowski:
Artur Sójka:
Chrześcijaństwo trwa od ponad 2000 lat.
Powołaj się na obowiązujące prawo, a nie jednego z "apostołów". Tych były bowiem pewnie setki tysięcy.
Artur, litości, nie pogrążaj się...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Aposto%C5%82owie
Krzysiek. litości, nie pogrążaj się ...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_z_Tarsu

Święty Paweł z Tarsu, Szaweł, Saul, Szaul, heb. שאול התרסי‎ Szaul ha-Tarsi (ur. ok. 5-10 w Tarsie w Cylicji, zm. 64-67 w Rzymie) - Żyd z Tarsu, święty chrześcijański zwany Apostołem Narodów.
Cytat z mojego linka:

Mniej więcej w tym samym czasie zmartwychwstały Jezus Chrystus osobiście wybrał na swojego apostoła Saula z Tarsu, który odtąd znany będzie jako apostoł Paweł.

Jezus go jakoś nie wziął w cudzysłów... :-PKrzysiek Drozdowski edytował(a) ten post dnia 26.05.09 o godzinie 15:49

Mogę Ci odpowiedzieć na dwa sposoby:
a) Jezus też się mylił, czego dowodem był Judasz
b) Jezus miał pewien plan i pod tym kontem wybierał apostołów

Tak czy inaczej nie można traktować jako wykładnię tego co mówił jakiś z apostołów jeżeli w obecnym prawie tego nie ma.

Ta dyskusja zboczyła kompletnie na inne tory i nie ma sensu, więc już się nie rozdrabniajmy. Zbyt piękny dzień jest ;D

Polecam wywiadzić z Tomkiem Chudzińskim z Libertasu - to jest bardziej wyborcze ;)

konto usunięte

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Mogę Ci odpowiedzieć na dwa sposoby:
a) Jezus też się mylił, czego dowodem był Judasz
LOL.
To był bardzo specjalnie przygotowany i precyzyjnie wybrany człowiek, bo miał najtrudniejsze zadanie do wykonania! W żadnym razie pomyłka. Jezus nie mógł sobie pozwolić na najdrobniejszą pomyłkę, niepewnośc co do zachowania tego człowieka.
b) Jezus miał pewien plan i pod tym kontem wybierał apostołów
W tym Judasza!
Tak czy inaczej nie można traktować jako wykładnię tego co mówił jakiś z apostołów jeżeli w obecnym prawie tego nie ma.
Jak to nie ma? Przecież jest.
Polecam wywiadzić z Tomkiem Chudzińskim z Libertasu - to jest bardziej wyborcze ;)
A będzie, albo było coś z panem Zemke?
---
pozdr.czes;-)
Krzysiek D.

Krzysiek D. tłumacz z jęz.
angielskiego

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Polecam wywiadzić z Tomkiem Chudzińskim z Libertasu - to jest bardziej wyborcze ;)
Przeczytałem, skomentowałem... :-)
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Czeslaw Mrall:
Polecam wywiadzić z Tomkiem Chudzińskim z Libertasu - to jest bardziej wyborcze ;)
A będzie, albo było coś z panem Zemke?
---
pozdr.czes;-)

Mam nadzieję, że będzie ;) Staram się trafić do wszystkich środowisk. Póki co ma u nas reklamę ;)
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Krzysiek Drozdowski:

A kol. Chudziński ma jedną podstawową cechę polityka - nieodpowiadanie na zadane pytania. Np. na Co możesz zrobić dla województwa kujawsko-pomorskiego będąc europarlamentarzystą? :-)))

Przeciez odpowiedział, choć nie wprost. W PE po prostu nie da się nic zrobić dla regionu. A przynajmniej nic konkretnego i obiecywać tego nie można ;)
Krzysiek D.

Krzysiek D. tłumacz z jęz.
angielskiego

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
Krzysiek Drozdowski:

A kol. Chudziński ma jedną podstawową cechę polityka - nieodpowiadanie na zadane pytania. Np. na Co możesz zrobić dla województwa kujawsko-pomorskiego będąc europarlamentarzystą? :-)))

Przeciez odpowiedział, choć nie wprost. W PE po prostu nie da się nic zrobić dla regionu. A przynajmniej nic konkretnego i obiecywać tego nie można ;)
Aaa, czyli startuje dla sutej pensyjki? To w sumie nienajgorsza motywacja...
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Krzysiek Drozdowski:

Aaa, czyli startuje dla sutej pensyjki? To w sumie nienajgorsza motywacja...
Oj, znów to robisz.
Przecież powiedział co ma tam zamiar robić.
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

W kwestii rózności kobiet i mężczyzn:

http://www.infobydgoszcz.pl/prom.php?i=7935&link1=%2F

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Artur Sójka:
W kwestii rózności kobiet i mężczyzn:

http://www.infobydgoszcz.pl/prom.php?i=7935&link1=%2F
I gdzie ta równość w chrześcijańskiej Europie? ;-))))
Nie było, nie ma i nie będzie. Między innymi przez tzw. chrześcjańskie wartości.
---
pozdr.czes;-)
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Eurowybory - ciekawe kąski

Czeslaw Mrall:
Artur Sójka:
W kwestii rózności kobiet i mężczyzn:

http://www.infobydgoszcz.pl/prom.php?i=7935&link1=%2F
I gdzie ta równość w chrześcijańskiej Europie? ;-))))
Nie było, nie ma i nie będzie. Między innymi przez tzw. chrześcjańskie wartości.
---
pozdr.czes;-)
Oczywiście że nie jest możliwa równość. Natomiast równouprawnienie w zasadzie jest. Pisze w zasadzie, bo jeszcze trzebaby wiek emerytalny zrównać. Póki co kobiety mają więcej praw.

Następna dyskusja:

ciekawe pomysly na Bydgoszcz




Wyślij zaproszenie do