Agnieszka H.

Agnieszka H. Kierownik Wydziału
Planowania i Analiz
Finansowych

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Witam,
dużo ostatnio mówi się i pisze na temat budżetu zadaniowego, którego obowiązek tworzenia wprowadziła wreszcie znowelizowana ustawa o finansach publicznych. Do tej pory większość instytucji pracowała po omacku, bazując jedynie na nocie do ustawy budżetowej, tak było w 2008 i 2009 roku. Dziś mamy ustawę, która wyraźnie określa rolę budżetu zadaniowego i jego celowość.
Niemniej jednak zdecydowanie w tym temacie jest wciąż mało informacji i szkoleń, dlatego zapraszam kadrę kierownicza , choć nie tylko, do zapoznania sie ze szkoleniem poniżej. Uczestniczyłam w tym szkoleniu osobiście, dlatego gorąco polecam aby zapoznać
sie z materiałem.

http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_zadaniowy/e-szkole...

PozdrawiamAgnieszka H. edytował(a) ten post dnia 19.03.10 o godzinie 15:00
Agnieszka H.

Agnieszka H. Kierownik Wydziału
Planowania i Analiz
Finansowych

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Proponuję wszystkim szkolenie organizowane przez IRIP w Warszawie

Zarządzanie przez cele – budżet zadaniowy

TERMINY:

* Wrocław, 29.03.2010 r.
* Gdańsk, 22.04.2010 r.
* Poznań, 26.04.2010 r.

CEL:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z:
- zarządzaniem przez cele
- zasadami planowania w układzie zadaniowym
- doborem wskaźników kwantyfikujących realizację funkcji zadań i podzadań.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które posiadają podstawową wiedzę z zakresu zarządzania budżetem w jsfp oraz kierownicy jsfp odpowiedzialni za tworzenie i nadzór nad realizacją budżetu na różnych poziomach jego agregacji (tj. dysponenci budżetu różnego stopnia).

Pozostałe szczegóły szkolenia znajdziecie tu:

http://www.irip.pl/ptype2,sid506/irip_szkolenia.html
Agnieszka H.

Agnieszka H. Kierownik Wydziału
Planowania i Analiz
Finansowych

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Szkolenia otwarte dla sfery budżetowej

Budżet zadaniowy w podsektorze rządowym

Miejsce: Warszawa
Data: 2010-06-16
Kod: BZR100616
Prowadzący: dr Marcin Kaczmarek
Godzin: 8 lekcyjnych
Cena: 499 PLN
Termin płatności: 2010-06-09

szczególy : http://www.par.edu.pl/k-2376.html

Pozdrawiam
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Uprzejmie informujemy, że Departament Reformy Finansów Publicznych w Ministerstwie Finansów realizuje projekty systemowe w ramach Poddziałania 5.1.2 Wdrażanie systemu zarządzania finansowego w ujęciu zadaniowym, Priorytetu V „Dobre rządzenie” - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
2010.06.07 10:36

Reforma finansów publicznych, przygotowanie administracji publicznej do wdrożenia budżetu zadaniowego oraz zadaniowego planowania wieloletniego ujęte zostały w Krajowym Programie Reform na rzecz realizacji Strategii Lizbońskiej. Przygotowanie budżetu zadaniowego równolegle do budżetu tradycyjnego stawia sobie za cel dostarczenie odpowiednio przedstawionych, przejrzystych i obiektywnych informacji oceniających sprawność wydatkowania środków publicznych przez poszczególnych dysponentów oraz umożliwiających lepsze ukierunkowanie strumieni finansowych na kolejne lata budżetowe. Zadanie to realizowane jest przez Departament Reformy Finansów Publicznych Ministerstwa Finansów w ramach dwóch komplementarnych projektów systemowych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Działania 5.1 „Wzmocnienie potencjału administracji rządowej”, Priorytetu V „Dobre rządzenie”, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Umowy o dofinansowanie projektów pomiędzy Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, pełniącą funkcję Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia) dla Działania 5.1 oraz Ministerstwem Finansów – Beneficjentem/Projektodawcą zostały podpisane 27 listopada 2008 roku. Projekty będą realizowane do 2012 roku.



I - Projekt – „Wdrożenie budżetu zadaniowego u wszystkich dysponentów środków budżetowych w latach 2008-2012” - POKL.05.01.02-00-002/08



Celem projektu jest przygotowanie i wdrożenie budżetu w układzie zadaniowym u wszystkich dysponentów w ujęciu rocznym i wieloletnim a co za tym idzie poprawa jakości finansów publicznych w Polsce.
Efektem realizacji projektu będzie przede wszystkim zwiększenie jawności i przejrzystości budżetu państwa, zwiększenie efektywności wydatkowania środków, poprawa skuteczności wydatków publicznych, realna wycena poszczególnych zadań państwa, koncentracja części wydatków publicznych na zadaniach uznanych za priorytetowe w programie rządu i sprzyjających rozwojowi społeczno - gospodarczemu, lepsza koordynacja działań administracji publicznej oraz wyeliminowanie dublujących się funkcji i kompetencji w poszczególnych resortach, doskonalenie zawodowe kadr administracji państwowej, zwiększenie kompetencji kadr sektora publicznego, podniesienie potencjału administracji w obszarze istotnym dla realizacji Strategii Lizbońskiej, a także przygotowanie administracji do zarządzania finansami w aspekcie zadaniowym.
W ramach projektu do realizacji przewidziano następujące działania:
• Planowanie i wdrażanie budżetu zadaniowego w ujęciu rocznym i wieloletnim;
• Wdrożenie nowych mechanizmów zarządzania finansami publicznymi, systemu monitoringu i ewaluacji zadań publicznych;
• Budowa Zintegrowanego Systemu Zarządzania Zadaniowym Budżetem Państwa;
• Przeprowadzenie ewaluacji projektu.



II – Projekt – „Wsparcie przygotowania i wdrożenia budżetu zadaniowego na poziomie centralnym w latach 2008-2012” - POKL.05.01.02-00-001/08

Celem projektu jest wsparcie procesu doskonalenia metodologii w zakresie przygotowywania i wdrożenia budżetu zadaniowego w ujęciu rocznym i wieloletnim, planowania strategicznego oraz prac dotyczących wdrożenia nowych mechanizmów zarządzania finansami publicznymi. Przedmiotem projektu są prace koncepcyjne nad reformą finansów publicznych i budżetem zadaniowym, jego przygotowaniem i wdrożeniem, w szczególności poprzez wypracowanie odpowiedniej metodologii, zapewnienie i rozwój niezbędnych zasobów ludzkich, jak również dostarczenie narzędzi informatycznych, które wspomogą ten proces.
Wsparciem objęte zostanie Ministerstwo Finansów oraz kilka instytucji uczestniczących w pracach koncepcyjnych i metodologicznych nad budżetem zadaniowym w sektorze publicznym, które w zakresie swoich kompetencji mają planowanie strategiczne, statystykę, audyt i kontrolę środków publicznych.
Realizacja projektu doprowadzi do poprawy efektywności i skuteczności zarządzania finansami publicznymi poprzez opracowanie i wdrożenie systemu monitoringu i ewaluacji zadań publicznych opartego na wskaźnikach oraz przygotowanie narzędzi informatycznych wspomagających proces budżetowania zadaniowego.
W ramach projektu do realizacji przewidziano następujące działania:
• Doskonalenie metodologii w zakresie przygotowywania i wdrożenia budżetu zadaniowego w ujęciu rocznym i wieloletnim oraz planowania strategicznego;
• Promocja i popularyzacja wiedzy na temat efektywnego zarządzania finansami publicznymi - budżetu zadaniowego;
• Zapewnienie kompetentnej i efektywnej obsługi zadań realizowanych przez Ministerstwo Finansów w zakresie reformy finansów publicznych;
• Budowa Zintegrowanego Systemu Zarządzania Zadaniowym Budżetem Państwa;
• Przeprowadzenie ewaluacji projektu.



Zasady oraz zadania dotyczące wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) zostały określone w dokumencie „System realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”.



Więcej informacji na temat Europejskiego Funduszu Społecznego można uzyskać na stronach:

www.efs.gov.pl

www.mrr.gov.pl

www.funduszestrukturalne.gov.pl


Obrazek
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Szkolenia dotyczące Wieloletniego Planu Finansowego Państwa 2010.06.01 14:52

Wieloletni Plan Finansowy Państwa (WPFP) jest nowym narzędziem planowania wieloletniego, wdrożonym przez stosowne regulacje legislacyjne zawarte w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Punktem wyjścia do sporządzenia WPFP są cele strategiczne Państwa, a w szczególności:
1. cele średniookresowej strategii rozwoju kraju, o której mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
2. kierunki polityki społeczno-gospodarczej Rady Ministrów.
Wieloletni Plan Finansowy Państwa na lata 2010 – 2013 ma powstać do 31 lipca 2010 r. Kolejne dokumenty będą aktualizowane corocznie, w terminie dwóch miesięcy od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej i uwzględniać będą prognozy na 3 kolejne lata budżetowe. Rada Ministrów przygotowując ustawę budżetową na dany rok będzie musiała, przyjąć poziom deficytu budżetu państwa ustalony w WPFP.
W związku z procesem wdrażania nowego rozwiązania planistycznego – WPFP oraz w celu wsparcia pracowników administracji publicznej w tym zakresie, Ministerstwo Finansów przeprowadziło w dniach 25 – 27 maja 2010 r. cykl szkoleń poświęconych tematyce Wieloletniego Planu Finansowego Państwa.
Szkolenia były współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu V. Dobre rządzenie, działania 5.1 Wzmocnienie potencjału administracji rządowej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Przedmiotowe szkolenia skierowane były do dysponentów środków budżetowych I stopnia i miały na celu zapoznanie uczestników m.in. z metodologią sporządzania Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2010 – 2013, podstawami prawnymi oraz metodami wykorzystania budżetowania zadaniowego jako narzędzia efektywnego zarządzania finansami publicznymi.

Prezentacja - Wieloletni Plan Finansowy Państwa
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Szkolenia w zakresie budżetowania zadaniowego w Polsce 2010.08.17 14:38

Uprzejmie informujmy, że realizowany przez Departament Reformy Finansów Publicznych projekt „Wdrożenie budżetu zadaniowego u wszystkich dysponentów środków budżetowych w latach 2008-2012” przewiduje kontynuację w okresie sierpień-listopad 2010 r., szkoleń w zakresie budżetowania zadaniowego w Polsce. Realizacja tego zadania w bieżącym roku koncentruje się na 4 komponentach szkoleniowych, skierowanych do grupy zarządzającej, grupy kierowniczej, grupy operacyjnej oraz grupy trenerów. Należy przy tym zaznaczyć, że pewnego rodzaju novum względem dotychczas podejmowanych działań edukacyjnych stanowi utworzenie grupy 56 trenerów. Planuje się, by grupa ta została w bieżącym roku kompleksowo przeszkolona w zakresie tematyki budżetowania zadaniowego a następnie, w kolejnych latach przekazała zdobytą wiedzę pracownikom jednostek sektora finansów publicznych – w formie kolejnych szkoleń. Przyjęto ponadto założenie, że grupa trenerów będzie składała się z osób wskazanych przez Dyrektorów Generalnych ministerstw, urzędów centralnych i urzędów wojewódzkich.

W przypadku grupy zarządzającej, składającej się z Dyrektorów Generalnych dysponentów głównych, w 2010 r. zakres tematyczny szkoleń koncentruje się wokół budżetu zadaniowego jako narzędzia zarządzania finansami publicznymi. W trakcie sesji prezentowane będą, m.in.: organizacja i zarządzanie procesami planowania, monitoringu, sprawozdawczości i ewaluacji budżetu zadaniowego oraz interpretacja i zastosowanie informacji efektywnościowej w strategicznym planowaniu i zarządzaniu finansami jednostek sektora finansów publicznych.

Celem szkoleń dedykowanych grupie kierowniczej będzie w bieżącym roku przekazanie dyrektorom komórek finansowych agencji, państwowych funduszy celowych oraz państwowych osób prawnych wiedzy z obszaru powiązania układu wykonawczego budżetu z budżetem zadaniowym, monitorowania wykonania budżetu, ewidencji księgowej wykonywania budżetu w układzie zadań oraz planowanych kierunków prac nad przepisami w zakresie księgowania budżetu w układzie zadań.

Komponent skierowany do grupy operacyjnej zakłada objęcie szkoleniem pracowników dysponentów 3 stopnia, z udziałem przedstawicieli ministerstw i urzędów centralnych wiodących w poszczególnych funkcjach państwa, a także przedstawicieli agencji i państwowych funduszy celowych. Sesje szkoleniowe, w przeważającej części o charakterze warsztatowym (przy założeniu opracowywania przykładów odnoszących się do poszczególnych funkcji państwa), przede wszystkim kładą nacisk na praktyczne aspekty wynikające z budżetowania zadaniowego, tj.: wskazanie roli komórek merytorycznych i finansowo-księgowych w zakresie definiowania celów i doboru mierników, opis zasad kalkulacji i rozliczania wydatków na zadanie oraz rozliczeniu wydatków osobowych, bieżących i majątkowych na zadania.

Ponadto informujemy, że w związku z upływem 10-dniowego terminu na wniesienie odwołania od czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu przeprowadzonym przez Ministerstwo Finansów w trybie przetargu nieograniczonego w przedmiocie "Szkolenia w dziedzinie budżetowania zadaniowego w administracji publicznej w 2010 r.", realizacja szkoleń we wspomnianym zakresie w bieżącym roku zostanie powierzona podmiotowi: MDDP sp. z o.o. AKADEMIA BIZNESU Sp. k., który zarówno przeprowadzi rekrutację uczestników poszczególnych kursów (z wyłączeniem grupy zarządzającej), jak i przekaże poszczególnym jednostkom szczegółowe informacje nt. realizowanego przedsięwzięcia (z uwzględnieniem kryteriów naboru i zasad uczestnictwa w szkoleniach) oraz formularze zgłoszeniowe.

Z uwagi na fakt, iż przedsięwzięcie jest współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, pragniemy przypomnieć, iż warunkiem udziału w szkoleniu jest prawidłowe wypełnienie i podpisanie „Deklaracji uczestnictwa w projekcie i oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych” oraz kwestionariusza PEFS.

konto usunięte

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Chciałbym zauważyć że w znowelizowanej ustawie nie ma terminu budżet zadaniowy a jedynie układ zadaniowy. Niby na pierwszy rzut oka żadna różnica...a jednak po głębszej analizie....
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Myślę, że wynika to z faktu, iż to co jest obecnie nie może być nazwane klasycznym (o ile coś takiego może być) budżetem zadaniowym. Sądzę, że kolejne zmiany w UoFP będą zmierzać do nazwy BZ. Ponadto sam MF na swoich stronach używa nazwy BZ (choć koordynator BZ).

konto usunięte

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Ok nazwa nazwą ale myślę że lepiej by było gdyby BZ był bardziej Budżetowaniem zadaniowym anie budżetem zadaniowym i gdyby korzystano z wielu praktyk z prywatnego sektora
Agnieszka H.

Agnieszka H. Kierownik Wydziału
Planowania i Analiz
Finansowych

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Zgadzam sie z Panem Maciejem, to co robię na dzis ma charakter budżetowania zadaniowego albo pseudo- zadaniowego, bez odrobiny swobody w myśleniu lecz narzuconych szablonach z góry które i tak nie odpowiadają specyfice i nazewnictwu prowadzanych przez jednostkę działań. Dopóki musimy budżetowo rozliczać sie wg paragrafów to nigdy nie będzie to czysty budzet zadaniowy nastawiony na cele.

Pozdrawiam
Kamil Czechowski

Kamil Czechowski Dyrektor Operacyjny
Magazynu i Logistyki

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Witam,

poszukuję trenera z zakresu budżetowania zadaniowego w administracji państwowej. W razie zainteresowania proszę o kontakt.
kamil.czechowski@archman.pl lub na priv
Mariusz Stasiak Vel Stasek

Mariusz Stasiak Vel
Stasek
IOD/DPO, Auditor ISO
27001:2017, Audytor
wewnętrzny, Proj...

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Polecam szkolenie Pana Piotra Wierzchosławskiego organizowane przez FRDL w Katowicach na temat "Budżet zadaniowy jako narzędzie poprawy efektywności zarządzania JST". Rzeczowe i godne polecenia szkolenie, prowadzący to praktyk i naprawdę wie co mówi.
Mariusz Stasiak Vel Stasek

Mariusz Stasiak Vel
Stasek
IOD/DPO, Auditor ISO
27001:2017, Audytor
wewnętrzny, Proj...

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Marcin D.:
Myślę, że wynika to z faktu, iż to co jest obecnie nie może być nazwane klasycznym (o ile coś takiego może być) budżetem zadaniowym. Sądzę, że kolejne zmiany w UoFP będą zmierzać do nazwy BZ. Ponadto sam MF na swoich stronach używa nazwy BZ (choć koordynator BZ).

Sądzę, że wynika to z faktu, że sama nazwa Budżet zadaniowy to jest po prostu błąd w tłumaczeniu :) Wszędzie na świecie jest to ujęte jako metoda zarządzania, która jest ukierunkowana na cele, a nikt nie mówi o zadaniach samych w sobie, to przecież tylko nomenklatura. Nasz "budżet zadaniowy" wzorowany był na doświadczeniach amerykańskiego miasteczka Rochester, z którego to wiedzy skorzystał UM Krakowa '94 roku. Więc proponuje odpuścić sobie nazewnictwo, a jeżeli już nazywać to "performance budget" jak z oryginału. Swoją drogą to do oryginału i tak nam strasznie daleko, nadal brakuje przepisów, a administracja rządowa, która powinna torować drogę nadal jest w fazie wczesnego wdrożenia. Samorządy i tak wypracują same lepsze metody zarządzania, więc może i lepiej, że brakuje przepisów, które by jedynie ograniczały.... Co Państwo sądzicie na ten temat?

konto usunięte

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Zamiast szkolenia o budżecie zadaniowym, polecam studia podyplomowe na kierunku

Budżetowanie Zadaniowe i Rachunkowość Sektora Finansów Publicznych

organizowane przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu we współpracy z firmą QNT Systemy Informatyczne w ramach Akademii QNT.

Jeśli jesteś pracownikiem finansowo-księgowym w komórce rachunkowości jednostki sektora finansów publicznych lub chciałbyś nim zostać, postaw na kadrę dydaktyczną UE we Wrocławiu oraz ekspertów z doświadczeniem praktycznym.

W programie: rachunkowość w jednostkach sektora finansów publicznych, budżetowanie zadaniowe, organizacja i zarządzanie finansami oraz zajęcia praktyczne w zakresie technologii informatycznych wspierających budżetowanie zadaniowe.

Po ukończeniu studiów i obronie pracy dyplomowej słuchacze otrzymują dyplom Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Zajęcia odbywać się będą w Zabrzu, w komfortowej i multimedialnej sali wykładowej firmy QNT Systemy Informatyczne.

Studia rozpoczną się jesienią 2012 (2 semestry w wybrane soboty i niedziele).

Koszt studiów: 4 500 PLN (możliwość płatności w ratach po 2 250 PLN za semestr)

Kontakt: Adam Zych, Koordynator ds. rekrutacji, telefon: 32 786 91 08, e-mail: adam.zych@qnt.pl

Dowiedz się więcej na: http://www.qnt.pl/akademia-qnt
Agnieszka H.

Agnieszka H. Kierownik Wydziału
Planowania i Analiz
Finansowych

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Barbara K.:
Zamiast szkolenia o budżecie zadaniowym, polecam studia podyplomowe na kierunku

Budżetowanie Zadaniowe i Rachunkowość Sektora Finansów Publicznych

organizowane przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu we współpracy z firmą QNT Systemy Informatyczne w ramach Akademii QNT.

Jeśli jesteś pracownikiem finansowo-księgowym w komórce rachunkowości jednostki sektora finansów publicznych lub chciałbyś nim zostać, postaw na kadrę dydaktyczną UE we Wrocławiu oraz ekspertów z doświadczeniem praktycznym.

W programie: rachunkowość w jednostkach sektora finansów publicznych, budżetowanie zadaniowe, organizacja i zarządzanie finansami oraz zajęcia praktyczne w zakresie technologii informatycznych wspierających budżetowanie zadaniowe.

Po ukończeniu studiów i obronie pracy dyplomowej słuchacze otrzymują dyplom Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Zajęcia odbywać się będą w Zabrzu, w komfortowej i multimedialnej sali wykładowej firmy QNT Systemy Informatyczne.

Studia rozpoczną się jesienią 2012 (2 semestry w wybrane soboty i niedziele).

Koszt studiów: 4 500 PLN (możliwość płatności w ratach po 2 250 PLN za semestr)

Kontakt: Adam Zych, Koordynator ds. rekrutacji, telefon: 32 786 91 08, e-mail: adam.zych@qnt.pl

Dowiedz się więcej na: http://www.qnt.pl/akademia-qnt


Świetna sprawa , tylko odplatność nie dla kazdego..... a zaklady pracy nie sa chętne (zwlaszcza moj pracodawca) do pokrycia kosztów. Czy jest inne rozwiązanie? Mam pracownice , ktorą chetnie bym wysłała tam..

konto usunięte

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Jak najbardziej – możemy rozłożyć płatność za studia na więcej niż dwie raty (co więcej; nie wpłynie to na łączny koszt studiów). O szczegółach już piszę w wiadomości prywatnej.

konto usunięte

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Program studiów na kierunku Budżetowanie Zadaniowe i Rachunkowość Sektora Finansów Publicznych wzbogacony został o warsztaty praktyczne z obsługi aplikacji BUZA.

Co więcej: ukończenie studiów organizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu i firmę QNT Systemy Informatyczne otwiera drogę do uzyskania certyfikatu księgowego i uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Zgodnie z Ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 1994 r., nr 12, poz. 591, z późn. zm.) do uzyskania uprawnień wystarczy trzyletnia praktyka w księgowości, ukończenie studiów magisterskich lub równorzędnych oraz studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości na uczelni wyższej, która uprawniona jest do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych.

Dowiedz się więcej na: www.akademia.qnt.pl lub zadzwoń pod 32 786 91 08 i napisz na akademia@qnt.pl.

Rekrutacja potrwa jeszcze tylko do 31 października 2012 r.
Sławek Heciak

Sławek Heciak Szkolenia, audyty,
doradztwo: finanse
publiczne,
rachunko...

Temat: Szkolenia dot.budżetu zadaniowego

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do lektury mojej najnowszej publikacji Budżet zadaniowy w praktyce. Planowanie, kalkulacja wydatków, ewidencja księgowa. W książce na licznych przykładach przedstawiam definicję, istotę i charakterystykę budżetowania zadaniowego. Tematyka ta dotyczy przede wszystkim państwowe jednostki budżetowe, ale może również zainteresować samorządy.
Publikację można nabyć w sklepie internetowym wydawnictwa Presscom: http://sklep.presscom.pl

W publikacji zawarto następujące zagadnienia:
Rozdział 1. Sektor publiczny w Polsce i na świecie
1.1. Rozmiary sektora publicznego
1.2. Efektywność sektora publicznego
Rozdział 2. Tradycyjna metoda budżetowania w sektorze publicznym
2.1. Wady tradycyjnego budżetowania wydatków na podstawie klasyfikacji budżetowej
2.2. Główne problemy w zarządzaniu finansami publicznymi
Rozdział 3. Budżet zadaniowy
3.1. Koncepcja budżetowania zadaniowego
3.2. Podstawowe definicje budżetu zadaniowego
3.3. Budżet zadaniowy a budżet państwa
3.4. Budżetowanie zadaniowe w PolsceRozdział 4. Cele a budżet zadaniowy
4.1. Standardy definiowania celów
4.2. Cele a zarządzanie ryzykiem
4.3. Kontrola efektywności i skuteczności realizacji zadań budżetowych
Rozdział 5. Zasady definiowania mierników
5.1.Definiowanie mierników
5.2. Zasady doboru mierników
5.3. Pomiar efektywności wydatków publicznych
Rozdział 6. Budżet zadaniowy a planowanie strategiczne
6.1. Zasady budżetowania zadaniowego w kontekście celów strategicznych
6.2. Wieloletni Plan Finansowy Państwa oraz wieloletnia prognoza finansowa jednostki samorządu terytorialnego
Rozdział 7. Sprawozdawczość budżetowa w układzie zadaniowym
Rozdział 8. Rachunkowość jednostki w procesie realizacji budżetu zadaniowego
8.1. Sposoby dostosowania systemu rachunkowości jednostki do wymogów budżetu zadaniowego.
8.2. Budowa modelu rozliczeniowego w jednostce umożliwiającego prawidłową alokację kosztów i wydatków do poszczególnych zadań budżetowych.
8.3. Alokacja kosztów i klucze podziałowe
8.4. Model kosztowy funkcjonujący w jednostce
Rozdział 9. Rachunkowość zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
9.1. Rachunkowość finansowa w sektorze publicznym a rachunkowość zarządcza9.2. Analiza odchyleń budżetowych9.3. MonitoringRozdział 10. Budżet zadaniowy w jednostkach samorządu terytorialnego
10.1. Rola i znaczenie samorządu terytorialnego w Polsce
10.2. Budżet zadaniowy w jednostkach samorządu terytorialnego
10.3. Planowanie strategiczne a budżet zadaniowy
10.4. Zadania jako element budżetu zadaniowego10.5. Budżetowanie zadaniowe w samorządzie



Wyślij zaproszenie do