Temat: Białostockie firmy a Social Media

Czy białostockie firmy korzystają z mediów społecznościowych w prowadzeniu swoich działań?

Przeglądając facebooka w poszukiwaniu podlaskich firm często natrafiam na firmy będące profilami osobowymi, co jest niezgodne z regulaminem FB.

Zastanawiam się, czy to jest wina niewiedzy czy nieodpowiednich osób oddelegowanych do prowadzenia "Fanpage'a"?

Bardzo jestem ciekawy jak to jest z punktu widzenia firmy. Może ktoś mógłby zdradzić rąbka tajemnicy?

W Białymstoku rozwijam agencję marketingu społecznościowego Commu Commu i widzę, że lwia część firm z sektora MŚP nie wykorzystuje ogromnego potencjału mediów społecznościowych.

Chętnie takim firmom pomogę :)
Adam G.

Adam G. ENFJ - lubię
truskawki

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Kamil Mirowski:
Zastanawiam się, czy to jest wina niewiedzy czy nieodpowiednich osób oddelegowanych do prowadzenia "Fanpage'a"?

Myśle że powód jest związany z pewnymi ograniczeniami w zapraszaniu do "polubienia" takiej Fan Page a nie tylko jeden z dwóch sugerowanych w tym poście :)

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze ;)

Zazwyczaj nikt nie jest delegowany do takich rzeczy, a robi to osoba która akurat ma wolną chwilę lub pracuje w dziale marketingu i też nie ma co robić ;)

W Białymstoku firmy są .... jakby to powiedzieć .... oszczędne. Nie muszą - nie wydają - a jak muszą wydać to i tak wiecznie jest za drogo ;)
Magda Chomczyk

Magda Chomczyk Praca z klientem
biznesowym
(e-commerce,
szkolenia, eventy)

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Białystok -to nadal zaścianek niestety
- który wynika z błędnego, mało inteligentnego często planowania strategii marketingowej.
Nie jestem specem z marketingu, ale ok 70-80% małych i średnich firm
w naszym mieście wydaje kasę, nie potrafiąc weryfikować ani kryteriów oceny
danej kampanii/akcji reklamowej, ani jej efektów...

Jeśli więc decyzja o skorzystaniu z jakiegoś działania reklamowego
jest często podejmowana na podstawie myślenia "bo tanio"...,
to sami wiecie...
A często właśnie -nie trzeba wydać żadnej kasy lub minimum,
żeby osiągnąć w czasie lepsze efekty...
Znam kilka firm, które FB lub inne portale wykorzystują,
myślą wielokierunkowo... odchodzą od bawienia się w migające banery itp. ..
Jednak świadomość jest niska
-ale jakbyś miał dobre, twarde argumenty i dowody na efekty -to śmiało można ruszać

konto usunięte

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Magda Chomczyk szukam pracy:
Białystok -to nadal zaścianek niestety
- który wynika z błędnego, mało inteligentnego często planowania strategii marketingowej.
Nie jestem specem z marketingu, ale ok 70-80% małych i średnich firm
w naszym mieście wydaje kasę, nie potrafiąc weryfikować ani kryteriów oceny
danej kampanii/akcji reklamowej, ani jej efektów...

Jaką kasę? Jeżeli firma z rynku podlaskiego dobrze się rozwija to nie ma klienta lokalnego tylko albo większościowy udział to export, albo klient po drugiej stronie Wisły. Żeby kampania była widoczna i marka była rozpoznawalna społecznie, a nie tylko branżowo to potrzeba dużo $$ na taką kampanię. Reklama na FB? Czego? Galerii, sklepu z butami, Biedronki, firmy usługowej Pana Kazia? Co z tego, że będę miał globalną reklamę na FB jak mam wąsko sprecyzowanego odbiorcę albo klientów z sąsiedniego bloku? Wskażcie mi firmę z Podlasia, która odniesie korzyści z reklamy na FB?
Magda Chomczyk

Magda Chomczyk Praca z klientem
biznesowym
(e-commerce,
szkolenia, eventy)

Temat: Białostockie firmy a Social Media

"Jeżeli firma z rynku podlaskiego dobrze się rozwija to nie ma klienta lokalnego tylko albo większościowy udział to export, albo klient po drugiej stronie Wisły"

-Panie Bogdanie ta teza to żadna ogólna prawda...
Salon kosmetyczny działający 15 lat -sądzi Pan, że eksportuje usługi masażu ?;)

nie schodźmy z tematu wątku..

konto usunięte

Temat: Białostockie firmy a Social Media

To nie teza :) To aksjomat. Co da kampania promocyjna salonu kosmetycznego w Social Mediach? Nawet nie chodzi o poniesione koszty tylko o efekty. Wzrośnie ilość klientów o 100%. No załóżmy, że wzrośnie. Zatrudni ktoś dodatkowych pracowników i wynajmie nową powierzchnię? Jak jest samobójcą to pewnie tak. Social Media są (oczywiście według mnie) skuteczne w promocji nowych produktów uznanych, globalnych marek i tyle.
Ewa B.

Ewa B. Nowe otoczenie, nowe
możliwości...

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Panie Kamilu (autor wątku) to pytanie czy autoreklama?:)
Na wypadek gdyby to jednak było pytanie... cóż zgadzam się w 100% z p. Bogdanem. Takie działania mają przynieść efekty, a w przypadku niektórych rodzajów biznesu nie ma to najmniejszego sensu. A już całkowitą alergię mam na bezmyślne lub nieprzemyślane dodawanie na stronach wtyczek FB czy Google+ tylko dlatego że to jest modne. I powstają potem takie nudne potworki krzyczące błagalnie: Polub mnie, polub!... a dostaniesz 5% rabatu na zakup kilograma marchwi. Jedynymi fanami stają się zmuszeni ku temu pracownicy...
Śmiem twierdzić że w wielu przypadkach dużo bardziej korzystny byłby dobrze skonstruowany mailing.

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Ewa B.:
Panie Kamilu (autor wątku) to pytanie czy autoreklama?:)
Na wypadek gdyby to jednak było pytanie... cóż zgadzam się w 100% z p. Bogdanem. Takie działania mają przynieść efekty, a w przypadku niektórych rodzajów biznesu nie ma to najmniejszego sensu. A już całkowitą alergię mam na bezmyślne lub nieprzemyślane dodawanie na stronach wtyczek FB czy Google+ tylko dlatego że to jest modne. I powstają potem takie nudne potworki krzyczące błagalnie: Polub mnie, polub!... a dostaniesz 5% rabatu na zakup kilograma marchwi. Jedynymi fanami stają się zmuszeni ku temu pracownicy...
Śmiem twierdzić że w wielu przypadkach dużo bardziej korzystny byłby dobrze skonstruowany mailing.

Pani Ewo,
To oczywiście pytanie. Pytanie jednak dotyka tematu, którym się zajmuję.

Nie wiem dlaczego uważa Pani, że mailing byłby korzystniejszy niż działania w społecznościach? Według mnie jedno i drugie narzędzie ma swoje plusy i minusy. Dobrze skonstruowana strategia obecności w mediach społecznościowych może być równie skuteczna co mailing.

Oczywiście zgodzę się z tym, że bycie w Social Media tylko dla samego bycia jest bez sensu. Media Społecznościowe stały się modne. Co nie znaczy, że każdy może z nich korzystać. A nawet więcej - to nie znaczy, że w ogóle powinien. Źle prowadzone działania w SM mogą skończyć się kryzysem wizerunku marki, czego małe i średnie firmy mogą nie wiedzieć. Bo skąd?

Odpowiadając z kolei na zarzut Bogdana - to Social Media są właśnie tym kanałem, który MŚP działające na rynku lokalnym mogą wykorzystać. Mając nawet niewielki budżet możemy dzięki mediom społecznościowym zbudować społeczność lojalnych Klientów. Niech to nawet będzie niewielka społeczność. Chyba każdej firmie zależy na posiadaniu lojalnych, powracających Klientów? A do tego mogą służyć media społecznościowe. A nawet więcej - zadowolony, lojalny Klient staje się ambasadorem marki. I jeżeli nawet jego jedyną aktywnością będzie kliknięcie w przycisk "lubię to" czy "+1" czy "fajne" to automatycznie wyśle do znajomych informacje, że w jakimś stopniu poleca daną firmę.

Co to da salonowi kosmetycznemu? Tu powinna się wypowiedzieć kobieta :) Ja mogę jedynie przypuszczać, że kobieta prędzej zainteresuje się salonem kosmetycznym z którym ma kontakt (nawet wirtualny) ona bądź ona i jej przyjaciółka, bądź tylko jej przyjaciółka - niż salon kosmetyczny, którego w ogóle nie zna.

Reklama w Social Media nie musi być globalna. Unikatowość danych, które posiadają portale społecznościowe pozwala na prowadzenie kampanii nie tylko geotargetowanych, ale nawet dostosowanych do płci i wieku naszych potencjalnych Klientów.

Jeżeli białostocki salon kosmetyczny (trzymając się jednej branży) ma możliwość dotarcia i wejścia w interakcję z kobietami w wieku od 20 do 50 roku życia mieszkającymi w Białymstoku i może to zrobić nie posiadając ogromnego budżetu - to dlaczego miałby tego nie zrobić? :)

Rozpisałem się, więc podsumuję:
Jestem przeciwny bezmyślnym wykorzystywaniom jakichkolwiek narzędzi tylko dlatego, że są modne. Dobrze przemyślana strategia obecności w Social Mediach może być skuteczną kampanią w sektorze MŚP, nawet (a może "szczególnie") dla firm działających lokalnie.

Ciekawa dyskusja się nam wywiązuje :)
Anna P.

Anna P. HR i Rekrutacje IT

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Tak mi się pomyślało- a kto w salonie kosmetycznym miałby się zajmować tworzeniem i prowadzeniem tego fanpage'a? Zazwyczaj są to firmy jedno- max kilku osobowe, które nie mają działów marketingu czy PR. Zoastaje zatem firma zewnętrzna i dużo PLN do wydania. Czy jest to rzeczywiście warte zachodu i pieniędzy? Moim zdaniem niekoniecznie. Z tego, co zauważyłam, salony wybierają raczej promocję na Grouponie czy innym SweetDeal. A zadowolony klient(-ka) wróci i jeszcze poleci znajomym.
Czasem mam wrażenie, że wiele firm jest obecnych w mediach społecznościowych, bo taka jest moda. Prawda jest taka, że nie każdy tego potrzebuje, tak, jak nie każdy potrzebuje chociażby reklamy w telewizji.

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Anna P.:
Tak mi się pomyślało- a kto w salonie kosmetycznym miałby się zajmować tworzeniem i prowadzeniem tego fanpage'a? Zazwyczaj są to firmy jedno- max kilku osobowe, które nie mają działów marketingu czy PR. Zoastaje zatem firma zewnętrzna i dużo PLN do wydania. Czy jest to rzeczywiście warte zachodu i pieniędzy? Moim zdaniem niekoniecznie. Z tego, co zauważyłam, salony wybierają raczej promocję na Grouponie czy innym SweetDeal. A zadowolony klient(-ka) wróci i jeszcze poleci znajomym.
Czasem mam wrażenie, że wiele firm jest obecnych w mediach społecznościowych, bo taka jest moda. Prawda jest taka, że nie każdy tego potrzebuje, tak, jak nie każdy potrzebuje chociażby reklamy w telewizji.

Ale każdy potrzebuje promocji, jakiejkolwiek. Zgadzasz się?
Media społecznościowe to nic innego jak jeden z kanałów, które można wykorzystać.
Bardzo specyficzny i wymagający, ale również może być bardzo skuteczny (o ile się wie co się tam robi i po co :))

Zakupy grupowe mogą służyć promocji marki czy produktu. Ich mechanizmy jednak nie budują lojalności wśród Klientów. Jest to dobry sposób na poinformowanie potencjalnych Klientów o istnieniu danego produktu bądź marki (dobre narzędzie przy wprowadzaniu nowej usługi bądź produktu na regionalny rynek). Niestety najczęściej korzystają z takich ofert osoby, które polują na okazje. I, oczywiście, wrócą - gdy oferta znów pojawi się w grupowych zakupach. A to zazwyczaj nie jest korzystne dla danej firmy.

Nie zgadzam się z tym, że korzystanie z usług firmy zewnętrznej wymaga dużo PLN. Oczywiście im większy budżet - tym szersze, skuteczniejsza działania. Sam próg wejścia jest praktycznie zerowy. Już od 300, 500zł można prowadzić skuteczne działania w SM. To chyba nie są kwoty powalające? I nie, nie mam tutaj na myśli studentów, którzy za 200zł założą fanpage. Możliwości wykorzystania SM są bardzo zróżnicowane i można dopasować je do posiadanego budżetu. Jakikolwiek by nie był.

Dodatkowo - skuteczność działań w SM można mierzyć. Ilość fanów, interakcji, wzrost odwiedzin strony domowej, wzrost sprzedaży dzięki działaniom pro-sprzedażowym. Wszystko to jest mierzalne i czarno na białym widzimy efekty. Tak więc w krótkim czasie możemy się przekonać, wydawane pieniądze na promocje przynoszą skutek. Zupełnie inaczej niż w mediach tradycyjnych, gdy efekt jest trudno mierzalny.
Maciej Nowicki

Maciej Nowicki Java Developer

Temat: Białostockie firmy a Social Media

A fanpejdż to niby większą lojalność buduje? Klinę lubię to nawet na fanpejdżu podpasek czy tamponów, jeżeli dostanę gratis bilet do kina. A jutro kliknę gdzie indziej. I co, taki fan jak ja jest wartościowy?

Nie jestem kobietą i może nie powinienem się wypowiadać, ale wydaje mi się, że w branży tego typu usług lojalności nie buduje ani grupon, ani fanpejdź na facebooku. Jestem lojalny mojej fryzjerce, bo ma zakład za płotem. Dentystce jestem lojalny, bo dobrze leczy zęby. I żadne akcje nic tu nie zmienią. Moim zdaniem jedynym kryterium powracającego klienta jest tu zadowolenie z jakości usług i ceny, a nowego klienta pozyskać można w 95% z rekomendacji.

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Maciej Nowicki:
A fanpejdż to niby większą lojalność buduje? Klinę lubię to nawet na fanpejdżu podpasek czy tamponów, jeżeli dostanę gratis bilet do kina. A jutro kliknę gdzie indziej. I co, taki fan jak ja jest wartościowy?

Nie jestem kobietą i może nie powinienem się wypowiadać, ale wydaje mi się, że w branży tego typu usług lojalności nie buduje ani grupon, ani fanpejdź na facebooku. Jestem lojalny mojej fryzjerce, bo ma zakład za płotem. Dentystce jestem lojalny, bo dobrze leczy zęby. I żadne akcje nic tu nie zmienią. Moim zdaniem jedynym kryterium powracającego klienta jest tu zadowolenie z jakości usług i ceny, a nowego klienta pozyskać można w 95% z rekomendacji.

Macieju,
Idąc tym tropem firmy z sektora MŚP w ogóle nie powinny się reklamować :)

Samo utworzenie fanpage'a nie wystarczy.
Istotna jest strategia działań i określenie celów, jakie chcemy osiągnąć.

Szczerze wątpię, żeby fanpage'e podpasek czy tamponów (masz jakiś przykład, że w ogóle takie są?) dawałyby gratis bilet do kina. Bo co ma piernik do wiatraka?

Masz rację, że dużo Klientów można pozyskać poprzez rekomendację :) W internecie najprostszym sposobem rekomendacji jest kliknięcie w "lubię to" :) I to jest właśnie cała siła w mediach społecznościowych :)
Maciej Nowicki

Maciej Nowicki Java Developer

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Kamil Mirowski:
Macieju,
Idąc tym tropem firmy z sektora MŚP w ogóle nie powinny się reklamować :)

MŚP to małe i ŚREDNIE przedsiębiorstwa. Takie jak najbardziej, powinny. Ale na litość boską, nie zakład fryzjerski pani Basi, czy mechanik pan Kazio. Nie popadajmy w skrajności.
Szczerze wątpię, żeby fanpage'e podpasek czy tamponów (masz jakiś przykład, że w ogóle takie są?) dawałyby gratis bilet do kina. Bo co ma piernik do wiatraka?

Przykład pierwszy z brzegu jaki przyszedł mi do głowy. Absurdalny, żeby wskazać bezcelowość takich akcji. Widziałem, jak znajomi klikają na 'lubię to', żeby dostać jakiś darmowy płyn i soczewki. Za miesiąc klikną 'lubię to' przy innych soczewkach, bo mają centralnie gdzieś jaka to marka, liczy się sam fakt otrzymania gratisu.
Masz rację, że dużo Klientów można pozyskać poprzez rekomendację :) W internecie najprostszym sposobem rekomendacji jest kliknięcie w "lubię to" :) I to jest właśnie cała siła w mediach społecznościowych :)

A jaką rekomendacją jest dzisiaj to, że ludzie klikną "lubię to", skoro robią to na każdym kroku i przy każdej okazji?

Znajomi prosili jakiś czas temu o klikanie "lubię to" przy stronie firmy tworzącej strony www. Ani firmę lubię, ani nie lubię - mam ogólnie gdzieś - ale kliknąłem żeby im zrobić przyjemność. Też mi rekomendacja.

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Maciej Nowicki:
Kamil Mirowski:
Macieju,
Idąc tym tropem firmy z sektora MŚP w ogóle nie powinny się reklamować :)

MŚP to małe i ŚREDNIE przedsiębiorstwa. Takie jak najbardziej, powinny. Ale na litość boską, nie zakład fryzjerski pani Basi, czy mechanik pan Kazio. Nie popadajmy w skrajności.

Tutaj się zgodzę. Kwiaciarnia za rogiem czy zakład fryzjerski może i nie. Ale już zakład kosmetyczny? Jego zasięg to nie tylko dwie ulice na osiedlu. Do dobrego zakładu kosmetycznego kobiety mogą pojechać nawet na drugi koniec miasta. To samo dotyczy klubów fitness czy np. knajp (to bliższy mi temat niż kosmetyczka ;)). Na piwo wolę pójść do knajpy, która mi pasuje klimatem, muzyką i gdzie są moi znajomi. Nie ma znaczenia gdzie ta knajpa jest.
Szczerze wątpię, żeby fanpage'e podpasek czy tamponów (masz jakiś przykład, że w ogóle takie są?) dawałyby gratis bilet do kina. Bo co ma piernik do wiatraka?

Przykład pierwszy z brzegu jaki przyszedł mi do głowy. Absurdalny, żeby wskazać bezcelowość takich akcji. Widziałem, jak znajomi klikają na 'lubię to', żeby dostać jakiś darmowy płyn i soczewki. Za miesiąc klikną 'lubię to' przy innych soczewkach, bo mają centralnie gdzieś jaka to marka, liczy się sam fakt otrzymania gratisu.

Tutaj dotykasz powszechnego problemu. Ludzie lubią gratisy. Są nawet tacy, którzy nic innego nie robią tylko szukają promocji, konkursów i gratisów. Na szczęście jest to bardzo mała część społeczeństwa. Ale fakt - istnieje.
Masz rację, że dużo Klientów można pozyskać poprzez rekomendację :) W internecie najprostszym sposobem rekomendacji jest kliknięcie w "lubię to" :) I to jest właśnie cała siła w mediach społecznościowych :)

A jaką rekomendacją jest dzisiaj to, że ludzie klikną "lubię to", skoro robią to na każdym kroku i przy każdej okazji?

Znajomi prosili jakiś czas temu o klikanie "lubię to" przy stronie firmy tworzącej strony www. Ani firmę lubię, ani nie lubię - mam ogólnie gdzieś - ale kliknąłem żeby im zrobić przyjemność. Też mi rekomendacja.

To prawda, że "lubię to" nie jest typową rekomendacją. Jednak Twoje kliknięcie w "lubię to" może być wykorzystane w reklamie do Twoich znajomych. I tu nie jest istotna Twoja intencja. Ważne jest to, że Twoi znajomi zobaczą, że Ty lubisz tę firmę. I dzięki temu łatwiej sami się do niej przekonają.

Ale to nie jest akurat wina narzędzi społecznościowych. To wina Użytkownika, który klika w "lubię to" gdzie popadnie. Na szczęście takich użytkowników też jest już coraz mniej. Użytkownicy się uczą, dojrzewają i ostatnio nawet zauważyli, że można strony "odlubić" :)
Tomasz P.

Tomasz P. Team Leader

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Bogdan Pieńkowski:
Magda Chomczyk szukam pracy:
Białystok -to nadal zaścianek niestety
- który wynika z błędnego, mało inteligentnego często planowania strategii marketingowej.
Nie jestem specem z marketingu, ale ok 70-80% małych i średnich firm
w naszym mieście wydaje kasę, nie potrafiąc weryfikować ani kryteriów oceny
danej kampanii/akcji reklamowej, ani jej efektów...

Jaką kasę? Jeżeli firma z rynku podlaskiego dobrze się rozwija to nie ma klienta lokalnego tylko albo większościowy udział to export, albo klient po drugiej stronie Wisły. Żeby kampania była widoczna i marka była rozpoznawalna społecznie, a nie tylko branżowo to potrzeba dużo $$ na taką kampanię. Reklama na FB? Czego? Galerii, sklepu z butami, Biedronki, firmy usługowej Pana Kazia? Co z tego, że będę miał globalną reklamę na FB jak mam wąsko sprecyzowanego odbiorcę albo klientów z sąsiedniego bloku? Wskażcie mi firmę z Podlasia, która odniesie korzyści z reklamy na FB?

Np. http://planowanieonline.eu
Przemysław Sejwa

Przemysław Sejwa www.studiowasabi.pl

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Ja wykorzystuje promując swoją firmę ;> i w mojej branży jest to bardzo dobry sposób reklamy

ktoś tu wspomniał o mailingu ... - proszę mi wybaczyć ale tzw spamu raczej się nie czyta Przemysław Sejwa edytował(a) ten post dnia 05.01.12 o godzinie 08:07
Ewa B.

Ewa B. Nowe otoczenie, nowe
możliwości...

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Przemku, akurat w Twoim przypadku FB ma rację bytu. Masz czym się pochwalić, masz treści które mnie interesują, a na FB często śmieszą, prowadzisz kursy, oferujesz wynajem, jesteś fachowcem w swojej branży itd...przy okazji świetnie się promując podając w podpisie swój adres internetowy;> na tym forum. To też jest sposób:) W niektórych branżach FB jest dobrym pomysłem, ale nie w przypadku salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego Pani Stefci czy Kazi!

Mailing był tylko przykładem innego działania. Przykład: salon fryzjerski z którego usług korzystam organizował loterię, poinformowała mnie o tym moja ulubiona Pani Gosia z ów zakładu. Poprosiła o adres e-mail. Podałam jej go. Wygrać nie wygrałam ale od tej pory czytam co w ów "spamie" nowego się zdarzy i to dlatego, że dostaję ofertę tylko dla mnie bo Pani Gosia wie co lubię. I nie raz są to dość ciekawe oferty, którymi to dzielę się z koleżankami a one ufając mi również z nich korzystają. Fanpage ów zakładu jest już niestety inna bajką i choć kliknęłam "Lubię to" to tylko dlatego, że Pani Gosia mnie prosiła. Nie widzę by przybywało im fanów. Dlaczego? Bo nie mam tam treści które mnie interesują, bo nie zaglądam na Fanpage salonu fryzjerskiego czy kosmetycznego bo nie jestem fanką fryzjerstwa czy kosmetologii jako takiej. Szukam konkretnej usługi lub specjalnej oferty która szybciej do mnie trafi w mailingu od Pani Gosi czy w przypadku ofert specjalnych przez groupon. Nie zaglądałan na ów fanpage od momentu kliknięcia w "lubię to". Jaką specjalną wartość zaproponują mi wspomniane zakłady? Co sprawi że będę się utożsamiać z tym a nie innym zakładem? Nowa suszarka, nowa maseczka? Błagam... Może zainteresuje to inne fryzjerki czy kosmetyczki na tyle by śledziły i polecały stronę innym fryzjerkom czy kosmetyczkom. Marny widzę w tym zarobek czy zyski dla Pani Kazi:) Już lepiej wypowiadać się na tematycznych forach internetowych i budować tam wizerunek eksperta w danej dziedzinie. To rzeczywiście może przynieść Pani Kazi efekt. Nie sądzicie? Działania na FB trafiają do ludzi, którzy są pasjonatami danego tematu, w jakiś sposób identyfikują się z tematem i żyją nim. Wtedy ok. Tak jak w przypadku Przemka. Kupa ludzi interesuje się fotografią i lubi oglądać fajne fotki, ale wcale nie zawsze chcą korzystać z profesjonalnego studia. Ponieważ lubię i cenię zdjęcia Przemka, śledzę jego poczynania:) Ale nie Panią Gosię mimo mojej sympatii do tej osoby.

Kamilu "Lubię to"dla większości nie jest żadną rekomendacją! I wcale nie tu tkwi "cała siła w mediach społecznościowych :)"
Przemysław Sejwa

Przemysław Sejwa www.studiowasabi.pl

Temat: Białostockie firmy a Social Media

Zgadzam się w 99% z Twoją wypowiedzią Ewa

• jeśli chodzi o mailing to miałem w głowie głupi spam rozsyłany do miliarda osób który jest uporczywy ... ale mam parę osób które "spamują z głową" i takie listy miło się czyta

• jeśli chodzi o FB trzeba jeszcze dodać że FB teraz zmienia strategię i nie wyświetla wszystkich postów co gorsza części z "lubionych stron" nawet nie pojawia się na naszych profilach a przyczyną tego jest nowy system który publikuje tylko "lepsze" strony najpierw się przeraziłem ale ma to sens - warto teraz dbać o jakość postów a nie ilość ; ) (bo zliczany jest feedback postów)

• co do mojego podpisu to był jeszcze lepszy avatar (qr code z wszystkimi danymi moimi ale niestety kazano mi go usunąć bo potrzebna jest twarz :P w ramach protestu nie mam nic :PPP)

media społeczne są siła ale trzeba je dobrze targetować :)
Ewa B.

Ewa B. Nowe otoczenie, nowe
możliwości...

Temat: Białostockie firmy a Social Media

a gdzie zwiał 1%?;)



Wyślij zaproszenie do