Temat: Lista promowanych przedmiotów - czy to nie przesada???
Bartosz J.:
sklep allegro ma swoje plusy i minusy
plusy to aukcje 30 dni i masz tanie wystawianie
ale minusem jest prowizja ktora siega chyba 6% !! procent, wiec nie wiem skad to zachwalanie sklepu allegro, choc jest asortyment gdzie to rozwiazanie jest calkiem okBartosz J. edytował(a) ten post dnia 05.03.10 o godzinie 11:25
już odpowiadam, dlaczego sugeruję a nie zachwalam ...
w sklepie koszt wystawienia aukcji to max 0,25 gr (z miniaturką bez promocji dodatkowej) na aukcji 2,15 z tymi samymi opcjami czyli matematycznie możesz wystawić o 8,6 razy więcej aukcji (czyli np spróbować w jakiejś kategorii, możesz wystawiać częściej itd itp) a ich czas wyświetlania jest matematycznie 2,14 razy dłuższy czyli wychodzi, że za te same pieniądze wystawiasz 18,4 razy więcej ...
przykład:
25 aukcji mogę zamienić na 460 wystawień w sklepie (liczę na 30 dni)
czy jest szansa dzięki temu dotrzeć do większej ilości osób za te same pieniądze?
a co do prowizji to ma się tak
sklep ma tak:
Do 50 zł 8% ceny końcowej
50,01-1000,00 zł 4 zł + 6% kwoty powyżej 50 zł
1000,01-5000,00 zł 61 zł + 3% kwoty powyżej 1000 zł
powyżej 5000,00 zł 181 zł + 1% kwoty powyżej 5000 zł
aukcje tak:
Do 50 zł 4% ceny końcowej
50,01-1000zł 2 zł plus 3% kwoty powyżej 50 zł
1000,01-5000 zł 30,50 zł plus 1,5% kwoty powyżej 1000 zł
Powyżej 5000 zł 90,50 zł plus 0,5% kwoty powyżej 5000 zł
żeby nie było policzę dla 1000 zł jak będzie opłata choć to praktycznie to samo jak stosunek 8% do 4%
- sklep 64,00 zł
- aukcja 32,00 zł
czyli raptem 2 x wiecej
reszta obliczeń to statystyka o ile zwiększa się prawdopodobieństwo sprzedaży jeżeli coś masz wystawione 25 razy a 460 razy, ile jesteś w stanie obstawić kategorii, jaki przedział czasowy itd itd
na podsumowanie:
po przejściu na sklep zamiast 30 aukcji mam ponad 100 a opłaty stanowią 1/3 dotychczasowych
UWAGA !!! samo przejście na sklep nie poprawia efektywności sprzedaży a tylko zwiększa jego prawdopodobieństwo dlatego z działaniami wystawienia większej ilości powinny iść inne działania (zmiany tytułów, opisów, wizualizacji itd) aby maksymalnie wykorzystać potencjał