Jerzy Brańka inż.mechanik
Temat: JAKOŚĆ w małej firmie
Moje wieloletnie obserwacje dotyczące szeroko pojętej jakości w firmach wskazuje na smutny paradoks o którym wszyscy zamieszani w tą problematykę nie specjalnie chcą mówić lub ze względów na swoją oczywistość temat ten pomimo, że modny to dla wielu z różnych względów trudnostrawny. Ukierunkowanie większości działań jakościowych obejmuje duże firmy i dopiero stan kryzysowy rynku wymusza nieporadne próby zainteresowania się firmami małymi a paradoksem jest to, że właśnie najczęściej te firmy przykładają się najbardziej działaniom jakościowym bo tylko to jest w stanie utrzymywać ich na rynku. Problemem dla nich zaczyna się dopiero kiedy unijne normy zaczynają wkraczać ze swoimi wymaganiami w ich strefę działalności.Każdy ze standardów jakościowych (ISO 9001) może doprowadzić małych do finansowego bankructwa (szkolenia, proces wdrożeniowy i utrzymywanie systemu, certyfikacja....).
Chciałbym aby otwarcie dyskusji w tym temacie i pomoc małym firmom umożliwiła zdecydowaną obniżkę kosztów związanych z działaniami jakościowymi w ich organizacjach.