Grzegorz Paweł L.

Grzegorz Paweł L. Administrator
nieruchomości

Temat: Reklama "Wprost"

Taki oto e-mail dostałem na skrzynkę:

Stowarzyszenie Twoja Sprawa protestuje przeciw okładce nowego numeru Wprost: http://www.twojasprawa.org.pl/index.php/naszeakcje/162...

---

W tym tygodniu na ulicach polskich miast pojawił się nowy plakat reklamujący najnowszy numer pisma „Wprost”. Z plakatem możesz zapoznać się na naszej stronie internetowej. Jeżeli uważasz, że ta reklama nie powinna być obecna w przestrzeni publicznej proponujemy Ci podjęcie następujących trzech kroków. Zajmie Ci to tylko chwilę.

1. Napisz i wyślij list do redaktora naczelnego „Wprost” i wyślij go do wiadomości Stowarzyszenia Twoja Sprawa. List nie musi być długi. Jeżeli chcesz, możesz również wykorzystać przykładowy list, który znajdziesz na naszej stronie internetowej. Pod tym samym adresem znajdują się właściwe adresy poczty elektronicznej. Samodzielnie wybierz tytuł maila.

2. Napisz i wyślij list do Rady Etyki Mediów i wyślij go do wiadomości Stowarzyszenia Twoja Sprawa. List nie musi być długi. Jeżeli chcesz, możesz również wykorzystać przykładowy list, który znajdziesz na naszej stronie internetowej. Pod tym samym adresem znajdują się właściwe adresy poczty elektronicznej. Samodzielnie wybierz tytuł maila.

3. Złóż skargę do Rady Reklamy wypełniając formularz na stronie Rady Reklamy. Nie będziesz musiał osobiście uczestniczyć w żadnym postępowaniu, a złożenie skargi nie wiąże się z żadnymi szczególnymi uciążliwościami po Twojej stronie. W treści skargi napisz, dlaczego uważasz tę reklamę za naruszającą Kodeks Etyki Reklamy. Możesz wykorzystać argumenty wskazane na naszej stronie internetowej. Pod tym samym linkiem podaliśmy lokalizacje niektórych billboardów, gdyż przynajmniej jedną z nich musisz podać przy okazji składania skargi do Rady Reklamy.

Pozdrawiamy,

Stowarzyszenie Twoja SprawaGrzegorz Lepianka edytował(a) ten post dnia 23.07.09 o godzinie 23:14
Rafał Kowalewski

Rafał Kowalewski IT Director, F3
Group

Temat: Reklama "Wprost"

LOL, przeciez to nie jest żaden plakat reklamowy tylko okładka :D

Ludzie naprawdę nie mają co ze sobą robić :)
Grzegorz Paweł L.

Grzegorz Paweł L. Administrator
nieruchomości

Temat: Reklama "Wprost"

Z jednej strony racja, ale z innej strony... wiele osób taka okładka może razić.
Rafał Kowalewski

Rafał Kowalewski IT Director, F3
Group

Temat: Reklama "Wprost"

Wprost zawsze wiódł prym jeśli chodzi o okładki. Gołe cycki pani Merkel, które ssą bracia Kaczyńscy też kogoś mogą urazić. Pani Steinbach ujeżdżająca Gerharda Schrodera w mundurze SS-manki też kogoś raził. Na tym polega artystyczna prowokacja, która ma na celu ukazanie czegoś. Nie mówiąc już o Matce Boskiej w masce przeciwgazowej, a też taka okładka była. Prowokacja ma razić, bo jakby nie raziła, nie byłaby prowokacją.
Grzegorz Paweł L.

Grzegorz Paweł L. Administrator
nieruchomości

Temat: Reklama "Wprost"

Rafał Kowalewski:
Wprost zawsze wiódł prym jeśli chodzi o okładki. Gołe cycki pani Merkel, które ssą bracia Kaczyńscy też kogoś mogą urazić. Pani Steinbach ujeżdżająca Gerharda Schrodera w mundurze SS-manki też kogoś raził. Na tym polega artystyczna prowokacja, która ma na celu ukazanie czegoś. Nie mówiąc już o Matce Boskiej w masce przeciwgazowej, a też taka okładka była. Prowokacja ma razić, bo jakby nie raziła, nie byłaby prowokacją.

Myślę, że nawet artystyczna prowokacja powinna mieć jakieś granice. Wprost mam wrażenie w ostatnich latach stał się bardziej konserwatywny odrobię. Mimo wszystko jednak brakuje im czasem pewnej katolickiej wrażliwości. A w Polsce Katolicyzm ciągle jest religią bardzo ważną, dla wielu naszych rodaków.
Rafał Kowalewski

Rafał Kowalewski IT Director, F3
Group

Temat: Reklama "Wprost"

Wprost zwykle miał konserwatywno-zdroworozsądkową (czytaj: antylewacką) linię programową. A kontrowersyjne okładki - jak pisałem - to już pewien znak rozpoznawczy pisma. To, że teraz piszą trochę bardziej "na prawo" niż parę lat temu, nie znaczy, że musza rezygnować ze swojego firmowego elementu.

Następna dyskusja:

CZY "WPROST" JEST OBIEKTYWNY?




Wyślij zaproszenie do